Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mensen thuis ontvangen - hoe dan?

18-05-2020 09:30 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons vanaf het begin - zelfs al voor de lockdown half maart - thuis opgesloten. Man en ik werken fulltime vanuit huis en ons zoontje was ook thuis vanuit school. Vooral in het begin waren we bang vanwege hem omdat hij nogal wat heftige diagnoses heeft. Maar dat inzicht is wel veranderd. Kinderartsen zien dat kinderen bijna nooit ernstig ziek worden van het virus en ook zijn artsen waren daar niet bang voor. Uiteraard vinden wij het nog wel een beetje spannend maar realiseren we ons ook dat we hem niet voor de rest van zijn leven in een glazen doosje kunnen doen.

Dus hij is sinds vorige week weer naar school (SO). En nu de maatregelen worden versoepeld proberen wij ook weer wat meer dingen op te pakken. Ik ben vorige week 2x met een vriendin op 1,5 meter gaan wandelen. En van het weekend stond een bevriend koppel onverwachts voor de deur. Man en ik hadden al afgesproken dat we bezoek achterom zouden laten komen en in de tuin zouden ontvangen. Dus we hebben even een borreltje gedronken en toen wilden ze weer gaan maar wel even van ons toilet gebruiken maken. Daar hadden we helemaal niet bij stil gestaan. Hoe doen jullie dat? Of ontvangen jullie nog geen mensen?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
captain_hindsight schreef:
18-05-2020 19:24
Wow jij bent wel keihard zeg.

Geloof er ook niks van dat je dat over je eigen ouders zou zeggen.
Ouder; de andere helft mag letterlijk in een hoekje wegkruipen en creperen.

En nee, fijn zou het niet zijn om de overblijvende ouder te verliezen, maar het zou nog minder fijn zijn ze in een leven van afzondering en gebrek aan contact te zetten. Als het dan toch gebeurt (en die kans is klein genoeg gezien de cijfers van Corona), dan is het maar zo en dan is dat tenminste nadat ze nog van haar kleinkinderen kunnen genieten heeft. Na borstkanker en een hersentumor weet je wel beter dan je door in vergelijking quasi-futiliteiten als Corona te laten inperken.
Het is maar corona. :facepalm:
captain_hindsight schreef:
18-05-2020 19:34
Het is maar corona. :facepalm:
Yup; een lachertje in vergelijking met virussen die echt vies huis kunnen houden.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 20:11
Yup; een lachertje in vergelijking met virussen die echt vies huis kunnen houden.
Oké, het is niet ontzettend dodelijk, maar het kan je wel goed ziek maken. En je kan eraan sterven. Maar daar gaat het niet eens om, het gaat erom dat we de zorg overeind houden zodat iedereen die ziek is, hulp kan krijgen. Ook diegenen zonder corona.

Dat vind ik dus echt belangrijk.

In mijn omgeving zijn er een paar mensen gestorven aan corona trouwens. Ja, ook twee oudere mensen, maar oa ook een jongen/man van 25 jaar. Dan denk je er zo licht niet meer over. Dit is niet zomaar een griepje, dit is geen leuke ziekte.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 18-05-2020 21:31
0.07% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 21:22
Oké, het is niet ontzettend dodelijk, maar het kan je wel goed ziek maken. En je kan eraan sterven. Maar daar gaat het niet eens om, het gaat erom dat we de zorg overeind houden zodat iedereen die ziek is, hulp kan krijgen. Ook diegenen zonder corona.

Dat vind ik dus echt belangrijk.

In mij omgeving zijn er een paar mensen gestorven aan corona trouwens. Ja, ook twee oudere mensen, maar oa ook een jongen/man van 25 jaar. Dan denk je er zo licht niet meer over. Dit is niet zomaar een griepje, dit is geen leuke ziekte.
Mooi zo. Jij vindt dat echt belangrijk dus jij gaat nog tot nader order op afstand leven, wij vinden dat niet zo belangrijk en hebben geen zin in leven op 1,5m afstand, dus wij doen dat niet. Easy as that. En daarmee hebben we letterlijk 0,0 effect op het totaalplaatje maar bon, dat doet er in deze zelfs niet eens toe.

En ja, je kan er flink ziek van zijn, ja je kan er van dood gaan, maar dat maakt het nog steeds geen killer-virus. Dat maakt het nog steeds niet tot meer dan "maar Corona". Hoe graag je ook wel niet wil geloven dat het toch echt wel zo'n dramatisch erg virus is, het is het domweg niet. Daarvoor is het niet dodelijk genoeg en niet besmettelijk genoeg.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-05-2020 14:23
Toch wel grappig dat ik aangeef dat ik geen beperkingen heb achter mijn voordeur en dat je dat al uitlegt als loop er met een grote boog omheen, terwijl je zelf voor je werk ook je tussen de mensen begeeft.

Maar het illustreert heel mooi hoe het schaapjesgedrag werkt. Zonder nadenken vinkt men de maatregelen af en als je je daar strikt aan hebt gehouden ben je veilig en anders onveilig. Heel zwart/wit, lekker makkelijk. En vooral niet kijken naar wat dat in de praktijk inhoudt.
Ik móet wel.
En daarom beperk ik mijn overige contacten. Vooral die met mensen die in hun vrije tijd en huis maling hebben aan de risico's. Dat maakt mij geen schaap hoor.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 21:29
Mooi zo. Jij vindt dat echt belangrijk dus jij gaat nog tot nader order op afstand leven, wij vinden dat niet zo belangrijk en hebben geen zin in leven op 1,5m afstand, dus wij doen dat niet. Easy as that. En daarmee hebben we letterlijk 0,0 effect op het totaalplaatje maar bon, dat doet er in deze zelfs niet eens toe.

En ja, je kan er flink ziek van zijn, ja je kan er van dood gaan, maar dat maakt het nog steeds geen killer-virus. Dat maakt het nog steeds niet tot meer dan "maar Corona". Hoe graag je ook wel niet wil geloven dat het toch echt wel zo'n dramatisch erg virus is, het is het domweg niet. Daarvoor is het niet dodelijk genoeg en niet besmettelijk genoeg.
Je hebt wel effect op het totaalplaatje. Wat gebeurt er als iedereen dat zou doen? Ik vroeg me vorige maand af waar in godsnaam al die besmettingen vandaan bleven komen. Nou ja, ik heb mijn antwoord.

Nee, het is geen killervirus, dat weet ik ook. En waarschijnlijk gaat het aantal besmettingen nog lager worden en kan er weer iets meer. Dat hoop ik tenminste.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 21:34
Je hebt wel effect op het totaalplaatje. Wat gebeurt er als iedereen dat zou doen? Ik vroeg me vorige maand af waar in godsnaam al die besmettingen vandaan bleven komen. Nou ja, ik heb mijn antwoord.
Als ieder zou doen wat wij doen, dan zou er nog steeds bitter weinig impact zijn; maar goed, dan moet je wel even kunnen afstappen van je fameuze "ik kan het niet weten dus jij kan het niet weten dus besmet je iedereen"-redenering, which will not happen.

Dus hou het dan maar op: wat anderen doen, moeten ze zelf maar weten. Dat antwoord had je eerder ook al gekregen trouwens.
Nee, het is geen killervirus, dat weet ik ook. En waarschijnlijk gaat het aantal besmettingen nog lager worden en kan er weer iets meer. Dat hoop ik tenminste.
Dat hoop je dan verkeerd aangezien er nog niet genoeg kritische massa met antilichamen is. Op dat vlak is het hele gedoe van de voorbije maanden gewoon uitstel van executie geweest. Het warme weer zal mogelijks voor wat afremming zorgen, maar op het einde van de rit ga je zolang er geen vaccin is er net als iedereen gewoon aan moeten geloven. Aan jou de keuze of je dat op 1,5m afstand doet of niet, net zoals dat elkeens eigen keuze is.
Meprim schreef:
18-05-2020 21:32
Ik móet wel.
En daarom beperk ik mijn overige contacten. Vooral die met mensen die in hun vrije tijd en huis maling hebben aan de risico's. Dat maakt mij geen schaap hoor.
Of je wel of niet moet maakt niet uit voor het risico dat jij drager bent. Wat, nog altijd, extreem klein is.

En wees niet bang, verreweg de meeste mensen zijn schapen.
Alle reacties Link kopieren
Sinjoren schreef:
18-05-2020 21:41
Als ieder zou doen wat wij doen, dan zou er nog steeds bitter weinig impact zijn; maar goed, dan moet je wel even kunnen afstappen van je fameuze "ik kan het niet weten dus jij kan het niet weten dus besmet je iedereen"-redenering, which will not happen.

Dus hou het dan maar op: wat anderen doen, moeten ze zelf maar weten. Dat antwoord had je eerder ook al gekregen trouwens.



Dat hoop je dan verkeerd aangezien er nog niet genoeg kritische massa met antilichamen is. Op dat vlak is het hele gedoe van de voorbije maanden gewoon uitstel van executie geweest. Het warme weer zal mogelijks voor wat afremming zorgen, maar op het einde van de rit ga je zolang er geen vaccin is er net als iedereen gewoon aan moeten geloven. Aan jou de keuze of je dat op 1,5m afstand doet of niet, net zoals dat elkeens eigen keuze is.
Nee hoor, ik zou het wel doen als er veel minder besmettingen waren. Dus niet tijdens een piek. Dat is vragen om problemen.
Maar als het blijft dalen, zoals het nu aan het doen is, dan zou ik (tijdelijk?) minder strikt zijn met afstand en knuffelen.

Maar goed, ik zit zelf in de risicogroep en mijn vader ook, dus ik wil echt voorzichtig zijn.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-05-2020 22:01
Of je wel of niet moet maakt niet uit voor het risico dat jij drager bent. Wat, nog altijd, extreem klein is.

En wees niet bang, verreweg de meeste mensen zijn schapen.
Schapen omdat 'we' het risico niet willen lopen om ouderen of mensen in een risicogroep te besmetten? Oké, dan ben ik maar een schaap. En nee, ik weet ook wel dat het risico kleiner is naarmate er veel minder besmettingen zijn, maar tijdens de voorbije twee maanden? Echt niet dat ik dat risico nam. De komende maanden waarschijnlijk wel, tenzij er een nieuwe piek komt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Doornroosje, bespaar je de moeite. Pejeka loopt het riedeltje ‘Maar <vul de infectieziekte van de dag in> was veel erger en toen gingen we ook gewoon door’ steeds opnieuw af, en Sinjoren roept steeds heel hard hoe asociaal (and proud of it!) hij/zij is.
Dat doen ze nu stug al een maand of twee en dat gaat echt niet veranderen.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 22:32
Schapen omdat 'we' het risico niet willen lopen om ouderen of mensen in een risicogroep te besmetten? Oké, dan ben ik maar een schaap. En nee, ik weet ook wel dat het risico kleiner is naarmate er veel minder besmettingen zijn, maar tijdens de voorbije twee maanden? Echt niet dat ik dat risico nam. De komende maanden waarschijnlijk wel, tenzij er een nieuwe piek komt.
Schaap omdat je braaf volgt. Ook als er heel veel is om enorme vraagtekens bij te plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
18-05-2020 22:36
Doornroosje, bespaar je de moeite. Pejeka loopt het riedeltje ‘Maar <vul de infectieziekte van de dag in> was veel erger en toen gingen we ook gewoon door’ steeds opnieuw af, en Sinjoren roept steeds heel hard hoe asociaal (and proud of it!) hij/zij is.
Dat doen ze nu stug al een maand of twee en dat gaat echt niet veranderen.
Ik weet het. Ik verbaas me soms gewoon over zulke mensen. Mensen die nog altijd denken dat dit overdreven is. Ze zouden eens een week in zo'n ziekenhuis moeten werken. Dat compleet overspoeld wordt en waar de zorgmedewerkers kapot zijn.

En nee, ik zeg niet dat dit een ontzettend dodelijk virus is, ik zeg gewoon dat teveel mensen op korte tijd ziek worden omdat niemand immuun is en het wel zo sociaal is om de zorg een beetje te 'helpen' door een tijdje afstand te houden van anderen en niet voor nog meer besmettingen te zorgen.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-05-2020 22:49
Schaap omdat je braaf volgt. Ook als er heel veel is om enorme vraagtekens bij te plaatsen.
Ik ben er al van januari 'mee bezig'. Al lang voordat hier sprake was van een lockdown. Ik 'volg' omdat ik dit noodzakelijk vind en uit respect voor iedereen die in de zorg werkt.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
DS1971 schreef:
18-05-2020 22:49
Schaap omdat je braaf volgt. Ook als er heel veel is om enorme vraagtekens bij te plaatsen.
Ik vind dit wel een heel bijzondere redenatie. Ik heb juist het idee dat ik helemaal niet braaf volg want dan zou ik nu bij de kapper zitten en over een paar weken op het terras. Ik denk liever zelf na.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
18-05-2020 23:02
Ik vind dit wel een heel bijzondere redenatie. Ik heb juist het idee dat ik helemaal niet braaf volg want dan zou ik nu bij de kapper zitten en over een paar weken op het terras. Ik denk liever zelf na.
Precies.

Wij 'mogen' geen dag weg in eigen land. Dat hebben we dus wel al gedaan. Ik hou absoluut afstand van iedereen, zoek de drukte niet op en we gaan wandelen in de natuur en een ijsje of iets dergelijks halen.

Maar voorlopig nog niet knuffelen.
Life is short. Eat dessert first.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 22:56
Ik ben er al van januari 'mee bezig'. Al lang voordat hier sprake was van een lockdown. Ik 'volg' omdat ik dit noodzakelijk vind en uit respect voor iedereen die in de zorg werkt.
Ik volg ook niet. Ik liep vooruit! En primair om mijzelf te beschermen overigens, maar daardoor ben ik ook geen (of in elk geval minder) risico voor mijn omgeving.
Ik begrijp werkelijk niet waarom iemand zich hier al in januari intensief mee bezig houdt.

Bij mij ook twee oudere familieleden overleden. Maar als het niet corona was, dan wel aan wat anders. Heel verdrietig hoor, maar zo is het leven.

Ik doe wat moet om de zorg te ontlasten, maar niet om geen Corona te krijgen. Ik hoop dat die curve nou eindelijk eens plat is.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 18-05-2020 23:26
7.29% gewijzigd
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 17:16
Leuk dit. Ik hoop dat jullie niemand besmetten die tot een risicogroep behoort. Kan je niet tenminste nog een tijdje gewoon afstand houden ipv een kus te geven? Welletjes geweest? Echt zo leuk dit.

Zolang er achterlijke tegenstrijdige adviezen/maatregelen worden voorgeschreven, is het hier ook wel welletjes.

Paar weken geleden, vooral geen zelfgemaakte mondkapjes want dat werkt juist besmetting in de hand.
Vanaf 1 juni verplicht in het openbaar vervoer, en juist zelfgemaakt, want medisch voor de zorg.
Eh, zelfgemaakt werkte toch besmetting in de hand?
Artsen bescherming zij met uiterst geavanceerde maskers en plastic kappen, en ik mag alleen in de trein met een lapje stof? Moet je in het ziekenhuis mee aankomen.
Kinderen kunnen gerust naar school hoor. Weinig risico. Maar eh, vooral nog niet naar opa en oma want die besmetten ze natuurlijk wel. Ondertussen gaan opa en oma voortijdig dood door eenzaamheid.

Heb jij de “docu” van Maurice de Hond al gezien? Zouden veel mensen van opknappen. Enneh, hij is van de feiten en cijfers, dus de complottenkaart hoeft niet te worden getrokken.

Ik hou me in het openbaar aan de regels. Maar verder dikke doei (in het algemeen, niet gericht aan jou).
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
18-05-2020 23:26
Zolang er achterlijke tegenstrijdige adviezen/maatregelen worden voorgeschreven, is het hier ook wel welletjes.

Paar weken geleden, vooral geen zelfgemaakte mondkapjes want dat werkt juist besmetting in de hand.
Vanaf 1 juni verplicht in het openbaar vervoer, en juist zelfgemaakt, want medisch voor de zorg.
Eh, zelfgemaakt werkte toch besmetting in de hand?
Artsen bescherming zij met uiterst geavanceerde maskers en plastic kappen, en ik mag alleen in de trein met een lapje stof? Moet je in het ziekenhuis mee aankomen.
Kinderen kunnen gerust naar school hoor. Weinig risico. Maar eh, vooral nog niet naar opa en oma want die besmetten ze natuurlijk wel. Ondertussen gaan opa en oma voortijdig dood door eenzaamheid.

Heb jij de “docu” van Maurice de Hond al gezien? Zouden veel mensen van opknappen. Enneh, hij is van de feiten en cijfers, dus de complottenkaart hoeft niet te worden getrokken.

Ik hou me in het openbaar aan de regels. Maar verder dikke doei (in het algemeen, niet gericht aan jou).
Maar hij is geen expert op dit gebied. Na het fiasco van zijn ipadscholen zou je toch denken dat hij geleerd zou hebben zich te beperken tot zijn eigen vakgebied.

Was jij trouwens niet degene die haar kind vorige week nog thuis hield omdat het allemaal zo gevaarlijk was? Interessante draai...
Nee dat was ik niet. Ik ben diegene die zijn kind op advies van school nog tot Pinksteren thuisonderwijs geeft, omdat ze het daar heel erg goed op doet.
En wat betreft geen expert zijn, dat zijn 99% van de forummers ook niet. En dat belet hun geenszins om hun waffel open te trekking om uiting te geven aan hun invulling van de regels/maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
EHR schreef:
18-05-2020 23:52
En wat betreft geen expert zijn, dat zijn 99% van de forummers ook niet. En dat belet hun geenszins om hun waffel open te trekking om uiting te geven aan hun invulling van de regels/maatregelen.
Op zich wel een goede vergelijking. Maurice de Honds inbreng is hier ongeveer net zo waardevol als die van een willekeurige forummer.
doornroosje9 schreef:
18-05-2020 22:30
Nee hoor, ik zou het wel doen als er veel minder besmettingen waren. Dus niet tijdens een piek. Dat is vragen om problemen.
Maar als het blijft dalen, zoals het nu aan het doen is, dan zou ik (tijdelijk?) minder strikt zijn met afstand en knuffelen.

Maar goed, ik zit zelf in de risicogroep en mijn vader ook, dus ik wil echt voorzichtig zijn.
De piek is tijdelijk wel even voorbij dus chill :-)
Eze schreef:
18-05-2020 22:36
Doornroosje, bespaar je de moeite. Pejeka loopt het riedeltje ‘Maar <vul de infectieziekte van de dag in> was veel erger en toen gingen we ook gewoon door’ steeds opnieuw af, en Sinjoren roept steeds heel hard hoe asociaal (and proud of it!) hij/zij is.
Dat doen ze nu stug al een maand of twee en dat gaat echt niet veranderen.
Lol, daar heb je ze weer met nietszeggende argumentaties als "asociaal" :biggrin: . Smijt er ethiek en moraal nog bij, en je hebt het cirkeltje rond :biggrin: . Peer pressure doet hier weinig hoor. Calimero-gezeur à la "wij doen het netjes en jij niet en dat is niet eerlijk" evenmin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven