Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Koninklijke onderscheiding

09-04-2020 11:36 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een familielid krijgt op 24 april een lintje. Normaal zouden we daar een (verrassings)feestje voor organiseren, maar dat kan nu niet. De burgemeester zal hem op die dag opbellen, de officiële uitreiking zal later plaatsvinden.

Heeft iemand een idee wat we wel kunnen doen om er een beetje een feestelijke dag van te maken?

Edit: De burgemeester komt persoonlijk op bezoek, en er zal ook een fotograaf bij zijn. Normaal zou de persoon in kwestie dan waarschijnlijk op zijn werk zijn, we moeten dus zorgen dat hij thuis is, maar wel aangekleed. Iemand ideeën voor een goeie smoes?
wolkewitje wijzigde dit bericht op 15-04-2020 15:53
28.48% gewijzigd
Het feestje ook uitstellen? Een bos bloemen laten bezorgen? Een taart laten bezorgen met mooie kaart?
Alle reacties Link kopieren
Als het lekker weer is kun jij of iemand die dichter bij staat een taart langsbrengen en een fles champagne. Vervolgens open je een houseparty op de app zodat iedereen die er bij zou zijn het feestvarken ziet met taart en champagne. En dan kun je op die wijze ook nog even kletsen met elkaar.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je NU iets wil doen, want het verrassingseffect is juist zo speciaal bij een lintje.

Misschien iets voor het huis? Auto waar veel muziek uit komt (draaiorgel, brrr),
Alle reacties Link kopieren
Duomarker schreef:
09-04-2020 11:38
Het feestje ook uitstellen? Een bos bloemen laten bezorgen? Een taart laten bezorgen met mooie kaart?
In plaats van laten bezorgen zou ik dan zelf bezorgen. Dat is net zoveel hetzelfde risico en voor het feestvarken veel betekenisvoller.
ninanoname wijzigde dit bericht op 09-04-2020 11:43
Reden: verkeerde woordkeuze
2.73% gewijzigd
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Je zou iedereen die het feestje mee zou vieren kunnen vragen om post te sturen.

En het dan naar iemand te sturen die in de buurt woont (of het niet erg vind een stukje te rijden) en zodra de burgemeester gebeld heeft dat die persoon de kaarten met eventueel een taart of champagne langs brengt.

Het feestje kan later als het lintje officieel word uitgereikt.
Alle reacties Link kopieren
Met een aantal mensen afspreken (flash mob) en dan 1,5 m van elkaar een serenade brengen? Daarna weer ieder zijns weegs, met achterlating van een berg kaartjes en een taart.
Zonder oorzaak geen gevolg
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden van te voren kleine gebakjes besteld bij de bakker met een bepaald logo erop.

Zorg dat je klaar staat met een camera wanneer het familielid gebeld wordt.

Ik ken een aantal mensen die een lintje gekregen hebben, ik geloof niet dat het verder heel erg gevierd werd. Vooral bossen bloemen gekregen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Het feestje komt later wel, en die bos bloemen en taart kunnen we regelen. We wonen allemaal in hetzelfde dorp, dus de afstand is geen probleem.

Het idee om iedereen een kaart te laten sturen vind ik wel een goed idee. En houseparty is ook leuk, zeker als zijn directe familieleden dan ook een fles champagne hebben.

Ik ben er nog nooit bij geweest als er iemand een lintje kreeg, dus ik weet niet wat daarbij gebruikelijk is. Wie zijn er normaal bij de uitreiking, vooral directe familieleden?
Probeer iets te regelen samen met de straat en dan vanuit de voortuin.
Huis versieren in de straat vlaggen uit hangen en op anderhalf meter samen proosten met een oranje bitter.
Alle reacties Link kopieren
Zo’n heel grote verrassing zal het niet zijn, want als het goed is, is de ontvanger gepolst of hij/zij het lintje weigert of graag wil ontvangen.
Maak het feestelijk met muziek en lekkers.
Een groot feest met veel mensen kan later wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vader heeft ooit een lintje gekregen. Wij waren met zo'n 20 man aanwezig: mijn broers / zussen met partners en de broers / zussen (met partners) van mijn ouders. En nog wat mensen die het initiatief hadden genomen om mijn vader aan te dragen.
Na afloop was er een korte receptie in het gemeentehuis en daarna hebben we thuis nog uitgebreid geluncht (cateraar).

Wel jammer dat het nu in aangepaste vorm moet. Maar genoeg tips hierboven!
Alle reacties Link kopieren
Kleurtjes schreef:
09-04-2020 12:26
Zo’n heel grote verrassing zal het niet zijn, want als het goed is, is de ontvanger gepolst of hij/zij het lintje weigert of graag wil ontvangen.
Maak het feestelijk met muziek en lekkers.
Een groot feest met veel mensen kan later wel.

Nee hoor, ik was ooit betrokken bij de verrassing dat iemand een lintje kreeg en ondanks dat wij over een rode loper liepen had die persoon niks in de gaten. Die dacht dat we voor een vergadering kwamen. We hebben keurig in de wachtruimte gewacht op "onze afspraak". Dat bleek alleen partner te zijn. Toen vervolgens een ruimte werd ingelopen met burgemeester, taart en een heleboel beduuste mensen viel het kwartje. Was ONWIJS leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad, de ontvanger weet van niks.
Alle reacties Link kopieren
wat houd dat in ? waar krijg je een lintje voor of waarom ?

misschien met zijn alle met de auto langs rijden en dan toeteren, wel even vervelend voor de buren :p

iedereen een filmpje opnemen en dan alles aan elkaar monteren zodat het een leuke video boodschap word
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
09-04-2020 12:48
Nee hoor, ik was ooit betrokken bij de verrassing dat iemand een lintje kreeg en ondanks dat wij over een rode loper liepen had die persoon niks in de gaten. Die dacht dat we voor een vergadering kwamen. We hebben keurig in de wachtruimte gewacht op "onze afspraak". Dat bleek alleen partner te zijn. Toen vervolgens een ruimte werd ingelopen met burgemeester, taart en een heleboel beduuste mensen viel het kwartje. Was ONWIJS leuk!!

Apart.
Ik weet van iemand die een lintje weigerde, hij werd vooraf gepolst en liet merken dat hij dit niet zou waarderen.
Ook hoorde ik dat er ooit een bijeenkomst was met veel mensen, burgemeester etc. En dat degene die een lintje zou krijgen onaangenaam verrast was en de ruimte meteen verliet.
Dat ‘men’, om dit te voorkomen altijd polst of het wel gewaardeerd wordt.
Alle reacties Link kopieren
Kleurtjes schreef:
09-04-2020 16:08
Apart.
Ik weet van iemand die een lintje weigerde, hij werd vooraf gepolst en liet merken dat hij dit niet zou waarderen.
Ook hoorde ik dat er ooit een bijeenkomst was met veel mensen, burgemeester etc. En dat degene die een lintje zou krijgen onaangenaam verrast was en de ruimte meteen verliet.
Dat ‘men’, om dit te voorkomen altijd polst of het wel gewaardeerd wordt.

De mensen die je voordragen kunnen polsen. De mensen die uitreiken polsen niet.
Alle reacties Link kopieren
lexi-may schreef:
09-04-2020 14:30
wat houd dat in ? waar krijg je een lintje voor of waarom ?

misschien met zijn alle met de auto langs rijden en dan toeteren, wel even vervelend voor de buren :p

iedereen een filmpje opnemen en dan alles aan elkaar monteren zodat het een leuke video boodschap word
Een lintje kun je voor verschillende dingen krijgen. In dit geval vindt iemand dat de betreffende persoon een lintje verdient voor zijn vele vrijwilligerswerk. De organisaties waar hij vrijwilligerswerk voor doet of deed schrijven een aanbevelingsbrief, die worden verzameld door de gemeente waar de persoon woont en die stuurt ze, met een advies van de burgemeester, naar commissaris van de Koning. Van daar maakt zo’n aanvraag nog een rondje langs allerlei hotemetoten en uiteindelijk krijgt die persoon dan een lintje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven