Coronavirus COVID-19 alle pijlers

LAT relatie en coronamaatregelen

12-01-2021 22:10 112 berichten
Beste forummers,

Ik ben nu een aantal maanden aan het daten met een leuke man en het is al best serieus aan het worden. Wel hebben we moeite om ons aan de 1,5m maatregel te houden. Het liefst willen we elkaar natuurlijk aanraken, maar ja dat mag dus niet. Er was vorig jaar wel een soort uitzondering dat iemand een knuffel buddy mocht hebben, maar hier hoor en zie ik niks (recent) meer over terug.

Hoe gaan andere LATters hier mee om? Houden jullie afstand of doen jullie gewoon "de gordijnen dicht"?
Alle reacties Link kopieren
Rooss4.0 schreef:
14-01-2021 21:45
Dat klopt.
En nu?

Van de overheid mag je je partner knuffelen.
Van mij mag jij je tante knuffelen.
Zo goed?
Nou ja, als de overheid het OK vindt dat je een LAT die niet tot je eigen huishouden behoort gewoon mag knuffelen, dan snap ik niet waarom ze zo spastisch doen als mensen hun vrienden, ooms, tantes, oma's, opa's of wie dan ook die op bezoek komt, gewoon knuffelen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 21:51
Nou ja, als de overheid het OK vindt dat je een LAT die niet tot je eigen huishouden behoort gewoon mag knuffelen, dan snap ik niet waarom ze zo spastisch doen als mensen hun vrienden, ooms, tantes, oma's, opa's of wie dan ook die op bezoek komt, gewoon knuffelen.
Ik ben het met je eens.
En aan de andere kant snap ik het ook, er moét (vinden de regeltjesmakers) een grens gesteld worden. Het is best lastig om als regel te maken: "je mag één iemand buiten je huishouden knuffelen". Het is overigens ook totaal oncontroleerbaar.

Maar goed, ik vind de maatregelen sowieso stom. En ze helpen ook niet.
...
Ik heb nog nooit gehoord van de overheid dat je buiten je gezin iemand mag knuffelen.
Er word elke keer heel duidelijk gezegd houd afstand van iedereen die niet in jou huis woont. Dus ja daar hoort je lat relatie ook bij of je dat nou wil of niet

Zwart wit gezien doet to t juiste. Ik vind t knap van je. Juist omdat ieder de regels zelf wat verdraaid hoe t degene zelf beste uitkomt blijven we in deze situatie
Alle reacties Link kopieren
Als je mantelzorg verleent aan je moeder, mag je ook binnen 1,5 m komen hoor.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 20:03
Maar als die LAT-partner slechts 2 keer per week bij je is, is hij net zo gevaarlijk als een tante die twee keer per week op bezoek komt.
Als je man op een booreiland werkt zie je hem ook amper, en toch mag je hem knuffelen bij thuiskomst

Zolang je maar 1 partner hebt en niet rondneukt is dat degene waar je close mee bent. Als jijliever je tante knuffelt dan je man, prima
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
14-01-2021 18:57
Begrijp me goed, ik heb ook mijn vraagtekens bij vele maatregelen. Maar je kunt het nu eenmaal niet aan mensen uitleggen dat jij met je LAT-partner wel mag knuffelen (en meer), terwijl een ander zijn/haar beste vriendin of oom of tante niet eens een hand mag geven. Want in beide gevallen gaat het gewoon om mensen uit twee verschillende huishoudens. Die LAT-vriend die jij 1 of 2 keer per week ziet, is gewoon net zo goed een bezoeker uit een ander huishouden als een oom of tante of vriend of vriendin die op de koffie komt.
Dat is juist. Maar het gaat erom dat je niet elke week op maandag je tante, dinsdag een vriendin, woensdag je oom etc knuffelt. Want dan kan het virus binnen de verschillende groepen contacten overstappen. Als je alleen je partner ziet blijft de schade beperkt.

Ik geloof dat zelfs de overheid niet wil dat je de regels zo strikt interpreteert dat je je eigen partner niet mag knuffelen. Daarom was eerder ook een seks buddy toegestaan, wat je daar dan ook onder verstaat. Als je je eigen partner niet mag aanraken gaan er meer mensen dood dan aan corona, van ellende. Dood is mogelijk overdreven, maar het is in ieder geval echt niet gezond en maakt de ellende nog veel groter. Het het corona gebeuren is psychisch al enorm zwaar voor veel mensen. Collateral damage beperken.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
13-01-2021 01:06
Loepje zegt trouwens wel wat. TO is het echt dat jullie afstand houden vanwege corona of vind je het wel een makkelijk excuus omdat je onzeker bent over je lichaam en het moeilijk vindt jezelf naakt te tonen? Ik vind het echt heel moeilijk te geloven dat je na maandenlang daten nog niet gezoend hebt of enige vorm van seks gehad hebt alleen vanwege corona. Zeker in een prille relatie hoor je niet van elkaar af te kunnen blijven.

Dat inderdaad. Dat kan ook niet anders want ze knuffelen soms, dus dan kun je net zo goed seksen als je dat echt wil. Dat wil ze blijkbaar nog niet.
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
12-01-2021 23:28
Ik wel, vriendin van me en haar vriend hebben al 5 jaar een lat-relatie. Hij zit in een risicogroep en zij werkt in de zorg. Ze zijn zo bang voor Corona dat ze nu alleen buiten afspreken, op anderhalve meter. Hebben elkaar al 10 maanden niet meer aangeraakt.

Dus TO is niet de enige die zo denkt.. maar ik zou t niet kunnen.

Vraag me af wat daar achter zit. Het had namelijk makkelijk veilig gekund: paar dagen vrij vastplakken aan vrijgeroosterde dagen zodat je op 5 dagen zit, dan testen en bij negatieve uitslag dan nog 1/2/3 dagen vrij en jezelf met vriend die dagen opsluiten en platknuffelen en seksen. Kan niet iedere maand, maar had inmiddels echt wel een paar keer gekund.
pejeka schreef:
14-01-2021 18:57
Begrijp me goed, ik heb ook mijn vraagtekens bij vele maatregelen. Maar je kunt het nu eenmaal niet aan mensen uitleggen dat jij met je LAT-partner wel mag knuffelen (en meer), terwijl een ander zijn/haar beste vriendin of oom of tante niet eens een hand mag geven. Want in beide gevallen gaat het gewoon om mensen uit twee verschillende huishoudens. Die LAT-vriend die jij 1 of 2 keer per week ziet, is gewoon net zo goed een bezoeker uit een ander huishouden als een oom of tante of vriend of vriendin die op de koffie komt.
Hoe kom je hierbij? Wat een starre redenatie. Met een vaste partner mag je uiteraard intiem zijn! Of je nu onder een dak woont of onder twee daken, dat maakt niet uit.
Het gaat erom dat je de bubbel zo klein mogelijk houd en de rest op afstand houd. Heb je geen vaste partner dan kun je zelf iemand kiezen met wie je dichtbij wil komen. Zo ingewikkeld is het niet.
Wanneer noem je iets een LAT-relatie? Ik associeer dat meer met mensen die bewust hebben gekozen niet te gaan samenwonen binnen een langdurige relatie. Niet met stelletjes die pas een paar maanden samen zijn en niet samenwonen, omdat ze elkaar net leren kennen.

TO is pas een paar maanden aan het daten, dan kun je toch niet spreken van een LAT-relatie?
Alle reacties Link kopieren
Majime schreef:
15-01-2021 13:27
Wanneer noem je iets een LAT-relatie? Ik associeer dat meer met mensen die bewust hebben gekozen niet te gaan samenwonen binnen een langdurige relatie. Niet met stelletjes die pas een paar maanden samen zijn en niet samenwonen, omdat ze elkaar net leren kennen.

TO is pas een paar maanden aan het daten, dan kun je toch niet spreken van een LAT-relatie?
Of het een LAT-relatie is of Verkering, maakt niet zo veel uit.
Ik denk dat de ondergrens is, dat je afspreekt niet ook met anderen te daten/neuken
Zolang je maar met 1 persoon knuffelt, of dat nou je partner is of je tante maakt niet zoveel uit.
lilalinda wijzigde dit bericht op 15-01-2021 14:59
0.22% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij mag je inderdaad ook met je tante knuffelen mits jullie beiden niet met iemand anders knuffelen. Dus ook allebei geen partner hebben.
Dat is toen gezegd in het kader van ‘huid honger’

Dus als Pejeka liever zijn tante knuffelt dan zijn man mag hij daarvoor kiezen. Maar dan moet hij wel apart gaan wonen van zijn man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven