Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Mrna vaccin?

21-01-2021 03:42 125 berichten
Kan iemand mij iets meer duidelijkheid geven zover mogenlijk, of een mnra vaccin zoals Moderna en Pfizer misschien wel riskanter zou kunnen zijn voor bepaalde gevaarlijke reacties bij bepaalde groepen zoals ouderen of mensen met een allergie?

Mrna is geen traditioneel vaccin en nieuw(er) dan gebruikelijker vaccins.

Zou het kunnen zijn dat juist mrna die nare reacties veroorzaakt?
Dit omdat deze vaccins degene zijn die nu dus al in gebruik zijn en er zover ik weet geen andere vergelijking is op deze schaal tenminste.

Ben zelf nog niet aan de beurt maar mijn ouders waarschijnlijk in Maart en dan zijn deze vaccins als ik me niet vergis degene die dan zullen worden gebruikt.

Was eerst super blij te horen dat er een vaccin kwam maar begin het nu wel erg spannend te vinden en maak toch wel zorgen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 11:48
Als deze zeer zwakke, oude mensen met corona waren overleden, dan zou het wel grootse paniek zijn.. "het zoveelste coronaslachtoffer!!!"
Nu is dus hoogstwaarschijnlijk het vaccin het laatste duwtje geweest,, en dan is het van: "ach.. oude bomen staan toch het eerst op omvallen?!"
Beetje met twee maten meten, toch?
Of zie ik dat nu zo verkeerd??
Ja, er zijn heel veel coronadoden niet meegenomen in de officiële cijfers. Die zie je in de oversterftecijfers terug. Dat zijn precies deze zeer zwakke ouderen.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 14:56
En iemand van net 18???

Dat vind ik een ander verhaal, ik snap dat er dan iets kritischer gekeken moet worden of het wel nut heeft tov kans op eventuele bijwerkingen. Maar die leeftijdsgroep is echt nog lang niet aan de beurt, en het kan ook nog prima zijn dat die groep het Astrazeneca vaccin krijgt.
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor me eraan dat ‘kritische’ mensen zo selectief kritisch zijn en eigenlijk gewoon de antwoorden niet willen horen. Er is genoeg uitleg, maar die uitleg vertrouwen ze niet. Als je een discussie aangaat en vaccinatie verdedigt, ben je een ‘schaap’ en sowieso al niet meer betrouwbaar. De afweging van kansen en gevaren is al lang zorgvuldig gedaan door mensen die die gegevens kunnen interpreteren. En toch blijven mensen, overigens ongehinderd door enige kennis en die die gegevens niet kunnen interpreteren, ‘kritisch’. Ik ben benieuwd wie van die kritische mensen paracetamol of ibuprofen gebruiken. Die bijwerkingenlijsten zijn enorm. Zijn zij dan ook zo kritisch? Kijken ze dan ook naar de exacte werking in het lichaam en zijn ze dan ook bang voor dna-mutaties etc.?
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 13:04
Ben je niet meteen pro en meegaand, dan ben je blijkbaar een wappie, een domme angsthaas..
Het zei zo.. ik ben geen antivaxer, behoor niet tot de idioten op het museumplein.
Ik luister soms gewoon naar mijn boeren verstand, naar mijn onderbuikgevoel..
En die zegt mij dat het allemaal wel erg geforceerd gaat.. allemaal onder het mom van: "zo kan het toch ook niet langer?!, we moeten toch wat?!"
Het overtuigd mij niet..
En veel anderen ook niet.. maar oh' wee.. je bent haast medeplichtig aan...
Wat een tijd..
En dan kom je dus uit op niet-rationele beslissingen.
Meestal niet zo erg, maar in dit geval wel.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-01-2021 15:20
En dan kom je dus uit op niet-rationele beslissingen.
Meestal niet zo erg, maar in dit geval wel.
Precies
Alle reacties Link kopieren
rosadebree schreef:
21-01-2021 15:04
Dat vind ik een ander verhaal, ik snap dat er dan iets kritischer gekeken moet worden of het wel nut heeft tov kans op eventuele bijwerkingen. Maar die leeftijdsgroep is echt nog lang niet aan de beurt, en het kan ook nog prima zijn dat die groep het Astrazeneca vaccin krijgt.

Nog lang niet aan de beurt??
Er werken er zat in de zorg hoor..
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-01-2021 15:20
En dan kom je dus uit op niet-rationele beslissingen.
Meestal niet zo erg, maar in dit geval wel.

Dat kun jij nog helemaal niet weten..
Alle reacties Link kopieren
dagdromer1986 schreef:
21-01-2021 13:43
Mijn ouders krijgen ook het mrna-vaccin geloof ik. Ze zijn rond de 70 namelijk.
Op dit moment nog erg gezond maar ik maak me zorgen over wat het vaccin bij hen teweeg kan brengen, heb toch meerdere bronnen gehoord/gezien die uitleggen waarom het vaccin tot auto-immuunproblemen kan leiden. Niet op de korte termijn nee, maar op de langere termijn. En dan zijn er natuurlijk anderen, ook wetenschappers, die zeggen dat het allemaal oke is en hoogstwaarschijnlijk geen problemen geeft tenzij iemand die ene uitzondering is. Mijn ouders hebben er volledig vertrouwen in lijkt het, daar waar ik het zelf dus niet heb.
Elk virus, elke bacterie, elk vaccin, kortom: alles wat je immuunsysteem aan het werk zet kán tot auto-immuunproblemen leiden. Dus ja, ook dot vaccin.
Maar de kans is bij dit vaccin niet groter dan bij de griepprik of welke vaccinatie dan ook.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 16:18
Dat kun jij nog helemaal niet weten..
Jawel hoor, want ik luister naar de deskundigen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
21-01-2021 16:20
Jawel hoor, want ik luister naar de deskundigen.

Dat roept iedereen
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 16:21
Dat roept iedereen
Nou, nee hoor, ik zie jou net wat anders roepen: jij luistert naar je onderbuik.

En als ik Facebook mag geloven dan doen heel veel mensen dat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
21-01-2021 16:17
Nog lang niet aan de beurt??
Er werken er zat in de zorg hoor..

Okee, in dat geval zou ik zeggen: wel doen. Er is werkelijk geen enkele aanleiding om te denken dat het vaccin op de lange termijn ellende gaat veroorzaken, maar een niet-gevaccineerde 18 jarige die in de zorg werkt kan wel veel ellende voor haar patiënten veroorzaken. Ik vind dat mensen in de zorg een bepaalde verantwoordelijkheid hebben, en als je die niet wil nemen kan je beter niet in de zorg gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
21-01-2021 14:36
Is dit echt?
Ja. Je kunt ze googlen.
Nog hartstikke bedankt voor jullie info etc!
sugarmiss schreef:
21-01-2021 08:11
Dat het mogelijk onvruchtbaarheid kan veroorzaken vindt je niet verontrustend ?
Dit echt zo'n rare hoax. Er is niet onderzocht of het vaccin onvruchtbaarheid kan veroorzaken, omdat het niet erg aannemelijk is dat het dat zal doen. De suggestie dat het vaccin onvruchtbaarheid veroorzaakt is net zo uit de lucht gegrepen als zeggen dat een banaan eten onvruchtbaarheid veroorzaakt.

Als ik een banaan eet, is het niet erg waarschijnlijk dat ik daar onvruchtbaar van raak. Is er wetenschappelijk bewijs dat 1 op 1 aantoont dat het eten van bananen geen onvruchtbaarheid veroorzaakt? Waarschijnlijk niet.

Is dat dan bewijs dat je van een banaan eten onvruchtbaar raakt?
Alle reacties Link kopieren
Ik las zojuist dat iedereen die in de 19de eeuw is gevaccinneerd tegen pokken is overleden...

:facepalm: :rofl:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
14-02-2021 12:48
Ik las zojuist dat iedereen die in de 19de eeuw is gevaccinneerd tegen pokken is overleden...

:facepalm: :rofl:

Hmmm, dan gaan alle boomers en jonger vast overlijden aan de gevolgen van het polio vaccin en zijn kanker en hartziektes binnenkort uitgeroeid als doodsoorzaak :lol:
0rchidee2021 schreef:
14-02-2021 11:44
Dit echt zo'n rare hoax. Er is niet onderzocht of het vaccin onvruchtbaarheid kan veroorzaken, omdat het niet erg aannemelijk is dat het dat zal doen.

En het probleem is vervolgens dat in discussie gaan hierover geen zin heeft. Want de ander wil dan bewijs dat het vaccin géén onvruchtbaarheid veroorzaakt. Alsof bij een vaccin tot in het onmogelijke risico’s uitgesloten moet worden, terwijl er een virus rondwaart dat veel en veel meer en acuut risico oplevert op allerlei vlakken.
puntillita schreef:
14-02-2021 13:00
En het probleem is vervolgens dat in discussie gaan hierover geen zin heeft. Want de ander wil dan bewijs dat het vaccin géén onvruchtbaarheid veroorzaakt. Alsof bij een vaccin tot in het onmogelijke risico’s uitgesloten moet worden, terwijl er een virus rondwaart dat veel en veel meer en acuut risico oplevert op allerlei vlakken.
Vandaar mijn vergelijking met het eten van een banaan. Het is gewoon flauwekul.
Alle reacties Link kopieren
0rchidee2021 schreef:
14-02-2021 13:51
Vandaar mijn vergelijking met het eten van een banaan. Het is gewoon flauwekul.

Je vind jouw eigen bedachte vergelijking met een banaan kennelijk nogal grappig en doeltreffend.
Maar welke kennis heb jij vergaard? Welke ervaringen heb jij opgedaan? Welke studies heb jij genoten?, om deze bananen flauwekul voor waarheid te verkondigen???
ik heb heel kritisch onderzoek gedaan hoor! Heb een hele nacht op YouTube gezeten.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
14-02-2021 14:07
Je vind jouw eigen bedachte vergelijking met een banaan kennelijk nogal grappig en doeltreffend.
Maar welke kennis heb jij vergaard? Welke ervaringen heb jij opgedaan? Welke studies heb jij genoten?, om deze bananen flauwekul voor waarheid te verkondigen???
Ik vind die vergelijking met een banaan een heel goede. Dat jij het als flauwekul bestempelt laat zien dat je de vergelijking waarschijnlijk niet helemaal begrijpt. Wat het wil zeggen is: er zijn zoveel dingen waarvan er geen wetenschappelijk onderzoek gedaan is of het vruchtbaarheid beïnvloedt. Bananen, pindakaas, de vaccins tegen COVID, etc. Alleen dingen waarvan er een logische kans bestaat dat het tot vruchtbaarheidsproblemen zou kunnen leiden worden daarop onderzocht. Als je alleen dingen zou willen gebruiken die bewezen niet zouden leiden tot onvruchtbaarheid dan kun je niets meer. De deskundigen hebben aangegeven dat het onzinnig is om te denken dat COVID vaccins onvruchtbaarheid zouden kunnen veroorzaken, dat er geen enkele reden is om dat te denken. Of ken jij een Nederlandse viroloog die zegt dat het wel zo is? Overigens zijn de vaccins niet in mensen getest op vruchtbaarheid, maar wel in proefdieren en daar kwam uit dat ze geen effect hebben daarop.

Ik ben overigens medisch biologisch wetenschapper. En jij? Waaraan toets jij de gevoelens uit je onderbuik?
Alle reacties Link kopieren
nicole123 schreef:
14-02-2021 23:37


Ik ben overigens medisch biologisch wetenschapper. En jij? Waaraan toets jij de gevoelens uit je onderbuik?

Ik ben medisch biologisch frikandellen wetenschapper.
Vraag maar aan Hugo de jonge.
Alle reacties Link kopieren
Doet me denken aan een verhaal uit Amerika, waarin iemand haar kat in de magnetron had gedaan omdat de kat natgeregend was.
Kat dood.
Maar er stond niet in de gebruiksaanwijzing van de magnetron dat je niet de kat erin moest doen.

Mss krijg je wel ingegroeide teennagels van een mrna-vaccin......
Er is namelijk niet onderzocht of dat zou kunnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
15-02-2021 00:24
Ik ben medisch biologisch frikandellen wetenschapper.
Vraag maar aan Hugo de jonge.
Je was het zelf die deze bal kaatste en naar ervaring en opleiding van iemand anders vroeg. Jammer dat je dan zo'n flauwe reactie post en niet inhoudelijk reageert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven