Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mensen thuis ontvangen - hoe dan?

18-05-2020 09:30 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons vanaf het begin - zelfs al voor de lockdown half maart - thuis opgesloten. Man en ik werken fulltime vanuit huis en ons zoontje was ook thuis vanuit school. Vooral in het begin waren we bang vanwege hem omdat hij nogal wat heftige diagnoses heeft. Maar dat inzicht is wel veranderd. Kinderartsen zien dat kinderen bijna nooit ernstig ziek worden van het virus en ook zijn artsen waren daar niet bang voor. Uiteraard vinden wij het nog wel een beetje spannend maar realiseren we ons ook dat we hem niet voor de rest van zijn leven in een glazen doosje kunnen doen.

Dus hij is sinds vorige week weer naar school (SO). En nu de maatregelen worden versoepeld proberen wij ook weer wat meer dingen op te pakken. Ik ben vorige week 2x met een vriendin op 1,5 meter gaan wandelen. En van het weekend stond een bevriend koppel onverwachts voor de deur. Man en ik hadden al afgesproken dat we bezoek achterom zouden laten komen en in de tuin zouden ontvangen. Dus we hebben even een borreltje gedronken en toen wilden ze weer gaan maar wel even van ons toilet gebruiken maken. Daar hadden we helemaal niet bij stil gestaan. Hoe doen jullie dat? Of ontvangen jullie nog geen mensen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
18-05-2020 10:19
Ja, maar wel graag mijn eigen zicht. Niet dat van een ander die besluit gezellig bij mij op bezoek te komen.

Even bellen van te voren om te peilen of je ook echt welkom bent lijkt me in deze tijd niet teveel gevraagd.
Nee, logisch. Dat doe ik zelf ook. Ik beperk mijn op bezoek gaan/bezoek ontvangen dan ook tot ouders, collega's en de vaders van mijn kinderen met aanhang. Anders wordt het wel heel moeilijk allemaal.
Bij ons werkt het niet, omdat kleine kinderen geen afstand kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 12:50
Hoe dan?

Gewoon zoals we dat anders ook zouden gedaan hebben.
He hele "bubbel van 4"-gedoe dat ze hier uitgveonden hebben laten we maar lekker voor wat het is. Bij Opa gaan we op bezoek, de Oma komt op bezoek (inclusief overnachtingen) en de vrienden komen op bezoek. Bij geen één van hen gaan we panisch met de meetlat toekijken of alles op 1.5m gebeurt, die mogen gewoon binnen (of buiten, wat ze maar willen), die mogen gewoon naar het toilet en die krijgen ook gewoon een kus ter begroeting/afscheid.
Het is wel welletjes geweest met het hele gedoe.
Leuk dit. Ik hoop dat jullie niemand besmetten die tot een risicogroep behoort. Kan je niet tenminste nog een tijdje gewoon afstand houden ipv een kus te geven? Welletjes geweest? Echt zo leuk dit.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 17:16
Leuk dit. Ik hoop dat jullie niemand besmetten die tot een risicogroep behoort. Kan je niet tenminste nog een tijdje gewoon afstand houden ipv een kus te geven? Welletjes geweest? Echt zo leuk dit.
Dit duurt anders nog een paar jaar. Zelf weten verder.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-05-2020 17:36
Dit duurt anders nog een paar jaar. Zelf weten verder.
O ja, er komt nooit een vaccin of het werkt niet of we gaan er allemaal aan of of of...

Wat is dat toch met dat negatief gedoe de laatste tijd.

Het zou me verbazen als er binnenkort niet een werkend vaccin komt. En nee, dat betekent niet dat het heel snel beschikbaar is voor de hele wereld, maar zeggen dat dit jaren gaat duren? Daar geloof ik niets van.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Onverwacht bezoek komt hier niet binnen. Klaar.

Ik doe niet aan sociaal zijn op dit moment.
Het huis is van mij, mijn man en de katten en niemand anders.


Wie ons toch persé zou willen zien ... Date in het plaatselijk park 1 kilometer van hier.
Moeten ze plassen ... bomen genoeg :-).
(Geen idee namelijk hoe het daar met 't openbaar toilet zit.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik ontvang gewoon visite en ik poets geen deurklinken na hun bezoek, nog niemand hoestend en proestend in huis gehad.

Heel in het begin was ik heel strikt in de tuin op 1.5 meter. Nu niet meer, wel uit elkaar zitten we maar niet precies 1.5 meter.

Ik zoen en knuffel niet meer, dat niet. Oh en geen grote groepen, dat ook niet.
Dus TO ik sta er best relaxed in.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 17:16
Leuk dit. Ik hoop dat jullie niemand besmetten die tot een risicogroep behoort. Kan je niet tenminste nog een tijdje gewoon afstand houden ipv een kus te geven? Welletjes geweest? Echt zo leuk dit.
Super leuk idd.
Ga jij gerust de rest van het jaar (of langer) maar ergens kluizenaar spelen, wij en onze naasten geven die portie wel aan Fikkie.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 17:40
O ja, er komt nooit een vaccin of het werkt niet of we gaan er allemaal aan of of of...

Wat is dat toch met dat negatief gedoe de laatste tijd.

Het zou me verbazen als er binnenkort niet een werkend vaccin komt. En nee, dat betekent niet dat het heel snel beschikbaar is voor de hele wereld, maar zeggen dat dit jaren gaat duren? Daar geloof ik niets van.
Ik denk juist niet dat er snel een vaccin komt. Het duurt heel erg lang om zoiets te ontwikkelen en virussen muteren. Anders was er ook wel een vaccin tegen Ebola of SARS of HIV.
Ik ben bang dat we een manier moeten vinden om met dit nieuwe virus te leven.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 18:28
Super leuk idd.
Ga jij gerust de rest van het jaar (of langer) maar ergens kluizenaar spelen, wij en onze naasten geven die portie wel aan Fikkie.
Kluizenaar? Waarom zou ik dat doen? Ik zie mijn ouders, familie en vrienden gewoon, maar ik ga nu niet kussen en knuffelen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om anderen in gevaar te brengen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-05-2020 18:31
Ik denk juist niet dat er snel een vaccin komt. Het duurt heel erg lang om zoiets te ontwikkelen en virussen muteren. Anders was er ook wel een vaccin tegen Ebola of SARS of HIV.
Ik ben bang dat we een manier moeten vinden om met dit nieuwe virus te leven.
Je weet dat er al werkende vaccins zijn momenteel? Natuurlijk moet er nog meer getest worden, maar het ziet er echt goed uit.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 18:39
Je weet dat er al werkende vaccins zijn momenteel? Natuurlijk moet er nog meer getest worden, maar het ziet er echt goed uit.
Eerlijk gezegd niet meegekregen, ik heb inmiddels een Coronafilter. :-)
Maar het kan mij niet snel genoeg gaan, hoor. Ik verlang echt terug naar contact met mensen.
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-05-2020 18:40
Eerlijk gezegd niet meegekregen, ik heb inmiddels een Coronafilter. :-)
Maar het kan mij niet snel genoeg gaan, hoor. Ik verlang echt terug naar contact met mensen.

Dit is er eentje bijvoorbeeld:

Amerikaanse test levert hoopvolle resultaten op voor vaccin
De eerste fase van een test die het Amerikaanse biotechbedrijf Moderna uitvoerde voor de ontwikkeling van een experimenteel coronavaccin, heeft hoopvolle resultaten opgeleverd. Alle 45 proefpersonen die aan fase 1-studie meededen, ontwikkelden antistoffen die het longvirus konden "neutraliseren", zo meldt het bedrijf maandag.
Mensen die betrokken waren bij de proef, kregen drie doses van het vaccin. Bij iedere volgende prik kon het afweersysteem krachtiger optreden tegen het virus. Het niveau van antistoffen in het bloed was vergelijkbaar aan dat van coronapatiënten die hersteld zijn van COVID-19, zo blijkt uit de voorlopige resultaten.


Bron: verschillende kranten waaronder Belang van Limburg.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 18:37
Kluizenaar? Waarom zou ik dat doen? Ik zie mijn ouders, familie en vrienden gewoon, maar ik ga nu niet kussen en knuffelen. Geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt om anderen in gevaar te brengen.
Mooi zo; wij doen dat anders. Zo simpel is dat. Eigen keuze en zo, weet je wel... En dat zonder anderen in gevaar te brengen zelfs :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 18:59
Mooi zo; wij doen dat anders. Zo simpel is dat. Eigen keuze en zo, weet je wel... En dat zonder anderen in gevaar te brengen zelfs :biggrin:
Als jij dichtbij komt en kust, breng je wel anderen in gevaar, zo simpel is dat. Ik weet niet of ik besmet ben en als ik dan mijn ouders zou kussen, kan ik hen besmetten.
Life is short. Eat dessert first.
Sinjoren schreef:
18-05-2020 18:59
Mooi zo; wij doen dat anders. Zo simpel is dat. Eigen keuze en zo, weet je wel... En dat zonder anderen in gevaar te brengen zelfs :biggrin:
En als er iemand in je omgeving doodgaat aan corona? Één van die mensen die je gewoon hebt geknuffeld en gekust?
Alle reacties Link kopieren
captain_hindsight schreef:
18-05-2020 19:08
En als er iemand in je omgeving doodgaat aan corona? Één van die mensen die je gewoon hebt geknuffeld en gekust?
En wat als iemand die je net hebt geknuffeld een dodelijk ongeval krijgt? Of van het keukentrapje valt dat jij voor die persoon zijn verjaardag gaf? Of de besmette buurvrouw -waar niemand het van weet- hoest over de schutting of schudt haar dekbed uit.

Als, als, als.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 19:04
Als jij dichtbij komt en kust, breng je wel anderen in gevaar, zo simpel is dat. Ik weet niet of ik besmet ben en als ik dan mijn ouders zou kussen, kan ik hen besmetten.
Mooi hoor.
Maareuh, 't is maar een kleine tip: jouw ouders zijn volwassen, die kunnen prima voor zichzelf beslissen of ze wel of geen risico willen nemen. Heus, probeer het eens, laat ze eens voor zichzelf denken :biggrin:

En dat is dan nog los van het feit dat jij niet kan weten of wij hier wel of niet weten wie besmet is, maar zelfs al zouden we dat niet weten, dan nog zouden we er niet anders mee omgaan. As said, jij mag gerust als een kluizenaar of een pseudo-leproos door het leven gaan met jouw naasten, wij kiezen daar expliciet niet voor. Jij mag kiezen om strictu sensu te gaan tot de dag dat je een vaccin krijgt, wij doen dat niet. Het is letterlijk maar Corona, dus why bother.

Stoort het zo hard dat anderen daar nuchterder in staan?
captain_hindsight schreef:
18-05-2020 19:08
En als er iemand in je omgeving doodgaat aan corona? Één van die mensen die je gewoon hebt geknuffeld en gekust?
Als we enkele weken terug gewoon een verjaardag gingen vieren zonder ons te laten leiden door Corona, dan gingen we zonder twijfel mensen vermoorden. Didn't happen.
Als we de voorbije weken gewoon op daguitjes gingen naar de Ardennen, dan tekenden we zonder twijfel ons eigen doodvonnis en dat van anderen. Didn't happen.
Als we gewoon naar de winkel gingen zonder alles te gaan groeperen in een twee-wekelijkse hit & run operatie, dan gingen we zonder meer eigenhandig het aanwezige personeel executeren. Didn't happen either.
Als we in de voorbije periode een BBQ deden, dan moesten we ons schamen want daardoor gingen in de buurt sowieso wat mensen extra dood. Didn't happen either.
Als we in de voorbije twee maanden lak hadden aan het panisch 1,5m dansje, dan fungeerden we zonder twijfel als de vleesgeworden pandemische uberdemon. Didn't happen either.

Dus ja, als er dan nu wel iemand dood gaat, dan mag je eens flink staan kijven en met het vingertje wijzen hoor, dan content?
anoniem_65340bc703a11 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 19:21
26.10% gewijzigd
captain_hindsight schreef:
18-05-2020 19:08
En als er iemand in je omgeving doodgaat aan corona? Één van die mensen die je gewoon hebt geknuffeld en gekust?
Dan trek ik mijn zwarte pak uit de kast.
Sinjoren schreef:
18-05-2020 19:16
Dan mag je eens flink staan kijven en met het vingertje wijzen hoor, dan content?
Dat lijkt me wel wat!

Maar zou je je dan niet schuldig voelen?
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 19:16
Mooi hoor.
Maareuh, 't is maar een kleine tip: jouw ouders zijn volwassen, die kunnen prima voor zichzelf beslissen of ze wel of geen risico willen nemen. Heus, probeer het eens, laat ze eens voor zichzelf denken :biggrin:

En dat is dan nog los van het feit dat jij niet kan weten of wij hier wel of niet weten wie besmet is, maar zelfs al zouden we dat niet weten, dan nog zouden we er niet anders mee omgaan. As said, jij mag gerust als een kluizenaar of een pseudo-leproos door het leven gaan met jouw naasten, wij kiezen daar expliciet niet voor. Jij mag kiezen om strictu sensu te gaan tot de dag dat je een vaccin krijgt, wij doen dat niet. Het is letterlijk maar Corona, dus why bother.

Stoort het zo hard dat anderen daar nuchterder in staan?



Dan mag je eens flink staan kijven en met het vingertje wijzen hoor, dan content?
O, je mag je ouders zoveel knuffelen als je wil als zij dat oké vinden. MAAR hoeveel mensen zien zij? Hoeveel mensen knuffelen zij? Hoeveel mensen zien jullie buiten hen? En weten die andere mensen dat ook?

Ik snap het ergens wel hoor en ik zeg niet dat ik afstand ga houden totdat er een vaccin is, maar ik ga wel wachten totdat het aantal besmettingen echt laag is. En het zou gewoon fijn zijn als iedereen daar even aan mee wil werken. Dan gaat het redelijk snel. Als iedereen opeens terug gaat knuffelen en geen afstand meer gaat houden, dan gaan de besmettingen weer omhoog. En dat vind ik heel erg stom.
Life is short. Eat dessert first.
captain_hindsight schreef:
18-05-2020 19:21
Dat lijkt me wel wat!

Maar zou je je dan niet schuldig voelen?
Nee; mensen sterven, get over it.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
18-05-2020 19:10
En wat als iemand die je net hebt geknuffeld een dodelijk ongeval krijgt? Of van het keukentrapje valt dat jij voor die persoon zijn verjaardag gaf? Of de besmette buurvrouw -waar niemand het van weet- hoest over de schutting of schudt haar dekbed uit.

Als, als, als.
Nou als jij diegene van het keukentrapje zou duwen, of beter nog: het defecte keukentrapje zou geven, dan zou de vergelijking kloppen.
Sinjoren schreef:
18-05-2020 19:22
Nee; mensen sterven, get over it.
Wow jij bent wel keihard zeg.

Geloof er ook niks van dat je dat over je eigen ouders zou zeggen.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 19:21
O, je mag je ouders zoveel knuffelen als je wil als zij dat oké vinden. MAAR hoeveel mensen zien zij?
Dat weten we, maar wat het antwoord daar ook op is: we don't care.
Hoeveel mensen knuffelen zij?
Dat weten we, maar wat het antwoord daar ook op is: we don't care.
Hoeveel mensen zien jullie buiten hen?
Dat weten zij, maar wat het antwoord daar ook op is: they don't care.
En weten die andere mensen dat ook?
We all don't care.
Wij leven gewoon verder. Wie dat niet wil, die moet maar andere maatregelen nemen.
Ik snap het ergens wel hoor en ik zeg niet dat ik afstand ga houden totdat er een vaccin is, maar ik ga wel wachten totdat het aantal besmettingen echt laag is. En het zou gewoon fijn zijn als iedereen daar even aan mee wil werken. Dan gaat het redelijk snel. Als iedereen opeens terug gaat knuffelen en geen afstand meer gaat houden, dan gaan de besmettingen weer omhoog. En dat vind ik heel erg stom.
Die besmettingen gaan sowieso terug naar omhoog; als je denkt dat dit opgelost geraakt door stilletjes te hopen dat het vanzelf wel weg gaat, dan heb je niet echt zitten opletten. Groepsimmuniteit, een vaccin, of beiden. That's it. Dat je het nu graag wil of niet, de kans dat je het doorkomt zonder eerst langs de kassa te moeten passeren is wellicht minimaal. Better get it over with dan.

Zoals ook al gezegd: het is maar Corona, geen Rabies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven