Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Na negatieve test toch corona?

27-02-2021 21:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie had na eerst een negatieve test te hebben gehad alsnog corona? Ik heb al 2 dagen barstende hoofdpijn (heb ik nooit) en wat niezen! Ik heb getest en dat was negatief.. Ik blijf me wat lamlendig voelen! Maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn..
Wanneer ben je getest? Het beste resultaat op een betrouwbare testuitslag is vaak na 5 dagen na eventueel contact met een andere coronapatient. Hoelang heb je al klachten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen contact gehad met iemand met corona. Ik kreeg gistermiddag de hoofdpijn, vandaag wat niezen. Vanmiddag getest!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hetzelfde. Barstende hoofdpijn (normaal nooit) en daarbij ook een flinke spierpijn. Ook een negatieve test gisteren, er zal dus ook iets anders heersen.
Alle reacties Link kopieren
Kan ook hooikoorts zijn.
Moet je morgen/maandag de deur uit? Ik zou anders dinsdag voor de zekerheid ng een keer testen. Dat zeggen ze ook; als de klachten erger worden, nog een keer testen.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
27-02-2021 21:54
Kan ook hooikoorts zijn.
Zou ook nog kunnen, maar ik ben daar verder ook niet bekend mee..
Alle reacties Link kopieren
fiona2018 schreef:
27-02-2021 21:53
Ik heb hetzelfde. Barstende hoofdpijn (normaal nooit) en daarbij ook een flinke spierpijn. Ook een negatieve test gisteren, er zal dus ook iets anders heersen.
Oh wat gek!! Ja, wie weet heerst er iets anders.. Ik ben niet doodziek maar ook niet fit.. Irritant hé! Overal zo over na moeten denken :(
Alle reacties Link kopieren
SpringInhetveldje schreef:
27-02-2021 21:55
Moet je morgen/maandag de deur uit? Ik zou anders dinsdag voor de zekerheid ng een keer testen. Dat zeggen ze ook; als de klachten erger worden, nog een keer testen.
Ja, eigenlijk wel maar als ik morgenvroeg wakker word en ik voel me beroerder dan zeg ik alles af en dan ga ik dinsdag idd nog een keer testen..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben begin deze week ziek geweest. Zondag wat hoesten en hoofdpijn, maandagochtend verhoging en getest met sneltest. Negatief. Dinsdag de hele dag koorts gehad, hoofdpijn, hoesten en toen uitslag van PCR test: negatief. Woensdag weer wat opgeknapt en donderdag weer gaan werken. Moet nu alleen nog hoesten, verder voel ik me weer prima.

Ik ga er maar vanuit dat het iets anders is. Meer kan ik ook niet doen. Ik heb ieder jaar last van hooikoorts maar dat zit (zoals ook ieder jaar) nog niet helemaal in mijn systeem.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn natuurlijk wel klachten die zo'n beetje bij elk virus passen en aangezien er nog steeds ook andere virussen rondgaan zou ik die test maar vertrouwen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Gewoon griep.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik! Dag 5 getest nadat mijn man positief testte. Ik was wat neusverkouden en had hoofdpijn. Test was negatief. Dag 7 dezelfde klachten, dus nog een keer getest. Toen wel positief. Daarna ook al vlot hoesten.
Jillian76 schreef:
27-02-2021 22:25
Ja, ik! Dag 5 getest nadat mijn man positief testte. Ik was wat neusverkouden en had hoofdpijn. Test was negatief. Dag 7 dezelfde klachten, dus nog een keer getest. Toen wel positief. Daarna ook al vlot hoesten.

Je hoort het vaker. Daarom wordt er ook gezegd dat als je op dag 5 negatief test, je jezelf wel goed in de gaten moet houden. Komen er na dag 5 klachten, dan opnieuw testen.
Alle reacties Link kopieren
Jillian76 schreef:
27-02-2021 22:25
Ja, ik! Dag 5 getest nadat mijn man positief testte. Ik was wat neusverkouden en had hoofdpijn. Test was negatief. Dag 7 dezelfde klachten, dus nog een keer getest. Toen wel positief. Daarna ook al vlot hoesten.
Oh wat vervelend! Hoe gaat het nu?
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik een week uit isolatie. Ik heb weinig last gehad, het hoesten was zo voorbij en ik heb ook geen koorts gehad. Maar af en toe overvalt me nog steeds een hevige vermoeidheid. Ben echt nog nooit zo moe geweest. Ook heb ik nog steeds last van hartkloppingen, zowel bij actief zijn als in rust.
Ja, Hier collega 2x negatief en de 3x positief. Aanhoudende klachten en ivm ziekenhuis medewerker is er om de 5 dagen getest.
Kan het niet gewoon aan de weerschommelingen liggen? Het schommelde nogal van heel koud naar zomer weer.

Als je het niet vertrouwd gewoon weer testen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu 3x gehoord dat iemand in eerste instantie negatief testte en toch ziek bleef en daarna nog een test liet doen en toch positief testte. Dus het kan zeker wel. Ik werk in de zorg dus groter risico.
Soms lijkt de test gewoon niet goed genoeg gedaan of was het nog niet genoeg ontwikkeld om uit de test te komen. Of er is sprake van iets anders, kan ook natuurlijk! Bij twijfel gewoon over paar dagen nog een keer testen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven