Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nationaal logeerweekeind!

23-01-2021 20:17 179 berichten
Het is zover, avondklok.
Mijn beide kinderen (puber/jongvolwassen) slapen vanavond niet thuis, want ze zijn bij vrienden en dan ga je echt niet om 20:15 vertrekken.
Waar slapen die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Boarn schreef:
24-01-2021 00:07
Tweeeneenhalve week he, máár twee-en-een-halve-week wordt er gevraagd om thuis te blijven, om je aan de regels te houden, om even niet te veel de deur uit te gaan en andere mensen op te zoeken. Maar dat kunnen die bloedjes van jou niet aan.... want de regels gelden voor iedereen, behalve voor jouw gezin. Lekker voorbeeld ben je dan. Dankzij aso lui zoals jullie wordt dat straks twee en een halve maand.... Met je nationale logeer weekend :bonk:
Van die goedgelovige mensen... wedden voor 1000 euro dat het over tweeënhalve week niet stopt? Dan wordt t weer voor 3 weken verlengd... en weer en weer...
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
24-01-2021 00:24
Maar zouden al die "aso lui" niet allang corona hebben gehad als die zich al tijden niet of slecht aan de maatregelen houden?

Er zijn naar schatting al zo'n 2,3 miljoen besmettingen geweest. Als die maatregelen echt helpen, dan zouden al die aso lui toch allang corona hebben gehad?

En nee, ik heb er weinig vertrouwen in dat deze maatregel werkt en dat die over 2,5 week weer wordt opgeheven. Volgens mij wordt daarover rond 2 februari besloten. Dat is al over 9 dagen. Dan zitten we nog steeds midden in de winter.
Ik hou me nooit aan de maatregelen. Ik ben een echte tokkie en ga met veel wappies om. Niemand die ik ken heeft corona gehad. Echt gewoon nog 0. En ikzelf nog geen kuchje sinds maart dus sja
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
23-01-2021 22:46
Jep.

Maar er zijn nog geen 1 miljoen mensen positief getest, terwijl er alleen in de eerste korte golf beperkt getest werd. En niet iedereen blijkt aantoonbare antistoffen te hebben na een besmetting. Kun je nagaan hoeveel mensen waarschijnlijk helemaal niet in de gaten hebben gehad dat ze corona hadden.
Of het prima in de gaten hadden maar gewoon geen zin hadden om zich te laten testen, want tsja, in isolatie gaan is ook weer zo’n gedoe - en dan tussendoor nog wat extra mensen besmetten.
Alle reacties Link kopieren
Hier gister een logé gehad en ook een kind dat zelf ergens logeerde. Maar die van mij zijn onder de 12, gelukkig voor ze, scheelt een hoop gedoe.

Ik vind het geschreeuw dat iedereen aso is minstens net zo irritant en laat ook weinig inlevingsvermogen zien tov pubers die zelf niks te vrezen hebben van dat virus, maar wel al maanden opgesloten zitten. Niet dat ik het goed praat, maar er wordt net gedaan alsof ze de oorzaak van elke ellende zijn. Zie ook hordes opa's en oma's oppassen of mensen naar kantoor gaan. Tja, na 10 maanden leer je inderdaad leven met een virus ipv doen alsof je alles 100% kan controleren.
Alle reacties Link kopieren
“NaTioNaLE LoGeerWeekEinde” :facepalm: :bonk: :frusty:
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
24-01-2021 00:40
Hier gister een logé gehad en ook een kind dat zelf ergens logeerde. Maar die van mij zijn onder de 12, gelukkig voor ze, scheelt een hoop gedoe.

Ik vind het geschreeuw dat iedereen aso is minstens net zo irritant en laat ook weinig inlevingsvermogen zien tov pubers die zelf niks te vrezen hebben van dat virus, maar wel al maanden opgesloten zitten. Niet dat ik het goed praat, maar er wordt net gedaan alsof ze de oorzaak van elke ellende zijn. Zie ook hordes opa's en oma's oppassen of mensen naar kantoor gaan. Tja, na 10 maanden leer je inderdaad leven met een virus ipv doen alsof je alles 100% kan controleren.
Ik blijf me er over verbazen dat jonge mensen die aan hun psychische gezondheid denken asociaal genoemd worden. Waarvoor dan? Om de hele kleine kans te voorkomen dat iemand besmet raakt die toch al met een voet in de kist staat. Wie is hier nu asociaal?

Volstrekt ridicuul natuurlijk.

TS je hebt groot gelijk. Het is heel belangrijk om kinderen te leren om voor zichzelf op te komen en niet zomaar alles als zoete koek te slikken.
malibu82 schreef:
24-01-2021 00:24
Maar zouden al die "aso lui" niet allang corona hebben gehad als die zich al tijden niet of slecht aan de maatregelen houden?

Er zijn naar schatting al zo'n 2,3 miljoen besmettingen geweest. Als die maatregelen echt helpen, dan zouden al die aso lui toch allang corona hebben gehad?

En nee, ik heb er weinig vertrouwen in dat deze maatregel werkt en dat die over 2,5 week weer wordt opgeheven. Volgens mij wordt daarover rond 2 februari besloten. Dat is al over 9 dagen. Dan zitten we nog steeds midden in de winter.


Ik ken ook 'aso lui' die de regels minstens maximaal benutten en tot nu alle bezoekmogelijkheden volop aangrepen. Die lopen nu voor het eerst tegen een echte beperking aan door de 1 persoon regel en zeker ook de avondklok. Ik denk echt dat daarmee wel iets gewonnen wordt.

Tot mijn grote verbazing hebben die lui ook nog geen corona gehad (mensen in hun omgeving wel), maar ik weet ook dat zeker een paar van hen zich ook nooit zullen laten testen en wel een paar keer verkouden zijn geweest. Kan maar zo dat ze het al gehad hebben? met hele lichte klachten (en vrolijk verder verspreid hebben).
Alle reacties Link kopieren
Je kinderen zijn niet in Urk aan het logeren??
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Ik ken best wat pubers die echt ziek geworden zijn van Corona. Een misvatting om te denken dat het feit dat ze het minder snel krijgen dan ook betekent dat ze het helemaal niet krijgen.
Snolkelderij schreef:
23-01-2021 23:20
We zijn nu al 10 maanden streng aan het doen. Dat heeft soms meer, soms minder effect, maar het doet het probleem niet verdwijnen.
Het ziet er ook niet naar uit dat het op korte termijn gaat verdwijnen, met alle nieuwe varianten, tegenvallende vaccinproductie etc.
De tijd van "uittrappen" is voorbij, het is nu tijd om ermee te leren leven.
Daarom vind ik het wel belangrijk dat mijn kinderen snappen hoe ze besmet kunnen raken, of hoe ze een ander besmetten. Ik leer ze zichzelf en anderen te beschermen, door afstand, mondkapjes etc. Maar het tijdstip van thuiskomst heeft géén effect op besmetten ja of nee. Dus dat vind ik niet belangrijk. En het maakt niet uit of ze 4 uur of een hele nacht bij hun vrienden zijn.
Dus ik wens ze veel plezier.

Het tijdstip van thuiskomen heeft geen invloed op de besmettingen inderdaad. Dat was de avondklok ook niet voor bedoeld, op straat real je van vluchtige contacten ook niet direct besmet dus de avondklok is er ook niet om bedacht dat je niet buiten mag zijn. Het doel van de avondklok en het dubbele advies van 1 bezoeker per dag moet voorkomen dat mensen te veel sociale contacten binnenshuis huis hebben.

En dat kun je omzeilen door te gaan logeren. In plaats van te kijken wat binnen de grenzen van de regels nog wel kan, kun je je kind nu ook een supersnelle cursus 'omgaan met teleurstellingen' geven. Daar hebben ze de rest van hun leven iets aan.
Alle reacties Link kopieren
cuculuscanorus schreef:
24-01-2021 07:44
Ik ken best wat pubers die echt ziek geworden zijn van Corona. Een misvatting om te denken dat het feit dat ze het minder snel krijgen dan ook betekent dat ze het helemaal niet krijgen.

Ze kunnen het wel krijgen, ze worden er alleen over het algemeen niet zo erg ziek van. Van griep kunnen kinderen zieker worden. En ja, een enkeling wordt wel wat erger ziek, maar ik kan me indenken dat een puber liever een paar weken goed ziek is dan zich nog maanden isoleert van leeftijdgenoten.

Of ik heel trots zou vermelden op een forum dat mijn jong volwassen kind ergens ging logeren dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het snap, juist voor die generatie is deze tijd loodzwaar.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
24-01-2021 00:27
Ik hou me nooit aan de maatregelen. Ik ben een echte tokkie en ga met veel wappies om. Niemand die ik ken heeft corona gehad. Echt gewoon nog 0. En ikzelf nog geen kuchje sinds maart dus sja

Ik vind het altijd zo bijzonder als iemand zegt dat hij zich niet aan de maatregelen houdt. Hoe dan? Ga je ook winkelen, clubben en naar de film? En stoer zonder mondkapje naar de supermarkt?
Alle reacties Link kopieren
florita schreef:
24-01-2021 00:40
Hier gister een logé gehad en ook een kind dat zelf ergens logeerde. Maar die van mij zijn onder de 12, gelukkig voor ze, scheelt een hoop gedoe.

Ik vind het geschreeuw dat iedereen aso is minstens net zo irritant en laat ook weinig inlevingsvermogen zien tov pubers die zelf niks te vrezen hebben van dat virus, maar wel al maanden opgesloten zitten. Niet dat ik het goed praat, maar er wordt net gedaan alsof ze de oorzaak van elke ellende zijn. Zie ook hordes opa's en oma's oppassen of mensen naar kantoor gaan. Tja, na 10 maanden leer je inderdaad leven met een virus ipv doen alsof je alles 100% kan controleren.
Helemaal eens. Mijn dochter is helaas al wel 2 jaar boven de 12, maar toch logeerde haar vriendin hier vrijdag ook. Haar moeder kwam haar brengen en bleef nog even plakken voor een wijntje.
Dat is dus even 1 persoon teveel in huis... Als ik hier sommige berichten lees schijnt zoiets echt verschrikkelijk aso te zijn. Tja.....
rosadebree schreef:
24-01-2021 08:23
Ze kunnen het wel krijgen, ze worden er alleen over het algemeen niet zo erg ziek van. Van griep kunnen kinderen zieker worden. En ja, een enkeling wordt wel wat erger ziek, maar ik kan me indenken dat een puber liever een paar weken goed ziek is dan zich nog maanden isoleert van leeftijdgenoten.

Of ik heel trots zou vermelden op een forum dat mijn jong volwassen kind ergens ging logeren dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het snap, juist voor die generatie is deze tijd loodzwaar.

Voor de één meer dan voor de ander. Positieve levensinstelling doet een hoop. Helaas heeft niet iedereen die van zichzelf.

Wat het voor mijn kinderen zo zwaar maakt lossen ze niet op met ergens logeren. Ze missen school en sport en de leuke bijbaan (in sport en recreatie).

Ze missen uitgaan of met grote groep vrienden ergens naar toe gaan.

Bij één vriend logeren is dan een beetje een doekje voor het bloeden maar maakt nooit goed wat ze al maanden missen. Dat zeggen ze zelf ook en zijn heel erg bereid om nu nog even door te zetten zodat het hopelijk van de zomer en volgend jaar beter wordt.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen slapen gewoon thuis. Jongste is onder de 12 en die mag best eens een vriendinnetje te logeren hebben en mijn oudste heeft een paar vriendinnen die geen rare dingen doen (en ouders hebben die erop letten) en met hen mag ze ook best zo nu en dan 1 op 1 logeren. Maar niet omdat ze willen feesten en niet voor 21:00 uur naar huis willen. Oudste dochter gaat vandaag naar een vriendin en ik haal haar om 20:00 uur op (te gevaarlijke route voor haar om alleen te fietsen).
abracadabra schreef:
24-01-2021 00:21

Je krijgt geen bonuspunten als je meer doet dan de maatregelen he.
Nee dat niet, maar tegenover de mensen die lak hebben aan de maatregelen, is het juist wel goed als dat er ook mensen zijn die “strenger” zijn. Dan balanceert zich dat weer enigszins uit.
Konijn06 schreef:
24-01-2021 08:39
Helemaal eens. Mijn dochter is helaas al wel 2 jaar boven de 12, maar toch logeerde haar vriendin hier vrijdag ook. Haar moeder kwam haar brengen en bleef nog even plakken voor een wijntje.
Dat is dus even 1 persoon teveel in huis... Als ik hier sommige berichten lees schijnt zoiets echt verschrikkelijk aso te zijn. Tja.....

Het gaat niet om individuele gevallen natuurlijk. Je moet kijken naar het grote effect

Eén meer is niet zomaar één meer. Als er besmetting plaatsvindt is het niet zomaar ééntje te veel.

2x2x2=8
3x3x3=27
4x4x4=64

Zie hierboven hoe eentje méér na drie bezoekjes van ééntje meer de mogelijke kans op besmetting doen toenemen.
schorpioentje28 schreef:
24-01-2021 04:44
Je kinderen zijn niet in Urk aan het logeren??
;-D
Nee maak je geen zorgen.
Herfstblaadje19 schreef:
24-01-2021 08:45
Nee dat niet, maar tegenover de mensen die lak hebben aan de maatregelen, is het juist wel goed als dat er ook mensen zijn die “strenger” zijn. Dan balanceert zich dat weer enigszins uit.

Bijna niet, natuurlijk, want mensen die zich er niet goed aan houden verkeren vaak in groepen die zich er ook niet zo goed aan houden

2x2x2=8
3x3x3=27
4x4x4=64

Daar kan ik niet tegenop balanceren.
Andersom schreef:
24-01-2021 08:51
Bijna niet, natuurlijk, want mensen die zich er niet goed aan houden verkeren vaak in groepen die zich er ook niet zo goed aan houden

2x2x2=8
3x3x3=27
4x4x4=64

Daar kan ik niet tegenop balanceren.
Ach, zo letterlijk bedoelde ik het niet joh. ;) Ik snap ook wel dat de gevolgen van het gedrag van groep 2 niet opwegen tegen die van groep 1. Maar voor je gevoel doe je dan in ieder geval IETS.
Herfstblaadje19 schreef:
24-01-2021 08:54
Ach, zo letterlijk bedoelde ik het niet joh. ;) Ik snap ook wel dat de gevolgen van het gedrag van groep 2 niet opwegen tegen die van groep 1. Maar voor je gevoel doe je dan in ieder geval IETS.

Dat jij het snapt betekent helaas nog niet dat iedereen het wel snapt.
Alle reacties Link kopieren
Ondernemers sluiten winkels, kinderen in onveilige thuis situaties blijven thuis, Wij werken sinds maart thuis, zorgen voor je kinderen en werken tot de nacht tijdens de eerste lockdown . Er gaan mensen failliet.


Maarrr he de kinderen van TO die volgen geen regels. Dat anderen last hebben van bepaalde consequenties is hun eigen keuze.
Mensen die niét voor zichzelf kunnen denken.

De vraag is vooral op welke plekken TO en de rest van het gezin komt.Prima dat je risico's wil nemen, maar bepaal dat niet voor een ander.

Zelf zijn wij erg voorzichtig.
Ik kom minstens 1 keer per week in een ziekenhuis, we hebben een hulp met pubers. Stel je dan voor dat TO onze hulp is.
Echt wtf, in de wereld van TO draait alles om haar en dat is wat ze de kinderen meegeeft.
Wij kunnen hoe dan ook besmet raken, met of zonder symptomen en dan loop ik vervolgens het ziekenhuis in.

Dat anderen eventueel risico kunnen lopen is
ook niet echt hun probleem.

Daarom dus een lockdown, een avondklok en weet ik veel wat er nog meer komt waarbij TO de eerste is die het allemaal oneerlijk vind.
Zum kotzen hoor, echt.
Waarom is to nu zo asociaal? Je mag een bezoeker per dag. Waarom is het zo bizar aso om daar de nacht door te brengen? Zeker bij -18 jarigen die geen afstand tot elkaar hoeven houden? Volgens mij kan dit prima binnen de regels
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 23:24
Nee, je leert je kinderen regels omzeilen. Je leert je kinderen dat regels alleen voor anderen zijn en niet voor henzelf. Dat egoïsme oké is.
Dat je asociaal mag zijn als het jou maar wat oplevert.
Welke regels?? Die 1 persoon is sowieso een advies, geen regel. En buiten dat omzeilen ze helemaal niks, want het “mag” gewoon. Als er al iets was was niet zou mogen, want dat is er natuurlijk ook niet met een advies.
Andersom schreef:
24-01-2021 08:58
Dat jij het snapt betekent helaas nog niet dat iedereen het wel snapt.
Dat is waar.. :|

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven