Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Krijg het niet gevonden; terug naar school

09-12-2021 10:23 5 berichten
Mijn kind (10) is vandaag een week geleden positief getest op Corona. Hij mag naar school als hij 24 uur klachtenvrij is. Maar goed, hij is zo ongeveer chronisch verkouden. Wanneer kan hij weer naar school?
Ik lees hier op het forum verschillende dingen; ik las 14 dagen na de positieve test, elders las ik weer 10 dagen na de test… ik heb het geprobeerd te googlen maar ik ben er nog niet wijzer op geworden. Waar kan ik dit nalezen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden precies dezelfde vraag/twijfel vorige week met ons kind en hebben uiteindelijk na 10 dagen besloten hem weer naar school te doen (nu, 19 dagen na zijn eerste symptomen snottert hij nog steeds).

Je wordt soms helemaal gek van alle informatie die elkaar soms ook nog tegen lijkt te spreken (pas als je dan heeeeel goed leest en drie keer dubbelcheckt zie je ineens toch weer de verschillen en word je nog gekker).

Succes met het antwoord vinden, sorry dat ik je niet kan helpen maar ik leef met je mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg 14 dagen te horen. Na die 14 dagen beschouwen ze het als 'restklachten'...maar volgens mij ben je na 10 dagen in theorie eigenlijk niet meer besmettelijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de onderzoeken maar gelezen, want ik snapte er ook geen bal van. De kans dat je na tien dagen nog besmettelijke deeltjes uitstoot is niet zo groot meer. Maar: als je dan nog klachten hebt is die kans wèl groter. Dus eigenlijk mag je pas de deur uit als je echt klachtenvrij bent. Maar goed, ik weet niet hoe werkbaar dat is. Ik heb nu drie weken geleden Corona gehad en ik word nog steeds wakker met een snottige neus die daarna weg trekt. Is dat een klacht? Ik weet het niet. Ik ga wel weer naar buiten, afstand en een mondkapje is hopelijk voldoende.
Alle reacties Link kopieren
Het officiële beleid is momenteel dat je na 14 dagen sowieso weer naar buiten mag, ook als je wel restklachten hebt.

Uit de informatiebrief van het rivm voor positief geteste personen:

Wanneer u uit isolatie mag, hangt af van uw klachten en gezondheid. De isolatie duurt maximaal 14 dagen nadat u klachten kreeg.
Heeft u een verminderde afweer door ziekte of medicijnen, dan blijft u altijd 14 dagen in isolatie. U telt deze 14 dagen vanaf het begin van uw klachten.

U mag eerder uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij corona én het minimaal 7 dagen geleden is dat u klachten kreeg.

https://lci.rivm.nl/covid-19-thuis

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven