Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moeilijk doen om het moeilijk doen, ik snap het niet.

30-11-2021 18:56 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tweet wat geanonimiseerd maar het viel me op dat deze dame nog redelijk wat bijval kreeg.

Afbeelding



TO trapt af:

Het kabinet probeert de scholen open te houden om te voorkomen dat ouders verplicht thuis blijven, kinderen achterstanden oplopen zowel op sociaal als wat betreft de leerstof.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Als ik zie wat overige groepen in de samenleving hebben moeten inleveren en nog inleveren denk ik niet dat deze mevrouw veel recht van klagen heeft.

Kort samengevat : Wat een asociale hork is deze vrouw.


Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind dat deze dame

Totaal aantal stemmen: 347

Verplicht een weekje op een IC afdelingen moeten meedraaien. (26%)
Lekker met haar kind op een onbewoond eiland moet gaan wonen. (14%)
Compleet genegeerd moet worden. (33%)
Het voorbeeld is dat er bezuinigd is op psychiatrische zorg. (9%)
Gelijk heeft. (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2021 19:06
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
30-11-2021 21:20
Ik ken dat hele mens niet (en ze interesseert mij ook niet) maar ik val wel over deze zin in je OP.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Ik vind dat eigenlijk wel heel makkelijk gezegd. Voor een "normaal" kind (voor zoverre je van normaal kan spreken) zal het inderdaad geen probleem zijn. Voor een grote groep kinderen echter wel. Mijn jongste is slechthorend, gelukkig heeft ze nog lang geen basisschoolleeftijd, maar voor haar is dit wel een probleem. Het maakt namelijk het verschil of ze wel of niet met iemand kan communiceren en of ze wel of niet iemand verstaat. Dus ja, ik vind het persoonlijk wel een onoverkomelijk ongemak want een maatregel zoals deze sluit kinderen zoals mijn jongste buiten. Je weet simpelweg niet waarom iemand hier moeite mee heeft en je gaat direct oordelen terwijl het je zou sieren als je gewoon het gesprek zou aangaan van wat erachter zit.


Kijk bij een kind met een handicap is het te begrijpen maar de vrouw in de OP (de naam is toch al genoemd) is Sietske Bergsma en die is gewoon tegen alle maatregelen en wat ik lees in haar tijdslijn zijn haar kinderen niet slechthorend.

Als je een pandemie wilt bestrijden zal je wat moeten en ja ook in de supermarkt zal het voor iemand die slechthorend is en afhankelijk is van liplezen even wenen zijn maar eenvoudige oplossingen zijn er niet.

De maatregelen (ook nog vrijwillig) op scholen zijn minimaal.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
30-11-2021 21:20
Ik ken dat hele mens niet (en ze interesseert mij ook niet) maar ik val wel over deze zin in je OP.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Ik vind dat eigenlijk wel heel makkelijk gezegd. Voor een "normaal" kind (voor zoverre je van normaal kan spreken) zal het inderdaad geen probleem zijn. Voor een grote groep kinderen echter wel. Mijn jongste is slechthorend, gelukkig heeft ze nog lang geen basisschoolleeftijd, maar voor haar is dit wel een probleem. Het maakt namelijk het verschil of ze wel of niet met iemand kan communiceren en of ze wel of niet iemand verstaat. Dus ja, ik vind het persoonlijk wel een onoverkomelijk ongemak want een maatregel zoals deze sluit kinderen zoals mijn jongste buiten. Je weet simpelweg niet waarom iemand hier moeite mee heeft en je gaat direct oordelen terwijl het je zou sieren als je gewoon het gesprek zou aangaan van wat erachter zit.
en als al die andere moeders nu even niet zo moeilijk doen, kunnen er veilig uitzonderingen worden gemaakt voor kinderen zoals de jouwe.

Sowieso die hele "mijn kind voelt zich bedreigt door mondkapjes in de supermarkt" houding. Je kunt het kind ook uitleggen dat mensen dat doen om andere mensen niet ziek te maken, net als de arts tijdens een operatie. Krijgt het kind er een heel ander idee bij.
pinkydinky schreef:
30-11-2021 21:50
Mijn kinderen dragen geen mondkap op school. Ik vind dat niet bewezen is dat het daadwerkelijk een bijdrage levert. Zeker niet als je kijkt hoe kinderen de mondkapjes gebruiken en van wat voor materiaal het gemaakt is. En voor die 10 seconden dat ze op de gang staan? Terwijl ze de hele dag samen in de klas zitten?
Waarom zouden we de kinderen dan zo’n ding laten dragen?
Het is en blijft een advies. Prima als ouders en/of kinderen dat advies opvolgen als ze zich daar prettig bij voelen, maar heb respect voor ieders keuze en doe niet zo lelijk over ouders die daar anders over denken en datgene kiezen waarvan zij denken dat dit het beste is.
En waarom zou je het niet doen?

Het doet mij een beetje denken aan de VO school van mijn oudste kinderen een tijd geleden. Heel veel ouders en kinderen hadden de grootste bezwaren en velen weigerden principieel en zetten de hakken in het zand, want nut niet bewezen enzovoorts (nou ja, de gebruikelijke verhalen). Na een week of twee droeg iedereen een mondkapje in de gangen en deed niemand meer moeilijk.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 22:03
0.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pinkydinky schreef:
30-11-2021 21:50
maar heb respect voor ieders keuze en doe niet zo lelijk over ouders die daar anders over denken en datgene kiezen waarvan zij denken dat dit het beste is.

Waarom moet ik respect hebben voor allerlei mensen die GEEN bijdrage willen leveren aan het bestrijden van de pandemie?
Iedereen mag er over denken wat ze willen maar ik heb geen respect voor dat soort mensen, zeer zeker niet.

Net als ongevaccineerden, ze doen maar raak maar ook voor deze mensen heb ik geen respect en net was op het NOS journaal een ongevaccineerde die lag te piepen aan slangetjes van de IC nou dan heb ik ook geen medelijden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 21:55
Kinderen zijn momenteel de grootste infectiebron van het land en dan respect opeisen voor die debiele keuze... Juist ja.
Ja dat zijn ze. Maar veranderen die mondkapjes daar wat aan?
En waarom dit nu weer als ‘debiel’ bestempelen?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer dit soort mensen vooral te negeren.
Dus mijn kinderen hebben netjes een mondkapje op want het wordt gevraagd, ook specifiek door school en ook al helpt het misschien maar een paar procent dan helpt het misschien toch iets. En ik heb mijn jongste van 9 net getest. Of ik het 2x per week die weet ik nog niet, want het is echt geen pretje voor die kinderen maar ook hier weer, als ik er op tijd misschien bij ben en hem thuis kan houden zodat hij anderen niet besmet dan helpt het toch. Ik heb er mijn twijfels om, maar ga er niet moeilijk om lopen doen.
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:06
Ja dat zijn ze. Maar veranderen die mondkapjes daar wat aan?
En waarom dit nu weer als ‘debiel’ bestempelen?
Het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat mondmaskers voor 53% werken tegen de overdracht van het virus.

Ik noem het debiel omdat dat het is. Is niet eens een mening.
Alle reacties Link kopieren
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:06
Ja dat zijn ze. Maar veranderen die mondkapjes daar wat aan?
En waarom dit nu weer als ‘debiel’ bestempelen?
Er is genoeg onderzoek gedaan dat mondmaskers en ventilatie wel degelijk werken.
Beter safe dan sorry , zo'n kleine inspanning die gevraagd wordt, net als die thuistest, de meeste scholen verstrekken ze gratis.

Maaaaaaaaaaaaar ook daar is de mevrouw van de OP tegen.






Cateautje schreef:
30-11-2021 22:07
Het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat mondmaskers voor 53% werken tegen de overdracht van het virus.




Klopt, ik heb mijn mening ook bij moeten stellen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
30-11-2021 22:03
Waarom moet ik respect hebben voor allerlei mensen die GEEN bijdrage willen leveren aan het bestrijden van de pandemie?
Iedereen mag er over denken wat ze willen maar ik heb geen respect voor dat soort mensen, zeer zeker niet.

Net als ongevaccineerden, ze doen maar raak maar ook voor deze mensen heb ik geen respect en net was op het NOS journaal een ongevaccineerde die lag te piepen aan slangetjes van de IC nou dan heb ik ook geen medelijden.
Wie zegt dat deze mensen geen bijdrage willen leveren aan de bestrijding?
Die conclusie kun je niet trekken op basis van deze informatie. Je gaat mij niet vertellen dat geen van jullie in deze hele pandemie meer mensen thuis heeft uitgenodigd dan toegestaan was. Wil toch ook niet zeggen dat die mensen geen bijdrage willen leveren?

En zullen we dan ook maar geen medelijden meer hebben met de mensen die longkanker krijgen door het roken of borstkanker door teveel alcohol of de mensen die ziek worden omdat ze teveel suiker hebben gegeten? Want die nemen net zo goed een plek op de IC in.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-11-2021 22:02
En waarom zou je het niet doen?

Het doet mij een beetje denken aan de VO school van mijn oudste kinderen een tijd geleden. Heel veel ouders en kinderen hadden de grootste bezwaren en velen weigerden principieel en zetten de hakken in het zand, want nut niet bewezen enzovoorts (nou ja, de gebruikelijke verhalen). Na een week of twee droeg iedereen een mondkapje in de gangen en deed niemand meer moeilijk.
Omdat het geen nut heeft
Waarom zou je het dan wel doen?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 22:07
Het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat mondmaskers voor 53% werken tegen de overdracht van het virus.

Ik noem het debiel omdat dat het is. Is niet eens een mening.
Dat percentage geldt bij lange na niet voor de kids op school, dat weet jij ook.

Mag je vinden, maar blijft jouw mening.
Alle reacties Link kopieren
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:13
Omdat het geen nut heeft
Waarom zou je het dan wel doen?
Het heeft bewezen wel nut...
Alle reacties Link kopieren
pinkydinky schreef:
30-11-2021 21:50
Mijn kinderen dragen geen mondkap op school. Ik vind dat niet bewezen is dat het daadwerkelijk een bijdrage levert. Zeker niet als je kijkt hoe kinderen de mondkapjes gebruiken en van wat voor materiaal het gemaakt is. En voor die 10 seconden dat ze op de gang staan? Terwijl ze de hele dag samen in de klas zitten?
Waarom zouden we de kinderen dan zo’n ding laten dragen?
Het is en blijft een advies. Prima als ouders en/of kinderen dat advies opvolgen als ze zich daar prettig bij voelen, maar heb respect voor ieders keuze en doe niet zo lelijk over ouders die daar anders over denken en datgene kiezen waarvan zij denken dat dit het beste is.
Jij vindt het niet bewezen dat een mondkapje een bijdrage levert? Daar gaat al mis… iets is wetenschappelijk bewezen of niet. Dat is het mooie aan wetenschappelijke onderzoeken; die zijn gebaseerd op feiten. Feit is, na wetenschappelijk onderzoek, dat mondkapjes een bijdrage leveren bij omlaag halen van virusoverdracht.

Het is dus jouw mening. Maar die doet er toch niet toe? Dit zijn de maatregelen. Hou je eraan. En wil je dat niet? Houd je kinderen dan thuis. Want je zadelt nu anderen op met jouw persoonlijke mening en daar zitten consequenties aan verbonden.
Alle reacties Link kopieren
Madelein schreef:
30-11-2021 21:59
en als al die andere moeders nu even niet zo moeilijk doen, kunnen er veilig uitzonderingen worden gemaakt voor kinderen zoals de jouwe.
Helaas heeft dat voor kind van deze vrouw geen zin. Zij kan het kapje makkelijk dragen, maar juist de ander moet er geen opzetten om te kunnen aflezen wat er gezegd wordt
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:16
Dat percentage geldt bij lange na niet voor de kids op school, dat weet jij ook.

Mag je vinden, maar blijft jouw mening.
Dus jij weet wat ik weet, wat knap.

Maar goed, ben niet meer van plan om op je te reageren, is toch water naar de zee dragen.


Fijne avond verder.
Alle reacties Link kopieren
Deze mevrouw heeft gelijk. Het is namelijk volslagen belachelijk om die kinderen een mondkapje te laten dragen in de school. In de (bomvolle) klas mag ie af en als ze de gang op lopen moet ie op. Why? Zelfde geldt voor leerkrachten. In de klas vol met kinderen geen mondkapje maar zodra je de (meestal lege) gang oploopt moet ie verplicht op. Het is symboolpolitiek, volslagen zinloos. Ik vind het wel degelijk goed om te blijven nadenken en niet klakkeloos de meest idiote maatregelen aan te nemen. Zodra je daar een kanttekening bij zet ben je een asociale die maar eens een dagje op de IC moet meedraaien.
Het advies om regelmatig thuis te testen kan ik me nog wel iets bij voorstellen hoewel ik zelf niet mijn kinderen 2x per week ga testen. Uiteindelijk is, zeker bij kinderen, natuurlijke immuniteit opbouwen het beste.
Alle reacties Link kopieren
ikbenhet1982 schreef:
30-11-2021 22:16
Het heeft bewezen wel nut...
Voor die 10 seconden dat ze op de gang lopen?
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:13
Omdat het geen nut heeft
Waarom zou je het dan wel doen?
Omdat het wel bewezen nut heeft. Omdat het fijn is voor kinderen om samen iets in een groep te doen (de meeste kinderen willen helemaal niet buiten de groep vallen). Omdat het iets kleins is wat nauwelijks moeite kost.
pinkydinky schreef:
30-11-2021 21:50
Mijn kinderen dragen geen mondkap op school. Ik vind dat niet bewezen is dat het daadwerkelijk een bijdrage levert. Zeker niet als je kijkt hoe kinderen de mondkapjes gebruiken en van wat voor materiaal het gemaakt is. En voor die 10 seconden dat ze op de gang staan? Terwijl ze de hele dag samen in de klas zitten?
Waarom zouden we de kinderen dan zo’n ding laten dragen?
Het is en blijft een advies. Prima als ouders en/of kinderen dat advies opvolgen als ze zich daar prettig bij voelen, maar heb respect voor ieders keuze en doe niet zo lelijk over ouders die daar anders over denken en datgene kiezen waarvan zij denken dat dit het beste is.
Je zit fout. Mondkapjes dragen wel degelijk een significante bijdrage aan het beperken van de verspreiding van Coronavirus. Dat kan je overal lezen. En als je een beetje logisch kan nadenken, dan snap je ook waarom.

Bij ons op de basisschool (buitenland) is het al het hele schooljaar verplicht in het hele schooldistrict (zowel in de klas, op de gang, op het schoolplein en in de schoolbus), en is er bij mijn kinderen in de klas nog geen Covid geweest. Ze hebben ook de ramen een flinke kier open voor ventilatie, en zitten anderhalve meter uit elkaar. Het was even wennen, maar gaat prima. Kinderen zijn er snel aan gewend, en hebben er geen probleem mee. Ze dragen allemaal goed zittende modkapjes van minimaal drie lagen stof, en dragen de mondkapjes ten alle tijden ook over de neus. Iedere dag pakken ze een schone, en er zit altijd een reserve in de tas voor als hij op school nat of vies wordt.

Maar zoiets werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet. Een advies is niet handig, het moet gewoon verplicht worden zolang er mensen/ouders zoals jij de hakken in het zand blijven zetten.
Alle reacties Link kopieren
haringkje schreef:
30-11-2021 22:22
Deze mevrouw heeft gelijk. Het is namelijk volslagen belachelijk om die kinderen een mondkapje te laten dragen in de school. In de (bomvolle) klas mag ie af en als ze de gang op lopen moet ie op. Why? Zelfde geldt voor leerkrachten. In de klas vol met kinderen geen mondkapje maar zodra je de (meestal lege) gang oploopt moet ie verplicht op. Het is symboolpolitiek, volslagen zinloos. Ik vind het wel degelijk goed om te blijven nadenken en niet klakkeloos de meest idiote maatregelen aan te nemen. Zodra je daar een kanttekening bij zet ben je een asociale die maar eens een dagje op de IC moet meedraaien.
Het advies om regelmatig thuis te testen kan ik me nog wel iets bij voorstellen hoewel ik zelf niet mijn kinderen 2x per week ga testen. Uiteindelijk is, zeker bij kinderen, natuurlijke immuniteit opbouwen het beste.
Om hier nog op aan te vullen dat mijn kinderen het wel gewoon doen, die mondkapjes dragen want school doet ook gewoon z'n best. Maar ik geloof niet in de functie.
Alle reacties Link kopieren
viva87 schreef:
30-11-2021 22:20
Jij vindt het niet bewezen dat een mondkapje een bijdrage levert? Daar gaat al mis… iets is wetenschappelijk bewezen of niet. Dat is het mooie aan wetenschappelijke onderzoeken; die zijn gebaseerd op feiten. Feit is, na wetenschappelijk onderzoek, dat mondkapjes een bijdrage leveren bij omlaag halen van virusoverdracht.

Het is dus jouw mening. Maar die doet er toch niet toe? Dit zijn de maatregelen. Hou je eraan. En wil je dat niet? Houd je kinderen dan thuis. Want je zadelt nu anderen op met jouw persoonlijke mening en daar zitten consequenties aan verbonden.
Ik heb het over het dragen van een mondkap op school. Voor die 10 seconden op de gang terwijl ze de rest van de dag de hele dag op elkaars lip zitten heeft het geen zin.
En het is nog steeds een advies dus mijn kindjes mogen gewoon naar school, tis geen verplichting hè!
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
30-11-2021 22:21
Dus jij weet wat ik weet, wat knap.

Maar goed, ben niet meer van plan om op je te reageren, is toch water naar de zee dragen.


Fijne avond verder.
Dat hoeft ook niet. Slaap lekker
Cateautje schreef:
30-11-2021 22:07
Het is wetenschappelijk onderzocht en bewezen dat mondmaskers voor 53% werken tegen de overdracht van het virus.

Ik noem het debiel omdat dat het is. Is niet eens een mening.

Kijk op school vijf minuten om je heen en je snapt direct waarom ze niet werken bij kinderen.

Verkeerde maat, verkeerd gedragen.

In de (vrijwel) lege gangen in het basisonderwijs was de kans op besmetting toch al zeer klein.

In de (slecht geventileerde) lokalen was de kans vele malen groter en is dat nu nog steeds.
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:22
Voor die 10 seconden dat ze op de gang lopen?
Het is misschien lastig te begrijpen, maar dit soort beslissingen worden veelal op basis van rekenmodellen genomen. Het valt mij vaker op dat mensen niet achter maatregelen staan, omdat ze die maatregelen relateren aan individuele situaties. Voor een individueel geval kan een maatregel dan tamelijk onzinnig lijken, terwijl het op een groter geheel zeker een verschil van een bepaald aantal procenten kan maken. En dat kan dan net genoeg zijn. Het is nooit een doel een besmettingen te voorkomen (dat zou totaal onzinnig zijn), wel het aantal besmettingen te verminderen.

Uiteraard vallen sommige maatregelen ook af, omdat, ondanks dat ze goed werken, het draagvlak te klein is. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat de meeste mensen het nut van een bepaalde maatregel niet inzien.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 22:29
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
30-11-2021 22:24
Je zit fout. Mondkapjes dragen wel degelijk een significante bijdrage aan het beperken van de verspreiding van Coronavirus. Dat kan je overal lezen. En als je een beetje logisch kan nadenken, dan snap je ook waarom.

Bij ons op de basisschool (buitenland) is het al het hele schooljaar verplicht in het hele schooldistrict (zowel in de klas, op de gang, op het schoolplein en in de schoolbus), en is er bij mijn kinderen in de klas nog geen Covid geweest. Ze hebben ook de ramen een flinke kier open voor ventilatie, en zitten anderhalve meter uit elkaar. Het was even wennen, maar gaat prima. Kinderen zijn er snel aan gewend, en hebben er geen probleem mee. Ze dragen allemaal goed zittende modkapjes van minimaal drie lagen stof, en dragen de mondkapjes ten alle tijden ook over de neus. Iedere dag pakken ze een schone, en er zit altijd een reserve in de tas voor als hij op school nat of vies wordt.

Maar zoiets werkt natuurlijk alleen als iedereen meedoet. Een advies is niet handig, het moet gewoon verplicht worden zolang er mensen/ouders zoals jij de hakken in het zand blijven zetten.
Ik heb het over het nut van het dragen ervan op school en dan dus enkel in de gang (waar ze hier dus maar 10 sec staan)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven