Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Lymfeklier na booster

17-01-2022 21:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

10 december heb ik mijn booster gehad, en sinds dien (denk ik) heb ik last van pijnlijk gezwollen klieren in mijn oksels.
Ik weet dat dit een bijwerking kan zijn, ik vraag me echter wel af of dit zolang aan kan houden.
Hebben meer mensen dit al enige tijd na de booster?
Alle reacties Link kopieren
nee, lucky me; ik heb dat nooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
18-01-2022 09:21
Klopt helemaal, alleen valt het op dat dit opzwellen bij de booster vaker gemeld wordt. Niet voor niets heeft het de aandacht van LAREB.
Wat bijzonder. Want de booster is niets anders, dan de eerste twee prikken.
Alle reacties Link kopieren
Pelle schreef:
18-01-2022 07:55
Huh, je weet toch wel welke je hebt gehad? Je staat toch in de rij voor de een of voor de ander? En je kunt het ook nog nakijken in de Corona checkapp.
Bij mij was er maar 1 rij hoor. En er werd ook niet verteld wat je kreeg ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Florisante schreef:
17-01-2022 21:56
Ik ook, dat suizen! Ik zou toch denken dat het nu wel mag stoppen. Gaat dit nog weg?
Maar is dat echt sinds de vaccinatie of viel het na de vaccinatie pas op omdat je toen meer op allerlei zaken in je lichaam ging letten?
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
18-01-2022 11:43
Bij mij was er maar 1 rij hoor. En er werd ook niet verteld wat je kreeg ofzo.
wat raar. Er werd bij mij een document uitgeprint met daarop de naam van het vaccin. Of een sticker geplakt?
Alle reacties Link kopieren
love2dance schreef:
18-01-2022 00:22
Ja klopt was een ellende kon ook mijn bh niet aan. Ik ben niet bij een arts geweest omdat ik na rondje googlen erachter kwam dat het van de booster was Dus had zoiets van kijk het weekend aan en als het niet minder word ga ik maandag tenzij ik het niet meer uithoud. SMaandag was het inderdaad al de helft minder. Dus ben ik niet naar arts gegaan. Had iverigens al gelezen ook dat ze er toch niks aan konden doen dus dan heeft naar dokter gaan ook niet veel zin
je hebt wel een heel actief immuunsysteem denk ik.
Saivash schreef:
18-01-2022 11:00
Wat bijzonder. Want de booster is niets anders, dan de eerste twee prikken.
Misschien omdat je veel meer antistoffen aanmaakt dan bij de eerste twee.
Bij de eerste twee werd het overigens ook waargenomen. Het werd bijv afgeraden om een foto te maken voor borstonderzoek, omdat je lymfklieren vergroot kunnen zijn, wat voor onnodige ongerustheid zorgt.
ca726647543 schreef:
18-01-2022 11:57
Maar is dat echt sinds de vaccinatie of viel het na de vaccinatie pas op omdat je toen meer op allerlei zaken in je lichaam ging letten?
Nee, dit was echt na de vaccinatie, om precies te zijn, 2 uur na de vaccinatie. En het is nog niet weg.
Alle reacties Link kopieren
Saivash schreef:
18-01-2022 11:00
Wat bijzonder. Want de booster is niets anders, dan de eerste twee prikken.
Nou, jawel. Het is de ‘derde’ prik :)

Geen idee wat dat medisch gezien uitmaakt, maar wat je hier schrijft is veel te kort door de bocht.
De meeste mensen merken bijvoorbeeld heel weinig van de eerste prik terwijl ze heftig(-er) reageren op de tweede. Dat zijn ook dezelfde prikken, maar toch reageert je lichaam anders. Dus waarom zou de derde prik ook niet haar eigen effecten hebben?


Iemand anders vroeg of er na de prik specifiek gelet werd op oorsuizen: nee! Zoals ik eerder schreef legde ik de link initieel helemaal niet. Wie denkt nou aan oorsuizen na een vaccin? Bovendien maakte ik me op dat moment veel meer zorgen om die pijnlijke klieren. Pas later, toen mijn vrouw precies hetzelfde bleek te hebben ging er een lampje bij ons branden.
Snoepgoed schreef:
18-01-2022 00:15
Ik ben werkzaam bij de GGD waarbij ik af en toe contact heb met burgers die ook aan de aandoening Titinus lijden. Dit is verergerd na het vaccineren en het blijkt dus na wat zelf onderzoek gedaan te hebben wel een algemeen bekend ding te zijn helaas.

Ik weet niet of jullie al daarvoor last hadden van oorsuizen en het luider is geworden net zoals bij Titinus patiënten, of dat het echt vanuit het niks is ontstaan. Even laten controleren bij de HA en als het toch nodig blijkt te zijn door een KNO arts na laten kijken.
Dank voor je info. Ik zie mezelf niet als Tinnitus-patiënt, maar ik heb al van kinds af aan een lichte suis in mijn oren. Destijds zei men dat dat het stromen van mijn bloed is, wat ik hoor. Ik heb er geen last van. Maar nu is de suis van toonhoogte en volume veranderd, hoger en harder. Nog steeds niet echt last van, maar het mag nu wel uit...
Als dit niet weggaat weet ik niet of ik nog een vierde prik ga halen. Normaal ben ik een brave prikker, ik haal wat wordt aanbevolen, maar ik wil niet dat dit erger wordt.

Kan dat suizen samenhangen met het lymfeklieren-verhaal?
anoniem_64ddd6153d5a5 wijzigde dit bericht op 18-01-2022 12:53
2.53% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Florisante schreef:
18-01-2022 12:51

Als dit niet weggaat weet ik niet of ik nog een vierde prik ga halen. Normaal ben ik een brave prikker, ik haal wat wordt aanbevolen, maar ik wil niet dat dit erger wordt.
Zo sta ik er tot mijn eigen verbazing ook in. Ik heb heel enthousiast de drie prikken laten zetten, maar ik begin nu toch een beetje achter de oren te krabben..
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
18-01-2022 12:28
wat raar. Er werd bij mij een document uitgeprint met daarop de naam van het vaccin. Of een sticker geplakt?
Oh ja, dat klopt idd. Ik kreeg dat mee, was ik alweer vergeten. Al wel een héle maand geleden. :P
Maar er was in ieder geval maar 1 rij, misschien koos de prikker ter plekke voor het één of het ander, afhankelijk van de leeftijd?
Ik heb er niet zo goed op gelet eerlijk gezegd, ik was nogal angstig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven