Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niemand kennen die corona heeft gehad

18-01-2021 23:34 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zijn er nog meer mensen die nog steeds helemaal niemand kennen die corona hebben of hebben gehad? Ik heb best een groot netwerk maar ik ken nog steeds niemand die positief is getest.

Natuurlijk ken ik wel mensen die mensen kennen die het hebben gehad.

Ik ben steeds aan het wachten wanneer de eerste zich aandient. Een groot deel van de mensen die ik ken zijn mensen die zich niet precies aan alle regels houden. Ook veel kinderen (ik heb zelf kinderen) en pubers (mijn vriend heeft 2 pubers) en hun vrienden. Wel weinig ouderen. In mijn netwerk is de oudste rond de 60. En ik woon in de randstad. Dat ook nog.

Overigens wil ik helemaal niks zeggen met dit topic. Het is geen statement ofzo. Ik begrijp heel goed dat ik gewoon geluk heb.
Alle reacties Link kopieren
In de eerste lockdown kende ik ook niemand. Helaas deze tweede ronde is het best dichtbij. Ook bij mensen die echt strak de regels naleven. En ook jongeren, de kinderen van mijn vriend zijn twintigers en die hebben het beiden gehad.
Alle reacties Link kopieren
Nou wees blij. Toch??
Ken je veel mensen uit de zorg??
Ik heb indruk dat daar de meeste besmettingen vandaan komen en dan zo mee naar huis.

Ik ken zeker 20 mensen die corona hebben gehad. Waaronder 1 familielid die opgenomen is geweest. En broer van mijn collega ( die ken ik zelf niet, maar die is overleden er aan.)
Als de mensen in je netwerk zich niet zo aan de regels houden, dan laten ze zich misschien niet testen met klachten? En hebben ze misschien wel Corona, terwijl ze dat niet weten. Of ze laten het niet aan hun hele netwerk weten?
Alle reacties Link kopieren
De laatste weken best wel veel. Een verre kennis is eraan overleden. Erg heftig, twee weken tussen de positieve test en het overlijden. Hij had wel een longziekte. Verder verschillende collega’s en de dochter van mijn vriend. In de meeste gevallen waren de klachten redelijk mild, variërend van een beetje keelpijn tot twee weken ziek met koorts.
In mijn nabije omgeving -collega’s, familie, vriendenkring, kennissen- hebben juist meerdere mensen Corona gehad. En tot nog toe hebben zij allemaal milde tot vrijwel geen klachten gehad. Jong en oud.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 18-01-2021 23:52
1.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
18-01-2021 23:40
Nou wees blij. Toch??
Ken je veel mensen uit de zorg??
Ik heb indruk dat daar de meeste besmettingen vandaan komen en dan zo mee naar huis.

Ik ken zeker 20 mensen die corona hebben gehad. Waaronder 1 familielid die opgenomen is geweest. En broer van mijn collega ( die ken ik zelf niet, maar die is overleden er aan.)
Ik heb 2 vriendinnen die in de zorg werken. En ja zij kennen natuurlijk wel mensen die het hebben of hebben gehad. Maar die ken ik dan weer niet. En tuurlijk ben ik blij.
En juist ook degenen die zich ongelooflijk strikt aan alle maatregelen houden, hebben Corona opgelopen. Maarja, als je in de zorg werkt, kun je jezelf wel een jaar lang thuis opsluiten in je vrije tijd, maar de kans op Corona blijft natuurlijk aanwezig.
Alle reacties Link kopieren
Wel via via maar niet daadwerkelijk iemand dichtbij. (Hadden bijna allemaal alleen maar lichte verkoudheids klachten en wat hoesten trouwens)
Nee dat is niet waar trouwens, ik ken 1 persoon maar het is eigenlijk twijfelachtig of zij aan Corona is overleden, toen werd er nog niet veel getest maar ze kreeg als oorzaak (naast ouderdom) ‘overleden door Corona’.
isa__88 wijzigde dit bericht op 18-01-2021 23:54
13.93% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken in mijn privéleven ook niemand die corona gehad heeft. Op mijn werk (zorg) heel veel mensen, waaronder ikzelf.
.
Alle reacties Link kopieren
Schoonfamilie woont in eerste brandhaard in Brabant. Zij hebben het in het begin gehad. Wij wonen in andere provincie.
Op school van dochter een leerling en meerdere ouders. Puber van de buren ook corona gehad. Collegas van partner. Dus wel dichtbij in tweede golf.

Ik kan me zomaar voorstellen dat je niet weet dat iemand in de straat het heeft.
Ik hoorde via via maanden geleden dat een familielid corona had. Maar voor de rest niemand, of het is mij niet verteld. En ja dat familielid houd zich aan de regels maar waarschijnlijk via school/opvang van kinderen opgelopen.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
18-01-2021 23:40
Nou wees blij. Toch??
Ken je veel mensen uit de zorg??
Ik heb indruk dat daar de meeste besmettingen vandaan komen en dan zo mee naar huis.
Zo ben ik er aan gekomen: mijn man had 1 dagje ingevallen op de Corona-afdeling van het ziekenhuis. Verder zien wij nauwelijks iemand, dus buiten ons gezin heeft hij niemand besmet.
Ik hoor veel coronagevallen van mensen uit het (middelbaar) onderwijs.
Vriendin 1 had het van de buurvrouw. Vriendin 2 had 1 persoon uitgenodigd voor haar mans 50ste verjaardag. En die had Corona.

Om maar aan te geven dat ook mensen die weinig mensen opzoeken het op kunnen lopen.
TO: ik denk dat jij en de mensen in je omgeving geluk hebben gehad. Of dat mensen in jouw omgeving zich niet laten testen. Ik had zelf nauwelijks klachten. Mijn broer werd vanwege een andere aandoening op Corona getest en bleek het ook gehad te hebben.
Ik via het werk zelfs iemand die het al twee keer heeft gehad. Beide keren geen heftige symptomen. Mijn beste vriendin raakte ook besmet en noemde haar symptomen mild. Maar haar lat ligt hoger dan de mijne, weet ik nu. Ze was twee weken doodziek met veel en pijnlijk hoesten, een rare hartslag en hoge koorts en weken later ruikt ze nog altijd niks meer.
ikBedoelHetGoed schreef:
19-01-2021 00:13
Ik via het werk zelfs iemand die het al twee keer heeft gehad. Beide keren geen heftige symptomen. Mijn beste vriendin raakte ook besmet en noemde haar symptomen mild. Maar haar lat ligt hoger dan de mijne, weet ik nu. Ze was twee weken doodziek met veel en pijnlijk hoesten, een rare hartslag en hoge koorts en weken later ruikt ze nog altijd niks meer.
Ik zou dat ook niet mild noemen maar ik heb meerdere keren gehoord dat iedereen die niet naar het ziekenhuis hoeft milde klachten zou hebben. Mij lijkt het alsnog erg heftig.
Ik heb samen met jou geen idee wat je met dit topic wil zeggen, TO.
Het is nogal abracadabra zal ik maar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Je zegt in je OP ook dat de mensen in jouw omgeving zich niet echt aan de regels houden. Dan gok ik dat ze zich ook niet laten testen als ze verkouden of zo zijn.

En ja, dan kan het dus gebeuren dat ze wel Corona gehad hebben maar het niet weten.

Overigens heb ik het er met mijn netwerk bijna met niemand over of ze al Corona gehad hebben of niet.
Alle reacties Link kopieren
2 collega's hier
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels helaas wel. Collega's
BIj mij ook diverse collega's. En ik heb het zelf ook gehad, waarschijnlijk (in het begin werd niet getest, tenzij je half dood was).
Ik ken er best wat, in alle leeftijdscategorieën. Vriendinnetje van mijn dochter en haar hele familie, een vriend van mijn man is eraan overleden, drie vriendinnen van mij in de zorg, ouders van vriendin van mij. Meerdere vrienden van mijn ouders, vader van een vriendje van school. De buurman. Dat zijn ze geloof ik wel. Één iemand overleden en een iemand op de IC gelegen (niet de overledene).
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
19-01-2021 00:16
Ik zou dat ook niet mild noemen maar ik heb meerdere keren gehoord dat iedereen die niet naar het ziekenhuis hoeft milde klachten zou hebben. Mij lijkt het alsnog erg heftig.
Precies, mild is niet naar het ziekenhuis. Ik heb zelf dus ook milde klachten gehad, maar ik en mijn omgeving vind het toch ernstig. 2 maanden geleden was ik een sportende fitte vrouw die 10 km rende en 50 km fietste. Nu ben ik heel blij als het me lukt om 500 m te wandelen (7 weken na besmetting op mijn werk). Ik had/ heb zowel lichamelijke als cognitieve klachten.
Ik ken helaas veel mensen die het hebben gehad, natuurlijk veel collega’s, maar ook familie. En iedereen hield zich streng aan de maatregelen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken meerdere mensen die het gehad hebben, hun laten zich ook gelijk testen bij klachten en als er iets uit het bco komt op dag 5. Sommige hadden nauwlijks wat, sommige niks, sommige waren goed ziek er van en ook 1 die, ondangs jonge leeftijd en prima gezondheid, op de ic aan de beademing heeft gelegen. Via werk "ken" ik ook mensen die er aan zijn overleden, via via ook trouwens. De oma van iemand, tante van een ander ed. Hier in de familie nog geen besmettingen gelukkig, onder vrienden wel maar dat zijn geen risico gevallen.

Als ik het zou krijgen zou ik het aan mijn werk/collega's direct vertellen (ook ivm het bco) maar verder zou het denk ik echt niet met iedereen ter spraken komen. Ik verwacht eerlijk gezegd dat jij wel mensen kent die het gehad hebben of hebben, maar dat je het niet weet van hun of ze zich gewoon niet hebben laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn schoonzus en haar moeder en mijn neefje
Vrienden van mij en hun kinderen
Dochter van Pianolerares
Moeder van vriendin van mijn dochter
klant op het werk

Allemaal milde klachten, geen ziekenhuis
Don't cry, buy a bag and move on.
Hier in het dorp heeft het in de eerste golf goed huisgehouden. Twee mensen die ik via via ken hebben in het ziekenhuis gelegen, aan de zuurstof.
Achteraf heb ik het ook gehad, wist dat wel want een fikse branderige hoest, geur en smaak kwijt. Is met een antistoffen test bevestigd, 2 maanden geleden. Vriendin had dezelfde klachten, dus ik ben er zeker van dat die dan ook COVID heeft doorgemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven