Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mijn geduld is zo op

06-04-2020 14:52 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit was echt de meest fatsoenlijke topictitel die ik nog uit mijn toetsenbord kreeg.

Mijn buren zijn vanochtend om iets voor acht uur begonnen met een verbouwing @(

Ik probeer echt op mijn aller zonnigst deze weken door te komen en iedere dag maximaal productief te zijn in mijn baan. Als het op een normale thuiswerkdag zou gebeuren no problem. Maar in een appartementencomplex gaan verbouwen terwijl zó veel mensen noodgedwongen thuiswerken vind ik echt next level asociaal.

Om acht uur hoopte ik nog dat er iemand gewoon een slechte timing had om nu ein-de-lijk dat schilderijtje een keer op te hangen. Maar inmiddels (het is warm dus alle ramen staan overal ook open) heb ik al tegels horen sneuvelen en glas horen rinkelen. Dus dit gaat een poosje duren. De relatie met mijn buren is sowieso niet denderend, maar mijn temperament maakt het nu ook gewoon een gepasseerd station om 'even aan te bellen'.

Ik heb een koptelefoon opgezet en fijne muziek aan staan, maar mijn vloeren en muren trillen dus dat is niet voldoende.

Zit ik er nou zover naast en moet je het mensen gunnen dat ze deze onverwachte 'vrije' tijd in verbouwingen kunnen stoppen of gaat het inderdaad toch echt wel een tikje (te) ver?

Iemand tips hoe ik dit soort geluid buiten kan sluiten/negeren?
Alle reacties Link kopieren
Ai, vervelend zeg!

Heb je noise-cancelling headphones?

Verder is het enige wat ik kan bedenken óf heel zen worden en eraan wennen/het langs je af laten glijden, óf samenspannen met alle buren en samen langsgaan.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Persoonlijk denk ik dat je even een frisse neus mag gaan halen :proud:
Alle reacties Link kopieren
En in het weekend mag het ook niet want dan heeft iedereen door de week gewerkt en wil men rust en 's avonds mag het ook niet en de andere buuf draait nachtdiensten dus dan mag het ook niet.... Etc.
Honey, you should see me in a crown
Alle reacties Link kopieren
depster schreef:
06-04-2020 14:54
Persoonlijk denk ik dat je even een frisse neus mag gaan halen :proud:
Ben ik heel erg met je eens. Maar ik zit met mijn been in het gips :proud:
Ik snap dat het vervelend is en dat het extra irritant is door jullie slechte relatie, maar ze doen echt niks fout. Totaal niet, het ligt echt geheel aan jou.
Alle reacties Link kopieren
Mijn buren verbouwen ook, maar ik woon in een rijtjes huis met een tuin, dus wellicht minder last van? Ik ben weleens aan de deur geweest met het bericht of ze tussen zo en zo laat het boren wilde staken. Dit werd goed opgevat!
Iets wat al maanden gepland staat is niet maar zo te verschuiven. Ze doen dus niets raars, en zeker niet asociaal.

Koptelefoon op, verstand op 0 en uit de erger modus.
sprankelend schreef:
06-04-2020 14:52
Maar in een appartementencomplex gaan verbouwen terwijl zó veel mensen noodgedwongen thuiswerken vind ik echt next level asociaal.
Wellicht hebben die mensen een opleverdatum voor hun oude woning, en moeten ze daar bijvoorbeeld op 1 mei uit zijn?

En bouw- en verbouw werkzaamheden beginnen overal in Nederland vroeg, 8:00 is nog netjes, veel bouwvakkers staan al vroeger dan dat te trappelen om los te gaan.
Tja, hoe lullig ook, maar het mag gewoon.
Misschien hebben ze het normaal kneiter druk en hebben ze nu ein-de-lijk tijd om iets in huis te gaan verbouwen.
Beetje verdraagzaamheid brengt je verder dan je er aan irriteren. De kans is ook groter dat ze in deze tijd snel klaar zijn.

Misschien kun je informeren hoe lang het gaat duren?
Alle reacties Link kopieren
Kan je echt niet even met je buren gaan praten? Gewoon vragen of ze wat later beginnen of zo? Uren afspreken? Als dat morgen nog zo is zou ik het gewoon gaan doen als ik jou was. Heel vriendelijk vragen hoe lang het nog zou duren. Zodat je je werk uren wat kan verschuiven indien mogelijk.
sprankelend schreef:
06-04-2020 14:52
Maar in een appartementencomplex gaan verbouwen terwijl zó veel mensen noodgedwongen thuiswerken vind ik echt next level asociaal.

+1
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook helemaal niet asociaal en je weet van te voren dat wanneer je in een appartementencomplex gaat wonen dat daar nu eenmaal meer geluidsoverlast is.
Is het een verbouwing die ze zelf doen of is het iets met een aannemer/werklui?

Bij dat laatste staat het waarschijnlijk al maanden ingepland en is dat niet maar zo te cancellen.
Helaas hier hetzelfde probleem. We kregen vorig jaar nieuwe buren, maar ze zijn nooit 1x langsgeweest om kennis te maken. Vervolgens wel 3 maanden lang herrie zonder ook maar enige aankondiging. Ook gewoon om 22:00 uur gaan boren, terwijl ze weten dat we kinderen hebben. Ik vind het uiteraard geen probleem dat ze hun huis willen verbouwen, maar geef het dan aan en doe het op normale tijden. Uiteindelijk was de verbouwing dan een keer klaar, maar eigenlijk hebben we altijd last van ze. Ik heb geen idee wat ze boven allemaal uitspoken, maar elke dag klinkt het alsof ze hele zware meubels door het huis verschuiven. Knettergek wordt je ervan. Ik snap overigens ook wel dat men nu juist wil verbouwen nu ze thuiszitten, maar ik vind wel dat je nu rekening moet houden met je buren.
Alle reacties Link kopieren
Tja je kunt hier niks aan veranderen. Je kunt het asociaal vinden dat ze het nu doen, maar waarom? Nu is ook de periode dat veel mensen de tijd hebben om aan het huis te werken. Ze hebben het recht om dat te doen, ze hoeven niet alle buren te vragen of het ok is.
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
06-04-2020 14:54
Ai, vervelend zeg!

Heb je noise-cancelling headphones?

Verder is het enige wat ik kan bedenken óf heel zen worden en eraan wennen/het langs je af laten glijden, óf samenspannen met alle buren en samen langsgaan.
Ja, prima koptelefoon gelukkig :)

Het zou ontzettend helpen als ze niet eerst jaren hadden lopen krijsen en schreeuwen.
Dan was mijn incasseringsvermogen beduidend groter geweest.

Maar goed, Zennnnnnn it is.
sprankelend wijzigde dit bericht op 06-04-2020 15:02
0.50% gewijzigd
sprankelend schreef:
06-04-2020 15:00
Ja, prima koptelefoon gelukkig :)

Het zou ontzettend helpen als ze eerst jaren hadden lopen krijsen en schreeuwen.
Dan was mijn incasseringsvermogen beduidend groter geweest.

Maar goed, Zennnnnnn it is.
Maar wat bedoel je hier nou mee?
Je zit er inderdaad naast.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-04-2020 15:01
Maar wat bedoel je hier nou mee?
Te laat aangepast :)
Alle reacties Link kopieren
Ja het mag maar in deze tijden vind ik het ook aso.
RikM schreef:
06-04-2020 14:58
+1
-1
Alle reacties Link kopieren
Hier buren die al een jaar aan het verbouwen zijn. Hele dagen boren, klinkt alsof ze langs je staan ... heel erg blij met mijn noise cancelling koptelefoon :)

Verder goede verstandhouding met hun hoor, ze moeten nu eenmaal (het huis pas gekocht en volledig aan het strippen/renoveren). Maar zal blij zijn als ze klaar zijn uiteraard! Toppunt was een zondagochtend om 6u, toen wel aangegeven dat we dat niet echt apprecieerden (juist achter het bed geboor ...)

Ze mogen een goede bbq geven als ze erin gaan ;)

Wij huren nu maar zijn nu absoluut 100% zeker dat zodra we kopen het een vrijstaand huis zal zijn
Overigens is mijn schoonzus nu ook aan het verbouwen in haar nieuwe huis. Ze moet wel, want ze moet haar huurwoning uit en ze kan moeilijk in een kaal huis gaan zitten. Maar als je dat even communiceert met de buren zorgt dat wel voor een stuk minder ergernissen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
06-04-2020 14:59
Is het een verbouwing die ze zelf doen of is het iets met een aannemer/werklui?

Bij dat laatste staat het waarschijnlijk al maanden ingepland en is dat niet maar zo te cancellen.
Geen idee. Werklui over de vloer had ik qua "blijf zoveel mogelijk thuis" en minimaal 1,5 meter afstand houden niet direct aan gedacht. Zou kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven