Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Neem opa&oma in huis.

27-11-2021 12:41 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helaas zit het artikel grotendeels achter een betaalmuur.

Vraag: Hoe dan?
Waar laat je de kleinkinderen?

https://dvhn.nl/extra/Herstelde-coronap ... 50864.html

Herstelde coronapatiënten houden bedden bezet en dat zorgt voor weinig doorstroming in ziekenhuizen: 'Elk bed telt; neem je opa of oma in huis'
Veel ziekenhuizen worstelen met herstelde (corona-)patiënten die er niet langer hoeven te liggen, maar niet ontslagen kunnen worden vanwege krapte in de verpleeg- en thuiszorg. De tehuizen zitten vol en er zijn veel zieke wijkverpleegkundigen. Mantelzorgers kunnen een belangrijke rol spelen om dit probleem te verkleinen, stellen ziekenhuizen. „Neem je vader of moeder in huis, daarmee hebben wij meer capaciteit.”


Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat bedoeld wordt dat je je vader of moeder tijdelijk in huis neemt om verder te herstellen. En je kinderen blijven gewoon, die moeten misschien een paar weken een kamer delen.
Alle reacties Link kopieren
Kamer delen zou geen probleem zijn, maar van Rutte mogen opa's en oma's niet bij kleinkinderen in de buurt komen...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-11-2021 12:45
Kamer delen zou geen probleem zijn, maar van Rutte mogen opa's en oma's niet bij kleinkinderen in de buurt komen...
Als ze herstellende zijn van corona is dat toch geen probleem meer?
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-11-2021 12:45
Kamer delen zou geen probleem zijn, maar van Rutte mogen opa's en oma's niet bij kleinkinderen in de buurt komen...

Ze
hebben
net
Corona
gehad
:lightbulb: .
Alle reacties Link kopieren
Opa en oma wonen hier op flinke afstand en ons huis is niet zo geschikt, vanwege veel trappen. Daarbij werken wij de hele dag, dus we kunnen ook niet echt voor ze zorgen. Ik snap de oproep, maar ik denk niet dat het voor ieder te realiseren is.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ja doei
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Niet alle kleinkinderen wonen nog thuis.

En er zullen best situaties zijn dat je iemand tijdelijk in huis kan nemen om zo de zorg te ontlasten. Je kan ook thuiszorg bij je thuis krijgen.

Toen de corona in 2019 uitbrak heb ik mijn vader (toen 85 jaar) ook in huis genomen. Hij woont zelfstandig, en al zijn kinderen wonen op 1 a 2 uur rijden afstand.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
27-11-2021 13:03
Toen de corona in 2019 uitbrak...

Het lijkt al een eeuwigheid hè ;-D

Maar on topic: ze zijn hier allemaal welkom hoor. Hoewel ze even moeten wachten tot we zelf weer beter zijn.
Alle reacties Link kopieren
hamerhaai schreef:
27-11-2021 13:03
Niet alle kleinkinderen wonen nog thuis.

En er zullen best situaties zijn dat je iemand tijdelijk in huis kan nemen om zo de zorg te ontlasten. Je kan ook thuiszorg bij je thuis krijgen.

Toen de corona in 2019 uitbrak heb ik mijn vader (toen 85 jaar) ook in huis genomen. Hij woont zelfstandig, en al zijn kinderen wonen op 1 a 2 uur rijden afstand.
Vooruitziende blik.
Had ons even gewaarschuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou. dat direct doen. Sterker nog... zou dat ervoor al hebben gedaan. Maart 2020 mijn moeder een aantal maanden in huis gehaald. Het is een beetje passen en meten, maar was voor ons beiden fijn.
S-Groot schreef:
27-11-2021 12:53
Ze
hebben
net
Corona
gehad
:lightbulb: .
Het gaat om (corona-)patiënten. Het gaat ook om mensen die geen corona gehad hebben.
Alle reacties Link kopieren
Mooi idee maar je moet er maar net de tijd en ruimte voor hebben.
Ik zou dan eerder naar het huis van mijn ouder(s) gaan om daar voor ze te zorgen.
Altea schreef:
27-11-2021 13:57
Ik zou dan eerder naar het huis van mijn ouder(s) gaan om daar voor ze te zorgen.

Dit!

Of opa en oma bij ons en onze achttienjarige in hun huis!

(Die knul gaat nog hopen dat ze het krijgen. :lol: )
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn mijn opa's en oma's al dood, scheelt een slok op een borrel.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Ik moet er werkelijk niet aan denken. Wil veel voor mijn ouders doen, maar onder geen beding neem ik ze in huis, al woonde ik op Soestdijk.
Alle reacties Link kopieren
AeonOfWinter schreef:
27-11-2021 14:10
Hier zijn mijn opa's en oma's al dood, scheelt een slok op een borrel.
Ja, jouw opa’s en oma’s, maar ik denk eigenlijk dat je ouders worden bedoeld, en met kleinkinderen je eigen kinderen. Maar wellicht zijn je eigen ouders ook overleden, dat kan natuurlijk ook.
hamerhaai schreef:
27-11-2021 13:03
Niet alle kleinkinderen wonen nog thuis.

En er zullen best situaties zijn dat je iemand tijdelijk in huis kan nemen om zo de zorg te ontlasten. Je kan ook thuiszorg bij je thuis krijgen.

Toen de corona in 2019 uitbrak heb ik mijn vader (toen 85 jaar) ook in huis genomen. Hij woont zelfstandig, en al zijn kinderen wonen op 1 a 2 uur rijden afstand.

Je was er al vroeg bij!
Ja joh natuurlijk. Ik sleep mijn hoogbejaarde oma twee trappen op naar mijn kleine appartementje, ze kan wel op de bank in de huiskamer.
Lekker zo als 30-er: vast tussen de huizencrisis en de corona ellende 😭
ClumsyNinja schreef:
27-11-2021 14:19
Ja joh natuurlijk. Ik sleep mijn hoogbejaarde oma twee trappen op naar mijn kleine appartementje, ze kan wel op de bank in de huiskamer.
Lekker zo als 30-er: vast tussen de huizencrisis en de corona ellende 😭
Jouw ouders zouden oma in huis kunnen nemen, wellicht?
Ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd, maar ik zou het wel doen in deze crisistijd.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
27-11-2021 12:45
Kamer delen zou geen probleem zijn, maar van Rutte mogen opa's en oma's niet bij kleinkinderen in de buurt komen...
Maar dan vorm je voor een bepaalde periode dus één huishouden. En deze ouderen liggen in bed, of zitten op de bank, en gaan verder nergens heen.

De adviezen van Rutte de overheid gelden in de situaties waarin ieder er zijn eigen sociale leven op na houdt, en je dus een risico voor elkaar vormt.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
hamerhaai schreef:
27-11-2021 13:03
Niet alle kleinkinderen wonen nog thuis.

En er zullen best situaties zijn dat je iemand tijdelijk in huis kan nemen om zo de zorg te ontlasten. Je kan ook thuiszorg bij je thuis krijgen.

Toen de corona in 2019 uitbrak heb ik mijn vader (toen 85 jaar) ook in huis genomen. Hij woont zelfstandig, en al zijn kinderen wonen op 1 a 2 uur rijden afstand.

Dat is nu juist het probleem: thuiszorg is eveneens overbelast.
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
27-11-2021 13:02
Ja doei


:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven