Coronavirus COVID-19 alle pijlers

mondkapje smal lang gezicht

31-10-2020 21:47 35 berichten
Ik ben op zoek naar zowel wegwerp mondkapjes als wasbare die geschikt zijn voor een smal lang gezicht.

De standaard weg werp mondkapjes zijn te groot en als ik ze strakker wil maken met een schuifspeld knapt het touwtje.

Ik heb nu één stoffen die verstelbaar is, maar die is nog steeds te groot bij mijn neus Ik zoek dus varianten met een neusclip. Helaas ook net te kort, mijn kin, is niet helemaal bedekt.

Het liefst koop ik eerst een pakje met 10 stuks in plaats van een hele doos.

Waar kan ik deze vinden in fysieke winkels of online?
Bij de bouwmarkt hebben ze FFP2 stofkappen te koop die prettig zitten en dan krijg je er een klip bij om ze strakker te zetten.(zijn wegwerpkapjes)
Alle reacties Link kopieren
Bij de Action hebben ze herbruikbare, met een neusklem en verstelbare elastiekjes achter de oren.
Alle reacties Link kopieren
Zeeman heeft katoenen mondkapjes in kindermaten. Je kunt maat 134-176 proberen, ze zijn maar 1,99 per twee, dus past het niet, dan ben je geen kapitaal kwijt.

Ik heb ook een vrij smal gezicht en bij mij zitten ze goed.

Ze hebben overigens geen neusklem, maar je kunt kijken of ze blijven zitten bij je.
susan wijzigde dit bericht op 31-10-2020 21:54
16.25% gewijzigd
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Geronimo, Ik heb net even gekeken. €7,79 voor 2 stuks, dat vind ik vrij prijzig.

Niet echt geschikt voor de langere termijn.
anoniem_636668de57bd6 wijzigde dit bericht op 31-10-2020 21:54
4.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik maak een knoopje in het touwtje.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
MissPiglet, ik heb laatst nog gekeken bij de Action en alles was uitverkocht, ze wisten niet wanneer er weer nieuwe voorraad zou komen, het was slecht leverbaar. Ik hou het de komende tijd even in de gaten.

Susan, die ga ik even bekijken, voor die prijs is uitproberen prima!
Liebeskind, dat kan ik nog proberen, maar ik vind het zo'n gedoe, ik wil graag een goedzittend masker wat ik zo kan mee nemen.
Alle reacties Link kopieren
https://www.zeeman.com/nl/themas/mondka ... VMEALw_wcB
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mondkapjes met touwtjes Ipv elastiek. Die kan je gewoon knopen.
Alle reacties Link kopieren
Zelf maken? Dan kan je ze zo lang maken als je zelf prettig vindt.
bedankt voor de link Susan.

Nicco8, als ik niks kan vinden, moet ik dat toch maar overwegen, maar vind het zoals eerder gezegd een gedoe.

Ik kan echt nergens wegwerpmaskers in een kleinere maat vinden in supermarkten of drogisten.
perzikboom6 schreef:
31-10-2020 22:02
Zelf maken? Dan kan je ze zo lang maken als je zelf prettig vindt.
Ik ben zelf helemaal niet handig en heb er ook weinig zin in om mij daarin te gaan verdiepen.
Susan schreef:
31-10-2020 21:53
Zeeman heeft katoenen mondkapjes in kindermaten. Je kunt maat 134-176 proberen, ze zijn maar 1,99 per twee, dus past het niet, dan ben je geen kapitaal kwijt.

Ik heb ook een vrij smal gezicht en bij mij zitten ze goed.

Ze hebben overigens geen neusklem, maar je kunt kijken of ze blijven zitten bij je.
Deze heb ik ook maar ze zijn bij mij net te kort.
winterishere schreef:
31-10-2020 22:02
bedankt voor de link Susan.

Nicco8, als ik niks kan vinden, moet ik dat toch maar overwegen, maar vind het zoals eerder gezegd een gedoe.

Ik kan echt nergens wegwerpmaskers in een kleinere maat vinden in supermarkten of drogisten.
Ik trek die elastieken dus niet. Ik heb altijd die knoop maskers.
VivaYfke schreef:
31-10-2020 22:08
Deze heb ik ook maar ze zijn bij mij net te kort.
Ik ga ze in ieder geval even proberen, maar ben ook bang dat ze te kort zijn.

Niemand een tip voor een kleiner formaat, mensen met zelf een smal gezicht of kinderen (tieners) die ook een kleiner formaat mondkapje nodig hebben.

Ik zal toch niet de enige zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg van Sanquin een masker met deze clipjes.
Afbeelding
https://www.eulalie.nl/mondkapje-clip
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb stoffen wasbare verstelbare kapjes waar touwtjes niet om je oren maar om je hoofd gaan. Wel iets duurder dan andere kapjes die je duur noemt.
Afb. van webshop: Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
De Ikea heeft uitwasbare die je max 10x kunt wassen.
En een mooi model vind ik.
Ze hebben 2 maten dus daar zou je even goed naar moeten kijken.
Maar M en maat L.
Prijs 99 cent voor 2 stuks.

Maat M valt een stuk kleiner dan de normale wegwerp maskers. En ze sluiten ontzettend mooi aan.
Blijf in jezelf geloven !
Ik heb ook een smal gezicht, maar maak bij de wegwerpmondkapjes een knoopje in de elastieken en dat is eigenlijk al voldoende. Dan sluiten ze netjes aan.
Alle reacties Link kopieren
Bij de wegwerp kan het helpen om de elastieken kruislings langs je oren te stoppen. Het mondkapje wordt dan in een andere vorm getrokken.

Ik heb wasbare van de Makro die goed aansluiten en andere met van die clipjes
Ik heb een lang en smal gezicht en bij mij zitten de stoffen kapjes van Kruidvat prima. Ik heb ook nog 2 stoffen kapjes van Ali waarvan eentje iets te groot is voor me en de andere echt perfect zit en het fijnst zit. Maar helaas krijg ik die nu niet meer gevonden op ali.

Qua wegwerp heb ik ooit eens een pakje gekocht in Azië die goed bleven zitten en een andere doos van een webshop waarvan de elastieken wel wat strakker mogen. Vind stoffen kapjes het fijnst tot nu toe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de maat M van Isko Vital (in heel veel kleurtjes te bestellen). Deze is vrij klein en voorzien van neusbeugel.
Alle reacties Link kopieren
Maat S van Adidas wasbare mondkapjes zijn geschikt voor kinderen, misschien dat je die past.
Alle reacties Link kopieren
winterishere schreef:
31-10-2020 22:19
Ik ga ze in ieder geval even proberen, maar ben ook bang dat ze te kort zijn.

Niemand een tip voor een kleiner formaat, mensen met zelf een smal gezicht of kinderen (tieners) die ook een kleiner formaat mondkapje nodig hebben.

Ik zal toch niet de enige zijn?
Ik gebruik een xs/s maat van de adidas mondkapjes. Zijn wasbare en wel duurder
3 voor 15 euro.
Vind ze zelf prettig. Geen neus klem maar blijft wel goed zitten.
Als je daar kijkt kom je een een maat tabel tegen met uitleg om te kijken welke maat voor jou handig is.

Bij wegwerpmasker zou ik touwtjes bij de oren keer moeten kruisen om beter te laten zitten be.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven