Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mondkapjes plicht eisen mondkapje

27-11-2020 14:23 129 berichten
Even een vraagje. Zometeen is er een mondkapjes molochs. Waaraan moet het voldoen? Is zn scherm voor je gezicht ook voldoende of een sjaal ( hardloopsjaal) of moet het echt iets met elastiek zijn wat lijkt op een mondkapje.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 15:42
Is dit serieus?

Waar zijn stoffen mondkapjes anders voor ontworpen?
Iemands lelijke neus bedekken?? Nee hè. Die zijn ervoor ontworpen/gemaakt om (deels) tegen coronabesmetting te beschermen.

Een sjaal is daar niet voor ontworpen en die mag dus niet.
Die zijn voor de sier ontworpen. Heb je weleens gelezen op de verpakking van zo'n mondkapje. Daar staat echt altijd op dat het niet beschermt tegen virussen. M.a.w. als je de tekst leest zoals die op de website van de overheid staat, moeten ze jou en boete geven.
Alle reacties Link kopieren
Antoon69 schreef:
27-11-2020 16:13
Je draagt een simpel mondkapje met name om anderen tegen jou te beschermen. Het mondmasker heeft Het virus zit onder andere op je stembanden en in je keel. Als je hard praat tegen iemand dan verspreid je microscopisch kleine speekseldruppeltjes in de richting van die persoon (uiteraard ook met hoesten, niezen of zingen). Net als dat iemand met slechte adem tegen je praat en je ruikt dat dan. Belangrijkste functie van een mondkapje is het breken van die 'straal' van virusdeeltjes, die uit je mond komt, zodat de meerderheid van de druppeltjes op het filterdoek botst en daar blijft plakken. Van de lucht die je uitademt gaat maar 10% door het filterdoek en de rest langs de randen van het masker, bij je neus bijvoorbeeld. Ook met name de kleinste speekseldruppeltjes gaan langs je neus. Maar niet meer recht in iemands anders gezicht.
Sommige sjaals zijn grof gebreid zodat de speekseldruppeltjes er gewoon doorheen gaan. Daarom keuren ze maar meteen alle sjaals principieel af omdat het anders niet te handhaven zal zijn.
Ik begrijp het hoor, Antoon. Ik draag ze ook gewoon. Het is net wat ik schreef; als ik er ook maar een klein beetje narigheid mee kan voorkomen is het een kleine moeite.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-11-2020 16:12
Ik denk dat mijn oren te hoog zitten. Want het kruipt echt allemaal binnen 1 minuut omhoog.

Dan moet je er één kopen met elastiek of banden om je hoofd.
Afbeelding
Als een mondkapje een goede neusbrug heeft (waarmee je het op je neus klemt) kruipt het ook niet zo omhoog.
nounou
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
27-11-2020 16:15
Die zijn voor de sier ontworpen. Heb je weleens gelezen op de verpakking van zo'n mondkapje. Daar staat echt altijd op dat het niet beschermt tegen virussen. M.a.w. als je de tekst leest zoals die op de website van de overheid staat, moeten ze jou en boete geven.

Je kletst uit je nek.
nounou
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:16
Dan moet je er één kopen met elastiek of banden om je hoofd.
Afbeelding
Als een mondkapje een goede neusbrug heeft (waarmee je het op je neus klemt) kruipt het ook niet zo omhoog.
Ik heb er echt al veel geprobeerd. Zelfs kindermondkapjes doen het.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 16:00
Ik denk zelf dat die 1,5 meter nuttiger is.
Maar die mondkapjes gaan dus in mijn ogen zitten, dat is ook niet te doen, want dan ga ik hem naar beneden trekken en dan zit ik dus constant aan mijn gezicht. En als er nou iets een besmettingsrisico is, dan is het wel constant aan je gezicht zitten.
Ze moeten beiden.

Eht voor iemand die zogenaamd bang is om het te krijgen via je schoolkind ben je hier wel een beetje slecht geinformeerd en nogal antimondkapje. Verrassend.
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:17
Je kletst uit je nek.
We hoor, alleen ffp2 beschermen aantoonbaar tegen virussen. Virussen zijn zo klein, die gaan gewoon door een mondkapje heen. Ook door de chirurgische maskers overigens. Die beschermen vooral tegen bacteriën.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-11-2020 16:19
We hoor, alleen ffp2 beschermen aantoonbaar tegen virussen. Virussen zijn zo klein, die gaan gewoon door een mondkapje heen. Ook door de chirurgische maskers overigens. Die beschermen vooral tegen bacteriën.

Tuurlijk joh, ze zijn voor de sier :facepalm:

Ach, je bent alleen maar uit op weer zo'n discussie. Ik dacht even dat je werkelijk een vraag had. :byee:
nounou
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:17
Je kletst uit je nek.
Stuur mij een linkje van een niet medisch mondmasker dat ik kan kopen waarvan de fabrikant zegt dat ze het maken on het virus tegen te gaan. Zou er graag 1 willen namelijk. Dan hoef ik geen boete te riskeren, wat ik met m'n stoffen mondkapjes dus wel doe.
tinytiny wijzigde dit bericht op 27-11-2020 16:24
13.24% gewijzigd
KataTonDemonaEaytoy schreef:
27-11-2020 16:16
Ik begrijp het hoor, Antoon. Ik draag ze ook gewoon. Het is net wat ik schreef; als ik er ook maar een klein beetje narigheid mee kan voorkomen is het een kleine moeite.
Ja als het meezit gaat het van net-wel naar net-niet besmet. Belangrijk verschil natuurlijk.
Afbeelding
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 27-11-2020 16:25
68.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
TinyTiny schreef:
27-11-2020 16:15
Die zijn voor de sier ontworpen. Heb je weleens gelezen op de verpakking van zo'n mondkapje. Daar staat echt altijd op dat het niet beschermt tegen virussen. M.a.w. als je de tekst leest zoals die op de website van de overheid staat, moeten ze jou en boete geven.
Ja nu weten we het wel hoor Tiny.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nicco88 schreef:
27-11-2020 16:18
Ik heb er echt al veel geprobeerd. Zelfs kindermondkapjes doen het.
Zelfs met mijn dikke kop glijden die mondkapjes af maar om straks ruzie te krijgen in de supermof 95 euro bekeuring heb ik er niet voor over.
Jij vond tch dat iedereen zich aan de regels most houden?
TinyTiny schreef:
27-11-2020 16:23
Stuur mij een linkje van een niet medisch mondmasker dat ik kan kopen waarvan de fabrikant zegt dat ze het maken on het virus tegen te gaan. Zou er graag 1 willen namelijk.
Ja precies! Daar ben ik ook benieuwd naar. En wat dan het verschil is tussen een stoffen mondkapje en zn sjaal die strak over je gezicht zit.
Zazamaenade schreef:
27-11-2020 16:22
Tuurlijk joh, ze zijn voor de sier :facepalm:

Ach, je bent alleen maar uit op weer zo'n discussie. Ik dacht even dat je werkelijk een vraag had. :byee:
Yup.
Alle reacties Link kopieren
Kappen Nicco. Doe jij t toch lekker niet? Boeit ons niet hoor.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Mijn probleem is niet het dragen van een mondkapje als mensen dat denken, mijn probleem is de overheid die voor de zoveelste keer een tegenstrijdige regel plaatst.
Nicco88 schreef:
27-11-2020 16:25
Ja precies! Daar ben ik ook benieuwd naar. En wat dan het verschil is tussen een stoffen mondkapje en zn sjaal die strak over je gezicht zit.

Dus dit topic is bedoeld om te zeuren over de door de overheid opgestelde regels??

Je openingspost is nogal misleidend dan. Daar leek je gewoon een beetje dommige vraag te hebben.
TinyTiny schreef:
27-11-2020 16:30
Mijn probleem is niet het dragen van een mondkapje als mensen dat denken, mijn probleem is de overheid die voor de zoveelste keer een tegenstrijdige regel plaatst.

En jij bent de zus van TO?
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 16:30
Dus dit topic is bedoeld om te zeuren over de door de overheid opgestelde regels??

Je openingspost is nogal misleidend dan. Daar leek je gewoon een beetje dommige vraag te hebben.
Je kon hem zien aankomen. :-D
PoezzinBoots schreef:
27-11-2020 16:31
En jij bent de zus van TO?
Of de 2e nick.
Luci_Mster2 schreef:
27-11-2020 16:33
Je kon hem zien aankomen. :-D

Mja.. na een pagina had ik het ook door maar ik had deze TO nog niet eerder gelezen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel alsof je je kapje voor je ogen hebt zitten, zo slecht lees je.

Maar, ik heb de oplossing voor je, doe gewoon een wegwerpkapje op, met je sjaal erover, dan heb je wat je wilt!
Pingkoningin schreef:
27-11-2020 16:35
Het lijkt wel alsof je je kapje voor je ogen hebt zitten, zo slecht lees je.

Maar, ik heb de oplossing voor je, doe gewoon een wegwerpkapje op, met je sjaal erover, dan heb je wat je wilt!

Had ik al voorgesteld. Maar TO wil geen duidelijke antwoorden of oplossingen.
Die negeert ze.
Alle reacties Link kopieren
Nicco88 schreef:
27-11-2020 16:25
Ja precies! Daar ben ik ook benieuwd naar. En wat dan het verschil is tussen een stoffen mondkapje en zn sjaal die strak over je gezicht zit.
Lekker je sjaal om gaan doen dan. Niet gaan miepen dan wanneer je een boete krijgt natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven