Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Knuffelen met mensen buiten je huishouden

16-07-2020 16:31 208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Knuffel jij alweer met mensen buiten je huishouden?

Edit: Of omhelzen. Ik denk dat sommigen bij knuffelen denken aan lang met elkaar knuffelen, maar ik bedoel ook gewoon iemand een knuffel of omhelzing geven.

Knuffel jij mensen die niet bij jouw huishouden horen?

Totaal aantal stemmen: 403

Ja, ik knuffel mensen buiten mijn huishouden (34%)
Nee, met niemand buiten mijn huishouden (47%)
Nee, want ik knuffelde al nooit met mensen buiten mijn huishouden (19%)
cookielover wijzigde dit bericht op 16-07-2020 17:27
60.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
16-07-2020 21:12
Wel.
Niet met iedereen, maar dat deed ik altijd al niet. Wel met mijn dierbaren, (in de praktijk is dat familie) ook
als ze niet in mijn huis wonen.
Reden: omdat ik ook geestelijke gezondheid belangrijk vind, wellicht zelfs belangrijker. En ik ben zelf een risicopatient.
O en voor de statistieken Solomio: ik heb een gezin.

Ik ga me sowieso niet opsluiten zolang het virus rondwaart, want dat vind ik geen leven. Zo ben ik nu in Toscane. Het is hier heerlijk rustig en ik zoek de risico's heus niet op, gewoon gezond verstand gebruiken. En ik houd me aan de afstandsregels (met alle overige mensen dus) en mondkapjesplicht waar dat moet.

Ik leef liever dan dat ik in angst leef.
Ow, jij doet alles: jij knuffelt binnen en buiten de deur.

Das echt erg.

Geniet van je vakantie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
blauwebessensap schreef:
16-07-2020 18:39
En al deze dingen zijn dus niet de bedoeling. Jullie zeggen zelf al dat het fout is maar dat je het toch doet. Wat maakt dan dat je je niet kunt inhouden?
ik woon alleen, jij niet en dat is best een heel groot verschil
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het onmenselijk dat je als single sinds 15 maart niemand had mogen aanraken. Heel slecht voor je geestelijke gesteldheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon alleen en knuffel wel mensen buiten mijn huishouden. Vrienden, mijn vader, kinderen van mijn opvang en soms collega's.
Stem wel altijd af of zij er net zo in staan als ik, anders doe ik het niet.
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren
Woon alleen.

Heb een corona buddy, en met diegene knuffel ik eens per week/per 2 weken. Ervoor en erna meteen handen en gezicht wassen/ontsmetten.

Ik mijd vooral grote groepen (zijn juist de plekken waar veel besmettingen zijn). Mij zul je niet in een café of dancing tegenkomen tussen dansende en drinkende mensen. Vóór corona al niet. Ik ben een beetje een trutje.
Alle reacties Link kopieren
Ja, als single knuffel ik met mensen buiten mijn huishouden. Mijn ouders, jonge nichtjes en een vriend van me die ook alleen woont. De eerste drie weken van de lockdown heb ik netjes en consequent afstand gehouden, maar het was niet goed voor mijn gezondheid om wekenlang helemaal niet aangeraakt te worden.

Het is nog wel minder dan voorheen, een paar vriendinnen durven nog geen fysiek contact te hebben.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
16-07-2020 18:36
Ik zit in de zorg ; ik knuffelde al die tijd al met andermans kinderen . Hoe zuur is dat eigenlijk : ik niet met mijn eigen kinderen, ouders van cliënten niet met hun eigen kinderen..... Dus ja : incidenteel omhels ik mijn eigen kinderen nu ook weer .
Tsja, iedereen die in de zorg werkt is intelligent.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 23:47
Tsja, iedereen die in de zorg werkt is intelligent.
Pre-cies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
16-07-2020 19:21
Liefde.
Liefde zorgt er bij mij juist voor om het wel vol te houden.

Uit naam van liefde mensenlevens redden lijkt me prachtig. Ik snap niet zo goed hoe jij vanuit liefde verspreiding van een dodelijk virus goedpraat, maar je zal het vast voor jezelf gerechtvaardigd hebben.
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
16-07-2020 20:06
Wat een onsympathieke post.
Het is makkelijk om onsympathiek te verwarren met onrealistisch.

Ik denk dat jij ook wellicht het een beperkte kring mensen om je heen hebt die werken op een intensive care of die op andere manieren betrokken zijn bij dit probleem.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 23:50
Liefde zorgt er bij mij juist voor om het wel vol te houden.

Uit naam van liefde mensenlevens redden lijkt me prachtig. Ik snap niet zo goed hoe jij vanuit liefde verspreiding van een dodelijk virus goedpraat, maar je zal het vast voor jezelf gerechtvaardigd hebben.
Om het te verspreiden moet je het om te beginnen wel hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-07-2020 20:35
Ik heb niet oo mijn balkon staan klappen, ik heb nergens mijn profielfoto aangepast, ik heb nooit gezegd dat mensen in de zorg helden zijn.

Mag ik dan wel knuffelen met mijn elders wonende kinderen?
Waarom zou je. Je brengt er niet alleen jezelf mee in gevaar, maar ook je kinderen en iedereen met wie zij contact hebben.

Kleine moeite, groot resultaat
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
16-07-2020 23:46
Ja, als single knuffel ik met mensen buiten mijn huishouden. Mijn ouders, jonge nichtjes en een vriend van me die ook alleen woont. De eerste drie weken van de lockdown heb ik netjes en consequent afstand gehouden, maar het was niet goed voor mijn gezondheid om wekenlang helemaal niet aangeraakt te worden.

Het is nog wel minder dan voorheen, een paar vriendinnen durven nog geen fysiek contact te hebben.
Goed dat je een paar intelligente vriendinnen hebt! Dat is iedereen gegund!
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 17:53
Heel simpel... Nee, natuurlijk niet.

En ik hoop dat al die mensen die het wel doen (wat voor een reden ze ook hebben verzonnen om het voor zichzelf goed te praten) dan ook het lef hebben om een poster op het raam te hangen met “ik heb schijt aan de zorg”.

Want op je balkon staan klappen, een profielfoto met zorg-ribbon en roepen dat je het zulke helden vindt, terwijl je ondertussen bewust en actief bijdraagt aan het vergroten van de verspreidingskans, is natuurlijk hartstikke hypocriet.
Maar ik werk juist in de zorg. Niet aanraken is onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
16-07-2020 23:53
Om het te verspreiden moet je het om te beginnen wel hebben.
Jij werkte in de zorg toch?

Lieve meid... als iedereen wist wat ie had, was er geen probleem geweest.
Tut tut, allemaal moordenaars...
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
16-07-2020 23:57
Maar ik werk juist in de zorg. Niet aanraken is onmogelijk.
Dat is natuurlijk een ander verhaal. Maar het gaat hier om knuffelen buiten je huishouden.

Ik neem aan dat jij ook niet Jan en alleman aanraakt terwijl je mensen verzorgt.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 23:58
Jij werkte in de zorg toch?

Lieve meid... als iedereen wist wat ie had, was er geen probleem geweest.
Ik kon je moeder wel zijn. Nou hoef je geen mevrouw te zeggen, maar dit is ook weer overdreven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
16-07-2020 20:44
Zonder geteld te hebben krijg ik de indruk dat mensen die een partner en/of thuiswonende kinderen hebben eerder aangeven dat ze niemand van buiten hun huishouden knuffelen.

En ik merk dat ik toch steeds vaker denk: ja, dan heb je ook makkelijk praten....

Dan zal ik heus wel weer van alles over het hoofd zien, maar aanraking is zó belangrijk voor ons gevoel van welbevinden, dat ik me kan voorstellen dat alleenstaanden hierin inmiddels andere keuzes maken dan mensen die niet alleen wonen.
Ja mee eens, dat merk ik ook in mijn omgeving. Door niet alleen wonende wordt er oordelend op reageerd.

Ik knuffel ook weer, niet met al mijn vrienden, maar met sommige wel. Gewoon even een knuffel bij het begroeten of bij het afscheid.
Tevens heb ik ook gedurende de hele corona periode iemand gedate, en uiteraard dus ook geknuffeld.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 23:56
Goed dat je een paar intelligente vriendinnen hebt! Dat is iedereen gegund!

Dank je, ik ben blij met ze.

Wel jammer dat ze het zelf nu enorm moeilijk hebben. De een heeft sinds corona weer last van angsten en hyperventilatie. De ander is getrouwd met een man die risicogroep is, anders had ze ook geknuffeld.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen knuffelaar (ik zou wel willen maar voel mij snel ongemakkelijk (hechtingsproblemen)) dus ik heb geen moeite met (minder) knuffelen. Alleen kind en vriend. Maar ik houd afstand naar de rest van de familie/vrienden ivm corona, ik geloof namelijk wel dat de besmettingen die zich voordoen juist in huiselijke kring plaatsvinden. Financieel zijn wij behoorlijk afhankelijk van zzp inkomen dus extra voorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
Stampertje12 schreef:
16-07-2020 23:54
Waarom zou je. Je brengt er niet alleen jezelf mee in gevaar, maar ook je kinderen en iedereen met wie zij contact hebben.

Kleine moeite, groot resultaat
Voor veel mensen (vooral die met een eenpersoonshuishouden) is het geen "kleine moeite". Begrijp je dat echt niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe gewoon “adem-in-hou” knuffelen, lijkt me reuze veilig.
Huh, dus alleenwonenden zouden meer behoefte hebben aan knuffelen?
Nou niet in mijn geval. Ik moet niks van al die aanrakingen hebben.
Heb al jaren een goede vriend, maar denk maar niet dat ik hem een kus of aai over zijn bol zal geven. Ik doe ook niet aan schouderklopjes. Ik zeg het wel met woorden.
Maar ik ben dan ook textrovert.
Dolfijn911 schreef:
17-07-2020 07:46
Ik doe gewoon “adem-in-hou” knuffelen, lijkt me reuze veilig.
Ligt er maar aan hoe lang je het volhoudt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven