Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nationaal logeerweekeind!

23-01-2021 20:17 179 berichten
Het is zover, avondklok.
Mijn beide kinderen (puber/jongvolwassen) slapen vanavond niet thuis, want ze zijn bij vrienden en dan ga je echt niet om 20:15 vertrekken.
Waar slapen die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Cinderella00 schreef:
23-01-2021 20:36
Waarom moet men in godsnaam logeren? Blijf verdomme gewoon thuis! Is dat zo fucking moeilijk!!!!
:yes:
Alle reacties Link kopieren
Triest...
Tenzij je hoopt dat deze ellende nog veel langer duurt. Dan moet je natuurlijk dit soort achterlijke dingen doen.
Wissewis schreef:
23-01-2021 20:39
Ik vrees trouwens dat anderen er iets minder openlijk voor gaan uitkomen dan jij, opstartster.
Als ik íets geleerd heb van de coronacrisis dan is het wel dat mensen heel anders denken en reageren dan je van tevoren kunt bedenken.
Ik vind gewoon dat die avondklok weer zo'n maatregel is die helemaal de plank misslaat, en de verkeerde mensen raakt.
Mijn kinderen zullen zich aan de avondklok houden, maar effectief zal dat geen kleinere kans op besmetting opleveren.

En ja, ik laat ze gaan. Ik gun ze hun sociale contacten en hun plezier. Ze zitten al vele maanden opgesloten en er is geen eind in zicht. Van mij mogen ze.
Alle reacties Link kopieren
Triest!!
Alle reacties Link kopieren
het eind komt ook zeker niet sneller in zicht met dit soort acties...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 20:44
Mijn kinderen zullen zich aan de avondklok houden, maar effectief zal dat geen kleinere kans op besmetting opleveren.

Op deze manier niet nee.
Ik blijf m briljant vinden:

https://www.nu.nl/284367/video/humorist ... iraal.html
anoniem_640b840dd4f90 wijzigde dit bericht op 23-01-2021 20:52
75.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goh. Lollig zeg O_o
...
Netjes thuis bij hun vader.
Ik wil onderhand wel eens een einde aan die lockdown dus bij ons probeert iedereen besmettingen te vermijden waar mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
23-01-2021 20:48
Oef, wat egoïstisch... Geen helden in Corona tijd, jammer. Echte helden zitten thuis op de bank, zo simpel is het.

Ik blijf m briljant vinden:

https://www.nu.nl/284367/video/humorist ... iraal.html

:-D
Ik voel me nu, languit op de bank, eindelijk eens een echte held. :mrgreen:

Maar goed, toch jammer dat er mensen zo met de avondklok omgaan. Er zijn helaas te veel mensen die zichzelf als een uitzondering zien.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Alle reacties Link kopieren
Baloma schreef:
23-01-2021 20:48
Ik blijf m briljant vinden:

https://www.nu.nl/284367/video/humorist ... iraal.html
Ja, ik ook. :)

De boodschap 'blijf thuis!' lijkt nog niet tot iedereen in Nederland door te dringen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Op zich is er geen probleem als het gewoon een 1 op 1 logeerpartij is.
Wat is het verschil met tussen bij elkaar op bezoek en logeren?

Dat soort logeerpartijen doen pubers toch altijd al?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Begrijp je waarom die avondklok is want ik twijfel daar aan. In de winter hebben we alles potdicht zitten. Terwijl je samen praat en lacht circuleert je adem door de lucht, hoe langer je in een ruimte samen zit des te sneller raak je besmet als iemand zichzelf niet ziek voelt maar al wel besmettelijk is. Vandaar dat je maar 1 persoon per dag op bezoek mag hebben. Hou het bij maximaal een uur maar het kan langer als je 2 ramen tegenover elkaar open zet.

Omdat jouw kinderen langdurig een woonruimte delen met mensen, die niet tot je gezin behoren, is de kans enorm dat ze iemand besmetten of besmet worden. Dat nemen ze mee naar huis en dan weer naar andere gezinnen omdat jij, ten kostte van de samenleving, het allemaal onzin vindt.

Ik snap best dat er mensen zijn die het allemaal onzin vinden maar probeer toch leuk mee te doen. Jouw kinderen moeten zich in allerlei bochten blijven wringen om vrienden te zien omdat jij dit aanmoedigt en het voorstelt alsof het toch een eindeloze situatie is en het jullie toch niet raakt.

En daar ga je op veel gebieden de mist in. Jouw kinderen zullen onthouden dat regels niet voor hun gelden, dat zij geen verantwoordelijkheid mogen dragen voor een sneller eind van deze pandemie en dat lol boven alles gaat. Je ontneem je kinderen om een identiteit te ontwikkelen, om verantwoordelijkheid te leren voelen en om, als dit over is, de opluchting te voelen die je voelt dat zo veel mogelijk mensen het hebben overleefd. Gemiste kans.
Alle reacties Link kopieren
Die van mij slaapt lekker thuis.
Tenzij ik vanavond spontaan ga bevallen, want dan slaapt oma hier.


Nee laten we daar nog maar even mee wachten. Is nog net iets te vroeg daarvoor. Alhoewel het wel binnen deze weken kan gebeuren.

Maar dat is meer een noodgeval. Ik zie jou reden niet als noodgeval
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon had voor afgelopen herfstvakantie een grote logeerpartij gepland, alle jongens uit zijn klas hier. Helaas, tweede golf, het mocht niet van mij. Dan maar in de kerstvakantie met drie van die jongens. Helaas, de max was toen twee, dus het mocht niet van mij.
Nu had hij vanmiddag bedacht: dan vandaag maar. Met twéé van de jongens.
Helaas. De max is één. Dus het mocht niet van mij.

O, wat kijk ik uit naar het einde van deze ellende en 15 pubers te logeren!!!
Maar ja, dat einde komt er alleen als we toch doorbijten.
Dus mijn pubers slapen straks thuis. Zonder logees. Het is niet anders.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
23-01-2021 21:00
Begrijp je waarom die avondklok is want ik twijfel daar aan. In de winter hebben we alles potdicht zitten. Terwijl je samen praat en lacht circuleert je adem door de lucht, hoe langer je in een ruimte samen zit des te sneller raak je besmet als iemand zichzelf niet ziek voelt maar al wel besmettelijk is. Vandaar dat je maar 1 persoon per dag op bezoek mag hebben. Hou het bij maximaal een uur maar het kan langer als je 2 ramen tegenover elkaar open zet.

Omdat jouw kinderen langdurig een woonruimte delen met mensen, die niet tot je gezin behoren, is de kans enorm dat ze iemand besmetten of besmet worden. Dat nemen ze mee naar huis en dan weer naar andere gezinnen omdat jij, ten kostte van de samenleving, het allemaal onzin vindt.

Ik snap best dat er mensen zijn die het allemaal onzin vinden maar probeer toch leuk mee te doen. Jouw kinderen moeten zich in allerlei bochten blijven wringen om vrienden te zien omdat jij dit aanmoedigt en het voorstelt alsof het toch een eindeloze situatie is en het jullie toch niet raakt.

En daar ga je op veel gebieden de mist in. Jouw kinderen zullen onthouden dat regels niet voor hun gelden, dat zij geen verantwoordelijkheid mogen dragen voor een sneller eind van deze pandemie en dat lol boven alles gaat. Je ontneem je kinderen om een identiteit te ontwikkelen, om verantwoordelijkheid te leren voelen en om, als dit over is, de opluchting te voelen die je voelt dat zo veel mogelijk mensen het hebben overleefd. Gemiste kans.

Dit!! Ik snak zo naar einde lockdown en terug naar normaal maar door mensen zoals TO duurt het allemaal nog wat langer, en bedankt he!
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter slaapt denk ik in de paardenstal want ze is nog niet terug van haar paard verzorgen..

Edit: ik hoor de deur. Te laat maar toch binnen
Ze slaapt dus in haar eigen bed
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Heel dom. echt heel dom. Want dit is uiteraard niet de bedoeling.
Waar mijn kinderen slapen? Thuis in hun eigen bed.

Maar je leert je kinderen regels omzeilen en aan henzelf denken? Triest!
Alle reacties Link kopieren
Gisselle schreef:
23-01-2021 21:09
Dit!! Ik snak zo naar einde lockdown en terug naar normaal maar door mensen zoals TO duurt het allemaal nog wat langer, en bedankt he!
Heerlijk hè, dat je iemand de schuld kan geven.
Knap je vast van op.

Beetje jammer dat je niemand de schuld kan geven van het ontstaan van een (muterend) virus
Cinderella00 schreef:
23-01-2021 20:36
Waarom moet men in godsnaam logeren? Blijf verdomme gewoon thuis! Is dat zo fucking moeilijk!!!!

Voor bepaalde mensen waarbij het gezonde verstand niet werkt wel helaas.

En er maar maar EEN iemand op bezoek komen EN met 1,5 meter afstand. Lijkt me met logeren niet haalbaar.

Sommige ouders he! :facepalm: En dan "trots" een post openen met "nationaal logeerweekend" :thunder:
anoniem_65201c43b20be wijzigde dit bericht op 23-01-2021 21:22
0.11% gewijzigd
Besef je dat deze lockdown te danken is aan de grote mate van besmetting onder tieners en jongvolwassenen?
Alle reacties Link kopieren
Jongste thuis, oudste drie geen zicht meer op, maar die zijn waarschijnlijk ook gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Lekker asociaal weer dit.
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 20:44
Als ik íets geleerd heb van de coronacrisis dan is het wel dat mensen heel anders denken en reageren dan je van tevoren kunt bedenken.
Ik vind gewoon dat die avondklok weer zo'n maatregel is die helemaal de plank misslaat, en de verkeerde mensen raakt.
Mijn kinderen zullen zich aan de avondklok houden, maar effectief zal dat geen kleinere kans op besmetting opleveren.

En ja, ik laat ze gaan. Ik gun ze hun sociale contacten en hun plezier. Ze zitten al vele maanden opgesloten en er is geen eind in zicht. Van mij mogen ze.

Dom. Dom. Dom. Ik kan er niet meer over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Nationaal asoweekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven