Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mogelijk weer maatregelen

26-10-2021 14:54 6585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik beginnen met te stellen dat ik vind dat iedereen zijn eigen mening mag hebben of hij wel of niet gevaccineerd wil worden. Waar ik wel moeite mee heb is dat de minderheid die zich niet laat vaccineren zo luid hun mening probeert op te dringen aan mij, terwijl ze a. niet weten of ik gevaccineerd ben en b. Ik geen zin heb in discussies die geen enkele waarde hebben aangezien er niet echt geluisterd wordt naar argumenten. Maar goed, dit terzijde.

Wat me wel stoort is het volgende: vandaag wordt bekend dat er mogelijk opnieuw maatregelen ingevoerd gaan worden omdat de ziekenhuisopnames te hard stijgen. Dit zijn grotendeels ongevaccineerden die de bedden bezetten en nog dus onacceptabele druk geven op de reguliere zorg.

Ik vind het lastig te accepteren dat de minderheid nu ervoor zorgt dat de meerderheid zich weer aan maatregelen moet onderwerpen om diezelfde minderheid te beschermen tegen zichzelf.
En als ik in mijn omgeving kijk heeft een groot deel van de niet gevaccineerden zich al nooit gehouden aan de maatregelen of is daartegen in verzet gegaan. Dan denk ik hoe kunnen dan maatregelen nu nog zin hebben?

Ik ben bang dat nu weer maatregelen flinke toestanden gaan geven onder de mensen die gevaccineerd zijn en zich altijd (grotendeels) aan de maatregelen gehouden hebben.
Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
27-10-2021 19:50
Misschien bevalt kielhalen ze beter. Of vierendelen.

Standrechtelijk executeren zal denk ik wat minder goed in de groep liggen.
Met ratels lopen en onrein, onrein roepen is misschien een oplossing.
Alle reacties Link kopieren
nbk schreef:
27-10-2021 21:18
Een morele plicht?
Als je het daar over wil hebben, op vaccineren na doe ik er alles aan om niemand in gevaar te brengen.
Heb me keurig aan alle regels gehouden, zinnig en onzinnig.
En nog steeds probeer ik zoveel mogelijk uit een ieders buurt te blijven.
Ik denk dat ik daarmee veiliger bendan veel gevaccineeren die ik allemaal om me heen zie weer samen klitten en vervolgens stomverbaasd zijn dat ze toch geïnfecteerd zijn.
Opvallend hoeveel ongevaccineerden dit (b)lijken te zien.
Ten eerste: hoe zie je of mensen gevaccineerd zijn?
Ten tweede: mss ben je een tikje bevooroordeeld.
Ten derde: waarom heb je het toch zo nodig om anderen negatief af te schilderen om je eigen keus te rechtvaardigen?
Ten vierde: wat leef ik toch in een bijzondere bubbel, waarin iedereen zich heeft laten vaccineren en toch voorzichtig blijft.
solomio wijzigde dit bericht op 27-10-2021 21:55
0.11% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
27-10-2021 20:31
Ik kies iets omwille van mezelf, en ja de rest interesseert me geen Fuck. Schijnheilig gedoe allemaal. Dus kom maar op met die maatregelen doen me ook niks en maken ook niet dat ik wel die spuit neem. Avond klok mondkapje allemaal prima joh als dat moet. Verder ben ik blij dat ik niet continue bezig ben met ‘boosheid ‘
Nee, je klinkt idd helemaal niet boos. Echt kumbaya hoor.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
27-10-2021 21:19
Ben het helemaal met je eens. Ik ben wel gevaccineerd maar voor de rest dat gestook en denigrerende kut opmerkingen (wat vervolgens opeens heel grappig schijnt te zijn ofzo) echt zat.
Het kan je humor niet zijn, prima, maar dan de ander betichten van slechte bedoelingen vind ik dan weer laag.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
27-10-2021 21:47
Opvallend hoeveel gevaccineerden dit (b)lijken te zien.
Ten eerste: hoe zie je of mensen gevaccineerd zijn?
Ten tweede: mss ben je een tikje bevooroordeeld.
Ten derde: waarom heb je het toch zo nodig om anderen negatief af te schilderen om je eigen keus te rechtvaardigen?
Ten vierde: wat leef ik toch in een bijzondere bubbel, waarin iedereen zich heeft laten vaccineren en toch voorzichtig blijft.
Punt 3, apart, want als íémand zich hier dag in dag uit schuldig aan maakt...
Alle reacties Link kopieren
Joelle1980 schreef:
27-10-2021 21:58
Punt 3, apart, want als íémand zich hier dag in dag uit schuldig aan maakt...
Ja, ik wist dat die reactie zou komen.

Verschil is dat ik het vrijwel altijd over de inhoud heb en jij duidelijk niet.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Mia1981 schreef:
27-10-2021 20:31
Ja is gewoon triest stook gedrag. Niet snappende dat dat soort opmerkingen mensen wel steeds opgefokter maakt. Laten we hetzelfde zeggen over, ik neem even een voorbeeld, uh autisten ofzo. Brand stapel ermee want tja... nou ja zo’n opmerking wordt ook niet getolereerd/ geapprecieerd of wel.
Dus hartstikke grappig dit soort opmerkingen. Maakt duidelijk dat mensen praten maar hun eigen straatje. En inderdaad dat is dan misschien waarom ik ongevaccineerden zeg nee ik laat me niet vaccineren omwille van’de samenleving’. Ik kies iets omwille van mezelf, en ja de rest interesseert me geen Fuck. Schijnheilig gedoe allemaal. Dus kom maar op met die maatregelen doen me ook niks en maken ook niet dat ik wel die spuit neem. Avond klok mondkapje allemaal prima joh als dat moet. Verder ben ik blij dat ik niet continue bezig ben met ‘boosheid ‘ naar, de hele dag online moet zijn ter compensatie van dat ik niks anders te doen heb, om mijn mening te verkondigen. We zullen het wel zien hoe het loopt.
Ja joh, heel normaal om een aandoening (autisme) te vergelijken met anti-vaxxers...alhoewel een laag iq ook wel een aandoening is volgens mij.

(sarcasmemodus uit)

Wees volwassen en neem je verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren
hoor net op de radio dat het kabinet serieus de coronapas op het werk overweegt, aangevuld met een (regionale) mondkapjesplicht.

Daar verbaas ik me toch echt wel over. Dat we de ongevaccineerden niet willen gaan discrimineren of buitensluiten snap ik helemaal, maar dit soort maatregelen maken het juist alleen maar fijner voor de ongevaccineerden.

Die kunnen lekker comfortabel door blijven gaan met thuiswerken. Jezelf niet laten vaccineren mag immers geen reden zijn voor ontslag en wordt bij de rechter meteen afgeschoten. Ik zie alweer helemaal waar dat op aan komt. De gevaccineerden die dus elke ochtend in weer en wind op de perrons staan om naar werk te gaan, en de ongevaccineerden lekker comfortabel thuis in hun kloffie met een bak thee.

''Oh Lisa wil jij even die presentatie geven? Want Annie, Mieke, Sara en Hellen kunnen alleen maar thuis werken, want zijn ongevaccineerd, en van achter een scherm is ook zo raar''. Het blijkt uit alle polls dat thuiswerken verreweg de populairste maatregel is. Zelfs onder ongevaccineerden is het thuiswerkadvies de (enige) maatregel die op veel steun kan rekenen. Logisch, want het is gewoon comfortabel en efficient.

Maar nu gaan we dus i.p.v. de ongevaccineerden, de gevaccineerden treiteren? Bizar
Alle reacties Link kopieren
lisali schreef:
27-10-2021 22:15
hoor net op de radio dat het kabinet serieus de coronapas op het werk overweegt, aangevuld met een (regionale) mondkapjesplicht.

Daar verbaas ik me toch echt wel over. Dat we de ongevaccineerden niet willen gaan discrimineren of buitensluiten snap ik helemaal, maar dit soort maatregelen maken het juist alleen maar fijner voor de ongevaccineerden.

Die kunnen lekker comfortabel door blijven gaan met thuiswerken. Jezelf niet laten vaccineren mag immers geen reden zijn voor ontslag en wordt bij de rechter meteen afgeschoten. Ik zie alweer helemaal waar dat op aan komt. De gevaccineerden die dus elke ochtend in weer en wind op de perrons staan om naar werk te gaan, en de ongevaccineerden lekker comfortabel thuis in hun kloffie met een bak thee.

''Oh Lisa wil jij even die presentatie geven? Want Annie, Mieke, Sara en Hellen kunnen alleen maar thuis werken, want zijn ongevaccineerd, en van achter een scherm is ook zo raar''. Het blijkt uit alle polls dat thuiswerken verreweg de populairste maatregel is. Zelfs onder ongevaccineerden is het thuiswerkadvies de (enige) maatregel die op veel steun kan rekenen. Logisch, want het is gewoon comfortabel en efficient.

Maar nu gaan we dus i.p.v. de ongevaccineerden, de gevaccineerden treiteren? Bizar
Want er zijn alleen maar ongevaccineerde mensen die thuis kunnen werken? Wat te denken van de conducteurs, schoonmakers, caissières, verpleegkundigen, chirurgen, diëtisten, maatschappelijk werkers, etc. die niet thuis kunnen werken? Die mogen wel mooi ontslagen worden ofzo? Of met onbetaald verlof? Nee, daar wordt de wereld echt beter van.
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
27-10-2021 22:46
Want er zijn alleen maar ongevaccineerde mensen die thuis kunnen werken? Wat te denken van de conducteurs, schoonmakers, caissières, verpleegkundigen, chirurgen, diëtisten, maatschappelijk werkers, etc. die niet thuis kunnen werken? Die mogen wel mooi ontslagen worden ofzo? Of met onbetaald verlof? Nee, daar wordt de wereld echt beter van.
Zie inderdaad de meerwaarde niet van verpleegkundigen of chirurgen die zich niet laten vaccineren.
Of anderen die in je buurt komen.
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
27-10-2021 22:46
Want er zijn alleen maar ongevaccineerde mensen die thuis kunnen werken? Wat te denken van de conducteurs, schoonmakers, caissières, verpleegkundigen, chirurgen, diëtisten, maatschappelijk werkers, etc. die niet thuis kunnen werken? Die mogen wel mooi ontslagen worden ofzo? Of met onbetaald verlof? Nee, daar wordt de wereld echt beter van.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg juist dat niemand ontslagen mag worden o.b.v. vaccinatiestatus. (overigens specifiek in de zorg denk ik daar wel iets genuanceerder over).

Maar het invoeren van een coronapas op werk zal doorgaans gelden voor de binnenberoepen en zal vooral handhaafbaar / controleerbaar zijn voor de grotere bedrijven.

Gezien het feit dat veel mensen graag thuis werken, voorzie ik dat een groot deel van de niet-gevaccineerden die thuis kunnen werken, deze maatregel handenwrijvend tegemoet zien. En dat de gevaccineerden die wél op kantoor worden verwacht, straks een paar stapjes harder mogen lopen om de afwezigheid van de ongevaccineerden te compenseren. Zo werkte het pre-covid immers ook : als je op kantoor was, en een collega werkte thuis, was er altijd zo'n tendens van: laat de thuiswerkende collega maar met rust. Hup, jij bent nu toch op kantoor, doe jij het effe. Da's makkelijker dan vanuit huis. Lijkt me niet helemaal het juiste signaal dat wordt afgegeven op deze manier.
Alle reacties Link kopieren
bluekiss00 schreef:
27-10-2021 22:46
Want er zijn alleen maar ongevaccineerde mensen die thuis kunnen werken? Wat te denken van de conducteurs, schoonmakers, caissières, verpleegkundigen, chirurgen, diëtisten, maatschappelijk werkers, etc. die niet thuis kunnen werken? Die mogen wel mooi ontslagen worden ofzo? Of met onbetaald verlof? Nee, daar wordt de wereld echt beter van.
Sommige mensen in de zorg worden al langer geconfronteerd met vaccinatie-adviezen, dat staat los van Covid
Wat is het probleem?
Je kunt geen risico zijn voor zorgbehoeven en dan je beroepen op schending van de lichamelijke integriteit. Dan moet je gewoon iets anders gaan doen inderdaad.Je heb er wat mij betreft gewoon niets te zoeken, als een patiënt onnodig risico loopt.

Het argument dat gevaccineerden ook een gevaar kunnen zijn gaat hier een stuk minder op. Het gaat om de zorg en er zijn duidelijk gedrags policies. Ik geloof echt dat de kans op besmetting door een gevaccineerden in de zorg kleiner is dan elders.


Die vaccinatiepas is in de huidige vorm echt kul.
Kun je met je goede gedrag lekker uit eten tussen de getestte ongevaccineerden, niet besmette gevaccineerden & besmet-zonder-klachten-gevaccineerden.

Jezelf op de borst kloppen terwijl de kok, kelner en & sommelier niet gevaccineerd zijn.

Wat is het toch een puinhoop.
Alle reacties Link kopieren
MarindaH schreef:
27-10-2021 18:59

Nouja, de helft van de Nederlanders is te dik. Dat legt ook een druk op de zorg hoor.

Wat een drama weer.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat met een schoen gooien ook wel wat kan opleveren.
Zo.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
27-10-2021 21:27
Het kabinet begon vorig jaar te laat met het écht bestrijden van corona, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur.
Op 15 maart presenteerde het kabinet ingrijpende maatregelen, zoals het sluiten van horeca en scholen. Verschillende landen om ons heen deden dat al enkele dagen eerder. De besmettingen stegen hier toen al exponentieel en er lagen 620 patiënten in het ziekenhuis.
We deden de afgelopen tijd onderzoek naar het coronabeleid in de eerste en tweede golf. We spraken tientallen corona-adviseurs uit binnen- en buitenland en vroegen veel documenten op. Daaruit blijkt dat Nederland koos voor de strategie om het virus rond te laten gaan zolang ziekenhuizen de toestroom van patiënten aankonden. En niet voor de strategie om corona in te dammen door massaal te testen en zoveel mogelijk besmette mensen te traceren.
Dat was juridisch de verkeerde keuze, volgens Jaap Sijmons, hoogleraar gezondheidsrecht en lid van de Gezondheidsraad. “Corona is als zogenoemde A-ziekte gecategoriseerd. De allereerste wettelijke taak van de overheid bij een A-ziekte is niet om de zorg overeind te houden en de kwetsbaren te beschermen. De overheid moet het virus bestrijden. Ziekenhuizen kunnen dat niet. Als je niet vanaf het begin een bestrijdingsbeleid voert, ben je te laat.”


Bron: Nieuwsuur
In landen met andere strategieën ging het niet veel beter dan bij ons. Ik vind dat achteraf naar de overheid wijzen allemaal zo makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
lisali schreef:
27-10-2021 22:15
hoor net op de radio dat het kabinet serieus de coronapas op het werk overweegt, aangevuld met een (regionale) mondkapjesplicht.

Daar verbaas ik me toch echt wel over. Dat we de ongevaccineerden niet willen gaan discrimineren of buitensluiten snap ik helemaal, maar dit soort maatregelen maken het juist alleen maar fijner voor de ongevaccineerden.

Die kunnen lekker comfortabel door blijven gaan met thuiswerken. Jezelf niet laten vaccineren mag immers geen reden zijn voor ontslag en wordt bij de rechter meteen afgeschoten. Ik zie alweer helemaal waar dat op aan komt. De gevaccineerden die dus elke ochtend in weer en wind op de perrons staan om naar werk te gaan, en de ongevaccineerden lekker comfortabel thuis in hun kloffie met een bak thee.

''Oh Lisa wil jij even die presentatie geven? Want Annie, Mieke, Sara en Hellen kunnen alleen maar thuis werken, want zijn ongevaccineerd, en van achter een scherm is ook zo raar''. Het blijkt uit alle polls dat thuiswerken verreweg de populairste maatregel is. Zelfs onder ongevaccineerden is het thuiswerkadvies de (enige) maatregel die op veel steun kan rekenen. Logisch, want het is gewoon comfortabel en efficient.

Maar nu gaan we dus i.p.v. de ongevaccineerden, de gevaccineerden treiteren? Bizar
Ik kan me hier echt niets bij voorstellen, een regionale mondkapjesplicht. Dan gewoon landelijk. En hoe groot zijn die regio's dan? Ik ken echt genoeg mensen die dan in een risicogebied zitten en vrolijk hun boodschappen butien de regio gaan doen om zo geen mondkapje op te hoeven. Dan loop je nog risico dat iemand het virus zo meeneemt. Als je profijt wil hebben dan moet je het goed doen vind ik en dus gewoon iedereen een mondkapje op.
mick87 schreef:
27-10-2021 23:54
In landen met andere strategieën ging het niet veel beter dan bij ons. Ik vind dat achteraf naar de overheid wijzen allemaal zo makkelijk.
Ik denk niet dat dat het punt is dat ze willen maken.
Alle reacties Link kopieren
*Hestia* schreef:
27-10-2021 23:54
Ik denk dat met een schoen gooien ook wel wat kan opleveren.
Gheghe.

Afbeelding
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Een must read.

https://nos.nl/artikel/2403218-meeste-m ... 744wslzXjI
Alle reacties Link kopieren
eenhoornn schreef:
27-10-2021 22:03
Ja joh, heel normaal om een aandoening (autisme) te vergelijken met anti-vaxxers...alhoewel een laag iq ook wel een aandoening is volgens mij.

(sarcasmemodus uit)

Wees volwassen en neem je verantwoordelijkheid.
Ow, ik zou ook best in staat zijn om te schrijven dat alle autisten op de brandstapel moeten.
Ik denk alleen dat geen enkele autist vervolgens zou denken dat ik dat letterlijk meen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
28-10-2021 05:12
Ow, ik zou ook best in staat zijn om te schrijven dat alle autisten op de brandstapel moeten.
Ik denk alleen dat geen enkele autist vervolgens zou denken dat ik dat letterlijk meen.
Dat je het nog gaat uit leggen joh. Vies achterbaks gedrag om het zo persoonlijk te maken.
Alle reacties Link kopieren
Vladimir schreef:
28-10-2021 00:04
Ik kan me hier echt niets bij voorstellen, een regionale mondkapjesplicht. Dan gewoon landelijk. En hoe groot zijn die regio's dan? Ik ken echt genoeg mensen die dan in een risicogebied zitten en vrolijk hun boodschappen butien de regio gaan doen om zo geen mondkapje op te hoeven. Dan loop je nog risico dat iemand het virus zo meeneemt. Als je profijt wil hebben dan moet je het goed doen vind ik en dus gewoon iedereen een mondkapje op.
Regionaal gaat niet werken inderdaad. Maar ik blijf die mondkapjes een maatregel vinden in de categorie ''baat het niet, dan schaadt het niet''. Omdat gewoon nog steeds niet duidelijk is hoe effectief e.e.a. is. Die redenering vind ik gewoon veel te dun voor iets als een mondkapjesplicht. Want ik vind dat toch best nog wel heftig.

Ten eerste vind ik het vies omdat je de hele tijd je eigen asem zit in te ademen. Daarnaast doet het écht enorm af aan intermenselijke interactie. Mensen communiceren toch met elkaar met hun gezicht, waarvan de helft is afgedekt met zo'n ding. Het maakt de maatschappij kouder en afstandelijker, grimmiger en anoniem(er). En je weet gewoon als die mondkap plicht wordt ingevoerd, dat je er pas op z'n vroegst in mei weer vanaf bent (als je al geluk hebt).
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dan mondkapjes en 1.5 meter samenleving, weer geen enkel probleem. Maar thuiswerken wel.
Hier op kantoor, overigens nog steeds beperkt aantal mensen, zodat we makkelijk afstand kunnen houden.

Wat ze ook gaan beslissen dinsdag, het is toch nooit goed.
Alle reacties Link kopieren
Zonnebloemenveld schreef:
28-10-2021 08:03

Wat ze ook gaan beslissen dinsdag, het is toch nooit goed.
Nee, precies. Maarja : het is uiteindelijk natuurlijk ook een enorme aderlating. Wat er nu gebeurt is in die zin volledig contradictoir aan de boodschap die ons de afgelopen 1.5 jaar is meegegeven.

Ik zou het eerlijk gezegd enorm knap vinden als de mensen zich weer braaf overal aan gaan houden. Zelf word ik er als dubbel gevaccineerde onderhand wel een klein beetje recalcitrant van. Natuurlijk ; een mondkapje zal ik opzetten als- en waar het moet. Maar ik ga me niet meer laten vertellen hoeveel mensen ik thuis mag ontvangen. Nu zal het komende persconferentie nog niet zo ver komen, maar het is nog maar het begin van het najaar natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
lisali schreef:
27-10-2021 22:15
.

Daar verbaas ik me toch echt wel over. Dat we de ongevaccineerden niet willen gaan discrimineren of buitensluiten snap ik helemaal, maar dit soort maatregelen maken het juist alleen maar fijner voor de ongevaccineerden.

Die kunnen lekker comfortabel door blijven gaan met thuiswerken. Jezelf niet laten vaccineren mag immers geen reden zijn voor ontslag en wordt bij de rechter meteen afgeschoten. Ik zie alweer helemaal waar dat op aan komt. De gevaccineerden die dus elke ochtend in weer en wind op de perrons staan om naar werk te gaan, en de ongevaccineerden lekker comfortabel thuis in hun kloffie met een bak thee.

Maar nu gaan we dus i.p.v. de ongevaccineerden, de gevaccineerden treiteren? Bizar
Bij ons op het werk wordt het door de meeste collega’s juist als straf ervaren als je niet op kantoor mag komen. Ik hoor dat in mijn omgeving ook. Niet elke medewerker vindt thuis werken fijner. Ik niet in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven