Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Nationaal logeerweekeind!

23-01-2021 20:17 179 berichten
Het is zover, avondklok.
Mijn beide kinderen (puber/jongvolwassen) slapen vanavond niet thuis, want ze zijn bij vrienden en dan ga je echt niet om 20:15 vertrekken.
Waar slapen die van jullie?
Alle reacties Link kopieren
Snolkelderij schreef:
25-01-2021 16:56
Ik ga daar niet op in.
Ik heb enorme waardering voor het werk wat jij zegt te doen en ik kan me enigszins indenken dat dat nu heel heftig is. Ik ben niet wereldvreemd ofzo.
Maar de maatregelen die onze overheid neemt om deze situatie het hoofd te bieden, daar heb ik niet zo veel vertrouwen in. Zeker die avondklok slaat helemaal nergens op, heeft 0 effect op besmetting.
Als mens en ouder probeer ik een beetje om de regels heen te leven, zonder ze te overschrijden. Ik denk zomaar dat ik daar niet de enige in ben.
Ik hoop dat we het virus er snel onder krijgen, maar ik heb er een hard hoofd in.

Jij bent epidemioloog of hebt gegevens van andere landen waar avondklokken waren of zijn bestudeerd?
Ik denk het niet, anders zou je je niet zo stellig uitlaten. Je praat gewoon iemand anders na omdat dat het beste bij je stemming past.
Meer is het niet. Wees daar gewoon eerlijk in.
En besef dat met dit soort onzinnige stelligheden je de relschoppers het idee geeft dat ze gelijk hebben en dat ze steun hebben onder de bevolking.

Ik vermoed dat de avondklok wel een effect heeft, als niet teveel mensen het ontduiken.
Liever nog had ik dat er niet zo'n sfeer was gecreëerd waardoor oa quarantaine en zelfisolatie na besmetting ook alleen maar iets is om te ontduiken, want ach, zo vervelend en ach maar een griepje en ach, maar 1% wordt ernstig ziek etcetera.

Dat je eindigt met de vrome wens dat het we het virus eronder krijgen, maar een hard hoofd daarin hebt, zonder dat je begrijpt dat je redenaties deel zijn van waarom dat niet lukt vind ik verbijsterend.
nounou
Ik weet echt zeker dat de avondklok effect gaat hebben. Veel mensen die ik ken die tot nu toe elke bezoekmogelijkheid aangrepen zijn nu toch veel beperkter om na het werk nog bij mensen langs te gaan.
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
23-01-2021 21:15
Voor bepaalde mensen waarbij het gezonde verstand niet werkt wel helaas.

En er maar maar EEN iemand op bezoek komen EN met 1,5 meter afstand. Lijkt me met logeren niet haalbaar.

Sommige ouders he! :facepalm: En dan "trots" een post openen met "nationaal logeerweekend" :thunder:
En wat als je een latrelatie hebt?
Is in feite hetzelfde als jongeren die 1 op 1 bij elkaar logeren..
Hoewel ik een hoop reacties overtrokken vind, is de OP wat mij betreft een beetje misleidend. Je stelt een bepaalde vraag met als doel om een discussie te ontlokken over de effectiviteit van een avondklok. Waarom ben je niet gewoon helder in jouw OP? Nu lijkt het zelfs alsof je moedwillig mensen op de kast wil jagen, terwijl je dondersgoed weet dat er mensen op dit forum zijn die reageren zoals ze in dit topic ook weer doen. Geniet je daar dan van?
Niet netjes en totaal geen goede manier om een eerlijke discussie te initiëren. Bovendien ook niet de goede plek om die discussie te willen voeren, dit forum, want mensen hier zijn veel te boos om nog op een gematigde manier van gedachten te kunnen wisselen over alles omtrent Corona, en volgens mij weet je dat je met jouw topic een knuppel in het hoenderhok gooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven