Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Moeilijk doen om het moeilijk doen, ik snap het niet.

30-11-2021 18:56 162 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Tweet wat geanonimiseerd maar het viel me op dat deze dame nog redelijk wat bijval kreeg.

Afbeelding



TO trapt af:

Het kabinet probeert de scholen open te houden om te voorkomen dat ouders verplicht thuis blijven, kinderen achterstanden oplopen zowel op sociaal als wat betreft de leerstof.

Dat is een goed streven en er wordt een minimale "tegenprestatie" gevraagd; testen en een mondkapje, geen onoverkomelijk ongemak.

Als ik zie wat overige groepen in de samenleving hebben moeten inleveren en nog inleveren denk ik niet dat deze mevrouw veel recht van klagen heeft.

Kort samengevat : Wat een asociale hork is deze vrouw.


Wat vinden jullie hier nu van?

Ik vind dat deze dame

Totaal aantal stemmen: 347

Verplicht een weekje op een IC afdelingen moeten meedraaien. (26%)
Lekker met haar kind op een onbewoond eiland moet gaan wonen. (14%)
Compleet genegeerd moet worden. (33%)
Het voorbeeld is dat er bezuinigd is op psychiatrische zorg. (9%)
Gelijk heeft. (18%)
hollebollegijs wijzigde dit bericht op 30-11-2021 19:06
0.00% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Krijgen jullie sneltests geverd via school?

Hier niet (of in ieder geval nog niet gehoord) en heb deze week even bij de supermarkt gekeken voor andere winkels was ik te laat vrij, maar daar was niets meer.

Dus de intentie is er wel, maar helaas de uitvoering faalt nog een beetje
Alle reacties Link kopieren
Madelein schreef:
30-11-2021 21:59
en als al die andere moeders nu even niet zo moeilijk doen, kunnen er veilig uitzonderingen worden gemaakt voor kinderen zoals de jouwe.

Sowieso die hele "mijn kind voelt zich bedreigt door mondkapjes in de supermarkt" houding. Je kunt het kind ook uitleggen dat mensen dat doen om andere mensen niet ziek te maken, net als de arts tijdens een operatie. Krijgt het kind er een heel ander idee bij.
Dat is het probleem. Als mijn kind een op zou hebben dan zou het geen probleem zijn. Het probleem is juist wanneer anderen een mondkapje dragen :) Gelukkig heeft ze nog lang geen basisschoolleeftijd en kan ik prima uitleggen (en dan wordt het ook prima begrepen) dat ik geen mondkapje draag als ik mijn jongste bij mij heb. Ook heb ik de afspraak met de opvang dat er bij haar geen mondkapje gedragen wordt. Ze heeft overigens nog (lang) niet de leeftijd dat je het uit kan leggen.

Ik stoor mij er gewoon aan dat iedereen er zo makkelijk over praat terwijl het voor een bepaalde groep voor een extra handicap zorgt terwijl ze al een handicap hebben.
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
30-11-2021 22:29
Krijgen jullie sneltests geverd via school?

Hier niet (of in ieder geval nog niet gehoord) en heb deze week even bij de supermarkt gekeken voor andere winkels was ik te laat vrij, maar daar was niets meer.

Dus de intentie is er wel, maar helaas de uitvoering faalt nog een beetje
Hier ook nog niet door schol geleverd en overal uitverkocht. Dus dat is voor nu onmogelijk.
Titatoverbal schreef:
30-11-2021 22:29
Krijgen jullie sneltests geverd via school?

Hier niet (of in ieder geval nog niet gehoord) en heb deze week even bij de supermarkt gekeken voor andere winkels was ik te laat vrij, maar daar was niets meer.

Dus de intentie is er wel, maar helaas de uitvoering faalt nog een beetje
Mijn oudere kinderen krijgen 2 tests per week via school. Ik neem aan dat dat op het PO ook zal gaan gelden.

Hier ook even geen tests in huis, dus op dit moment wordt er niet thuis getest. Pubers gebruiken hun tests wel netjes). Morgen of overmorgen ga ik ze weer even halen. Zelf test ik alweer een aantal weken structureel 2 keer per week en het is amper moeite, tanden poetsen is lastiger.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 22:37
23.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
30-11-2021 21:58
Kijk bij een kind met een handicap is het te begrijpen maar de vrouw in de OP (de naam is toch al genoemd) is Sietske Bergsma en die is gewoon tegen alle maatregelen en wat ik lees in haar tijdslijn zijn haar kinderen niet slechthorend.

Als je een pandemie wilt bestrijden zal je wat moeten en ja ook in de supermarkt zal het voor iemand die slechthorend is en afhankelijk is van liplezen even wenen zijn maar eenvoudige oplossingen zijn er niet.

De maatregelen (ook nog vrijwillig) op scholen zijn minimaal.
Het gaat wel iets verder dan even wennen, het beperkt iemand behoorlijk. Een extra handicap bovenop je handicap zeg maar. Het stoort mij dat daar zo makkelijk overheen gestapt wordt.

Ik heb verder geen idee wie die Sietske Bergsma is :)
Alle reacties Link kopieren
Joepiejoepie schreef:
30-11-2021 22:07
Ik probeer dit soort mensen vooral te negeren.
Dus mijn kinderen hebben netjes een mondkapje op want het wordt gevraagd, ook specifiek door school en ook al helpt het misschien maar een paar procent dan helpt het misschien toch iets. En ik heb mijn jongste van 9 net getest. Of ik het 2x per week die weet ik nog niet, want het is echt geen pretje voor die kinderen maar ook hier weer, als ik er op tijd misschien bij ben en hem thuis kan houden zodat hij anderen niet besmet dan helpt het toch. Ik heb er mijn twijfels om, maar ga er niet moeilijk om lopen doen.
Gewoon doen! Voor het perspectief; het OMT geeft aan dat twee keer per week zelftesten effectiever is dan kinderen thuishouden bij snotneuzen, omdat het een veel gerichtere maatregel is.
Echt fijn is het niet, maar het is wel iets dat echt helpt, dus moet het maar.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
30-11-2021 22:30

Ik stoor mij er gewoon aan dat iedereen er zo makkelijk over praat terwijl het voor een bepaalde groep voor een extra handicap zorgt terwijl ze al een handicap hebben.

Het gaat om de oproep van deze mevrouw Bergsma , die roept niet op om de mondkapjes te boycotten ivm de gehandicapte medemens nee ze roept al 1.5 jaar op om zo'n beetje iedere maatregel te boycotten inclusief vaccineren.

En iedereen snapt dat er omstandigheden zijn waarom een mondkapje geen goed idee is, denk aan iemand met hele slechte ogen en een bril die beslaat (ik noem maar wat)

Maar deze Sietske Bergsma is ook tegen testen, 1.5 meter etc. vermoedelijk was ze daarom te gast bij de bruiloft van Baudet, die is ook overal tegen.

Als je Twitter hebt lees haar tijdslijn maar eens door (kost je wel een maand)
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:32
Hier ook nog niet door schol geleverd en overal uitverkocht. Dus dat is voor nu onmogelijk.


Dan heb je je best gedaan.
Meer kan je niet doen toch.

Ik was laatst bij mijn neef, die heeft drie kinderen (wonen in Leiden) en die krijgen ze via de school verstrekt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alecta schreef:
30-11-2021 22:32
Mijn oudere kinderen krijgen 2 tests per week via school. Ik neem aan dat dat op het PO ook zal gaan gelden.

Hier ook even geen tests in huis, dus op dit moment wordt er niet thuis getest. Pubers gebruiken hun tests wel netjes). Morgen of overmorgen ga ik ze weer even halen. Zelf test ik alweer een aantal weken structureel 2 keer per week en het is amper moeite, tanden poetsen is lastiger.
Ik vind het ook geen moeite hoor, heb er dus ook geen probleem mee, maar wel om een test te vinden 😁
Miek_ schreef:
30-11-2021 22:34
Het gaat wel iets verder dan even wennen, het beperkt iemand behoorlijk. Een extra handicap bovenop je handicap zeg maar. Het stoort mij dat daar zo makkelijk overheen gestapt wordt.

Ik heb verder geen idee wie die Sietske Bergsma is :)
Ik snap direct dat het een handicap voor je kind is. Maar hoe vaak is je kind dan in een openbare ruimte? Ik vroeg mij dat af omdat mijn kinderen (basisschooleeftijd en pubers) eigenlijk maar heel weinig in ruimtes komen, waar een mondkapje nodig is. Iets anders dan school en supermarkt (werk) kan ik momenteel niet bedenken.

Dus dat het een probleem is, daar geloof ik je direct in. Maar hoeveel procent van de tijd speelt dit probleem?
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 22:45
8.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Alsof die maatregelen corona tegenhouden. Het virus gaat toch wel rond op de scholen. Of doe de scholen focht of accepteer dat het er rond gaat. Daar veranderen een (niet betrouwbare) zelftest en een mondkapje niets aan.
Titatoverbal schreef:
30-11-2021 22:39
Ik vind het ook geen moeite hoor, heb er dus ook geen probleem mee, maar wel om een test te vinden 😁
Klopt. Hier waren ze ook gewoon overal op. Ik hoop dat het snel via de basisschool gaat. Op het VO werkt dat prima, al weet ik natuurlijk niet of alle leerlingen testen.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen gaat covid krijgen of je dat nou wil of niet
Yasinaa schreef:
30-11-2021 22:41
Alsof die maatregelen corona tegenhouden. Het virus gaat toch wel rond op de scholen. Of doe de scholen focht of accepteer dat het er rond gaat. Daar veranderen een (niet betrouwbare) zelftest en een mondkapje niets aan.
Die maatregelen hoeven Corona ook helemaal niet tegen te houden. Wat ik al eerder schreef: dat zou een zinloos streven zijn. Maar de besmettingen een paar procent verminderen kan al voldoende zijn.
Yasinaa schreef:
30-11-2021 22:42
Iedereen gaat covid krijgen of je dat nou wil of niet
Natuurlijk, maar het liefst niet allemaal tegelijk. Want dan hebben we nogal een probleem.
Miek_ schreef:
30-11-2021 22:34
Het gaat wel iets verder dan even wennen, het beperkt iemand behoorlijk. Een extra handicap bovenop je handicap zeg maar. Het stoort mij dat daar zo makkelijk overheen gestapt wordt.

Ik heb verder geen idee wie die Sietske Bergsma is :)
Ga eens in gesprek met school zou ik zeggen.

Volgens mij is er best iets te bespreken.

Ik werk op een plek waar ook mondkapjesplicht is.
Maar als ik een slechthorende voor me heb vragen ik of het ok is dat ik mijn mondkapje even af zet zodat ze kunnen liplezen
Alle reacties Link kopieren
Mondkapjes werken alleen als je ze correct gebruikt. Maximaal vier uur dragen en alleen vastpakken aan het elastiekje. Dat doet bijna niemand, dus het gros van de mensen heeft er alleen maar een op omdat dat moet.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-11-2021 22:40
Ik snap direct dat het een handicap voor je kind is. Maar hoe vaak is je kind dan in een openbare ruimte? Ik vroeg mij dat af omdat mijn kinderen (basisschooleeftijd en pubers) eigenlijk maar heel weinig in ruimtes komen, waar een mondkapje nodig is. Iets anders dan school en supermarkt (werk) kan ik momenteel niet bedenken.

Dus dat het een probleem is, daar geloof ik je direct in. Maar hoeveel procent van de tijd speelt dit probleem?
Komt wel redelijk vaak voor. In ieder geval wanneer we het OV pakken en niet de auto. Ook zijn er redelijk veel ziekenhuisbezoeken voor mijn jongste. Bij de opvang zijn er een paar leidsters die ervoor kiezen mondkapjes te dragen, gelukkig is de afspraak dat die niet op haar groep staan maar je loopt er in het dagelijks leven helaas best vaak tegenaan zo :)
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
30-11-2021 22:36
Het gaat om de oproep van deze mevrouw Bergsma , die roept niet op om de mondkapjes te boycotten ivm de gehandicapte medemens nee ze roept al 1.5 jaar op om zo'n beetje iedere maatregel te boycotten inclusief vaccineren.

En iedereen snapt dat er omstandigheden zijn waarom een mondkapje geen goed idee is, denk aan iemand met hele slechte ogen en een bril die beslaat (ik noem maar wat)

Maar deze Sietske Bergsma is ook tegen testen, 1.5 meter etc. vermoedelijk was ze daarom te gast bij de bruiloft van Baudet, die is ook overal tegen.

Als je Twitter hebt lees haar tijdslijn maar eens door (kost je wel een maand)
:HA: nee dank je, heb wel wat beters te doen :)
Alle reacties Link kopieren
pinkydinky schreef:
30-11-2021 22:25
Ik heb het over het dragen van een mondkap op school. Voor die 10 seconden op de gang terwijl ze de rest van de dag de hele dag op elkaars lip zitten heeft het geen zin.
En het is nog steeds een advies dus mijn kindjes mogen gewoon naar school, tis geen verplichting hè!
Het zijn maatregelen.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... aatregelen

Jij trekt zelf een conclusie, waardoor je risico veroorzaakt dat niet nodig is. Ik kan hier wel uit gaan leggen waarom het op de gang wel degelijk iets doet, maar ik krijg het idee dat het je toch niks interesseert. Gaat het er niet meer om dat je niks opgedragen wil hebben? Waarom vind je jezelf en je eigen kind zo bijzonder, om niet mee te willen werken aan iets dat we samen op moeten lossen? Vind jij jouw persoonlijke mening (of ego) zo belangrijk dat je extra risico veroorzaakt? Al scheelt het één besmetting, dan is die toch mooi meegenomen? Want die ene besmetting kan er voor zorgen dat opa/oma/oom/tante/buurvrouw enz. niet doodziek wordt. Want die kans is namelijk wel reeel.
Deze maatregelen zijn bedacht door mensen die er verstand van hebben, zoals virologen. Waarom vertrouw je daar niet op en vind je je eigen mening meer waard dan het oordeel van iemand die daar jarenlang voor gestudeerd heeft en ervaring mee heeft?
viva87 wijzigde dit bericht op 30-11-2021 23:12
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
30-11-2021 22:46
Ga eens in gesprek met school zou ik zeggen.

Volgens mij is er best iets te bespreken.

Ik werk op een plek waar ook mondkapjesplicht is.
Maar als ik een slechthorende voor me heb vragen ik of het ok is dat ik mijn mondkapje even af zet zodat ze kunnen liplezen
Gelukkig heeft ze nog geen schoolleeftijd. Met de opvang was het gelukkig goed bespreekbaar.
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
30-11-2021 22:46
Ga eens in gesprek met school zou ik zeggen.

Volgens mij is er best iets te bespreken.

Ik werk op een plek waar ook mondkapjesplicht is.
Maar als ik een slechthorende voor me heb vragen ik of het ok is dat ik mijn mondkapje even af zet zodat ze kunnen liplezen
Ik dacht - hier in België - ook doorzichtige mondmaskers te hebben gezien.
Speciaal voor ouders, leerkrachten en mensen die werken met slecht-horenden en doven.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/04/23 ... -liplezen/


Doe de juffen of 't personeel op 't KDV er zo een aantal cadeau en kind kan gewoon volgen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Miek_ schreef:
30-11-2021 23:11
Gelukkig heeft ze nog geen schoolleeftijd. Met de opvang was het gelukkig goed bespreekbaar.
Het is echt heel vervelend voor je kind, echt. Velen van alle leeftijden met onderliggend lijden moeten een extra tandje bijzetten, ik ben er daar ook eentje van en dan kan ik wel gaan klagen dat niemand rekening met me houdt en dan kan ik wel mijn kont tegen de krib gooien, maar daar heb ik mezelf mee en als het even tegenzit ook anderen, dus pas ik me aan, met als gevolg dat ik al ruim 20 maanden aan huis gekluisterd ben en over het algemeen alleen maar buiten kom om boodschappen te doen. Heel toevallig ben ik afgelopen donderdag met een vriendin de stad in geweest en daar ontdekte ik winkels waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden terwijl ik toch al mijn hele leven in mijn stad woon.

Zo zijn er talloze mensen die leven zoals ik en wij vragen geen begrip, geen maatregelen om het gemakkelijker voor ons te maken, simpelweg omdat het onzinnig is om een hele maatschappij aan te laten passen aan ons en hoe vervelend het ook is, dat geldt ook voor jullie situatie.
Yasinaa schreef:
30-11-2021 22:41
Alsof die maatregelen corona tegenhouden. Het virus gaat toch wel rond op de scholen. Of doe de scholen focht of accepteer dat het er rond gaat. Daar veranderen een (niet betrouwbare) zelftest en een mondkapje niets aan.

Bij ons op school toch al meerdere kinderen positief met een zelftest. Kinderen die (nog) geen of nauwelijks klachten hadden. Die zijn dus eerder thuis gebleven waardoor de besmettingskans voor anderen kleiner werd.

En dat is dus het doel van die zelftests.
Miek_ schreef:
30-11-2021 21:33
Nee het is niet alleen maar in de gangen. Het is in elke (publieke) binnenlocatie op dit moment en de gangen op school komen daar nu ook bij. Het is heel makkelijk praten als het jezelf amper beperkt. Er zijn helaas mensen waarvoor het een veel grotere impact heeft. Het is niet voor niets dat artsen bewust hun mondkapjes afzetten als ik met mijn jongste in het ziekenhuis kom. Er wordt tegenwoordig wel heel makkelijk direct geoordeeld in plaats van dat gewoon de vraag wordt gesteld waarom je het een probleem vindt.
Het is ook nogal een verschil of jij een moeder bent die over het mondkapje bedenkingen heeft, maar verder bereid bent medewerking te verlenen voor het gezamenlijke doel. Of dat je een moeder bent die over elke aanpassing zeurt, moeilijk doet en tegengas geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven