Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nationaal logeerweekeind!

23-01-2021 20:17 179 berichten
Het is zover, avondklok.
Mijn beide kinderen (puber/jongvolwassen) slapen vanavond niet thuis, want ze zijn bij vrienden en dan ga je echt niet om 20:15 vertrekken.
Waar slapen die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
23-01-2021 21:55
Die 136241 mensen weten anders toch op de een of andere manier ruim 5000 mensen per dag te besmetten. Ik vind het best veel.
Qua absolute aantallen inderdaad veel. Maar als kans is het klein. En deze kansen enorm groot noemen is echt onzin.
Thuis natuurlijk.

Egoïstisch en asociaal TO.
aikidoka schreef:
23-01-2021 21:32
Overdrijven is ook een kunst. Enorme kans? Er zal toch iemand besmet moeten zijn voordat er weer anderen besmet kunnen worden. Op dit moment is de RIVM inschatting dat er 136241 mensen besmettelijk zijn. Dat is minder dan 1% van de Nederlandse bevolking. Lijkt me geen enorme kans. Zelfs als het 10% is, is de kans nog niet enorm. Dus het enige wat hier enorm is, is jouw overdrijving.
En toch hebben ondertussen 2,3 miljoen mensen antistoffen aangemaakt dus het afgelopen jaar en dan blijkt die kans in de praktijk toch veel groter dan als je de dagcijfers neemt.
aikidoka schreef:
23-01-2021 21:32
Overdrijven is ook een kunst. Enorme kans? Er zal toch iemand besmet moeten zijn voordat er weer anderen besmet kunnen worden. Op dit moment is de RIVM inschatting dat er 136241 mensen besmettelijk zijn. Dat is minder dan 1% van de Nederlandse bevolking. Lijkt me geen enorme kans. Zelfs als het 10% is, is de kans nog niet enorm. Dus het enige wat hier enorm is, is jouw overdrijving.
En toch hebben ondertussen 2,3 miljoen mensen antistoffen aangemaakt dus het afgelopen jaar en dan blijkt die kans in de praktijk toch veel groter dan als je de dagcijfers neemt.
Cookielover schreef:
23-01-2021 21:57
Dat is natuurlijk ook wel heel stom. Laatst zag ik iemand haar mondkapje naar beneden doen om in haar elleboog te niezen :facepalm:
Nou ja dat doe ik ook. Als ik moet niezen dan moet ik niezen. En dan liever niet in mijn mondkapje.
Alle reacties Link kopieren
Wissewis schreef:
23-01-2021 20:30

Men oogst toch echt wat men zaait.
Wat bedoel je hier mee? Dat de overheid zaait en dat je dan dit krijgt?
Nou TO wat vind je ervan? Of laat je je kinderen de volgende keer weer logeren?
Alle reacties Link kopieren
Ik gun iedereen allerlei leuke dingen, maar als een deel van de mensen de ruimte die er nu nog gegeven wordt volledig uitbuiten, duurt het alleen maar langer en worden de maatregelen alleen maar strenger.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
23-01-2021 21:15
Besef je dat deze lockdown te danken is aan de grote mate van besmetting onder tieners en jongvolwassenen?
En dat het grote aantal tieners niet alleen aan hen ligt. Dat het feit dat ze tussen 1 juni en vorige week onderling geen afstand hoefden te houden ook gewoon niet zo'n slimme beslissing is geweest.
Forever is a hell of a long time
Alle reacties Link kopieren
Geronimo2 schreef:
23-01-2021 22:13
En toch hebben ondertussen 2,3 miljoen mensen antistoffen aangemaakt dus het afgelopen jaar en dan blijkt die kans in de praktijk toch veel groter dan als je de dagcijfers neemt.

Jep.

Maar er zijn nog geen 1 miljoen mensen positief getest, terwijl er alleen in de eerste korte golf beperkt getest werd. En niet iedereen blijkt aantoonbare antistoffen te hebben na een besmetting. Kun je nagaan hoeveel mensen waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebben gehad dat ze corona hadden.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen pubers, echter ik vind structuur, regels en niet denken dat je ergens ' boven staat' wel onderdeel van de opvoeding.

Wat kunnen we zeggen, wat wil je horen to?
chocolol schreef:
23-01-2021 22:41
Ik gun iedereen allerlei leuke dingen, maar als een deel van de mensen de ruimte die er nu nog gegeven wordt volledig uitbuiten, duurt het alleen maar langer en worden de maatregelen alleen maar strenger.
We zijn nu al 10 maanden streng aan het doen. Dat heeft soms meer, soms minder effect, maar het doet het probleem niet verdwijnen.
Het ziet er ook niet naar uit dat het op korte termijn gaat verdwijnen, met alle nieuwe varianten, tegenvallende vaccinproductie etc.
De tijd van "uittrappen" is voorbij, het is nu tijd om ermee te leren leven.
Daarom vind ik het wel belangrijk dat mijn kinderen snappen hoe ze besmet kunnen raken, of hoe ze een ander besmetten. Ik leer ze zichzelf en anderen te beschermen, door afstand, mondkapjes etc. Maar het tijdstip van thuiskomst heeft géén effect op besmetten ja of nee. Dus dat vind ik niet belangrijk. En het maakt niet uit of ze 4 uur of een hele nacht bij hun vrienden zijn.
Dus ik wens ze veel plezier.
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 23:20
We zijn nu al 10 maanden streng aan het doen. Dat heeft soms meer, soms minder effect, maar het doet het probleem niet verdwijnen.
Het ziet er ook niet naar uit dat het op korte termijn gaat verdwijnen, met alle nieuwe varianten, tegenvallende vaccinproductie etc.
De tijd van "uittrappen" is voorbij, het is nu tijd om ermee te leren leven.
Daarom vind ik het wel belangrijk dat mijn kinderen snappen hoe ze besmet kunnen raken, of hoe ze een ander besmetten. Ik leer ze zichzelf en anderen te beschermen, door afstand, mondkapjes etc. Maar het tijdstip van thuiskomst heeft géén effect op besmetten ja of nee. Dus dat vind ik niet belangrijk. En het maakt niet uit of ze 4 uur of een hele nacht bij hun vrienden zijn.
Dus ik wens ze veel plezier.

Nee, je leert je kinderen regels omzeilen. Je leert je kinderen dat regels alleen voor anderen zijn en niet voor henzelf. Dat egoïsme oké is.
Dat je asociaal mag zijn als het jou maar wat oplevert.
ardni schreef:
23-01-2021 23:20
Ik heb geen pubers, echter ik vind structuur, regels en niet denken dat je ergens ' boven staat' wel onderdeel van de opvoeding.

Wat kunnen we zeggen, wat wil je horen to?

Inderdaad. Dit is gewoon tokkie gedrag!
Beiden (18 en 17) zijn natuurlijk gewoon thuis. En er logeert hier niemand. Natuurlijk niet. En natuurlijk balen ze en willen ze wel eens een keer een feestje. En ik ben zeker de beroerdste niet, maar om nu met zijn zessen bij elkaar te gaan zitten en te blijven logeren, vind ik echt idioot en aso.
ardni schreef:
23-01-2021 23:20

Wat kunnen we zeggen, wat wil je horen to?
Dat ze gelijk heeft.
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 23:20
We zijn nu al 10 maanden streng aan het doen. Dat heeft soms meer, soms minder effect, maar het doet het probleem niet verdwijnen.
Het ziet er ook niet naar uit dat het op korte termijn gaat verdwijnen, met alle nieuwe varianten, tegenvallende vaccinproductie etc.
De tijd van "uittrappen" is voorbij, het is nu tijd om ermee te leren leven.
Daarom vind ik het wel belangrijk dat mijn kinderen snappen hoe ze besmet kunnen raken, of hoe ze een ander besmetten. Ik leer ze zichzelf en anderen te beschermen, door afstand, mondkapjes etc. Maar het tijdstip van thuiskomst heeft géén effect op besmetten ja of nee. Dus dat vind ik niet belangrijk. En het maakt niet uit of ze 4 uur of een hele nacht bij hun vrienden zijn.
Dus ik wens ze veel plezier.
Wat zo jammer is dat je je kinderen gebruikt omdat jíj het allemaal onzin vindt. Op hun leeftijd denk je dat je onsterfelijk bent en dat is heel goed en natuurlijk en dus heb jij de verantwoordelijkheid om ze te leren dat een situatie zich niet naar jou keert maar dat je zelf het actief moet aangaan. Wat heel jammer is, ik denk dat heel veel jongeren in bepaalde opzichten heel snel volwassen worden nu.

Bedenk dat we de excessen zien op tv maar dat velen wel degelijk zich aanpassen voor anderen. Deze jongeren zullen zich deze tijd herinneren als de tijd dat ze door deze tijd heen zijn gekomen ondanks.....(zo veel beperkingen) en dat hebben ze overleefd en dat maakt dat mensen meer doorzettingsvermogen krijgen want juist doorgaan tijdens teleurstellingen maakt je sterk.

Een leerachterstand is vaak wel in te halen en al helemaal als de hele wereld een jaar achter loopt, maar je kinderen leren omgaan met teleurstellingen, terwijl vele klasgenoten het ook doen, is een enorme kans. Het is ook een beetje vreemd dat je dat als ouder, die haar kinderen graag een plezier doet, die kans niet aangrijpt. Je bent de opvoeder en daarna, eventueel, vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
23-01-2021 21:57
Dat is natuurlijk ook wel heel stom. Laatst zag ik iemand haar mondkapje naar beneden doen om in haar elleboog te niezen :facepalm:
Ja maar hoe anders dan? Een nies in je mondkapje? Lekker fris, not!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Tweeeneenhalve week he, máár twee-en-een-halve-week wordt er gevraagd om thuis te blijven, om je aan de regels te houden, om even niet te veel de deur uit te gaan en andere mensen op te zoeken. Maar dat kunnen die bloedjes van jou niet aan.... want de regels gelden voor iedereen, behalve voor jouw gezin. Lekker voorbeeld ben je dan. Dankzij aso lui zoals jullie wordt dat straks twee en een halve maand.... Met je nationale logeer weekend :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
24-01-2021 00:07
Tweeeneenhalve week he, máár twee-en-een-halve-week wordt er gevraagd om thuis te blijven, om je aan de regels te houden, om even niet te veel de deur uit te gaan en andere mensen op te zoeken. Maar dat kunnen die bloedjes van jou niet aan.... want de regels gelden voor iedereen, behalve voor jouw gezin. Lekker voorbeeld ben je dan. Dankzij aso lui zoals jullie wordt dat straks twee en een halve maand.... Met je nationale logeer weekend :bonk:
Ze gingen natuurlijk beginnen met 2.5 week.
Dat ging sowieso nadien verlengd worden.
Ook zonder een nationaal logeerweekend.

Net zoals alles al 10 à 11 maanden verlengd wordt.

Ik snap opstartster en haar kinderen dus wel.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Thuis met een vriendin
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
24-01-2021 00:03
Ja maar hoe anders dan? Een nies in je mondkapje? Lekker fris, not!
Daar zijn die dingen toch voor? Om te voorkomen dat je je hoest of nies verspreidt?
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
24-01-2021 00:18
Daar zijn die dingen toch voor? Om te voorkomen dat je je hoest of nies niet verspreidt?
Vooral voor als je uitademt dat er niets verspreidt raakt.

Tenzij ik in een volle trein zit nies ik toch ook zonder mondmasker.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 21:32
Inderdaad. Wij doen ook ons uiterste best. Ik heb zoveel vrienden en kennissen al zolang niet meer kunnen zien helaas.
We hebben zo weinig mogelijk sociale contacten, gaan nergens heen, laten alles leveren, ik werk thuis ect. ect.

En dan komen zulke mensen met logeerweekendjes af! (6)
Eigen keus. Dit mag gewoon volgens de regels. Houdt iemand zich een keer dan de regels... krijgt je alsnog gezeik van Mien dobbelsteen.

Je krijgt geen bonuspunten als je meer doet dan de maatregelen he.
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
24-01-2021 00:07
Tweeeneenhalve week he, máár twee-en-een-halve-week wordt er gevraagd om thuis te blijven, om je aan de regels te houden, om even niet te veel de deur uit te gaan en andere mensen op te zoeken. Maar dat kunnen die bloedjes van jou niet aan.... want de regels gelden voor iedereen, behalve voor jouw gezin. Lekker voorbeeld ben je dan. Dankzij aso lui zoals jullie wordt dat straks twee en een halve maand.... Met je nationale logeer weekend :bonk:

Maar zouden al die "aso lui" niet allang corona hebben gehad als die zich al tijden niet of slecht aan de maatregelen houden?

Er zijn naar schatting al zo'n 2,3 miljoen besmettingen geweest. Als die maatregelen echt helpen, dan zouden al die aso lui toch allang corona hebben gehad?

En nee, ik heb er weinig vertrouwen in dat deze maatregel werkt en dat die over 2,5 week weer wordt opgeheven. Volgens mij wordt daarover rond 2 februari besloten. Dat is al over 9 dagen. Dan zitten we nog steeds midden in de winter.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven