Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moeilijk doen om het moeilijk doen, ik snap het niet.

30-11-2021 18:56 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tweet wat geanonimiseerd maar het viel me op dat deze dame nog redelijk wat bijval kreeg.

Afbeelding



TO trapt af:

Het kabinet probeert de scholen open te houden om te voorkomen dat ouders verplicht thuis blijven, kinderen achterstanden oplopen zowel op sociaal als wat betreft de leerstof.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Als ik zie wat overige groepen in de samenleving hebben moeten inleveren en nog inleveren denk ik niet dat deze mevrouw veel recht van klagen heeft.

Kort samengevat : Wat een asociale hork is deze vrouw.


Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind dat deze dame

Totaal aantal stemmen: 347

Verplicht een weekje op een IC afdelingen moeten meedraaien. (26%)
Lekker met haar kind op een onbewoond eiland moet gaan wonen. (14%)
Compleet genegeerd moet worden. (33%)
Het voorbeeld is dat er bezuinigd is op psychiatrische zorg. (9%)
Gelijk heeft. (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2021 19:06
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Sietske Bergsma meent dat zij in Het Verzet zit.
Nu tweet ze weer over 'Neurenberg codes' en 'de NSB brigade op twitter'.
Dat is niet zomaar een beetje moeilijk doen.
nounou
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
30-11-2021 20:03
Ach, na de Kerstvakantie gaan de scholen voorlopig niet open. Kan mevrouw daar weer over klagen.

Het is net of die mensen niet begrijpen dat Covid nog steeds een enorm probleem is.
De kerstvakantie is nog 3 à 4 weken.
Ik gok dat de scholen voordien al dicht zijn.

Al was het maar omdat straks de helft van de leerkrachten in quarantaine zitten.
En de andere helft met een burn-out thuis zit.

(Een deel leerkrachten heeft bovendien kinderen.
Als die in Q. zitten, de ouders ook.)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
@lemoos mevrouw resturen 😂😂😂
Alle reacties Link kopieren
Van de moederhart site:

'Weiger-moed

Weiger-moed houdt in dat een ‘nee’ vanaf nu voldoende is. Blijf in gesprek maar onderhandel niet voor kleine overwinningen. Een mondkapje op de kin is nog steeds een mondkapje en testen in plaats van een vaccin is nog steeds gegijzeld blijven in onvrijheid over je eigen lichaam.'

En verder gebazel.
Dat gedram verwarren met 'moed' ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
Door dit soort ouders ben ik blij dat ik geen schoolgaande kinderen meer heb. Verlost van dat soort superirritant volk.
ca726647543 schreef:
30-11-2021 20:32
Door dit soort ouders ben ik blij dat ik geen schoolgaande kinderen meer heb. Verlost van dat soort superirritant volk.
Elke generatie kent zijn eigen idioten.
Ze heeft gelijk want het is niet verplicht en dus mag zij daar voor kiezen. Er zijn wel meer mensen die die keuze maken.
Ik snap niet waarom zo'n moeder dat zo breed uitmeet op social media, maar dat zal wel een aandachtsdingetje van deze vrouw zijn.
Alle reacties Link kopieren
Het is eigenlijk jammer dat dit soort mensen podium krijgen! Laat ze maar lekker tegen een muur l#llen. Die heeft geen oren!
moizer schreef:
30-11-2021 20:43
Het is eigenlijk jammer dat dit soort mensen podium krijgen! Laat ze maar lekker tegen een muur l#llen. Die heeft geen oren!
Bij haar wel. Daar hangt een Alexia aan de muur.
Alle reacties Link kopieren
Zo iemand moet je niet op IC laten lopen o_o
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren
Even advocaat vd duivel: als je zelf mag beslissen je niet te laten vaccineren, mag je ook zelf beslissen of je een stokje in je neus wil of een mondkapje draagt.
Alle reacties Link kopieren
Op welke manier testen? Speekseltest of Pcr?
Alle reacties Link kopieren
Subnautica schreef:
30-11-2021 20:45
Even advocaat vd duivel: als je zelf mag beslissen je niet te laten vaccineren, mag je ook zelf beslissen of je een stokje in je neus wil of een mondkapje draagt.


Tuurlijk mag je zelf kiezen, het gaat er om dat er maar heel bescheiden maatregelen gevraagd worden van de scholieren terwijl eigenlijk de beste oplossing is om de scholen een maand (ik noem maar iets te sluiten)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Ouders moeten niet zo overdrijven. De tijd dat ze een mondkapje moeten dragen is zo kort, enkel als ze op de gang lopen. Ze zijn het zo gewend en hebben het de volwassenen al vaker zien dragen.
Mijn kind heeft er nog geen moment over geklaagd en dat is toch een kind met een gebruiksaanwijzing en heel gevoelig. Heeft zelfs net corona gehad dus zou het misschien niet eens nodig hebben.

Ouders dragen hun eigen frustratie alleen maar over op hun eigen kind.
Chippie schreef:
30-11-2021 20:54
Ouders moeten niet zo overdrijven. De tijd dat ze een mondkapje moeten dragen is zo kort, enkel als ze op de gang lopen. Ze zijn het zo gewend en hebben het de volwassenen al vaker zien dragen.
Mijn kind heeft er nog geen moment over geklaagd en dat is toch een kind met een gebruiksaanwijzing en heel gevoelig. Heeft zelfs net corona gehad dus zou het misschien niet eens nodig hebben.

Ouders dragen hun eigen frustratie alleen maar over op hun eigen kind.

Dat laatste sowieso.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het merendeel van de ouders hun kind niet tweemaal per week gaat laten testen. Met welk excuus dan ook.

Wat betreft mondkapjes, daar snap ik de aversie echt niet tegen. Je plaatst als ouder je kind ook buiten de groep, iedereen doet het maar pietje niet. Daar hou ik niet van en ik vind dat niet eerlijk tegenover kind (ernstige gevallen uitgezonderd natuurlijk).

Ik denk echt dat ze beter de scholen hadden kunnen sluiten of alsnog kunnen sluiten. Dit gaat 'm duidelijk niet worden zo.
Surebaby schreef:
30-11-2021 20:27
Van de moederhart site:

'Weiger-moed

Weiger-moed houdt in dat een ‘nee’ vanaf nu voldoende is. Blijf in gesprek maar onderhandel niet voor kleine overwinningen. Een mondkapje op de kin is nog steeds een mondkapje en testen in plaats van een vaccin is nog steeds gegijzeld blijven in onvrijheid over je eigen lichaam.'

En verder gebazel.
Dat gedram verwarren met 'moed' ongelofelijk.
Is die rare site nog steeds in de lucht. Ze weten niet eens hoe je het spelt. Als het al een woord zou zijn dan.

Wat me vooral mateloos irriteert aan deze dappere dodo’s is dat ze net doen alsof namens alle moeders ‘strijden’ en dus ook namens mij.

Ga weg met je moederhart.
Die Sietske lijkt mij zo'n type, waarvan er op elke school wel een paar rondlopen. Ze zijn vooral heel druk met niets, maar dat idee hebben ze ze zelf niet, want ze strijden voor het grote belang en zijn voorvechters van....ja, van wat, dat weten ze zelf ook niet, maar het is wel belangrijk!
Je moet namelijk altijd een tegengeluid laten horen, want het merendeel van de ouders is niet zelf tot denken in staat en doen kritiekloos wat hen gezegd wordt.

Eigenlijk moeten we dus dolblij met deze kritische geesten, die als een geschenk uit de hemel op ons dak vallen. Helaas zijn ze meestal ook de enigen, die zo over zichzelf denken en doet de rest van de school en ouders alleen maar veel moeite deze kritische geesten zoveel mogelijk te ontlopen. Ik tenminste wel. Uit voorzorg wacht ik mijn kind tegenwoordig een straat verder op van school (en ik ben niet de enieg :-D).
Alle reacties Link kopieren
Ik ken dat hele mens niet (en ze interesseert mij ook niet) maar ik val wel over deze zin in je OP.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Ik vind dat eigenlijk wel heel makkelijk gezegd. Voor een "normaal" kind (voor zoverre je van normaal kan spreken) zal het inderdaad geen probleem zijn. Voor een grote groep kinderen echter wel. Mijn jongste is slechthorend, gelukkig heeft ze nog lang geen basisschoolleeftijd, maar voor haar is dit wel een probleem. Het maakt namelijk het verschil of ze wel of niet met iemand kan communiceren en of ze wel of niet iemand verstaat. Dus ja, ik vind het persoonlijk wel een onoverkomelijk ongemak want een maatregel zoals deze sluit kinderen zoals mijn jongste buiten. Je weet simpelweg niet waarom iemand hier moeite mee heeft en je gaat direct oordelen terwijl het je zou sieren als je gewoon het gesprek zou aangaan van wat erachter zit.
Miek_ schreef:
30-11-2021 21:20
Ik ken dat hele mens niet (en ze interesseert mij ook niet) maar ik val wel over deze zin in je OP.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Ik vind dat eigenlijk wel heel makkelijk gezegd. Voor een "normaal" kind (voor zoverre je van normaal kan spreken) zal het inderdaad geen probleem zijn. Voor een grote groep kinderen echter wel. Mijn jongste is slechthorend, gelukkig heeft ze nog lang geen basisschoolleeftijd, maar voor haar is dit wel een probleem. Het maakt namelijk het verschil of ze wel of niet met iemand kan communiceren en of ze wel of niet iemand verstaat. Dus ja, ik vind het persoonlijk wel een onoverkomelijk ongemak want een maatregel zoals deze sluit kinderen zoals mijn jongste buiten. Je weet simpelweg niet waarom iemand hier moeite mee heeft en je gaat direct oordelen terwijl het je zou sieren als je gewoon het gesprek zou aangaan van wat erachter zit.
Het is alleen maar in de gangen hè. Voor mijn jongste schat ik het op 1 minuut op een schooldag van 5.5 uur. In de gangen iemand verstaan is in de gemiddelde school sowieso bijna onmogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Chippie schreef:
30-11-2021 20:54
Ouders moeten niet zo overdrijven. De tijd dat ze een mondkapje moeten dragen is zo kort, enkel als ze op de gang lopen. Ze zijn het zo gewend en hebben het de volwassenen al vaker zien dragen.
Mijn kind heeft er nog geen moment over geklaagd en dat is toch een kind met een gebruiksaanwijzing en heel gevoelig. Heeft zelfs net corona gehad dus zou het misschien niet eens nodig hebben.

Ouders dragen hun eigen frustratie alleen maar over op hun eigen kind.

Helemaal met je eens. Ik werk in de zorg, tijdelijk op een covid afdeling. Loop 8 uren met een mondkapje op en beschermende kleding. Mensen moeten niet zo lopen te zeuren als ze dat ding een keer 10 min op moeten.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-11-2021 21:28
Het is alleen maar in de gangen hè. Voor mijn jongste schat ik het op 1 minuut op een schooldag van 5.5 uur. In de gangen iemand verstaan is in de gemiddelde school sowieso bijna onmogelijk.
Nee het is niet alleen maar in de gangen. Het is in elke (publieke) binnenlocatie op dit moment en de gangen op school komen daar nu ook bij. Het is heel makkelijk praten als het jezelf amper beperkt. Er zijn helaas mensen waarvoor het een veel grotere impact heeft. Het is niet voor niets dat artsen bewust hun mondkapjes afzetten als ik met mijn jongste in het ziekenhuis kom. Er wordt tegenwoordig wel heel makkelijk direct geoordeeld in plaats van dat gewoon de vraag wordt gesteld waarom je het een probleem vindt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen dragen geen mondkap op school. Ik vind dat niet bewezen is dat het daadwerkelijk een bijdrage levert. Zeker niet als je kijkt hoe kinderen de mondkapjes gebruiken en van wat voor materiaal het gemaakt is. En voor die 10 seconden dat ze op de gang staan? Terwijl ze de hele dag samen in de klas zitten?
Waarom zouden we de kinderen dan zo’n ding laten dragen?
Het is en blijft een advies. Prima als ouders en/of kinderen dat advies opvolgen als ze zich daar prettig bij voelen, maar heb respect voor ieders keuze en doe niet zo lelijk over ouders die daar anders over denken en datgene kiezen waarvan zij denken dat dit het beste is.
Kinderen zijn momenteel de grootste infectiebron van het land en dan respect opeisen voor die debiele keuze... Juist ja.
Miek_ schreef:
30-11-2021 21:33
Nee het is niet alleen maar in de gangen. Het is in elke (publieke) binnenlocatie op dit moment en de gangen op school komen daar nu ook bij. Het is heel makkelijk praten als het jezelf amper beperkt. Er zijn helaas mensen waarvoor het een veel grotere impact heeft. Het is niet voor niets dat artsen bewust hun mondkapjes afzetten als ik met mijn jongste in het ziekenhuis kom. Er wordt tegenwoordig wel heel makkelijk direct geoordeeld in plaats van dat gewoon de vraag wordt gesteld waarom je het een probleem vindt.
Ik zeg toch nergens dat het mij niet beperkt? Dat is evengoed een aanname.

Natuurlijk is het buitengewoon vervelend voor een groep mensen/kinderen. Iedere maatregel zal een groep op een bepaalde manier raken. Maar jij reageerde heel specifiek op het dragen van mondkapjes in de schoolgangen en dat is nu net iets wat qua tijd heel beperkt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven