Coronavirus COVID-19 alle pijlers

LAT relatie en coronamaatregelen

12-01-2021 22:10 112 berichten
Beste forummers,

Ik ben nu een aantal maanden aan het daten met een leuke man en het is al best serieus aan het worden. Wel hebben we moeite om ons aan de 1,5m maatregel te houden. Het liefst willen we elkaar natuurlijk aanraken, maar ja dat mag dus niet. Er was vorig jaar wel een soort uitzondering dat iemand een knuffel buddy mocht hebben, maar hier hoor en zie ik niks (recent) meer over terug.

Hoe gaan andere LATters hier mee om? Houden jullie afstand of doen jullie gewoon "de gordijnen dicht"?
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
13-01-2021 19:56
Echt mensen, kunnen we niet meer zelf nadenken? Ik ben echt behoorlijk braaf qua maatregelen, maar mijn partner die ik al 5 jaar ken ineens een jaar of langer niet meer aan kunnen raken 'want 2 huishoudens', dat is toch gewoon bullshit? Ik heb er eerlijk gezegd nooit een seconde over nagedacht of dat wel 'mocht' en of ik er een boete voor kon krijgen. Het idee alleen al... Ik heb veel over voor een coronavrij land, maar ga er niet mijn relatie voor opgeven, helaas pindakaas.
Zelfde hier hoor. Van maart tot en met mei heb ik nog bij mijn vriend gezeten want je moest afstand houden als je niet 1 huishouden was. Ik vind het wel goed nu. Vriend en ik zijn gewoon 1 huishouden (alleen niet voor de belastingdienst) met 2 huizen. Soms zijn we samen en soms niet.
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
13-01-2021 20:23
In de UK wel, deze man is er zelfs voor ontslagen..

https://www.bbc.com/news/uk-politics-52553229

"Prof Neil Ferguson has quit as a government adviser on coronavirus after admitting an "error of judgement".

Prof Ferguson, whose advice to the prime minister led to the UK lockdown, said he regretted "undermining" the messages on social distancing.

The Telegraph reported that a woman he was said to be in a relationship with visited his home in lockdown."
Volgens mij was dat wel zijn minnares. Ik kan me voorstellen dat het een stuk riskanter is als je er meerdere relaties tegelijk op nahoudt (wat die vrouw dus deed). In normale omstandigheden zou de politie dat ook niet weten.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
13-01-2021 20:13
Knuffelen is geen seks. Ze hebben het in het krantenartikel over een seksbuddy. Zou wat zijn als je sinds maart al geen seks mag hebben (met je partner).
Dus seks hebben met iemand uit een ander huishouden is OK, maar een vriend of vriendin of tante ofzo uit een ander huishouden een knuffel geven is niet OK? Waar is de logica?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
13-01-2021 19:56
Wel hoor.
Als je één mens uit een ander huishouden mag knuffelen mag een 70 jarige tante dus ook.
Het knuffeladvies was RIVM advies voor singles
niet voor mannen met een relatie die hun tante een beurt willen geven

Maar TO kan prima haar verkering nader gaan verkennen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
13-01-2021 21:10
Het knuffeladvies was RIVM advies voor singles
niet voor mannen met een relatie die hun tante een beurt willen geven

Maar TO kan prima haar verkering nader gaan verkennen
Oh. Ik dacht dat Pejeka het over één persoon buiten je huishouden had. Ik ken de regels niet op micro niveau.

Maar eensch, TO kan absoluut aan de vrij!
...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 20:33
Dus seks hebben met iemand uit een ander huishouden is OK, maar een vriend of vriendin of tante ofzo uit een ander huishouden een knuffel geven is niet OK? Waar is de logica?
Man, knuffel wie je wil maar zeur dr niet zo over!
...
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
13-01-2021 21:16
Oh. Ik dacht dat Pejeka het over één persoon buiten je huishouden had. Ik ken de regels niet op micro niveau.

Maar eensch, TO kan absoluut aan de vrij!
het idee van alleen knuffelen met iemand IN je huishouden is natuurlijk volstrekt achterhaald als je bedenkt hoeveel singles er in NL zijn.
Dat rondneuken nu niet slim is, dat is duidelijk. Maar seks met je vaste LAT-relatie moet gewoon kunnen hoor.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-01-2021 20:33
Dus seks hebben met iemand uit een ander huishouden is OK, maar een vriend of vriendin of tante ofzo uit een ander huishouden een knuffel geven is niet OK? Waar is de logica?
Vraag dat aan onze regering. Een vaste seksbuddy mag dus je vaste verkering ook.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles gelezen maar: houd toch op zeg. Hoe kun je eigenlijk spreken van een relatie als je nog nooit dichter dan 1.5m bij elkaar in de buurt bent geweest? Natuurlijk knuffel ik mijn vriend. En verder blijf ik zoveel mogelijk bij iedereen vandaan (al lukt dat niet altijd bv in de trein, vitaal beroep).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een lat relatie die al voor corona bestond. We zijn bijna 3 jaar samen. Ondanks dat we in 2 huizen wonen zijn we heel vaak samen. Minimaal 5 van de 7 dagen maar soms gewoon bijna altijd.

Aan het begin van Al dit corona gedoe hebben wij besloten dat wij ons als 1 huishouden zien. Maar dan in 2 huizen. We hebben allebei thuiswonende kinderen en het is niet veel anders als mensen die wel samenwonen. Bovendien kom ik nu echt helemaal nergens meer behalve bij hem.
Alle reacties Link kopieren
palhaco schreef:
12-01-2021 22:20
Tuurlijk kun je met je lat-vriend intiem zijn, zolang je maar niet meerdere contacten onderhoud..
Dus je mag niet vreemdgaan. :p
Alle reacties Link kopieren
Flaffy schreef:
12-01-2021 22:48
Ik vind het überhaupt knap dat je maanden kan daten zonder intimiteit. Dat lijkt me dan eerder een vriendschap dan relatie, corona of niet.

Zo lang je van iedereen behalve hem afstand houdt lijkt me dat geen enkel probleem en vind ik dat je wat overdrijft.
Ik lees nergens dat ze geen intimiteit hebben... misschien hebben ze wel webcamsex of mastruberen op anderhalve meter van elkaar...
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
13-01-2021 19:56
Tot de buren je verlinken en de politie ineens voor 't raam staat.
Dan komen ze aan de deur. Ze mogen niet controleren achter de voordeur. Ze mogen alleen op een melding voor bijvoorbeeld geluidsoverlast afkomen maar dan moet to wel heel hard kreunen. En dan nog kunnen ze alleen beboeten voor de geluidsoverlast niet voor het aantal mensen binnen ofzo. Da's namelijk een advies. En voor die anderhalve meter al helemaal niet.
Wissewis schreef:
13-01-2021 19:56
Dat jij jouw partner hebt om te knuffelen.

Die LAT-ter niet.
Precies. Het meest vreselijke type dat je kunt zijn: vinden dat anderen onmenselijke (niet bestaande) regels moeten opvolgen. Puur omdat je een muggenzifter bent. Die diezelfde regels toevalligerwijs níet hoeft op te volgen. Aangezien de eigen situatie anders is. Lekker makkelijk lullen dus. Pleur toch op.
Alle reacties Link kopieren
Lotus90 schreef:
14-01-2021 17:47
Precies. Het meest vreselijke type dat je kunt zijn: vinden dat anderen onmenselijke (niet bestaande) regels moeten opvolgen. Puur omdat je een muggenzifter bent. Die diezelfde regels toevalligerwijs níet hoeft op te volgen. Aangezien de eigen situatie anders is. Lekker makkelijk lullen dus. Pleur toch op.
Eens.

Als je zelf een lat-relatie hebt, superstreng bent en dat ook van anderen verwacht, nou ja oké, anderen hoeven het er niet mee eens te zijn, maar dat snap ik dan nog, maar vanuit je eigen comfortabele situatie oordelen dat anderen hun partner maar een jaar of langer niet aan moeten raken... kom op zeg.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
14-01-2021 17:49
Eens.

Als je zelf een lat-relatie hebt, superstreng bent en dat ook van anderen verwacht, nou ja oké, anderen hoeven het er niet mee eens te zijn, maar dat snap ik dan nog, maar vanuit je eigen comfortabele situatie oordelen dat anderen hun partner maar een jaar of langer niet aan moeten raken... kom op zeg.
Begrijp me goed, ik heb ook mijn vraagtekens bij vele maatregelen. Maar je kunt het nu eenmaal niet aan mensen uitleggen dat jij met je LAT-partner wel mag knuffelen (en meer), terwijl een ander zijn/haar beste vriendin of oom of tante niet eens een hand mag geven. Want in beide gevallen gaat het gewoon om mensen uit twee verschillende huishoudens. Die LAT-vriend die jij 1 of 2 keer per week ziet, is gewoon net zo goed een bezoeker uit een ander huishouden als een oom of tante of vriend of vriendin die op de koffie komt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 18:57
Begrijp me goed, ik heb ook mijn vraagtekens bij vele maatregelen. Maar je kunt het nu eenmaal niet aan mensen uitleggen dat jij met je LAT-partner wel mag knuffelen (en meer), terwijl een ander zijn/haar beste vriendin of oom of tante niet eens een hand mag geven. Want in beide gevallen gaat het gewoon om mensen uit twee verschillende huishoudens. Die LAT-vriend die jij 1 of 2 keer per week ziet, is gewoon net zo goed een bezoeker uit een ander huishouden als een oom of tante of vriend of vriendin die op de koffie komt.
Je partner heb je een intiemere relatie mee, dan wie dan ook
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-01-2021 19:50
Je partner heb je een intiemere relatie mee, dan wie dan ook
Als het goed is.....
...
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 18:57
Begrijp me goed, ik heb ook mijn vraagtekens bij vele maatregelen.
Yep.
Straks mogen we nog maar 15 km reizen maar schiphol blijft gewoon open. De overheid gaat net zo achterlijk met de regels om als ik.
...
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
14-01-2021 19:50
Je partner heb je een intiemere relatie mee, dan wie dan ook
Maar als die LAT-partner slechts 2 keer per week bij je is, is hij net zo gevaarlijk als een tante die twee keer per week op bezoek komt.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 20:03
Maar als die LAT-partner slechts 2 keer per week bij je is, is hij net zo gevaarlijk als een tante die twee keer per week op bezoek komt.
En als je er niet meer mee doet op een half jaar dan eens een verdoken knuffel zit ie ook al op dezelfde golflengte dan je tante :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
pejeka schreef:
14-01-2021 20:03
Maar als die LAT-partner slechts 2 keer per week bij je is, is hij net zo gevaarlijk als een tante die twee keer per week op bezoek komt.

Wat een klinkklare onzin! Dus omdat ik mijn vriend alleen in het weekend kan zien is hij gevaarlijk? Nou verre van.....
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
14-01-2021 20:25
Wat een klinkklare onzin! Dus omdat ik mijn vriend alleen in het weekend kan zien is hij gevaarlijk? Nou verre van.....
Mag jij vinden. Maar de regels zijn anders. Mijn tante die ik alleen in het weekend zie, is waarschijnlijk ook niet gevaarlijk. Toch mag ik haar niet knuffelen. Ik mag haar zelfs geen hand geven. En we moeten afstand houden. Omdat tante die alleen in het weekend komt, net zoals een LAT die alleen in het weekend komt, volgens de regels een lid van een ander huishouden is.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 20:03
Maar als die LAT-partner slechts 2 keer per week bij je is, is hij net zo gevaarlijk als een tante die twee keer per week op bezoek komt.
Dat klopt.
En nu?

Van de overheid mag je je partner knuffelen.
Van mij mag jij je tante knuffelen.
Zo goed?
...
Alle reacties Link kopieren
Love2hike schreef:
14-01-2021 20:25
Wat een klinkklare onzin! Dus omdat ik mijn vriend alleen in het weekend kan zien is hij gevaarlijk? Nou verre van.....
Je moet wel blijven lezen natuurlijk ;-D
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven