Coronavirus COVID-19 alle pijlers

LAT relatie en coronamaatregelen

12-01-2021 22:10 112 berichten
Beste forummers,

Ik ben nu een aantal maanden aan het daten met een leuke man en het is al best serieus aan het worden. Wel hebben we moeite om ons aan de 1,5m maatregel te houden. Het liefst willen we elkaar natuurlijk aanraken, maar ja dat mag dus niet. Er was vorig jaar wel een soort uitzondering dat iemand een knuffel buddy mocht hebben, maar hier hoor en zie ik niks (recent) meer over terug.

Hoe gaan andere LATters hier mee om? Houden jullie afstand of doen jullie gewoon "de gordijnen dicht"?
Alle reacties Link kopieren
Asparagus schreef:
13-01-2021 17:51
Het verbaast me een beetje dat er toch veel mensen zijn die vinden dat we te voorzichtig zijn en dat het overdreven is. Maar we houden ons toch gewoon aan de regels? (Meestal dan toch.) In principe is het toch strafbaar om dichterbij te komen dan 1,5m bij iemand buiten je eigen huishouden? Ik vind deze maatregel keihard en in bepaalde situaties (zoals een LAT relatie) ontzettend krom. Maar ik wil geen corona en ook geen boete. Daarom vroeg ik me af hoe andere mensen hier mee omgaan.
Ik ben ontzettend voorzichtig wat betreft corona, maar dit gaat mij zelfs te ver. Hoe kun je weten of je bij elkaar past als je helemaal niet weet of het fijn is om samen te knuffelen, of hij lekker zoent of het klikt in bed? Dan is het geen liefdesrelatie, maar meer een diepe vriendschappelijke relatie. Ook prima, maar dan moet je het geen LAT relatie noemen, anders zou ik de relatie met mijn beste vriendinnen ook wel een LAT relatie kunnen noemen.
Ik had verwacht dat je juist veel lof zou ontvangen hier op Viva, omdat je zo keurig bezig bent met de regels. Niets blijkt minder waar.
TO, wat vind jij eigenlijk? Je hebt het alleen maar over 'regels', maar wat wil je en wat vind jij acceptabel in jouw situatie?
Alle reacties Link kopieren
Asparagus schreef:
13-01-2021 17:51
Het verbaast me een beetje dat er toch veel mensen zijn die vinden dat we te voorzichtig zijn en dat het overdreven is. Maar we houden ons toch gewoon aan de regels? (Meestal dan toch.) In principe is het toch strafbaar om dichterbij te komen dan 1,5m bij iemand buiten je eigen huishouden? Ik vind deze maatregel keihard en in bepaalde situaties (zoals een LAT relatie) ontzettend krom. Maar ik wil geen corona en ook geen boete. Daarom vroeg ik me af hoe andere mensen hier mee omgaan.
dan vraag je hem officieel verkering, dan is hij je officiële partner.
Dan vindt Rutte het goed hoor
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 19:31
dan vraag je hem officieel verkering, dan is hij je officiële partner.
Dan vindt Rutte het goed hoor
Tuurlijk mag je LAT bij je thuis komen, Maar net als ander bezoek: anderhalve meter afstand houden, want je komt uit twee verschillende huishoudens. Wat is daar zo moeilijk aan te begrijpen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 19:31
dan vraag je hem officieel verkering, dan is hij je officiële partner.
Dan vindt Rutte het goed hoor
En als "officiële partner" gaat ze dan ook maar gelijk samenwonen?

Zolang je lat blijf je namelijk uit 2 verschillende huishoudens komen en telkens terugkeren naar 2 huizen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 19:38
En als "officiële partner" gaat ze dan ook maar gelijk samenwonen?

Zolang je lat blijf je namelijk uit 2 verschillende huishoudens komen en telkens terugkeren naar 2 huizen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... jk-contact
Alle reacties Link kopieren
Gaaf, dus ik mag ook gewoon mijn tante van 70 knuffelen als ze op bezoek komt, want tja, één knuffelcontact van buiten de deur is toegestaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 19:47
Gaaf, dus ik mag ook gewoon mijn tante van 70 knuffelen als ze op bezoek komt, want tja, één knuffelcontact van buiten de deur is toegestaan.
jij hebt toch een vaste partner?
dan dus niet
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 19:31
dan vraag je hem officieel verkering, dan is hij je officiële partner.
Dan vindt Rutte het goed hoor
:rofl:
Dat er serieus mensen zijn die denken dat het "strafbaar" is als je de 1,5 meter overschrijdt en daarvoor beboet kan worden... ik geloof mijn ogen niet.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 19:49
jij hebt toch een vaste partner?
dan dus niet
Het gaat toch over mensen uit verschillende huishoudens? Dus als een LAT-er iemand mag knuffelen uit een ander huishouden, waarom ik dan niet? Wat is het verschil?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 19:47
Gaaf, dus ik mag ook gewoon mijn tante van 70 knuffelen als ze op bezoek komt, want tja, één knuffelcontact van buiten de deur is toegestaan.
Wat zeik je nou?

Je mag je partner gewoon knuffelen, er is niet een wet die dat verbied.

Je mag je partner ook gewoon knuffelen als hij van zn werk komt, jij van het jouwe en elkaar aan de dis weer treft.
Waarom zou je je Latje dan niet mogen knuffelen?
...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 19:55
Het gaat toch over mensen uit verschillende huishoudens? Dus als een LAT-er iemand mag knuffelen uit een ander huishouden, waarom ik dan niet? Wat is het verschil?
Dat jij jouw partner hebt om te knuffelen.

Die LAT-ter niet.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Echt mensen, kunnen we niet meer zelf nadenken? Ik ben echt behoorlijk braaf qua maatregelen, maar mijn partner die ik al 5 jaar ken ineens een jaar of langer niet meer aan kunnen raken 'want 2 huishoudens', dat is toch gewoon bullshit? Ik heb er eerlijk gezegd nooit een seconde over nagedacht of dat wel 'mocht' en of ik er een boete voor kon krijgen. Het idee alleen al... Ik heb veel over voor een coronavrij land, maar ga er niet mijn relatie voor opgeven, helaas pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
juliet64 schreef:
13-01-2021 19:50
:rofl:
Dat er serieus mensen zijn die denken dat het "strafbaar" is als je de 1,5 meter overschrijdt en daarvoor beboet kan worden... ik geloof mijn ogen niet.
Tot de buren je verlinken en de politie ineens voor 't raam staat.
wissewis wijzigde dit bericht op 13-01-2021 19:57
5.35% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 19:49
jij hebt toch een vaste partner?
dan dus niet
Wel hoor.
Als je één mens uit een ander huishouden mag knuffelen mag een 70 jarige tante dus ook.
...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 19:56
Tot de buren je verlinken en de politie ineens voor 't raam staat.

Mijn buren kennen mijn partner allemaal en weten dat hij niet bij me woont. Er is er niet 1 die er iets van gezegd heeft.
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
13-01-2021 19:55
Wat zeik je nou?

Je mag je partner gewoon knuffelen, er is niet een wet die dat verbied.

Je mag je partner ook gewoon knuffelen als hij van zn werk komt, jij van het jouwe en elkaar aan de dis weer treft.
Waarom zou je je Latje dan niet mogen knuffelen?
Omdat hij niet in hetzelfde huishouden woont als jij. Dus in feite "bezoek" is. En voor bezoek geldt: afstand houden en niet knuffelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 19:47
Gaaf, dus ik mag ook gewoon mijn tante van 70 knuffelen als ze op bezoek komt, want tja, één knuffelcontact van buiten de deur is toegestaan.
Is je tante jouw seks buddy?
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit dat op dit moment eigenlijk met trio's of kwartetten?

Mag je nog gezellig een extra vrouw of man erbij nemen?
Of riskeer je dan ook dat de politie binnenvalt?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je bij gebrek aan aantrekkingskracht dit gewoon een vriend kunt noemen.
Zijn er verder wel fysieke verschijnselen als je knuffelt?
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 19:56
Tot de buren je verlinken en de politie ineens voor 't raam staat.
Dan nog steeds niet, tenzij je echt veel mensen in je huis hebt.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 19:55
Het gaat toch over mensen uit verschillende huishoudens? Dus als een LAT-er iemand mag knuffelen uit een ander huishouden, waarom ik dan niet? Wat is het verschil?
Knuffelen is geen seks. Ze hebben het in het krantenartikel over een seksbuddy. Zou wat zijn als je sinds maart al geen seks mag hebben (met je partner).
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
13-01-2021 19:58
Mijn buren kennen mijn partner allemaal en weten dat hij niet bij me woont. Er is er niet 1 die er iets van gezegd heeft.
Sowieso komt de politie daar niet voor. Ik zie het al voor me.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het wordt voor mij nu wel een actueel vraagstuk. Mijn LATje werkt in de horeca, overgegaan op afhaal. Als de avondklok inderdaad ingesteld wordt, hebben we een probleem want hij is tot plm half 10 à 10 uur 's avonds aan het werk.

Vwb knuffelen enzo, dat doen we gewoon hoor!
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
13-01-2021 20:14
Sowieso komt de politie daar niet voor. Ik zie het al voor me.

In de UK wel, deze man is er zelfs voor ontslagen..

https://www.bbc.com/news/uk-politics-52553229

"Prof Neil Ferguson has quit as a government adviser on coronavirus after admitting an "error of judgement".

Prof Ferguson, whose advice to the prime minister led to the UK lockdown, said he regretted "undermining" the messages on social distancing.

The Telegraph reported that a woman he was said to be in a relationship with visited his home in lockdown."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven