mijn zus is een wappie

05-02-2021 10:23 657 berichten
Ik word er gek van. Dagelijks krijg ik apps en mails en word ik getagd op social media over de meest waanzinnige complotten. Twin-towers. Covid 19 , 5G, de farmaceutische industrie, de dood van Theo van Gogh, alles wat de mainstream media zegt is onzin, Bill Gates zit achter alles, er zitten chips in de vaccinaties. Het houdt niet op. Achter alles zit een diepere bedoeling, een geheime missie om ons als mensheid onder de duim te krijgen. Alles is 1 grote show voor 'the big reset'. Wij zijn makke schapen die zich laten bedonderen, zij heeft de wijsheid en waarheid in pacht. Zij is wakker en strijdt voor onze vrijheid.

Mijn ouders en andere broer vinden dit ook vervelend en hebben haar al geblokkeerd op social media en reageren niet meer op dit soort ellende. Mijn zwager gaat er half in mee maar vindt het ook veel te ver gaan.

Dit speelt al 6 maanden en het lijkt steeds erger te worden. Ze is aanwezig bij demonstraties van viruswaarheid en heeft zich aangemeld bij vage sites die de overheid willen aanklagen.

Tot nu toe vraag ik naar haar gedachten en waar ze de informatie vandaan haalt. Ze waardeert mij omdat ik haar niet veroordeel zoals ze zelf zegt. Ze is echt een schat, maar ze lijkt alleen maar dieper weg te zinken. In het begin ben ik de discussie met haar aangegaan, maar dat bleek compleet zinloos.

Ik word er boos van (hoezo ben ik dom en een schaap), verdrietig (ze wordt er steeds dieper in meegezogen en niemand krijgt haar eruit) en ik merk dat ik het contact ook begin te vermijden. Ik houd van haar maar ik kan hier steeds slechter meer omgaan.

Help! Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je ermee om willen gaan?
Zelfs haar ouders hebben haar al geblokkeerd op de socials. Wat is het dat jij nog haar reddingslijn wil zijn?

Jullie proberen elkaar te overtuigen van je gelijk. Jij dat ze een wappie is, zij dat jij niet wakker bent.

Stop daarmee. Je dient er niemand mee. Laat haar daarin gaan.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Niet op reageren is het beste, ook zo’n persoon in de familie hier.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oei! Heel lastig lijkt me dit. Ik weet niet zo goed wat ik zou doen, wel zou ik proberen om duidelijk te maken dat je háár niet afwijst maar het niet eens bent met het gedrag. Dat ze altijd bij je terecht kan. Sterkte!
Natte tosti..
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze mag vinden wat ze wil, maar ze hoeft jou er toch niet mee lastig te vallen ? Ze is toch hopelijk niet zo koekoek dat ze echt denkt dat ze jou kan “ bekeren “ ; tenslotte heeft de rest haar al geblokkeerd. Vraag of ze uit wil scheiden met taggen en doorsturen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zeggen dat er bepaalde onderwerpen taboe zijn voor jou. Je wil er niet hardop over praten want.. de muren hebben oren (en dan grote ogen opzetten).
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:32
Zeggen dat er bepaalde onderwerpen taboe zijn voor jou. Je wil er niet hardop over praten want.. de muren hebben oren (en dan grote ogen opzetten).
Met een aluminium hoedje op.



Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kijk even goed bij de instellingen dat ze je niet kan taggen kijk ook hoe je haar wel als vriend kan houden maar zonder berichten te zien.
Je kan natuurlijk gewoon ook van sociaal media verwijderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:32
Zeggen dat er bepaalde onderwerpen taboe zijn voor jou. Je wil er niet hardop over praten want.. de muren hebben oren (en dan grote ogen opzetten).

:rofl:

Dit is de enige optie vrees ik. Heel vervelend voor je TO! Maar ik zou ook niet alles toegestuurd willen krijgen en steeds getagd worden, veel te vermoeiend.
Such fun!1
De reden waarom ik wel in contact met haar blijf is omdat ik bang ben dat dit haar echt schaadt. Ze dreigt haar werk te verliezen (werkt in het ziekenhuis) omdat ze zich niet wil laten vaccineren. Ik weet niet of dit waar is, dit is wat zij me heeft verteld.

Er wordt over haar geroddeld in de familie en ze komt steeds meer alleen te staan. Ik ben bang dat als er niemand overblijft die de andere kant laat zien, ze alleen maar dieper wegzakt in dit complotdenken. Ze maakt geld over naar vage sites en riskeert dagelijks boetes omdat ze haar mondkapje niet op wil doen in de winkel. Ik wil ook eigenlijk niet meer dat ze bij onze ouders op bezoek gaat. Ik vind het gewoon gevaarlijk. Ze zijn al ouders en niet meer heel gezond.

Ik probeer haar al lang niet meer te overtuigen van 'mijn gelijk'. Ik probeer inderdaad gewoon het contact te behouden. Maar dat kost me inmiddels zoveel energie en ik word er zo kwaad van dat ik het eigenlijk niet meer trek.

Iemand hierboven schreef dat het goed zou zijn om haar als persoon niet af te wijzen, maar haar acties wel af te wijzen. Dat vind ik wel een mooie.
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2021 10:34
Met een aluminium hoedje op.



Afbeelding
:idee: :rofl:
Misschien kan je vragen of ze je niet wil mailen en taggen ? Heb je het artikel in Volkskrant gelezen een poos terug over als een naaste van je in complottheorieën gelooft? https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7d8cc6f/

Fijn dat je in gesprek blijft! Je kunt kijken of je deze onderwerpen kan vermijden, mijn ervaring is dat het moeilijk is, omdat het voor complotdenkers zo’n groot deel van hun leven kan worden..
anoniem_401611 wijzigde dit bericht op 05-02-2021 10:38
25.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat blijfgewoonbianca zegt. Als dat niet helpt, blokkeren op social media.
Jullie hoeven elkaar niet te overtuigen, ieder zn mening. Als er bezoek komt, zeg ik weleens: vanavond is corona een verboden woord.
ik geef mn bek ook maar een douw
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2021 10:34
Met een aluminium hoedje op.
Volledig verkeerd geconstrueerd. Zo weerkaatst het geen 5G natuurlijk. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze je dom en een schaap noemt, dan heb je alle reden om haar gewoon op social media te blokkeren. Zo lief is ze dan ook niet.
Madeliefjees schreef:
05-02-2021 10:38
Wat blijfgewoonbianca zegt. Als dat niet helpt, blokkeren op social media.
Jullie hoeven elkaar niet te overtuigen, ieder zn mening. Als er bezoek komt, zeg ik weleens: vanavond is corona een verboden woord.
Je visite blijft vast slapen. :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn broer is ook een wappie en daarbovenop ook een Trump fan. Ik heb al een paar jaar geen contact meer met hem en wil dit nu helemaal graag zo houden.
Hoorde van familie dat hij zelfs van FB is verwijderd door de dingen die hij daar op plaatste.

Ik heb dus helaas geen tips voor je.
Wat ik wel denk is dat dit soort mensen de hele situatie heel eng en spannend vinden. Door grip te krijgen op alles proberen ze houvast te vinden. Dat slaat bij hen dus de wappie kant op om het toch een soort van antwoord te kunnen geven en het voor hen tastbaar te kunnen maken.
beleza wijzigde dit bericht op 05-02-2021 10:41
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
enthousiasteling schreef:
05-02-2021 10:36
De reden waarom ik wel in contact met haar blijf is omdat ik bang ben dat dit haar echt schaadt. Ze dreigt haar werk te verliezen (werkt in het ziekenhuis) omdat ze zich niet wil laten vaccineren. Ik weet niet of dit waar is, dit is wat zij me heeft verteld.

Er wordt over haar geroddeld in de familie en ze komt steeds meer alleen te staan. Ik ben bang dat als er niemand overblijft die de andere kant laat zien, ze alleen maar dieper wegzakt in dit complotdenken. Ze maakt geld over naar vage sites en riskeert dagelijks boetes omdat ze haar mondkapje niet op wil doen in de winkel. Ik wil ook eigenlijk niet meer dat ze bij onze ouders op bezoek gaat. Ik vind het gewoon gevaarlijk. Ze zijn al ouders en niet meer heel gezond.

Ik probeer haar al lang niet meer te overtuigen van 'mijn gelijk'. Ik probeer inderdaad gewoon het contact te behouden. Maar dat kost me inmiddels zoveel energie en ik word er zo kwaad van dat ik het eigenlijk niet meer trek.

Iemand hierboven schreef dat het goed zou zijn om haar als persoon niet af te wijzen, maar haar acties wel af te wijzen. Dat vind ik wel een mooie.
Wie heeft jou benoemd om haar te beschermen tegen:

- ze mag haar werk niet kwijt raken door haar gedachten
- je wil boetes voorkomen
- er mag niet slecht over haar gesproken worden
- er mag geen geld overgemaakt worden naar vage websites
- ze mag niet meer naar je ouders van jou

En omdat ze niet naar je luistert, word je kwaad....

Tja. Je bent eigenlijk zelf ook een wappie. Je gelooft volledig in je eigen verhaal dat je haar wil redden en beschermen en behoeden. Maar ze is een volwassen vrouw.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit lijkt mij extreem lastig
Sága schreef:
05-02-2021 10:37
Misschien kan je vragen of ze je niet wil mailen en taggen ? Heb je het artikel in Volkskrant gelezen een poos terug over als een naaste van je in complottheorieën gelooft? https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b7d8cc6f/

Fijn dat je in gesprek blijft! Je kunt kijken of je deze onderwerpen kan vermijden, mijn ervaring is dat het moeilijk is, omdat het voor complotdenkers zo’n groot deel van hun leven kan worden..
Ja, dankjewel! Dit heb ik inderdaad gelezen. Ik probeer dus te doen wat er in het artikel wordt geadviseerd. Ik ga haar wel vragen om te stoppen met mij de hele dag te spammen met al die onzin en vooral me niet meer te taggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blankepit schreef:
05-02-2021 10:32
Zeggen dat er bepaalde onderwerpen taboe zijn voor jou. Je wil er niet hardop over praten want.. de muren hebben oren (en dan grote ogen opzetten).
Ben eigenlijk wel benieuwd of zoiets zou gaan werken: zelf nog gekkere complottheorien bedenken en daar dan dag en nacht appjes over sturen en vreemde plaatjes die het 'bewijzen'. Kijken of ze dan misschien zelf niet de block eropzetten bij je.

Zoiets als: gras is eigenlijk paars, maar aliens hebben het bij chemische experimenten groen gemaakt en doen nu net alsof het altijd groen is geweest.
Doreia* schreef:
05-02-2021 10:41
Wie heeft jou benoemd om haar te beschermen tegen:

- ze mag haar werk niet kwijt raken door haar gedachten
- je wil boetes voorkomen
- er mag niet slecht over haar gesproken worden
- er mag geen geld overgemaakt worden naar vage websites
- ze mag niet meer naar je ouders van jou

En omdat ze niet naar je luistert, word je kwaad....

Tja. Je bent eigenlijk zelf ook een wappie. Je gelooft volledig in je eigen verhaal dat je haar wil redden en beschermen en behoeden. Maar ze is een volwassen vrouw.
hmm deze komt aan en is denk ik waar. Ik probeer haar naar mijn maatstaven te laten leven. Ze is inderdaad volwassen. Enige kanttekening: ik word niet kwaad omdat ze niet naar mij luistert. Ik word kwaad omdat ik niet kan accepteren dat dit mijn lieve zus overkomt. En ik haar niet kan redden.
Dank voor je post, dit helpt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah, wat lastig TO! Ik zou persoonlijk denk ik aangeven dat je er verdrietig van wordt en dat je daarom het contact nu een beetje afzijdig wil houden met betrekking tot Corona.

Natuurlijk gaan alle gesprekken voornamelijk over Corona.. maar je zou aan kunnen geven het contact zeker te willen behouden maar niet als ze steeds zoveel over Corona praat.

Ik zou persoonlijk (maar ik kan me ook echt voorstellen als het je teveel wordt) niet snel de relatie volledig verbreken, dat zou zo sonde zijn voor de toekomst.
Ik word al gestoord van de gedachte en ik heb niet eens een zus. Rapporteren op Facebook en duidelijk aangeven dat je het niet met haar eens bent. Laat haar maar in haar eigen chipsop gaarkoken.
Beleza schreef:
05-02-2021 10:41
Mijn broer is ook een wappie en daarbovenop ook een Trump fan. Ik heb al een paar jaar geen contact meer met hem en wil dit nu helemaal graag zo houden.
Hoorde van familie dat hij zelfs van FB is verwijderd door de dingen die hij daar op plaatste.

Ik heb dus helaas geen tips voor je.
Wat ik wel denk is dat dit soort mensen de hele situatie heel eng en spannend vinden. Door grip te krijgen op alles proberen ze houvast te vinden. Dat slaat bij hen dus de wappie kant op om het toch een soort van antwoord te kunnen geven en het voor hen tastbaar te kunnen maken.
Heb jij om deze reden het contact met hem verbroken? En hoe heb je dat gedaan?
Hoe reageerde je broer?

Het tweede gedeelte herken ik inderdaad. Ik denk dat dit volledig klopt. De behoeft aan houvast en zekerheid en de angst is zo groot, dat ze inderdaad houvast vindt in dit soort ellende

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven