Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lock down besparing?

01-04-2020 14:49 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie bespaard er nog meer zoveel nu de horeca, sauna etc niet open zijn? Ik ben niet iemand die veel spullen koopt, maar wel veel geld uit geeft aan belevingen zoals etentjes. Daarnaast bespaar ik nu ook flink op benzine en andere kleine dingen.

Hoe zit dat bij de andere viva dames, is het een besparing of juist duur door extra online shoppen?
Alles wat al genoemd is..

Heb nog wel extra kosten gemaakt voor allerlei knutselspullen voor mijn dochter. Zodat ze ook nog een beetje creatief bezig is en niet alleen op haar iPad zit.
Alle reacties Link kopieren
Enigste wat ik bespaar zijn benzinekosten. Voor de rest bespaar ik niets. Uitgaan en dat soort dingen deed ik toch al niet :)
Alle reacties Link kopieren
Héél veel! Ik denk zeker 500 - 1000 euro per maand. Nu is 80% van onze inkomsten weg gevallen, dus dat komt goed uit. Zo zingen we het een stuk langer uit met onze buffers. Gek genoeg mis ik het ook (nog) niet echt, dus ik wil dit ook echt wel minder doen als we later weer een beetje up-and-running zijn.
Alle reacties Link kopieren
Minder:
Brandstof - afschrijving auto (ivm minder km's)
Sportschool (krijgen deel geld terug)
Kinderopvang (krijgen 100% terug straks, nu nog niet te merken)
Uit eten (doen we normaliter toch gauw 2x per week)
Snacks onderweg


Meer:
Boodschappen, waaronder koffie
Luiers (kinderopvang deed voorheen een deel :))
gas-elektra ivm meer thuis
klusspullen (tijd maar nuttig gebruiken thuis)
eten bezorgen


Onder aan de streep valt het allemaal mee qua besparingen
Alle reacties Link kopieren
Met name de besparingen op oppas (BSO krijgen we straks terug & oppas voor avond activiteiten) en schoonmaakster (komt niet meer) vind ik flink. Ook afgelast: weekend weg (krijgen we terug), verjaardag & familiefeest (kosten bespaard). Niet echt leuk maar we houden wel geld over.

Bijkomend voordeel is dat mijn kinderen inmiddels weten hoe je een wc moet poetsen!
Alle reacties Link kopieren
Bespaard op benzine en uitjes, maar aan de andere kant meer uitgegeven aan knutselspullen etc voor mijn dochter en veel meer aan boodschappen. Ondanks dat ik niet heb gehamsterd, heb ik toch steeds wat meer meegenomen dan normaal (toevallig ook omdat dingen als vaatwastabletten en waspods in de aanbieding waren en die toch net op waren, daar flink wat van ingeslagen) en ik heb ook duurdere dingen gekocht zoals veel duur fruit. Al met al heb ik net zoveel uitgegeven als in een normale maand. Volgende maand ga ik bezuinigen.
Alle reacties Link kopieren
Geen wimperbehandeling, geen kapper, geen uiteten, geen bios, geen lunch op zaterdag, geen borrel op zondagmiddag met vrienden.
Benzine gaat gewoon door voor mij want vitaal beroep. Geen hondenuitlaatservice want manlief is nu thuis.
Wel hogere stookkosten en iets hogere boodschappenkosten.
Het ziet er naar uit dat wij nu zo'n 150 euro per week besparen.
-
Nog niks van gemerkt maar wij slapen dan wel enorm lekker in ons gloednieuwe bed :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik betaal nu circa 100 euro per maand extra aan eten.
En circa 50 euro extra aan afhaal eten.
Ik verwacht geen reiskostenvergoeding te krijgen.
En er zal wel een iets hoger gas, electra en water verbruik zijn.
Alles bij elkaar schat ik zo'n 200 euro per maand aan extra kosten.

Staat tegenover dat ik geen uitgaven heb aan uit eten gaan, naar de kapper, uitjes met de kinderen en benzine. En ik krijg opvangkosten en sport contributies terug. Dit schat ik bij elkaar op zo'n 1300 euro per (volle) maand dat dit duurt.

Hier dus een forse besparing.
Alle reacties Link kopieren
Ik bespaar niets. Ik geef het nu juist uit aan andere zaken die zijn blijven liggen door de jaren heen. Als het nog langer gaat duren dan mei bespaar ik uiteindelijk wel veel geld. Ook de vakantie skip ik even dit jaar en hoef niet zo nodig ergens heen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bespaar op beauty en uiterlijke verzorging, ik heb dus vandaag mijn gellak eraf geweekt en mijn nagels geknipt, ik zit hier dus met stompjes :cry:

Waxen gaat voorlopig ook niet lukken, dus heb ik vandaag maar een pak scheermesjes gekocht.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Ik bespaar maar heel weinig, alleen de treinkosten voor mijn studie.

Verder ging ik toch al nooit (zelden) uit eten, naar de bios, andere dingen die geld kosten. Behalve mijn dansschool, maar die moet ik gewoon doorbetalen dus daar bespaar ik al helemaal niet op.

Naar mijn werk ga (ging) ik op de fiets, dus daar bespaar ik ook niet op.

Helaas.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Aan de ene kant besparen we, aan de andere kant gaat er door een verbouwing geld uit als water én komt er minder binnen door zzp-schap man.
Besparen:
Koffie, broodjes, uit eten, kleding shoppen.

Extra kosten:
Koffie en eten thuis (wel veeeeeel goedkoper)
Water (heb net een bad gekocht haha)

Qua stroom ietsje meer. Qua stookkosten hetzelfde. (Vloerverwarming, constante temperatuur)
Ik ben wel een eter en bespaar dus niet op boodschappen, die lijken wel wat meer. (wijntje hier, chipje daar, extra uitgebreid eten).

Het enige waar ik echt wel op bespaar is uit eten. En ik geloof dat ik mijn crossfit niet hoef te betalen. Scheelt ook weer 2x 50 euries.

Verder werk ik gewoon. Ik carpool nu niet omdat het qua verspreiding (1,5 mtr) niet echt handig is. In dat geval bespaar ik dus niet.
Meer verwarming, meer verlichting, meer water, laptop staat hele dagen op van 's ochtends tot 's avonds, meer eten, meer snoep, ... en nog wat extra werk-kosten erbij ook (Office-pakketje van hier, blok papier van ginder, enveloppen van daar, nog wat postzegels, de printer draait overuren dus binnenkort ook nog inkt, ...).

Mijn baas betaalt mijn trein dus daar heb ik sowieso nooit kosten aan en win / verlies ik dus niets.


Besparen? Toch echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop inderdaad haast niks meer, aanvankelijk wel boodschappen voor drie weken vooruitmaar tegenwoordig ben ik erg landerig en vul alleen maar groenten en fruit nog aan en dan ben ik nieteens kieskeurig meer. Verlepte prei? Nou toch maar kopen want dan ben ik maar klaar.

Andere goederen heb ik geen zin meer in. Je lust wordt verpest door humeurige klanten en winkelpersoneel dat toch niet goed begrepen heeft dat je ruimte om je heen wil; ik vind het dus geen pretje en koop dan maar iets wat erop lijkt als ik het tegenkom.

Opmerkelijk hoe weinig je echt nodig hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik hou echt veel geld over, gelukkig gaat dat nu naar een goed doel; zalando
Alle reacties Link kopieren
Ik bespaar sowieso op benzinekosten omdat ik normaal gesproken elke dag wel de auto nodig heb.

Voor de rest ben ik niet echt bezig geld te besparen. Het is nu juist belangrijk om geld uit te geven zodat de lokale ondernemer kan blijven bestaan en de economie niet een te harde klap krijgt.

Ik geef nu dus juist extra veel geld uit aan bloemen om de bloemist te steunen, eten bestellen om de horeca te steunen, kleding om een lokaal kledingwinkeltje te steunen enz. Ook ontving ik een mailtje van mijn sportschool met de vraag of zij de contributie mochten blijven afschrijven. Uiteraard heb ik ze daar toestemming voor gegeven.
Alle reacties Link kopieren
Wij besparen momenteel wel veel geld. En geven aan de normale kostenposten ook niet heel veel meer geld uit. We verbruiken alleen meer water en wat extra elektriciteit maar niet heel veel. Boodschappen was in maart evenveel als in februari, dus ook dat maakte niet veel verschil.

Totaal zo'n 700,- minder uitgegeven deze maand dan in januari en februari.

Abonnementen e.d. laten we ook gewoon doorlopen.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Wij besparen vooral op benzinekosten. Normaal is dat toch wel ruim €400,- per maand. Reiskostenvergoeding worden voorlopig nog doorbetaald ( maar dan dekt de kosten normaal bij lange na niet). En de hulp komt nu niet, dan scheelt €40 per week. De overblijf hoeven we nu niet te betalen en de bso krijgen we later terug. Samen ook weer €100 per maand.

Sportclub van dochter en mij moeten we gewoon betalen. Ik heb een mooie speeltuin in de buurt wat gesponsord, wat gedoneerd naar de voedselbank en ga meer naar de lokale supermarkt dan anders. Boodschappen zijn wel duurder, we gebruiken meer (luxe) fruit, brood, beleg, koffie, thee en wc papier dan anders.

Stookkosten maken niet zoveel uit denk ik. Vriend en ik werken normaal beide een halve dag per week thuis en ik ben een dag vrij. Per saldo stoken we nu dus maar twee dagen meer dan anders en zo koud is het niet, dus dat zal niet heel duur zijn.

Uit eten, sauna, winkelen enzo doen we maar weinig. Eten bestellen en online shoppen gaat gewoon door. Vriend maakt ivm drukte veel overuren (wat normaal reistijd is, gebruikt hij nu als werktijd en ‘s avonds nog even iets doen is nu nog makkelijker dan anders) en die zullen eind van het jaar wel uitbetaald worden omdat hij toch geen tijd heeft om ze op te nemen. Ik mag officieel geen overuren maken nu, maar dat gebeurt af en toe wel en die compenseer ik later wel weer.

Per saldo zullen we wel een paar honderd euro per maand besparen denk ik. En mijn (dure) geplande weekend weg in mei zal nog wel geannuleerd worden. De kosten vd boeking zullen we vast niet terugkrijgen (ik ga uit van een voucher), maar de kosten ter plekke maken we nu niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik bespaar geld uit doordat ik niet meer uit eten ga en avondjes in de kroeg of bioscoop niet kunnen. Normaal doe ik toch wel minstens 1x per week een van deze dingen.

Verder maak ik geen extra kosten nu, heb wel online kleding gekocht maar dat had ik anders ook. Ik ga ook nog naar mijn werk en ging altijd al op de fiets, dus geen last van benzinekosten.

Is er toch nog wat positiefs aan deze hele crisis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven