Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Krijgen gevaccineerden privileges?

21-11-2020 14:40 1103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het was onderwerp van gesprek aan de talkshowtafels, in de kranten, op de radio en - uiteraard - op de sociale media.

Mogen mensen die zich laten vaccineren tegen corona binnenkort meer dan mensen die zo'n prik weigeren.

Minister de Jonge had er er over in de Tweede Kamer
https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-gee ... ~a0de8b86/

Volgens zorgminister Hugo de Jonge komt er geen ‘indirecte vaccinatieplicht’ in de strijd tegen het coronavirus. Wel zou het kunnen dat gevaccineerden meer vrijheden krijgen dan mensen die nog niet zijn ingeënt. Regeringspartij VVD sluit ‘indirecte dwang’ niet uit: wie zich niet laat vaccineren, mag dan bijvoorbeeld niet naar binnen in overheidsgebouwen of naar evenementen.

Wat vinden jullie hier van?
Mag een organisator van een festival eisen dat een bezoeker gevaccineerd is?
Maar als een organisator van een festival dat mag vinden jullie dat een werkgever of school dat mag eisen?



Afbeelding
Een beetje dezelfde discussie als de mazelen prik bij de dagopvang.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... -raemakers


Uiteraard ga ik er vanuit dat er binnenkort voldoende vaccins voorhanden zijn.

TO trap af:

Ik vind dat bijvoorbeeld een festival zo'n voorwaarde mag stellen, het is aan de persoon de keus of hij daar wel of niet in meegaat.
Een festival is ook geen eerste levensbehoefte

Als werkgevers, scholen, gemeentehuizen etc. dat soort eisen gaan stellen wordt het al discutabel, ik kan nergens anders een paspoort halen, er is leerplicht en werk heb ik nodig voor een dak boven mijn hoofd en brood in de kast.
Ik word dan min of meer gedwongen mezelf te vaccineren.


Tijd voor een stevig debat :lol:

Gevaccineerden privileges geven vind ik

Totaal aantal stemmen: 368

Een goed idee (48%)
Schandalig (35%)
Mwah ben er nog niet helemaal uit (16%)
Anders, zie mijn toelichting in de draad (1%)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Adelaar81 schreef:
10-02-2021 19:29
Naar mijn werk bijvoorbeeld...er wordt bij ons op kantoor nu besproken of mensen nadat ze gevaccineerd zijn terug op kantoor mogen komen werken. Ik zit inmiddels 11 maanden op zolder achter de computer en met het tempo waarin het vaccineren plaats vindt en gezien mijn leeftijd ben ik dik na de zomer wel een keer aan de beurt. En als de grenzen open gaan voor gevaccineerden wil ik graag op reis ergens waar bergen zijn...
Ja, dat is een punt. Ik zit al vanaf maart "werkloos" thuis (na ja, niet echt werkeloos, maar dus wachtend tot de laatste persoon z'n vaccin heeft want: evenementen sector), dus werk is inmiddels een beetje een blinde vlek geworden.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
10-02-2021 19:44
Ja, dat is een punt. Ik zit al vanaf maart "werkloos" thuis (na ja, niet echt werkeloos, maar dus wachtend tot de laatste persoon z'n vaccin heeft want: evenementen sector), dus werk is inmiddels een beetje een blinde vlek geworden.
Dan heb ik inderdaad wel het geluk dat mijn werk “gewoon” door gaat en niet volledig weggevallen is door covid. En als je werk totaal stil ligt dan kun je nu dus alleen maar afwachten en hopen dat de hele vaccinatie ronde zsm rond is.
Alle reacties Link kopieren
Ik was voorstander van meer rechten voor gevaccineerden, maar nu ik zelf corona heb gehad, vind ik het wel wrang.
Ik heb geen serieuze klachten gehad en ik heb nu voldoende vertrouwen in mijn lijf dat het dit wel oplost.
Dus eigenlijk wil ik niet vaccineren. Bovendien weten ze niet hoe lang een vaccin werkt.
Maar aan de andere kant, ik kom straks nergens meer zonder vaccin, ook al heb ik corona gehad. Geen vakantie, geen festival, niks.
Lastige keuze.

Ik werk trouwens in de zorg en tot op heden heeft nog niemand van mijn 900 collega's een oproep/ uitnodiging om zich te laten inenten. Tetwijl je elje dag weer leest; nu is die groep aan de beurt.... morgen beginnen we met groep X enz. Tetwijl onze groep al lang ingeënt had moeten zijn....
Hoe zit dat?
de wereld wacht om ontdekt te worden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven