Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lastige situatie: Franse vrienden willen weekje overkomen

04-08-2020 01:03 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Franse vriendin wil met haar man en dochter een weekje overkomen. Heel leuk, want het is er al een jaar of 10 niet van gekomen om elkaar te zien. Afspraak is gemaakt begin januari, dus nog voor Corona. Tot een paar weken leek de situatie stabiel. Vrienden wonen op het platteland en daar is weinig aan de hand, waar ik woon loopt de situatie niet uit de hand, maar R'dam is vlakbij.

Maar nu met de oplopende aantallen, de verplichte mondkapjes in A'dam, R'dam en misschien volgen er nog meer steden, de musea die je moet reserveren etc. Spontane bezoekjes zijn eigenlijk niet mogelijk. En dan behoor ik zelf ook tot risicogroep, want longpatiënt.

Ik neig naar uitstellen, hoe jammer ik dat ook vind. Maar het heeft me jaren gekost om weer nagenoeg volledig te herstellen van dubbele longontsteking waarvoor ik in ziekenhuis ben opgenomen. Ik ken mijn 'achterland' voldoende om geen enkel risico te willen lopen. En op dit moment voelt dat weekje wel zo. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Bezoek Franse vrienden door laten gaan?

Totaal aantal stemmen: 225

Ja hoor, ze komen niet uit een risicogebied. (20%)
Nee, beter uitstellen. (80%)
Alle reacties Link kopieren
Het gaat je dus niet zozeer om het risico dat je loopt als zij komen, maar om het risico dat je loopt door alle uitstapjes. Ik zou ze dan denk ik laten kiezen: of ze komen langs, gewoon om jou/jullie te zien en tijd samen door te brengen bij jou thuis en jullie maken even geen uitstapjes, in elk geval niet naar hotspots in grote steden, of ze stellen het bezoek uit tot alles weer gewoon kan.

Ze kunnen ook altijd een paar dagen vastplakken aan hun bezoekje en op eigen gelegenheid die bezienswaardigheden gaan bezoeken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Je komt geen week over om alleen koffie te drinken. Ze zullen ook dingen willen doen. Corona is behoorlijk aan de 2e golf bezig, ik zou het uitstellen, zeker omdat je risico patient bent.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
Jij wil geen enkel risico lopen dus wat anderen in deze situatie zouden doen is niet relevant. Ik begrijp niet dat je niet op je eigen oordeel vertrouwt.
Damned if I don’t
Volledig eens met ViezeHond
Alle reacties Link kopieren
Niet doen!
De situatie rondom corona en jouw gezondheid zijn nu belangrijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat dit overwogen word in deze tijd. In B is het zelfs verboden. Bubbel van 5 en zo...
Nee, moet er niet aan denken.
Het voelt niet goed voor jou, dát al is genoeg reden om het uit te stellen.
Jullie hebben elkaar tien jaar niet gezien, dat ene jaar kan er ook wel bij.

Laat ze het wel zo snel mogelijk weten. Het is wat lullig als je net van te voren afzegt.
Afzeggen!
Gut, is dit al een dilemma?
Het is een afspraak. Die kun je dus verzetten. Dat kun je zelf niet beslissen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe dik zijn jullie vriendinnen en hoe goed ken je haar man en dochter?

Wanneer het contact niet meer zo intensief is, dan is uitstellen misschien een idee. Door de corona maatregelen zit je die week wel meer bij elkaar.

Is het geen idee dat je vriendin alleen komt? Dan kunnen jullie gezellig bij kletsen en is het minder noodzakelijk om allerlei uitjes te gaan doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Afzeggen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ik verkeerd las: ze zouden binnenkort langskomen (binnen enkele maanden)? Dus niet komende januari pas (maar de afspraak is in afgelopen januari gemaakt, niet voor komende januari)?
Dan toch maar afzeggen. Hoewel ik wel snap dat je het vervelend en lastig vind ☹
Als je elkaar al 10 jaar niet hebt gezien kan er nog wel 'n jaartje bij.
Ze verwachten wellicht ook bij jou in huis te mogen logeren? Dan zou ik er niet aan beginnen. Als ze zelf een hotel boeken en je spreekt af elkaar ergens te ontmoeten (ieder met eigen auto natuurlijk) zodat je samen ergens op terras kunt gaan eten en bijkletsen, dan kan het geen kwaad. Snap alleen niet dat die mensen die veilig op het platteland wonen naar een stad vol besmettingen zouden willen komen.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
04-08-2020 07:15
Het voelt niet goed voor jou, dát al is genoeg reden om het uit te stellen.
Jullie hebben elkaar tien jaar niet gezien, dat ene jaar kan er ook wel bij.

Laat ze het wel zo snel mogelijk weten. Het is wat lullig als je net van te voren afzegt.
Dit. Wat wij zouden doen doet er niet toe. Jij vertrouwt het niet, en dan wordt het ook niet gezellig als ze wel komen.
óu sont les neiges d'antan

En als je haar al 10 jaar niet gezien hebt kan ze beter 'n keer alleen komen zonder gezin. Boeken jullie in het najaar een midweekje naar een spahotel (ieder een eigen kamer) en kunnen jullie genieten en bijpraten.
Alle reacties Link kopieren
Voorlopig even overslaan.

Wij zitten in Noordgroningen en hebben uitnodigingen liggen van een stel dat naast Rotterdam woont en een gezin dat op de grens Brabant-Zeeland-België woont.

Heel gezellig om heen te gaan, maar ik ga sinds half maart niet meer voorbij Drenthe.
Helaas pindakaas, eventjes niet.

Aan de andere kant zou ik willen dat ons gezin NU corona oploopt, zodat zoon in de vakantie ziek is en niet als de scholen weer beginnen...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
04-08-2020 08:14
Voorlopig even overslaan.

Wij zitten in Noordgroningen en hebben uitnodigingen liggen van een stel dat naast Rotterdam woont en een gezin dat op de grens Brabant-Zeeland-België woont.

Heel gezellig om heen te gaan, maar ik ga sinds half maart niet meer voorbij Drenthe.
Helaas pindakaas, eventjes niet.

Aan de andere kant zou ik willen dat ons gezin NU corona oploopt, zodat zoon in de vakantie ziek is en niet als de scholen weer beginnen...
Want onder Drenthe heeft iedereen Corona??
Alle reacties Link kopieren
Je weet dat Frankrijk voorloopt op Nederland met het dragen van mondkapjes en het reserveren van musea etc.....
Dus wat dat betreft zijn hun dat wel gewend, ook al wonen ze op het platteland. Je zal toch een keer boodschappendoen /gaan winkelen met mondkapje ...
Dus om die reden afzeggen is apart.

Maar goed als ze je 10 jaar niet hebben gezien kan je er best een jaar aan vast plakken om het uit te stellen.
Ze zullen het vast begrijpen als je uitlegt dat je in een risicogroep zit
Ik zou het uitstellen.
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
04-08-2020 08:20
Want onder Drenthe heeft iedereen Corona??
Omdat men geacht wordt zich zo min mogelijk (onnodig) te verplaatsen? Ik ben al sinds maart mijn eigen stad niet uit geweest.
s7rin wijzigde dit bericht op 04-08-2020 09:12
2.08% gewijzigd
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
04-08-2020 08:20
Want onder Drenthe heeft iedereen Corona??
Gut ja, ik woon notabene in die stad met al die besmettingen. Wat te doen? Helemaal het huis niet meer verlaten?
Kom op zeg. Het is echt niet zo dat het hier nu in de lucht hangt en je bij 1 stap binnen 010 gelijk Corona hebt.
Alle reacties Link kopieren
Edelhertje schreef:
04-08-2020 08:20
Want onder Drenthe heeft iedereen Corona??
Nee, ik beperk gewoon het aantal niet-noodzakelijke bewegingen.
En dat vind ik best wel shit.

Om met de Belgen te spreken: "Blijf in uw kot".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
En het is augustus hè...

Ik zou met dit weer liever niet een museum in gaan, maar gaan wandelen in de Drunense Duinen, kanovaren in de Bieschbosch enz.
Afstand houden moet wel lukken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Wat is dan eigenlijk precies de bedoeling? Komen ze bij je logeren? Gaan jullie de hele week samen op pad?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven