Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 22:05
Okay. Dus ik neem geen Covid vaccinatie omdat ik me baseer op nepnieuws. Is goed. En nu?
Nu vraag ik me af hoe je dat kunt rijmen met wat je in de OP schrijft: dat er geen nepnieuws gedeeld mag worden.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
04-10-2021 22:04
[...]
Je weet dat 'na de vaccinatie' niet hetzelfde is als 'door de vaccinatie'?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:48
Reden: quote verwijderd
39.77% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
04-10-2021 22:04
[...]
Na vaccinatie en door vaccinatie is niet hetzelfde.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:48
Reden: quote verwijderd
43.46% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
04-10-2021 22:04
[...]
Serieus, gehoord? Aan één oor doof?

En een miskraam na vaccinatie komt 100% zeker voor, want veel vaccinaties en veel miskramen. Dus ook miskraam na vaccinatie.

Ik ken iemand die een miskraam gehad heeft en zich niet heeft laten vaccineren...
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:47
Reden: quote verwijderd
23.79% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
Solomio schreef:
04-10-2021 22:06
Nu vraag ik me af hoe je dat kunt rijmen met wat je in de OP schrijft: dat er geen nepnieuws gedeeld mag worden.
Ik deel toch geen nepnieuws? ik leg uit waarom ik het nog niet doe. Ik wil eerst meer informatie en die heb ik nu nog niet.

Andere vraag: stel iedereen in Nederland vaccineert zich. Wat gebeurt er dan?
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-10-2021 22:08
Je weet dat 'na de vaccinatie' niet hetzelfde is als 'door de vaccinatie'?
Dit
Dus
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 22:09
Ik deel toch geen nepnieuws? ik leg uit waarom ik het nog niet doe. Ik wil eerst meer informatie en die heb ik nu nog niet.

Andere vraag: stel iedereen in Nederland vaccineert zich. Wat gebeurt er dan?
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen eindelijk alle maatregelen losgelaten worden. Behalve mss die maatregelen die gelden voor buitenlandse reizen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 22:09
Ik deel toch geen nepnieuws? ik leg uit waarom ik het nog niet doe. Ik wil eerst meer informatie en die heb ik nu nog niet.

Andere vraag: stel iedereen in Nederland vaccineert zich. Wat gebeurt er dan?
Dan kunnen we eindelijk weer normaal leven zonder maatregelen.
Life is short. Eat dessert first.
Fairway schreef:
04-10-2021 21:14
Dat is nou precies wat ik vind van mensen die zich niet laten vaccineren.

Een probleem wil ik ze niet noemen, het is hun goed recht. Maar wat irritant en irrationeel dat ze hun eigen weg denken te moeten gaan, maar wel bij het collectief aankloppen op het moment dat het mis gaat.
Tja, dat is logisch in een verzorgingsstaat.
diamantje123 schreef:
04-10-2021 22:04
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:46
Reden: quote en reactie verwijderd
66.59% gewijzigd
Maar wat zijn nu de maatregelen waar jullie nog persoonlijk tegen aan lopen? Dingen die je nu niet kan doen. Het enige wat nu in me opkomt wat ik vreselijk vindt is dat operaties moeten worden verzet omdat mensen worden opgenomen in het ziekenhuis.

Er zijn heel veel mensen die veel maatregelen fijn vinden zoals de 1,5 meter afstand, thuisblijven bij klachten, geen handen schudden etc.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-10-2021 22:10
Als iedereen zich laat vaccineren kunnen eindelijk alle maatregelen losgelaten worden. Behalve mss die maatregelen die gelden voor buitenlandse reizen.
Denk dat dat wel eerder gebeurd dan wanneer iedereen gevaccineerd is.
We hebben nu een vaccinatiegraad van 82,4%. De rest die niet gevaccineerd is gaat dat waarschijnlijk ook niet meer doen.
Dat betekent dus dat we voorgoed an die maatregelen vastzitten. Het klopt gewoon echt niet.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
04-10-2021 22:15
Maar wat zijn nu de maatregelen waar jullie nog persoonlijk tegen aan lopen? Dingen die je nu niet kan doen. Het enige wat nu in me opkomt wat ik vreselijk vindt is dat operaties moeten worden verzet omdat mensen worden opgenomen in het ziekenhuis.

Er zijn heel veel mensen die veel maatregelen fijn vinden zoals de 1,5 meter afstand, thuisblijven bij klachten, geen handen schudden etc.
Er wordt moord en brand geschreeuwd over die coronapas. Die zou dus niet nodig zijn als iedereen gevaccineerd was.
Mondkapjes in het OV zijn mijn grootste irritatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:46
Reden: Verspreiden Desinformatie en complottheorieën
99.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
04-10-2021 22:17
Denk dat dat wel eerder gebeurd dan wanneer iedereen gevaccineerd is.
We hebben nu een vaccinatiegraad van 82,4%. De rest die niet gevaccineerd is gaat dat waarschijnlijk ook niet meer doen.
Dat betekent dus dat we voorgoed an die maatregelen vastzitten. Het klopt gewoon echt niet.
Ja, natuurlijk gebeurt dat eerder, maar dat was de vraag niet waar ik op reageerde.

En degenen die niet gevaccineerd zijn krijgen uiteindelijk corona en daardoor afweerstoffen, waardoor de immuniteitsgraad uiteindelijk hoog genoeg is om de maatregelen los te kunnen laten.
Dus het klopt prima, het duurt alleen onnodig lang door de vaccinweigeraars.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-10-2021 21:14
Waarom zou het in je eigen belang zijn als zo min mogelijk mensen zich laten vaccineren?
Werk bij de ggd in de COVID organisatie. Zonder COVID geen werk. Of ander werk. Maar ik vind het werk heel leuk. Dus het is voor mij af en toe heel dubbel. Want als het drukker wordt in de teststraat betekent dat voor mij een drukkere werkdag. Tegenover, zoals nu, sommige dagen duimen draaien.

Maar ben gevaccineerd en doe mijn ding om te zorgen dat we er zo snel mogelijk van af zijn. Want ik kan het land niet gijzelen omdat mijn werk zo leuk is. (Heel gek)
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
04-10-2021 22:23
Werk bij de ggd in de COVID organisatie. Zonder COVID geen werk. Of ander werk. Maar ik vind het werk heel leuk. Dus het is voor mij af en toe heel dubbel. Want als het drukker wordt in de teststraat betekent dat voor mij een drukkere werkdag. Tegenover, zoals nu, sommige dagen duimen draaien.

Maar ben gevaccineerd en doe mijn ding om te zorgen dat we er zo snel mogelijk van af zijn. Want ik kan het land niet gijzelen omdat mijn werk zo leuk is. (Heel gek)
Ah, ja, dan snap ik dat niet vaccineren voor jou beter is, omdat je dan langer je werk houdt. :lol:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-10-2021 22:28
Ah, ja, dan snap ik dat niet vaccineren voor jou beter is, omdat je dan langer je werk houdt. :lol:
Nou dat. Of mensen moeten gewoon voor elke snotneus die ze hebben zich laten testen. Dan vind ik het ook goed.

Maar vooralsnog zijn er maar weinig mensen die zich laten testen en dan ook nog besmet zijn.

Wel is het overgrote deel van de positieven ongevaccineerd.
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 21:48
Niet een beetje ook.
De zorgpremie is dus wel een beetje. Het is absoluut niet dekkend voor je zorgkosten. Dat was het voor de coronapandemie al niet en zeker nu niet meer door al de (grotendeels te voorkomen) kosten van mensen op de IC en uitgestelde zorg
Alle reacties Link kopieren
diamantje123 schreef:
04-10-2021 22:04
[...]
Ik ken ook mensen die zwanger zijn geworden na het vaccin. Komt dit dan ook door het vaccin? Zullen de vaders blij mee zijn.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 09-10-2021 00:45
Reden: quote verwijderd
33.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
eekoo schreef:
05-10-2021 09:09
Ik ken ook mensen die zwanger zijn geworden na het vaccin. Komt dit dan ook door het vaccin? Zullen de vaders blij mee zijn.
:rofl:
Er zijn ook baby's geboren nadat moeder het vaccin heeft gehad!
Maar als er 1 overlijdt, DAN komt het natuurlijk door het vaccin! :roll:
justagirly wijzigde dit bericht op 05-10-2021 09:30
12.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
04-10-2021 22:13
Tja, dat is logisch in een verzorgingsstaat.
Nee, dat is niet logisch. Het is nog net niet gratis mee-liften, want je betaalt inderdaad premies. Maar daar is ook alles mee gezegd. Alsof de premies de onnodige schade dekken die ongevaccineerden veroorzaken.
Alle reacties Link kopieren
Hecamel schreef:
04-10-2021 20:15
Wat ik niet snap is dat het lijkt dat ongevaccineerden wel tegen alle maatregelen zijn, maar niet lijken te snappen dat die doordat ze niet gevaccineerd zijn er moeten zijn.

Het ik word niet ziek want ik ben jong geldt ook al niet, aangezien je nog steeds veel anderen kan besmetten. De kans dat er daar een tussen zit die heel erg ziek wordt of dood gaat eraan is gewoon aanwezig. En dan hoeft het niet iemand te zijn die jij hebt besmet, maar een besmetting heeft een sneeuwbaleffect.
Daarnaast ben je als je gevaccineerd bent tot 60% minder besmettelijk. Dus als 100 mensen die gevaccineerd zijn besmet raken besmetten zij de helft minder mensen dan degenen die niet besmet zijn. (Uitgaande van de R1).
Ook is het zo dat je de kans drastisch verkleint om in het ziekenhuis terecht te komen. Dat betekent weer dat er dus plekken zijn voor mensen die “reguliere” zorg nodig hebben.

Dus eigenlijk is mijn vraag, waarom de keuze voor jezelf en niet voor heel Nederland? Want de meeste mensen die ik spreek die geen vaccin willen willen de maatregelen niet, maar ook het vaccin niet. En juist dat is niet mogelijk om bovenstaande redenen. Ik las net al een reactie waarin gezegd werd ik doe het niet want ik voel me gemanipuleerd, maar waarom heb je het dan niet gedaan toen er nog 0 dwang was?
Amen.
Fairway schreef:
05-10-2021 09:20
Nee, dat is niet logisch. Het is nog net niet gratis mee-liften, want je betaalt inderdaad premies. Maar daar is ook alles mee gezegd. Alsof de premies de onnodige schade dekken die ongevaccineerden veroorzaken.
Nee natuurlijk dekt de premie niet alle kosten. Wat stel je voor: ongevaccineerden alle kosten zelf ophoesten?
Wat te doen met mensen met vaccinatie schade? Ook zelf ophoesten?
Nepalese33 schreef:
05-10-2021 10:31
Nee natuurlijk dekt de premie niet alle kosten. Wat stel je voor: ongevaccineerden alle kosten zelf ophoesten?
Wat te doen met mensen met vaccinatie schade? Ook zelf ophoesten?
Waar wil je heen met vaccinatie schade?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven