Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mag ik even janken , Autsime en Thuis zijn

30-03-2020 19:11 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt , mag ik even janken.
Onze zoon met Autsime en als bonus ADHD is zo onzettend aan het uitdagen , brutaal , weerwoord geven en en en..
En ondanks dat ik weet dat het komt dat hij deels structuur verloren is en deels omdat hij pas net in zijn nieuwe klas zit en omdat hij de situatie nu zoals velen vervelend vind ben ik moe, knallende hoofdpijn en moe, en vind ik nu even echt helemaal niet leuk meer...
empanada wijzigde dit bericht op 30-03-2020 19:15
2.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Asser?
EsterInside schreef:
30-03-2020 19:12
Asser?
ASS-er

Kind met een stoornis in het autisme-spectrum.
:hug:
Ik ben dagelijks van 9 tot 15 u met de kinderen bezig en we hebben een schema.
Kun je je alleen op je kind richten of moet je ook werken?
Kan iemand anders - liefst geen oma en opa van 60+ - het even een dagje van je overnemen?
Het is ook niet leuk en erg moeilijk om een ass-er alleen al het duidelijk maken wat er aan de hand is laat staan met ADHD erbij.
Het enige wat je kunt doen is een ritme aanhouden maar dat haalt je stress niet echt weg vrees ik.

Uitkuren op een kussen een idee?
Het is verdomd moeilijk en als moeder van een Ass-er kan ik je alleen sterkte, kracht en wijsheid wensen. Kan je partner wat van je overnemen?
:sun:
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter met dezelfde dingen. Ik heb toch er weer dag structuur in gegooid. Door de week staan we om half 8 op en dan rond half 9 begint ze met school. Vaak is ze dan tot 1 uur of iets langer korter er mee bezig. Daarna lekker op iPad, filmpjes kijken social media en stukje wandelen, fietsen of hardlopen. In het weekend staat ze later op.

Hebben jullie nog een vaste structuur?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk mag je even janken! Het is ook niet niks wat je nu voor je kiezen krijgt.

Kan je de zorg even uit handen geven, zodat je een goede nacht kunt maken? Of even wandelen of in bad? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
I feel you! Hier een ass, adhd en verstandelijk beperkte dochter ( allwedrie die diagnosis is 1 dochter). Wij gebruiken pgb om haar 5u per dag op te laten vangen. Buitenshuis, wel 1 op 1. Geeft structuur aan de dag en geeft ons de kans te werken en ander kind op te vangen en met schoolwerk te begeleiden. Echt, hier loopt het als een zonnestraaltje op deze manier. Kun je niet iets regelen? Ik hoor van mensen die extra pgb hebben gekregen ivm wegvallen school? Ik kan hier ook echt echt echt met geen mogelijkheid werken als zij thuis is, sowieso is 24h per dag 7dgn in de week echt niet te doen. Zoek hulp!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me gelukkig me op hem richten , man ik maken savonds schoon zodat het overdag rustig en netjes is beneden.
Ochtenden laten we hetzelfde verlopen en ik heb een schema van 0830 tot 15 maar Alles maar dan ook echt alles roept weerstand op..
Alle reacties Link kopieren
snoepzak schreef:
30-03-2020 19:20
I feel you! Hier een ass, adhd en verstandelijk beperkte dochter ( allwedrie die diagnosis is 1 dochter). Wij gebruiken pgb om haar 5u per dag op te laten vangen. Buitenshuis, wel 1 op 1. Geeft structuur aan de dag en geeft ons de kans te werken en ander kind op te vangen en met schoolwerk te begeleiden. Echt, hier loopt het als een zonnestraaltje op deze manier. Kun je niet iets regelen? Ik hoor van mensen die extra pgb hebben gekregen ivm wegvallen school? Ik kan hier ook echt echt echt met geen mogelijkheid werken als zij thuis is, sowieso is 24h per dag 7dgn in de week echt niet te doen. Zoek hulp!
Hier is thuisbegeleiding ivm Corona gestopt en dat hoor ik echt veel meer.
Alle reacties Link kopieren
Empanada schreef:
30-03-2020 19:21
Ik kan me gelukkig me op hem richten , man ik maken savonds schoon zodat het overdag rustig en netjes is beneden.
Ochtenden laten we hetzelfde verlopen en ik heb een schema van 0830 tot 15 maar Alles maar dan ook echt alles roept weerstand op..
aha dus een echte puber, want dat speelt natuurlijk ook nog een rol erbij. Lastig hoor...
Alle reacties Link kopieren
Man is normaal 40 plus uur per week weg , is nu door corona thuis werker geworden , heeft ook Autisme en zit boven te werken en bemoeid zich nergens mee ...
Alle reacties Link kopieren
Hij is 7 trouwens
Alle reacties Link kopieren
Je mag best even de strijd laten voor wat hij is en zelf even uitrusten. Huilen. Geef hem en jezelf wat ruimte. Rust. Morgen ziet de wereld er weer anders uit.
Wat gebeurt er trouwens als je gewoon een uur in bad gaat liggen ter ontspanning?
En kind in 't salon / zijn slaapkamer / speelkamer / ... achterlaat?

Hoe erg is de tent dan afgebroken?
Ja jammer voor je man maar die mag het ook een paar uur overnemen dan werkt ie maar wat meer als kind op bed ligt ammehoela dat ik in mijn eentje voor het circus op zou draaien.
Alle reacties Link kopieren
Als ik hem op zijn kamer laat ,zolder kan met thuiswerkende man niet.
Dan gaat hij rustig een uur lezen maar zodra er iets maar dan ook iets van hem word verwacht word , iets kleins als tanden poetsen / douchen , even rondje lopen.
Ontzettende weerstand...
Empanada schreef:
30-03-2020 19:33
Als ik hem op zijn kamer laat ,zolder kan met thuiswerkende man niet.
Dan gaat hij rustig een uur lezen maar zodra er iets maar dan ook iets van hem word verwacht word , iets kleins als tanden poetsen / douchen , even rondje lopen.
Ontzettende weerstand...
Dan zou ik hem dus af en toe gewoon even een uur op zijn kamer parkeren.

Heb jij even een uur rust.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu op bed geparkeerd normaal vang ik de uur naar zomertijd kwartier voor kwartier op maar vandaag Dooooooeeeeeiiii
Voel me zo ontaard.
Alle reacties Link kopieren
zzonnetje schreef:
30-03-2020 19:22
aha dus een echte puber, want dat speelt natuurlijk ook nog een rol erbij. Lastig hoor...
Wij hebben zelf een zzper die we via pgb inhuren. Zij heeft de mogelijkheid 1 op 1 op te vangen en zolang iedereen gezond is, verlengen wij ons gezin met haar. Is een weloverwogen besluit, dat zorgt voor zoveel rust voor iedereen. Ik heb ook meerdere aanbiedingen van andere organisaties gehad of ze iets konden doen, maar hebben we nu niet nodig. De zorg in onderwijs begeleiding oo school biedt thuisbegeleiding aan, zorgoppas biedt dinesten aan, een voormalige zzper die we inhuurden wil wel extra uren maken etc. Mogelijkheden genoeg voor ons dus, we houden het liever op 1 iemand ivm risico's, maar het is niet zo dat er geen hulp te krijgen is.
Bij onze dochter hebben we school overigens helemaal losgelaten. Leert ze iets leuk, maar ik kies echt voor rust. Ook ivm andere kind die wel gewoon voor school moet en wil werken. Dochter zelf bloeit er ook helemaal van op! Dat is me alles waard.

Stichting Mee of zorgoppas.nl kunnen wellicht wat voor je doen to. Echt, zorg dat jij en kind lekker in je vel zitten. Laat los wat weerstand oproept en zoek hulp. Dit kan nog wek ff duren en niemand heeft er wat aan als je allemaal halfoverspannen bent!!
Alle reacties Link kopieren
Welnee je doet wat je kunt vandaag. Niet meer en dat maakt je echt geen ontaarde moeder. Meer een moeder die snapt dat het nu echt even niet gaat met jezelf. Dat mag en kan dus aardig zijn voor jezelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
30-03-2020 19:42
Welnee je doet wat je kunt vandaag. Niet meer en dat maakt je echt geen ontaarde moeder. Meer een moeder die snapt dat het nu echt even niet gaat met jezelf. Dat mag en kan dus aardig zijn voor jezelf.
dit
het is soms mega zwaar
Ik heb zelf ADHD en 2 schatjes van kinderen, maar door de Geluiden en drukte vaak totaal overprikkeld.
Het is geen makkelijke periode dit!
Alle reacties Link kopieren
Empanada schreef:
30-03-2020 19:33
Als ik hem op zijn kamer laat ,zolder kan met thuiswerkende man niet.
Dan gaat hij rustig een uur lezen maar zodra er iets maar dan ook iets van hem word verwacht word , iets kleins als tanden poetsen / douchen , even rondje lopen.
Ontzettende weerstand...

Dan laat je hem toch gewoon lezen? Een hele dag bijvoorbeeld? Dan kan jij even bijtanken. En daarna zou ik structureel een paar leesuren per dag inplannen. Voor iedereen fijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven