Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Marokko dicht, hoe reizigers terug ...

20-10-2021 21:56 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Marokko doet zijn grenzen dicht vanwege Covid. Dat is nog te begrijpen. Wat ik hier niet aan snap is dat alle nederlanders ( en engelsen en duitsers ) die daar nu vakantie vieren een andere manier moeten vinden om terug te komen.
Men kan toch met lege vliegtuigen daarheen gaan en de mensen gewoon terug vervoeren volgens de normale vluchten? Of combi vluchten?
Of is dat te duur voor de vliegtuigmaatschappijen?

wellicht denk ik te praktisch en te makkelijk....

hoe zien jullie dit?
hoi
Alle reacties Link kopieren
Het komt wel wat onverwacht en ik snap dat reizigers er door overvallen zijn.

Maar je kan ook bijvoorbeeld met een overstap in Frankrijk (of ander land waar ze wel op vliegen).
Alle reacties Link kopieren
Kabinet heeft vorig jaar duidelijk gezegd dat ze niet meer gaan repartriëren. Wie nu op vakantie gaat, of anders, gaat op eigen risico.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
20-10-2021 22:07
Kabinet heeft vorig jaar duidelijk gezegd dat ze niet meer gaan repartriëren. Wie nu op vakantie gaat, of anders, gaat op eigen risico.
Precies dit.

En ik hoorde dat vliegen op België nog wel kon. Dus probleem opgelost.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Naar Spanje of een ander land, Portugal/Italie waar ze wel naar blijven vliegen gaan en van daar uit door. Nu de Transavia vluchten geannuleerd zijn is dat de optie die ze zelf voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn man moest ook heel omslachtig terugkomen uit het midden oosten, vorige week. Was echt een rotzooi. Je moet gewoon niet buiten Europa gaan reizen in deze tijden als het niet strikt noodzakelijk is. En dus zeker niet om vakantie te vieren.
Alle reacties Link kopieren
In mogelijkheden denken en een vlucht boeken met overstap op een luchthaven waar nog wel opgevlogen wordt. Desnoods een stuk over land reizen binnen Europa.
Alle reacties Link kopieren
Marokko heeft vluchten van en naar Nederland verboden, dus het is niet de schuld dat bijvoorbeeld Transavia niet meer wil.

Mensen die via een reisorganisatie hebben geboekt, worden misschien nog wel geholpen met het vinden van een oplossing. Anderen zullen zelf iets moeten verzinnen, inderdaad via een ander land vliegen.

Maar vandaag vertrokken er nog mensen daar heen zag ik op TV, en ‘die zagen wel hoe ze terug zouden komen’.
himalaya wijzigde dit bericht op 21-10-2021 07:42
1.60% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Madeliefjees schreef:
20-10-2021 22:07
Kabinet heeft vorig jaar duidelijk gezegd dat ze niet meer gaan repartriëren. Wie nu op vakantie gaat, of anders, gaat op eigen risico.
Dit. Daarbij heeft Marokko te pas en te onpas van alles dicht gegooid dus niet echt verstandig om daar op vakantie te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het niet. Mijn schoonouders wonen ook buiten Europa en mijn kinderen hebben tot hun grote verdriet hun andere opa en oma al twee jaar (!!) niet gezien. Het land heeft status oranje dus toeristische reizen worden dringend afgeraden. Het is ook nog maar de vraag of familie zien onder toerisme valt maar ik begrijp dus dat er een hoop mensen zijn die het aan hun reet kan roesten en gewoon tegen het advies in reizen buiten Europa maken. En als er dan dit soort irrationele beslissingen komen op hun achterste poten staan en janken dat ze het niet zagen aankomen en verbijsterd zijn.

Ik probeer het niet eens meer te begrijpen. Misschien moet ik ook maar tegendraads zijn en gewoon tickets boeken voor deze zomer want het is voor beide kanten nog maar nauwelijks uit te houden.
Thing1 schreef:
20-10-2021 22:35
Ik snap het niet. Mijn schoonouders wonen ook buiten Europa en mijn kinderen hebben tot hun grote verdriet hun andere opa en oma al twee jaar (!!) niet gezien. Het land heeft status oranje dus toeristische reizen worden dringend afgeraden. Het is ook nog maar de vraag of familie zien onder toerisme valt maar ik begrijp dus dat er een hoop mensen zijn die het aan hun reet kan roesten en gewoon tegen het advies in reizen buiten Europa maken. En als er dan dit soort irrationele beslissingen komen op hun achterste poten staan en janken dat ze het niet zagen aankomen en verbijsterd zijn.

Ik probeer het niet eens meer te begrijpen. Misschien moet ik ook maar tegendraads zijn en gewoon tickets boeken voor deze zomer want het is voor beide kanten nog maar nauwelijks uit te houden.
Ik woon buiten Europa en ben gewoon gegaan. Als je rechtstreeks bij de vliegmaatschappij boekt kan je sinds Corona gratis omboeken, ook als je Corona krijgt of je de test uitslag nog niet binnen hebt. Dat ligt aan de maatschappij. Verder vergoed mijn zorgverzekering gewoon Corona, ook in het buitenland, en bezoek ik familie. Op een gegeven moment was het niet te houden dus heb ik het gewoon gedaan, ik ga niet nog een jaar wachten tot dat het code groen wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja allemaal mooi en aardig maar wij komen het land niet binnen omdat we zijn gevaccineerd met Pfizer en mijn schoonmoeder komt Europa niet binnen omdat zij gevaccineerd is met Spoetnik. Er is geen uitweg in deze verdomde impasse😪. En als het al zou kunnen, we zijn natuurlijk ook gewoon gebonden aan de zomervakantie en school. Dus we hebben onze hoop maar gevestigd op de zomer van 2022.
Alle reacties Link kopieren
Kun je het land niet binnen met negatieve test? Of allebei reizen naar een ‘neutraal’ land?
Thing1 schreef:
20-10-2021 22:46
Ja allemaal mooi en aardig maar wij komen het land niet binnen omdat we zijn gevaccineerd met Pfizer en mijn schoonmoeder komt Europa niet binnen omdat zij gevaccineerd is met Spoetnik. Er is geen uitweg in deze verdomde impasse😪. En als het al zou kunnen, we zijn natuurlijk ook gewoon gebonden aan de zomervakantie en school. Dus we hebben onze hoop maar gevestigd op de zomer van 2022.
heel vervelend! Ik heb 2 kleine kinderen waarvan de jongste m’n ouders maar 1 vakantie gezien heeft door Corona en dat is moeilijk. Er is zoveel inconsistentie tussen vaccinaties, hopelijk nemen ze binnenkort gewoon de WHO lijst
Alle reacties Link kopieren
Er is een aantal landen waar ze westerse vaccins niet erkennen of accepteren. Vooral uit nijd, naar mijn idee, omdat het westen hun vaccins niet heeft opgekocht of accepteert. Van China was dit een tijd geleden In het nieuws.
saivash wijzigde dit bericht op 20-10-2021 23:06
Reden: Verkeerd gequote
40.79% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
20-10-2021 22:46
Ja allemaal mooi en aardig maar wij komen het land niet binnen omdat we zijn gevaccineerd met Pfizer en mijn schoonmoeder komt Europa niet binnen omdat zij gevaccineerd is met Spoetnik. Er is geen uitweg in deze verdomde impasse😪. En als het al zou kunnen, we zijn natuurlijk ook gewoon gebonden aan de zomervakantie en school. Dus we hebben onze hoop maar gevestigd op de zomer van 2022.

Uhh bedoel je Marokko?

Want daar kom je gewoon binnen met pfizer, janssen, én moderna hoor. Zat mensen die van de zomer geweest zijn met deze vaccinaties.

En over het feit dat er geen vluchten meer mogen vliegen. Tja, Marokko's wil is wet. Als de regering iets besluit gebeurt dat ook. Uiteindelijk kan en mag je wel op vakantie maar hou altijd in je achterhoofd dat het land qua vliegreizen op slot kan gaan. Het is en blijft risicovol. En niet alleen Marokko, ik las net nog dat Letland weer helemaal op slot gaat. Daar gaan we wéér..
Alle reacties Link kopieren
summerjamm schreef:
20-10-2021 23:39
Uhh bedoel je Marokko?

Want daar kom je gewoon binnen met pfizer, janssen, én moderna hoor. Zat mensen die van de zomer geweest zijn met deze vaccinaties.

En over het feit dat er geen vluchten meer mogen vliegen. Tja, Marokko's wil is wet. Als de regering iets besluit gebeurt dat ook. Uiteindelijk kan en mag je wel op vakantie maar hou altijd in je achterhoofd dat het land qua vliegreizen op slot kan gaan. Het is en blijft risicovol. En niet alleen Marokko, ik las net nog dat Letland weer helemaal op slot gaat. Daar gaan we wéér..
Nee uiteraard niet met Marokko maar de regio met Spoetnik vaccinaties.
Eerst flink wat mensen die op familiebezoek(ze noemen het zelden vakantie) gingen naar Afghanistan terwijl er een negatief reisadvies was en nu zitten er mensen vast om Marokko waarvoor het advies was om alleen te reizen als dat noodzakelijk was. Ik begrijp ook niets van die mensen die toch maar vertrokken vandaag want anders zonde van het ticket. Waar leef je dan van? Je baas zal niet blij zijn als je twee maanden wegblijft en bij code oranje bij vertrek hoeft je baas volgens mij niet door te betalen.
Heel lullig maar ik vind dit ook eigen risico. Het kost echt heel veel geld om er een leeg vliegtuig heen te sturen. Wie gaat dat betalen en waar gaat ie landen bij terugkomst?! Want alleen gestrande Nederlanders meenemen is misschien ook niet rendabel.

Volgens mij kunnen ze nog terugvliegen op België, Duitsland en Frankrijk
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
20-10-2021 22:07
Kabinet heeft vorig jaar duidelijk gezegd dat ze niet meer gaan repartriëren. Wie nu op vakantie gaat, of anders, gaat op eigen risico.

Dat dus wel een beetje...
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Katjaishier schreef:
21-10-2021 00:25
Eerst flink wat mensen die op familiebezoek(ze noemen het zelden vakantie) gingen naar Afghanistan terwijl er een negatief reisadvies was en nu zitten er mensen vast om Marokko waarvoor het advies was om alleen te reizen als dat noodzakelijk was. Ik begrijp ook niets van die mensen die toch maar vertrokken vandaag want anders zonde van het ticket. Waar leef je dan van? Je baas zal niet blij zijn als je twee maanden wegblijft en bij code oranje bij vertrek hoeft je baas volgens mij niet door te betalen.


En dat dus ook.
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Marokko gooit helemaal niet zijn grenzen dicht , hoe kom je daar nou bij ?
Alle reacties Link kopieren
Thing1 schreef:
21-10-2021 00:24
Nee uiteraard niet met Marokko maar de regio met Spoetnik vaccinaties.
Ah ok.
Alle reacties Link kopieren
Ben het trouwens eens met bovenstaande hoor. Er wordt nu ineens gek opgekeken dat Marokko het land plotseling qua vliegverkeer op slot doet. Hele artikel ook op RTLnieuws, er heerst veel onbegrip vanuit de vakantiegangers, maar ik vraag mij dan af hoezo onbegrip?

Het is namelijk niet de eerste keer (en vast ook niet de laatste keer) dat Marokko plotseling het vliegverkeer plat legt, dat is één en het feit dat het een oranje gebied betreft. Dus deze signalen zijn algemeen bekend, maar toch vinden mensen het maar "gek" en "onbegrijpelijk" dat het land dit doet. Het is inderdaad eigen schuld, dikke bult. Dat het nou niet echt netjes is van de overheid dit zo kortdag in te voeren, ok got it. Maar dat is dan een hele andere verhaal, voor nu hoop ik echt dat de mensen die daar vast zitten toch een oplossing kunnen vinden om terug te komen én voortaan wel twee keer nadenken eer dat ze weer boeken.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar riep het halve forum dat Nederland de grenzen dicht moest gooien. Nu doet een ander land dat (deels, het gaat alleen nog maar om vluchten van en naar een paar landen) en er is paniek....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven