Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 2

14-09-2021 16:33 2127 berichten
En we kunnen weer verder.
Solomio schreef:
14-09-2021 17:44
Als gevaccineerde heb je gewoon een kleiner risico om besmet te zijn én om besmettelijk te zijn.

Een ongevaccineerde zonder klachten komt niet op de ic, maar we hebben het nu over besmettelijkheid toch? Mss krijgt diegene later alsnog klachten.
Iemand zonder klachten kan besmet en besmettelijk zijn. Die kans is bij ongevaccineerden groter dan bij gevaccineerden.
Ah zo bedoelde je
Alle reacties Link kopieren
Cookielover schreef:
14-09-2021 18:05
Precies. De uitgebreidere versie van:

Maar. De. Kans. Is. Veel. Kleiner.
Exact. 1384.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-09-2021 17:29
Maar het risico hoeft niet naar nul, maar moet wel laag genoeg blijven.
En ongevaccineerden zonder klachten zijn riskanter dan gevaccineerden zonder klachten.

Als de horeca niet gaat handhaven maakt het natuurlijk helemaal niks uit wie 'gevaarlijker' is.
Het risico is al laag genoeg nu degenen die dat wilden zijn gevaccineerd, die zijn nu beschermd tegen ernstige ziekte. Of heb je geen vertrouwen in de werking ervan :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 18:27
Het risico is al laag genoeg nu degenen die dat wilden zijn gevaccineerd, die zijn nu beschermd tegen ernstige ziekte. Of heb je geen vertrouwen in de werking ervan :mrgreen:
Wat een kleuterreactie.

Mss lees je niet alles, maar toevallig heb ik een goede vriendin die geen antistoffen heeft aangemaakt na vaccinatie.
Ik heb er dus alle vertrouwen in, maar ik weet dat het én niet 100% garantie geeft én dat er kwetsbaren zijn voor wie het nog minder bescherming biedt.

En nee, het risico is dus nog niet laag genoeg, anders zouden er nu niet nog 200 mensen op de ic's liggen en zouden alle maatregelen eraf kunnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
diamantje123 schreef:
14-09-2021 18:27
Het risico is al laag genoeg nu degenen die dat wilden zijn gevaccineerd, die zijn nu beschermd tegen ernstige ziekte. Of heb je geen vertrouwen in de werking ervan :mrgreen:
Alle vertrouwen in het vaccin uiteraard. Maar als er een grote uitbraak komt onder een groep weigeraars en een deel van hen komt op de IC terecht heeft dat ook gevolgen voor de overige zorg. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.
diamantje123 schreef:
14-09-2021 18:27
Het risico is al laag genoeg nu degenen die dat wilden zijn gevaccineerd, die zijn nu beschermd tegen ernstige ziekte. Of heb je geen vertrouwen in de werking ervan :mrgreen:
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Goh diamantje, als jullie straks in t ziekenhuis liggen, worden wij weer beperkt. En bedankt he?
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 25 september zijn ik en mijn naasten niet meer welkom in de horeca
:cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Madeliefjees schreef:
14-09-2021 19:32
Goh diamantje, als jullie straks in t ziekenhuis liggen, worden wij weer beperkt. En bedankt he?
Geen dank. Ik sta met liefde mijn ziekenhuisbed aan iemand anders af hoor
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:33
Vanaf 25 september zijn ik en mijn naasten niet meer welkom in de horeca
:cheer2:
Yayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.
Overigens is iedereen welkom in de horeca hè.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:33
Vanaf 25 september zijn ik en mijn naasten niet meer welkom in de horeca
:cheer2:
Je bent nog steeds welkom maar dan met een tvt.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
14-09-2021 19:37
Je bent nog steeds welkom maar dan met een tvt.
Ik ondersteun de test maatschappij niet, en nog velen met mij. Dus helaas, voorlopig geen drankjes en etentjes meer.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:40
Ik ondersteun de test maatschappij niet, en nog velen met mij. Dus helaas, voorlopig geen drankjes en etentjes meer.
En dat is een keuze.
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:33
Vanaf 25 september zijn ik en mijn naasten niet meer welkom in de horeca
:cheer2:
Tja, als jij de keuze maakt om je niet te laten testen of vaccineren, kun je inderdaad niet naar binnen in de horeca. Gelukkig ben je er blij mee zo te lezen. Fijn!
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:40
Ik ondersteun de test maatschappij niet, en nog velen met mij. Dus helaas, voorlopig geen drankjes en etentjes meer.
Wel lekker sparen zo :euro: :euro: , hypotheek aflossen ofzo ;)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
14-09-2021 19:46
Wel lekker sparen zo :euro: :euro: , hypotheek aflossen ofzo ;)
Dat viel mij dus ook op hoeveel geld ik over hou en nu nog meer want als ik niet meer naar de bios kan zonder dat ik mij eerst moet testen zeg ik mijn abonnement op. Mijn museumkaart hoef ik niet meer te verlengen. Geen lunches meer en ook niet meer uit eten...Kassa!
sjaantje37 wijzigde dit bericht op 14-09-2021 19:49
0.00% gewijzigd
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:40
Ik ondersteun de test maatschappij niet, en nog velen met mij. Dus helaas, voorlopig geen drankjes en etentjes meer.
Dat "velen" valt gelukkig wel mee. Een kleine weliswaar hard schreeuwende minderheid gelukkig.
Solomio schreef:
14-09-2021 19:35
Yayyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.
Overigens is iedereen welkom in de horeca hè.
Maar niet spontaan toch? Hoe zit dat met tvt, kan je dan direct terecht? Edit: nee dus, 24 uur van te voren... En ik moet er 20 km voor rijden :facepalm:

En iets anders wat ik me afvraag; is er in de afgelopen anderhalf jaar ook naar de IC capaciteiten gekeken want ik vrees dat wanneer er dadelijk een variant komt waarbij het vaccin niet goed werkt (zoals bv het geval van de griep in 2017) dat er dan weer moord en brand geschreeuwd wordt. En dan bedoel ik niet recovery ruimtes gebruiken om IC bedden neer te kwakken maar echt een plan van aanpak om de capaciteit te vergroten zonder dat andere zorg weer in het geding komt.
anoniem_654f44eab910a wijzigde dit bericht op 14-09-2021 20:00
5.60% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lacuba schreef:
14-09-2021 19:49
Dat "velen" valt gelukkig wel mee. Een kleine weliswaar hard schreeuwende minderheid gelukkig.
In mijn regio toch echt wel de meesten hoor. Ik vind het wel heel erg voor de lokale horeca hier. Ben ook benieuwd in hoeverre ze dit gaan handhaven in de horeca aangezien het gros van de jongeren hier niet is gevaccineerd en de vaccinatiegraad is hier ook laag.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:58
In mijn regio toch echt wel de meesten hoor. Ik vind het wel heel erg voor de lokale horeca hier. Ben ook benieuwd in hoeverre ze dit gaan handhaven in de horeca aangezien het gros van de jongeren hier niet is gevaccineerd en de vaccinatiegraad is hier ook laag.
In het begin zal er streng gehandhaafd worden zeker als ze vanuit de gemeente controleurs gaan inzetten maar zeker in stam en buurt cafés wordt dat na verloop van tijd minder.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
14-09-2021 19:48
Dat viel mij dus ook op hoeveel geld ik over hou en nu nog meer want als ik niet meer naar de bios kan zonder dat ik mij eerst moet testen zeg ik mijn abonnement op. Mijn museumkaart hoef ik niet meer te verlengen. Geen lunches meer en ook niet meer uit eten...Kassa!
Ja voor mij maakt het hele toegangsbewijs niet zoveel uit, want ik ging toch al bijna nooit uit eten enzo. Maar ik kan me zeker voorstellen dat het voor sommige mensen echt een hoop geld scheelt aan het einde van de maand ja :)


On topic; ik heb sportscholen niet langs horen komen tijdens de persconferentie. Dus je mag wel zonder toegangsbewijs naar de sportschool (uur of twee uur lopen hijgen en zweten), maar niet in uit eten of naar de bios? Misschien heb ik iets gemist hoor, maar wel apart :bonk:
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
14-09-2021 20:00
Ja voor mij maakt het hele toegangsbewijs niet zoveel uit, want ik ging toch al bijna nooit uit eten enzo. Maar ik kan me zeker voorstellen dat het voor sommige mensen echt een hoop geld scheelt aan het einde van de maand ja :)


On topic; ik heb sportscholen niet langs horen komen tijdens de persconferentie. Dus je mag wel zonder toegangsbewijs naar de sportschool (uur of twee uur lopen hijgen en zweten), maar niet in uit eten of naar de bios? Misschien heb ik iets gemist hoor, maar wel apart :bonk:
Het is ook best apart allemaal maar goed go with the flow......het wordt weer overwinteren. :)
Lacuba schreef:
14-09-2021 19:49
Dat "velen" valt gelukkig wel mee. Een kleine weliswaar hard schreeuwende minderheid gelukkig.
Dat vraag ik me oprecht af, als ik nu bij de recente nieuwspublicaties kijk op facebook zie je alleen maar boospoppen, echt duizenden op een bericht. Neem niet aan dat er alleen wappies een fb-pagina hebben.
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:11
Dat vraag ik me oprecht af, als ik nu bij de recente nieuwspublicaties kijk op facebook zie je alleen maar boospoppen, echt duizenden op een bericht. Neem niet aan dat er alleen wappies een fb-pagina hebben.
Het overgrote deel is gevaccineerd, die hoeven weinig te doen volgens mij? Dus ik kan mij niet voorstellen dat die boos zijn
Arena89 schreef:
14-09-2021 20:15
Het overgrote deel is gevaccineerd, die hoeven weinig te doen volgens mij? Dus ik kan mij niet voorstellen dat die boos zijn
Welnee, die laten even binnen een paar seconden hun code scannen en gaan lekker eten. En, het belangrijkste, ze dragen eraan bij dat er snel een einde aan alle maatregelen mogelijk is. Restaurants waarvan de eigenaren niet "mee doen" zullen hopelijk snel gesloten worden. Waardoor ook kwetsbare mensen bij wie vaccineren geen effect heeft in een veilige omgeving kunnen uitgaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven