Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 2

14-09-2021 16:33 2127 berichten
En we kunnen weer verder.
Neoflux schreef:
14-09-2021 19:57
Maar niet spontaan toch? Hoe zit dat met tvt, kan je dan direct terecht? Edit: nee dus, 24 uur van te voren... En ik moet er 20 km voor rijden :facepalm:
Maximaal 24u vantevoren is het toch?
Alle reacties Link kopieren
Friction-90 schreef:
14-09-2021 20:00
Ja voor mij maakt het hele toegangsbewijs niet zoveel uit, want ik ging toch al bijna nooit uit eten enzo. Maar ik kan me zeker voorstellen dat het voor sommige mensen echt een hoop geld scheelt aan het einde van de maand ja :)


On topic; ik heb sportscholen niet langs horen komen tijdens de persconferentie. Dus je mag wel zonder toegangsbewijs naar de sportschool (uur of twee uur lopen hijgen en zweten), maar niet in uit eten of naar de bios? Misschien heb ik iets gemist hoor, maar wel apart :bonk:
Die sportscholen komen vast nog wel tzt
Arena89 schreef:
14-09-2021 20:15
Het overgrote deel is gevaccineerd, die hoeven weinig te doen volgens mij? Dus ik kan mij niet voorstellen dat die boos zijn
Nouja ik verbaas me dan ook als ik bijvoorbeeld de reacties in dit topic dan vergelijk met de reacties op fb. Zie bijvoorbeeld:
https://www.facebook.com/nu.nl/posts/5158503814177381
https://www.facebook.com/nos/posts/5215567985125384
De meeste mensen klagen over de verdeeldheid. Als je een persoon in je vriendengroep of gezin hebt die niet gevaccineerd is dan zit een spontaan horeca bezoekje er gewoon niet meer in.
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
14-09-2021 19:33
Vanaf 25 september zijn ik en mijn naasten niet meer welkom in de horeca
:cheer2:
Iedereen is welkom, jankerd.
oktovrouw schreef:
14-09-2021 20:28
Maximaal 24u vantevoren is het toch?
Ohja sorry, ik krijg gewoon geen testmogelijkheid binnen 24 uur zie ik haha
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 19:57
Maar niet spontaan toch? Hoe zit dat met tvt, kan je dan direct terecht? Edit: nee dus, 24 uur van te voren... En ik moet er 20 km voor rijden :facepalm:

En iets anders wat ik me afvraag; is er in de afgelopen anderhalf jaar ook naar de IC capaciteiten gekeken want ik vrees dat wanneer er dadelijk een variant komt waarbij het vaccin niet goed werkt (zoals bv het geval van de griep in 2017) dat er dan weer moord en brand geschreeuwd wordt. En dan bedoel ik niet recovery ruimtes gebruiken om IC bedden neer te kwakken maar echt een plan van aanpak om de capaciteit te vergroten zonder dat andere zorg weer in het geding komt.
Heb jij 1,5 jaar onder een steen geleefd ofzo?
Ic opschalen is niet zo eenvoudig, dat kun je hier in ongeveer een miljoen topics lezen.
Ik begrijp niet dat iemand dat wéér oppert.

En dat je niet spontaan naar de horeca kunt, tja, jammer.
Je kon een hele poos helemaal niet naar de horeca, daarna een poos alleen op afspraak.
En nu kun dus met een QR-code. Steeds weer een stapje makkelijker.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:32
Nouja ik verbaas me dan ook als ik bijvoorbeeld de reacties in dit topic dan vergelijk met de reacties op fb. Zie bijvoorbeeld:
https://www.facebook.com/nu.nl/posts/5158503814177381
https://www.facebook.com/nos/posts/5215567985125384
De meeste mensen klagen over de verdeeldheid. Als je een persoon in je vriendengroep of gezin hebt die niet gevaccineerd is dan zit een spontaan horeca bezoekje er gewoon niet meer in.
In die reacties zag ik alweer gifprik, apartheid, 'even besmettelijk' etc erbij gehaald worden.
Iedereen die eerst een genuanceerd geluid liet horen over de maatregelen en uitleg wilde geven werd al gauw digitaal gekielhaald en landverrader genoemd....dat waren nog de nette reacties. Dus de personen die het er wel mee eens zijn reageren daar niet meer, zoals ik.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:32
Nouja ik verbaas me dan ook als ik bijvoorbeeld de reacties in dit topic dan vergelijk met de reacties op fb. Zie bijvoorbeeld:
https://www.facebook.com/nu.nl/posts/5158503814177381
https://www.facebook.com/nos/posts/5215567985125384
De meeste mensen klagen over de verdeeldheid. Als je een persoon in je vriendengroep of gezin hebt die niet gevaccineerd is dan zit een spontaan horeca bezoekje er gewoon niet meer in.
Als je een ongevaccineerde in je omgeving hebt heb je sowieso een probleem. En dat probleem is groter dan dat je 'niet spontaan naar de horeca kan'.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
14-09-2021 20:41
En dat je niet spontaan naar de horeca kunt, tja, jammer.
Je kon een hele poos helemaal niet naar de horeca, daarna een poos alleen op afspraak.
En nu kun dus met een QR-code. Steeds weer een stapje makkelijker.
Dit.

Zou behoorlijk kudt zijn als we straks niet meer naar de horeca kunnen omdat een stel dommies zich niet laat vaccineren.
Solomio schreef:
14-09-2021 20:41
Heb jij 1,5 jaar onder een steen geleefd ofzo?
Ic opschalen is niet zo eenvoudig, dat kun je hier in ongeveer een miljoen topics lezen.
Ik begrijp niet dat iemand dat wéér oppert.

En dat je niet spontaan naar de horeca kunt, tja, jammer.
Je kon een hele poos helemaal niet naar de horeca, daarna een poos alleen op afspraak.
En nu kun dus met een QR-code. Steeds weer een stapje makkelijker.
Nou ik heb me vooral 1,5 jaar bezig gehouden met de reisellende tijdens corona en geen tijd gehad om alles uit te pluizen hoe het allemaal zit met IC opschalingen etc dus zo'n rare vraag is dat toch niet.
PimPom schreef:
14-09-2021 20:42
In die reacties zag ik alweer gifprik, apartheid, 'even besmettelijk' etc erbij gehaald worden.
Iedereen die eerst een genuanceerd geluid liet horen over de maatregelen en uitleg wilde geven werd al gauw digitaal gekielhaald en landverrader genoemd....dat waren nog de nette reacties. Dus de personen die het er wel mee eens zijn reageren daar niet meer, zoals ik.
Dat zou kunnen, maar dat maakt de groep die er kennelijk anders over denkt niet kleiner :)
Cookielover schreef:
14-09-2021 20:46
Dit.

Zou behoorlijk kudt zijn als we straks niet meer naar de horeca kunnen omdat een stel dommies zich niet laat vaccineren.
Jammer zo'n uitspraken als 'dommies' want ik lees ook mensen die allergische reacties krijgen op het vaccin en daarom niet gevaccineerd kunnen worden en dus voor tvt moeten gaan of de 'digibeten' die schijnbaar helemaal niet snappen hoe het allemaal werkt en moeite hebben met zo'n bezoek plannen. Waarom niet gewoon niet-gevaccineerde en gevaccineerde benoemen? Lijkt me al een stuk vriendelijker.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:51
Jammer zo'n uitspraken als 'dommies' want ik lees ook mensen die allergische reacties krijgen op het vaccin en daarom niet gevaccineerd kunnen worden en dus voor tvt moeten gaan of de 'digibeten' die schijnbaar helemaal niet snappen hoe het allemaal werkt en moeite hebben met zo'n bezoek plannen. Waarom niet gewoon niet-gevaccineerde en gevaccineerde benoemen? Lijkt me al een stuk vriendelijker.
Er zijn mensen die zich niet laten vaccineren vanwege 'goede' redenen, maar het gros heeft helemaal geen goede reden en mag wat mij betreft best dommies genoemd worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:48

Dat zou kunnen, maar dat maakt de groep die er kennelijk anders over denkt niet kleiner :)
Maar de verhoudingen voor/tegen die je denkt waar te nemen wel.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:35
Ohja sorry, ik krijg gewoon geen testmogelijkheid binnen 24 uur zie ik haha

Er stond gisteren in kranten een advertentie van de overheid dat bedrijven die aan de voorwaarden voldoen zich kunnen inschrijven omdat er wordt gewerkt aan uitbreiding van testlocaties, per oktober.
Hopelijk wordt dat goed geregeld zodat ongevaccineerden vrij eenvoudig in de buurt een test kunnen laten doen .
nounou
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:51
Jammer zo'n uitspraken als 'dommies' want ik lees ook mensen die allergische reacties krijgen op het vaccin en daarom niet gevaccineerd kunnen worden en dus voor tvt moeten gaan of de 'digibeten' die schijnbaar helemaal niet snappen hoe het allemaal werkt en moeite hebben met zo'n bezoek plannen. Waarom niet gewoon niet-gevaccineerde en gevaccineerde benoemen? Lijkt me al een stuk vriendelijker.
Je weet best wie de "dommies" zijn..
Solomio schreef:
14-09-2021 20:53
Er zijn mensen die zich niet laten vaccineren vanwege 'goede' redenen, maar het gros heeft helemaal geen goede reden en mag wat mij betreft best dommies genoemd worden.
Dat mag zeker maar vriendelijk is het allerminst en zegt meer over degene die zoiets schrijft, beetje dezelfde vibe die ik krijg als de mensen die onder van die nieuwsartikelen 'schapen, gifprik, mondpamper etc' roept.
PimPom schreef:
14-09-2021 20:53
Maar de verhoudingen voor/tegen die je denkt waar te nemen wel.
Ik ben benieuwd! Zeker als je de geluiden hoort van degene die het zouden moeten handhaven.
Zazamaenade schreef:
14-09-2021 20:57
Er stond gisteren in kranten een advertentie van de overheid dat bedrijven die aan de voorwaarden voldoen zich kunnen inschrijven omdat er wordt gewerkt aan uitbreiding van testlocaties, per oktober.
Hopelijk wordt dat goed geregeld zodat ongevaccineerden vrij eenvoudig in de buurt een test kunnen laten doen .
Ja dan ben ik benieuwd want nu zou de eerste testmogelijkheid over 2 dagen zijn 20 km verderop. Zal dan inderdaad wel wat geüpgrade worden als het daadwerkelijk in is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:59
Dat mag zeker maar vriendelijk is het allerminst en zegt meer over degene die zoiets schrijft, beetje dezelfde vibe die ik krijg als de mensen die onder van die nieuwsartikelen 'schapen, gifprik, mondpamper etc' roept.



Ik ben benieuwd! Zeker als je de geluiden hoort van degene die het zouden moeten handhaven.

Er zijn tienduizenden cafés en restaurants in Nederland. Dat er nu enkele tientallen (of honderden?) bedrijven lawaai maken dat ze geen QR-code gaan scannen zegt mij niet zoveel hoor.
De bedrijven die blij zijn dat ze volledig open kunnen, weer aan het werk, die hoor je nu even niet.
nounou
Zazamaenade schreef:
14-09-2021 21:05
Er zijn tienduizenden cafés en restaurants in Nederland. Dat er nu enkele tientallen (of honderden?) bedrijven lawaai maken dat ze geen QR-code gaan scannen zegt mij niet zoveel hoor.
De bedrijven die blij zijn dat ze volledig open kunnen, weer aan het werk, die hoor je nu even niet.
Sinds de persco zie ik hier het gros van de lokale cafés en restaurants posten dat ze niet gaan controleren en iedereen welkom blijft. Dus ik vermoed dat het wel meer dan tientallen zullen zijn als ik hier in mijn eigen omgeving al een groot aantal erover zie posten. Vraag me af voor hoelang natuurlijk als ze dadelijk een controle zouden krijgen, maar op die posts krijgen ze dus alleen maar positieve geluiden, zie geen enkel boos poppetje erbij staan of negatieve reactie of mensen durven niet zo te reageren, kan natuurlijk ook nog.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 20:59
Dat mag zeker maar vriendelijk is het allerminst en zegt meer over degene die zoiets schrijft, beetje dezelfde vibe die ik krijg als de mensen die onder van die nieuwsartikelen 'schapen, gifprik, mondpamper etc' roept.
Nee, vriendelijk is het niet.
Maar wat wil je, als de non-vaxxers steeds maar weer dezelfde onzin uitkramen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 21:11
Sinds de persco zie ik hier het gros van de lokale cafés en restaurants posten dat ze niet gaan controleren en iedereen welkom blijft. Dus ik vermoed dat het wel meer dan tientallen zullen zijn als ik hier in mijn eigen omgeving al een groot aantal erover zie posten. Vraag me af voor hoelang natuurlijk als ze dadelijk een controle zouden krijgen, maar op die posts krijgen ze dus alleen maar positieve geluiden, zie geen enkel boos poppetje erbij staan of negatieve reactie of mensen durven niet zo te reageren, kan natuurlijk ook nog.
Tis gewoon dom, want zo roepen ze gewoon weer nieuwe maatregelen over zichzelf af.
Hopelijk hoeven dan alleen die zaken dicht die niet willen controleren.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
14-09-2021 20:00
In het begin zal er streng gehandhaafd worden zeker als ze vanuit de gemeente controleurs gaan inzetten maar zeker in stam en buurt cafés wordt dat na verloop van tijd minder.
Nou, als ze dezelfde BOA’s inzetten die hier de parkeerboetes uitdelen dan wordt het een feest is het feest snel afgelopen!
Solomio schreef:
14-09-2021 21:11
Nee, vriendelijk is het niet.
Maar wat wil je, als de non-vaxxers steeds maar weer dezelfde onzin uitkramen?
Ik denk dat zo'n uitspraken alleen maar meer agressie en verdeeldheid creëren. Van beiden kampen overigens, wappie is niet vriendelijk en schaap ook niet. En al die andere belachelijke termen. Als iedereen gewoon netjes zou blijven zouden ook niet zoveel mensen tegen de schenen geschopt worden en er misschien ook beter geluisterd worden naar tegenargumenten.
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 21:11
Sinds de persco zie ik hier het gros van de lokale cafés en restaurants posten dat ze niet gaan controleren en iedereen welkom blijft. Dus ik vermoed dat het wel meer dan tientallen zullen zijn als ik hier in mijn eigen omgeving al een groot aantal erover zie posten. Vraag me af voor hoelang natuurlijk als ze dadelijk een controle zouden krijgen, maar op die posts krijgen ze dus alleen maar positieve geluiden, zie geen enkel boos poppetje erbij staan of negatieve reactie of mensen durven niet zo te reageren, kan natuurlijk ook nog.
Volg je serieus de horeca op facebook?
Alle reacties Link kopieren
Neoflux schreef:
14-09-2021 21:11
Sinds de persco zie ik hier het gros van de lokale cafés en restaurants posten dat ze niet gaan controleren en iedereen welkom blijft. Dus ik vermoed dat het wel meer dan tientallen zullen zijn als ik hier in mijn eigen omgeving al een groot aantal erover zie posten. Vraag me af voor hoelang natuurlijk als ze dadelijk een controle zouden krijgen, maar op die posts krijgen ze dus alleen maar positieve geluiden, zie geen enkel boos poppetje erbij staan of negatieve reactie of mensen durven niet zo te reageren, kan natuurlijk ook nog.
Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat dat deels grootspraak is. Op eerdere momenten was er ook veel weerstand en uiteindelijk acceptatie. Als de keuze gaat zijn tussen een groot risico op een hoge boete en open met QR denk ik dat de meesten overstag zullen gaan. Net zoals met roken destijds. En natuurlijk zijn er nu nog steeds gelegenheden waar gerookt wordt, maar normaal is dat niet meer.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven