Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 20:18
Ik voel me niet verantwoordelijk voor Nederland of de wereld. Ik voel me verantwoordelijk voor mijn directe omgeving. De omgeving is gevaccineerd en gezond. Als iedereen zelfde mindset heeft dan komen we er ook wel.
Nee want als iedereen diezelfde mindset heeft laat niemand zich vaccineren.

En zoals we vaak hebben gezien helaas geldt het niet alleen voor ongezonde mensen dat ze ziek worden.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 20:19
Ja, goddank lijkt er een positief effect te zijn na vaccinatie.
Het verschil was echt bizar. Van om 19:00 gelijk met kind naar bed, ineens weer normale tijden naar bed. Niet meer buiten adem, alles weer kunnen.
Had het wel gelezen, maar was sceptisch. Was niet nodig zo bleek.
Hecamel schreef:
04-10-2021 20:19
Nee want als iedereen diezelfde mindset heeft laat niemand zich vaccineren.

En zoals we vaak hebben gezien helaas geldt het niet alleen voor ongezonde mensen dat ze ziek worden.
Zeg je dit omdat je om mij geeft? Een anoniem persoon op het web. Of uit je eigen begeerten? Iedereen een prik.
Alle reacties Link kopieren
Je had ook kunnen vragen of deel 2 weer open kon, dat topic was nog niet vol.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Volwassenen mogen nu een derde Pfizer prik van het EMA als ze dat willen: https://www.nu.nl/coronavirus/6160555/e ... redirect=1

Kost niks; tenminste, het is al betaald van je belastinggeld.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 19:13
Natuurlijk vind ik druk op de zorg niet goed maar ik voel me daar niet verantwoordelijk voor. We zijn geen punt bereikt waarin de maatschappij van mij afhankelijk is.
Maar vind je het dan wel een probleem dat de maatschappij daarom haar eigen plan trekt in de vorm van QR-codes? Om zich te beschermen tegen mensen die denken zoals jij?
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 20:22
Zeg je dit omdat je om mij geeft? Een anoniem persoon op het web. Of uit je eigen begeerten? Iedereen een prik.
Ik zeg dat omdat ik niet om iedereen als persoon geef, maar wel om de maatschappij als geheel. Als ik een prik neem en daarmee zorg dat de mensen die geen vaccin kunnen krijgen weer naar een café kunnen, en als we daardoor alle maatregelen weer kunnen loslaten doe ik dat graag.

Persoonlijk zou ik liever zien dat dit nog ff doorgaat, want ik heb er een hele leuke baan aan. Op het moment dat er geen hulp meer van ggd-en nodig is ben ik ook overbodig.
retrostar schreef:
04-10-2021 20:36
Volwassenen mogen nu een derde Pfizer prik van het EMA als ze dat willen: https://www.nu.nl/coronavirus/6160555/e ... redirect=1

Kost niks; tenminste, het is al betaald van je belastinggeld.
Ik ben benieuwd. Over 4 maanden zou ik hem wel willen.
Hecamel schreef:
04-10-2021 20:44
Ik zeg dat omdat ik niet om iedereen als persoon geef, maar wel om de maatschappij als geheel. Als ik een prik neem en daarmee zorg dat de mensen die geen vaccin kunnen krijgen weer naar een café kunnen, en als we daardoor alle maatregelen weer kunnen loslaten doe ik dat graag.

Persoonlijk zou ik liever zien dat dit nog ff doorgaat, want ik heb er een hele leuke baan aan. Op het moment dat er geen hulp meer van ggd-en nodig is ben ik ook overbodig.
Uiteindelijk denk ook jij aan je eigen belang. Pfizer ook. De overheid ook.
Ik de mijne. Moet kunnen.
Fairway schreef:
04-10-2021 20:38
Maar vind je het dan wel een probleem dat de maatschappij daarom haar eigen plan trekt in de vorm van QR-codes? Om zich te beschermen tegen mensen die denken zoals jij?
Probleem is een groot woord. Irritant en irrationeel is het zeker.
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 20:47
Uiteindelijk denk ook jij aan je eigen belang. Pfizer ook. De overheid ook.
Ik de mijne. Moet kunnen.
Bij mensen die zich laten vaccineren komen eigenbelang en groepsbelang overeen, bij de mensen die zich niet laten vaccineren speelt alleen eigenbelang.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 19:22

Ik snap ook niet dat het zo'n heisa is over deze vaccinatie. Over andere vaccins hoor je zelden iets. Niemand (of weinig mensen) denken één seconde na over een vaccinatie voor een tropische reis of iets dergelijks. Maar deze vaccinatie wordt opeens gebruikt (misbruikt) om je af te zetten tegen de overheid, om de raarste dingen te gaan schreeuwen en ga zo maar door.
Ik heb de vaccinatie voor HPV ook niet gehad. Daar was toen en ik denk nu nog steeds ook 'heisa' over.
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 20:47
Uiteindelijk denk ook jij aan je eigen belang. Pfizer ook. De overheid ook.
Ik de mijne. Moet kunnen.
Als ik aan mijn eigen belang zou denken zou ik mensen afraden om zich te laten vaccineren. Zo veel mogelijk met snotterende mensen om te gaan en zich zo vaak mogelijk laten testen.
Dan denk ik aan mijn belang.

Maar dat doe ik niet. Want ik zie wat er gebeurt. Ik zie super benauwde mensen. Ik zie mensen die een aandoening hebben en nu wegkwijnen thuis omdat ze nog steeds niet weg kunnen. En ja dat komt door de QR code. En die is er weer omdat er mensen zijn die dus alleen in eigenbelang denken.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 21:03
Ik heb de vaccinatie voor HPV ook niet gehad. Daar was toen en ik denk nu nog steeds ook 'heisa' over.
Maar in je OP geef je aan dat er geen nepnieuws gepost mag worden, maar jij laat je beslissingen wel (mede) leiden door nepnieuws.
Net als die 'heisa' over die hpv-vaccinatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
04-10-2021 21:06
Als ik aan mijn eigen belang zou denken zou ik mensen afraden om zich te laten vaccineren. Zo veel mogelijk met snotterende mensen om te gaan en zich zo vaak mogelijk laten testen.
Dan denk ik aan mijn belang.

Maar dat doe ik niet. Want ik zie wat er gebeurt. Ik zie super benauwde mensen. Ik zie mensen die een aandoening hebben en nu wegkwijnen thuis omdat ze nog steeds niet weg kunnen. En ja dat komt door de QR code. En die is er weer omdat er mensen zijn die dus alleen in eigenbelang denken.
Waarom zou het in je eigen belang zijn als zo min mogelijk mensen zich laten vaccineren?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 20:47
Probleem is een groot woord. Irritant en irrationeel is het zeker.
Dat is nou precies wat ik vind van mensen die zich niet laten vaccineren.

Een probleem wil ik ze niet noemen, het is hun goed recht. Maar wat irritant en irrationeel dat ze hun eigen weg denken te moeten gaan, maar wel bij het collectief aankloppen op het moment dat het mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 21:03
Ik heb de vaccinatie voor HPV ook niet gehad. Daar was toen en ik denk nu nog steeds ook 'heisa' over.
Oh, dat zou ik dan wel laten doen als ik een kind in die leeftijd had. Het schijnt voor een groot deel kanker te voorkomen. En als dat gratis is; ach. Wordt toch weggegooid als het niet gebruikt wordt. En als ik dan de kans op narigheid kleiner kan maken dan zou ik dat doen. Scheelt je één verwijt minder later. :proud:

Verder geen sterke mening hoor wat mensen kiezen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Fairway schreef:
04-10-2021 21:14
Dat is nou precies wat ik vind van mensen die zich niet laten vaccineren.

Een probleem wil ik ze niet noemen, het is hun goed recht. Maar wat irritant en irrationeel dat ze hun eigen weg denken te moeten gaan, maar wel bij het collectief aankloppen op het moment dat het mis gaat.
Daar betaal je dan ook elke maand je premie voor.
Sjaantje37 schreef:
04-10-2021 21:29
Daar betaal je dan ook elke maand je premie voor.
Niet een beetje ook.
Solomio schreef:
04-10-2021 21:13
Maar in je OP geef je aan dat er geen nepnieuws gepost mag worden, maar jij laat je beslissingen wel (mede) leiden door nepnieuws.
Net als die 'heisa' over die hpv-vaccinatie.
Oke en wat is je punt? Ik verspreid geen nepnieuws nu toch? Ik zeg letterlijk alleen maar dat ik die vaccinatie niet heb gehad. Je weet niet eens de beweegredenen waarom.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 21:52
Oke en wat is je punt? Ik verspreid geen nepnieuws nu toch? Ik zeg letterlijk alleen maar dat ik die vaccinatie niet heb gehad. Je weet niet eens de beweegredenen waarom.
Je schrijft zelf: Ben bang voor de bijwerkingen van het vaccin (op de lange termijn).
Die angst is gebaseerd op nepnieuws.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
04-10-2021 21:58
Je schrijft zelf: Ben bang voor de bijwerkingen van het vaccin (op de lange termijn).
Die angst is gebaseerd op nepnieuws.
Ik had het over de redenen om niet de HPV vaccinatie te nemen. Maar dit is offtopic dus ik ga hier verder niet op in.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 22:00
Ik had het over de redenen om niet de HPV vaccinatie te nemen. Maar dit is offtopic dus ik ga hier verder niet op in.
Ik heb die zin gekopieerd uit je eigen eerste reactie in dit topic, toen het helemaal nog niet over de hpv-vaccinatie ging.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
04-10-2021 19:23
En nogmaals, er zijn geen bijwerkingen op lange termijn na vaccinatie. Die vaccins zijn na een paar weken volledig je lichaam uit.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:42
Reden: Kwalijke Desinformatie
32.59% gewijzigd
Solomio schreef:
04-10-2021 22:03
Ik heb die zin gekopieerd uit je eigen eerste reactie in dit topic, toen het helemaal nog niet over de hpv-vaccinatie ging.
Okay. Dus ik neem geen Covid vaccinatie omdat ik me baseer op nepnieuws. Is goed. En nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven