Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes plicht eisen mondkapje

27-11-2020 14:23 129 berichten
Even een vraagje. Zometeen is er een mondkapjes molochs. Waaraan moet het voldoen? Is zn scherm voor je gezicht ook voldoende of een sjaal ( hardloopsjaal) of moet het echt iets met elastiek zijn wat lijkt op een mondkapje.
TinyTiny schreef:
27-11-2020 15:26
Maar een stoffen mondkapje dus ook niet als je het leest. Die is namelijk niet ontworpen om een virus tegen te gaan. Maar medisch mag je ook weer niet, dat is voor de zorg........
Precies dat is dus mijn punt. Ik kan met een stoffen mondkapjes dus ook niet de regels naleven.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het toch een beetje poppenkastbestrijding. Ik heb standaard wat van die wegwerpzooi in mijn tas gefrot en een stoffen kapje dat ik op kan doen als het moet. Ik heb geen enkele illusie dat het ook maar iets helpt, maar krijg ook een naar gevoel van het met fakkels en hooivorken achterna gezeten worden in openbare ruimten. Dat is ook de enige reden dat ik die dingen bij mij heb. Omdat je anders op de brandstapel eindigt. En die geldboete heb ik ook geen geld voor aangezien ik door die hele toestand mijn baan al kwijt ben.
https://www.amazon.nl/SKL-bivakmuts-uv- ... B089PYSZTD

Zoiets vind ik dus veel makkelijker en fijner.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:35
Precies dat is dus mijn punt. Ik kan met een stoffen mondkapjes dus ook niet de regels naleven.

Is dit serieus?

Waar zijn stoffen mondkapjes anders voor ontworpen?
Iemands lelijke neus bedekken?? Nee hè. Die zijn ervoor ontworpen/gemaakt om (deels) tegen coronabesmetting te beschermen.

Een sjaal is daar niet voor ontworpen en die mag dus niet.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:35
Precies dat is dus mijn punt. Ik kan met een stoffen mondkapjes dus ook niet de regels naleven.

Jawel hoor: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... mondkapjes
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 15:42
Is dit serieus?

Waar zijn stoffen mondkapjes anders voor ontworpen?
Iemands lelijke neus bedekken?? Nee hè. Die zijn ervoor ontworpen/gemaakt om (deels) tegen coronabesmetting te beschermen.

Een sjaal is daar niet voor ontworpen en die mag dus niet.
Zn stoffen mondkapjes heeft de vorm van een medisch mondkapje, maar dan heb je het ook wel gehad...
Alle reacties Link kopieren
Er is een uitzondering voor mensen met een beperking of ziekte, ze moeten dat wel kunnen aantonen bij de politie of boa's.

Om welke beperkingen en ziekten het gaat vermeld de website niet. Ook niet hoe je het aan moet tonen en of je in dat geval wel een faceshield mag dragen.

Lekker duidelijk weer :facepalm:
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:41
https://www.amazon.nl/SKL-bivakmuts-uv- ... B089PYSZTD

Zoiets vind ik dus veel makkelijker en fijner.

Doe je die lekker op (of met sporten) over je mondkapje.
Ze zijn nou eenmaal niet toegestaan als bescherming volgens de Rijksoverheid.
anoniem_400810 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 15:46
0.42% gewijzigd
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:43
Zn stoffen mondkapjes heeft de vorm van een medisch mondkapje, maar dan heb je het ook wel gehad...

Zo'n

En wat is je punt? De stoffen mondkapjes zijn oké. De wegwerp zijn ook oké.
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 15:44
Doe je die lekker op (of met sporten) over je mondkapje.
Ze zijn nou eenmaal niet toegestaan als bescherming volgens de Rijksoverheid.
Meer het bedenkt dus wel je kin, neus en mond. Zelfs nog meer als een mondkapje.
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
27-11-2020 14:54
Ook weer grappig uit die link: het moet ontworpen zijn om de verspreiding van virussen tegen te gaan

Ik moet het eerste niet medische mondkapje nog tegenkomen dat claimt om het virus tegen te gaan. Op letterlijk elk niet medisch mondkapje dat verkocht wordt, staat dat het niet beschermt tegen virussen.

Gelukkig is de overheid weer heerlijk duidelijk.
Idd, zelfs Hugo de Jonge en van Dissel hebben in de media gezegd dat niet medische mondkapjes daadwerkelijk weinig helpen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:47
Meer het bedenkt dus wel je kin, neus en mond. Zelfs nog meer als een mondkapje.

Zeuren om het zeuren, echt waar. Ik snap je nog als je dat hele mondkapje onzin vindt, maar een bandana/sjaal véél fijner vinden dan een mondkapje is echt gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:41
https://www.amazon.nl/SKL-bivakmuts-uv- ... B089PYSZTD

Zoiets vind ik dus veel makkelijker en fijner.

Lees dit dan even.
Wearing a neck gaiter may be worse than no mask at all, researchers find
Duke study finds some cotton cloth masks are about as effective as surgical masks, while thin polyester spandex gaiters may be worse than going maskless.

https://www.washingtonpost.com/lifestyl ... story.html

Ik heb deze mondkapjes, van katoen met chiffon. Ze sluiten goed af, hebben een neusbrug en ademen gaat ermee gaat redelijk goed.
Bovendien zijn ze herbruikbaar, dat scheelt een hele berg afval.
Dit mondkapje is gemaakt van een combinatie van 2 lagen stof; 100% katoen en chiffon. Deze combinatie is prettig ademend en zorgt voor de beste filterwerking, zo blijkt uit onderzoek van de Universiteit van Chicago. De wetenschappers onderzochten welke stoffen het best werken als barrière tegen druppeltjes. De dikkere katoen zorgt hierbij voor een mechanische barrière en de chiffon voor een elektrostatische barrière tegen deze druppeltjes. De combinatie van dik katoen en chiffon kan 80 tot 99 procent van alle druppels filteren zo bleek uit dit onderzoek (vergeleken met de 95% van de FFP2 maskers die in de zorg gebruikt worden is dit natuurlijk hartstikke hoog).
https://www.hoofs-stoffen.nl/mondkapjes-kopen.html
nounou
Alle reacties Link kopieren
KataTonDemonaEaytoy schreef:
27-11-2020 15:35
Ik vind het toch een beetje poppenkastbestrijding. Ik heb standaard wat van die wegwerpzooi in mijn tas gefrot en een stoffen kapje dat ik op kan doen als het moet. Ik heb geen enkele illusie dat het ook maar iets helpt, maar krijg ook een naar gevoel van het met fakkels en hooivorken achterna gezeten worden in openbare ruimten. Dat is ook de enige reden dat ik die dingen bij mij heb. Omdat je anders op de brandstapel eindigt. En die geldboete heb ik ook geen geld voor aangezien ik door die hele toestand mijn baan al kwijt ben.
Precies.

Goede journalistiek laat meerdere onderzoeken/invalshoeken zien.
Msm is verre van dat…
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 15:42
Is dit serieus?

Waar zijn stoffen mondkapjes anders voor ontworpen?
Iemands lelijke neus bedekken?? Nee hè. Die zijn ervoor ontworpen/gemaakt om (deels) tegen coronabesmetting te beschermen.

Een sjaal is daar niet voor ontworpen en die mag dus niet.
En als je de sjaal in stukjes knipt en een elastiekje aan doet, dan mag het wel.
nerdopviva schreef:
27-11-2020 15:49
Zeuren om het zeuren, echt waar. Ik snap je nog als je dat hele mondkapje onzin vindt, maar een bandana/sjaal véél fijner vinden dan een mondkapje is echt gezeur.
Nee hoor, dat is geen gezeur. Het zit beiden anders.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:47
Meer het bedenkt dus wel je kin, neus en mond. Zelfs nog meer als een mondkapje.

Daar.gaat.het.niet.om.

Een bivakmuts bedekt nóg meer maar is ook niet goedgekeurd in dit geval.
Kun je wel blijven drammen maar daar heb je niks aan als je een bekeuring van €95 krijgt hé.
Jij of ik bepalen deze regels niet


Heb je nou al eens die link gelezen in de eerste reactie die je kreeg?
Alle reacties Link kopieren
Sophiever schreef:
27-11-2020 15:49
En als je de sjaal in stukjes knipt en een elastiekje aan doet, dan mag het wel.

Volgens mij niet hoor, al weet ik niet meer waar ik dat gelezen heb.
nounou
Sophiever schreef:
27-11-2020 15:49
En als je de sjaal in stukjes knipt en een elastiekje aan doet, dan mag het wel.
Ja precies mijn punt.
Sophiever schreef:
27-11-2020 15:49
En als je de sjaal in stukjes knipt en een elastiekje aan doet, dan mag het wel.

Ja. Maar dat wil to niet. Die wil alleen maar die sjaal. En niks begrijpen.

Ik geloof eigenlijk niet meer zo dat dit echt is.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:52
Ja precies mijn punt.

Nou, dan doe je dat toch?
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 15:50
Daar.gaat.het.niet.om.

Een bivakmuts bedekt nóg meer maar is ook niet goedgekeurd in dit geval.
Kun je wel blijven drammen maar daar heb je niks aan als je een bekeuring van €95 krijgt hé.
Jij of ik bepalen deze regels niet


Heb je nou al eens die link gelezen in de eerste reactie die je kreeg?
Die heb ik gelezen en ik vind dat er veel tegenstrijdigheden instaan.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:52
Ja precies mijn punt.

Wat wil je nou eigenlijk met dit topic?
nounou
Nicco88 schreef:
27-11-2020 15:52
Die heb ik gelezen en ik vind dat er veel tegenstrijdigheden instaan.

Die zitten in je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
27-11-2020 15:49
Precies.

Goede journalistiek laat meerdere onderzoeken/invalshoeken zien.
Msm is verre van dat…
Voor mijn gevoel -dus niet omdat dat wetenschappelijk is aangetoond- drijft het dragen van mondkapjes op het geweten. Zoals "als ik ermee kan voorkomen dat iemand dood gaat/ziek wordt door mijn schuld, dan is het dragen van dat ding een kleine moeite."

Ik denk dat de bescherming echt minimaal is, tenzij je in je dagelijkse boodschappenrondje je boodschappengenoten uitgebreid in hun bakkes staat te hoesten, maar dat vond ik voor het coronatijdperk al erg onfatsoenlijk en dat deed ik dus al nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven