Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet-gevaccineerden topic deel 3

04-10-2021 18:07 3229 berichten
Deel 3 voor mensen die (nog) niet gevaccineerd zijn. Iedereen is welkom in dit topic maar hou je wel aan de forumregels. Dit betekent geen nepnieuws verspreiden en niet op de man gaan.

BEN Jij GEVACCINEERD?

Totaal aantal stemmen: 489

Nee (28%)
Ja (72%)
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
05-10-2021 11:49
Denken jullie dat Covid helemaal zal verdwijnen?
Die illusie heb ik namelijk niet.
Het zal net als griep altijd blijven.
(Covid is geen griep he? Dat zeg ik er even heel duidelijk bij, dat ik Covid niet zie als griep)
En ik heb dan nu één vaccinatie, de tweede volgende week maar ik denk niet dat ik jaarlijks een vaccinatie ga halen (mocht dat van toepassing worden)
Ik denk dat het blijft en uiteindelijk vergelijkbaar zal worden met griep, waar iedereen weleens mee in aanraking is geweest en dus enige afweer tegen heeft, waardoor een vaccin voor risicogroepen voldoende is.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Solomio schreef:
05-10-2021 14:49
Ik doel op dat je myocarditis van het vaccin kan krijgen, een direct gevolg van. Het staat ook in de bijsluiter als bijwerking. Dat lijkt mij gewoon duidelijk. Waarom dan zeggen dat vaccinschade wappie taal is?
Of je leest even in die link naar het Rivm: de term 'vaccinatieschade' wordt in het algemeen niet gebruikt voor de bekende bijwerkingen van vaccins.
[/quote]

In het algemeen niet gebruikt is iets anders dan de term bestaat niet!
Alle reacties Link kopieren
Ja precies. Ik denk dat dus ook. Maar dat schreef ik al.
En ik hoop dan inderdaad dat de vaccinatie van nu niet jaarlijks herhaald hoeft te worden.
Ik had nl eerst de insteek dat ik dit jaar wel uit zou zingen wat die vaccinatie betrof. Maar uiteindelijk toch overstag gegaan.
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
05-10-2021 15:27
Ja precies. Ik denk dat dus ook. Maar dat schreef ik al.
En ik hoop dan inderdaad dat de vaccinatie van nu niet jaarlijks herhaald hoeft te worden.
Ik had nl eerst de insteek dat ik dit jaar wel uit zou zingen wat die vaccinatie betrof. Maar uiteindelijk toch overstag gegaan.
Waarom niet eigenlijk?
Ik bedoel, als COVID volgend jaar nog steeds een issue is dan heb ik geen enkel probleem om nog een pfizer-prikje te laten zetten. Het is niet alsof je een vaccin-overdosis riskeert. Als je de eerste en de tweede prik al gehad hebt, wat let je dan feitelijk nog om indien nodig een derde te halen?
fairway wijzigde dit bericht op 05-10-2021 16:14
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nepalese33 schreef:
05-10-2021 15:24
Of je leest even in die link naar het Rivm: de term 'vaccinatieschade' wordt in het algemeen niet gebruikt voor de bekende bijwerkingen van vaccins.
In het algemeen niet gebruikt is iets anders dan de term bestaat niet!
[/quote]
Ik heb niet gezegd dat de term niet bestaat.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
bartjes schreef:
05-10-2021 15:27
Ja precies. Ik denk dat dus ook. Maar dat schreef ik al.
En ik hoop dan inderdaad dat de vaccinatie van nu niet jaarlijks herhaald hoeft te worden.
Ik had nl eerst de insteek dat ik dit jaar wel uit zou zingen wat die vaccinatie betrof. Maar uiteindelijk toch overstag gegaan.
Maar waarom zou het een probleem zijn als je wel jaarlijks een herhaalvaccinatie moet hebben?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik ook veel bijwerkingen gekregen van de vaccinatie gisteren.
Eerst zag ik opeens veel blonde haren (ben brunette), en heb ik een vissige smaak in mijn mond. Ook heb ik een blauwe plek op mijn been.
Heel gek dus.
Toevallig ben ik vandaag nadat ik bij de kapper was tegen een paaltje gebotst terwijl ik een broodje zalm had gehaald bij de broodjeszaak.
Maar goed, ja ik weet het niet met de vaccinatie. Je hoort zoveel gekke verhalen he.
mandylion wijzigde dit bericht op 05-10-2021 17:10
1.00% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
05-10-2021 17:09
Dubbel
Duidelijk vaccinatieschade.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Wel eens van project veritas gehoord? Bevestigd alleen maar hoe ik over dat hele vaccin denk.
Alle reacties Link kopieren
Alle groeperingen die zich 'de waarheid' noemen zijn per definitie apekool.
Alle reacties Link kopieren
Miriam1981 schreef:
08-10-2021 09:22
Wel eens van project veritas gehoord? Bevestigd alleen maar hoe ik over dat hele vaccin denk.
Een echte complotdenker dus.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
08-10-2021 09:28
Een echte complotdenker dus.
Yup......
Alle reacties Link kopieren
En de website even benoemen zodat mensen toch even kunnen kijken, in de hoop dat ze ook het licht zullen zien en “ de Waarheid” omarmen. Ofzoiets.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
05-10-2021 11:52
Ja dat denk ik dus ook. Ik krijg/hoef jaarlijks geen griepprik, ik ben geen risicogroep. Ook voor Covid niet (in mijn ogen).
Ik hoor dit vaak en de logica ontgaat me elke keer weer. Ongeacht wat voor ziekte je krijgt, je had daarvoor een gezond lichaam ( uitzondering voor mensen die ziek geboren worden) maar verder weten de meeste mensen niet of ze een onderliggende ziekte hebben tot de bom barst. Je kan jong, fit en energiek zijn en ineens doodziek worden door kanker, genetische afwijking en god weet wat voor enge dingen allemaal op de loer liggen. Long Covid doet het trouwens super goed onder gezonde en fitte dertigers, vraag iemand eens die een flinke burnout heeft gehad hoe dat is als je een half jaar te moe bent om de trap op te komen.
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwplopper schreef:
08-10-2021 09:39
En de website even benoemen zodat mensen toch even kunnen kijken, in de hoop dat ze ook het licht zullen zien en “ de Waarheid” omarmen. Ofzoiets.
De naam alleen al zegt mij al genoeg.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Alle reacties Link kopieren
Vaccinatieschade zie ik als een juridische term, net als letselschade, immateriële schade, gevolgschade enz. Het lijkt me nog niet zo makkelijk om een rechtstreeks verband aan te tonen tussen schadelijke bijwerkingen en een vaccinatie.
Alle reacties Link kopieren
DingDong schreef:
08-10-2021 10:40
Ik hoor dit vaak en de logica ontgaat me elke keer weer. Ongeacht wat voor ziekte je krijgt, je had daarvoor een gezond lichaam ( uitzondering voor mensen die ziek geboren worden) maar verder weten de meeste mensen niet of ze een onderliggende ziekte hebben tot de bom barst. Je kan jong, fit en energiek zijn en ineens doodziek worden door kanker, genetische afwijking en god weet wat voor enge dingen allemaal op de loer liggen. Long Covid doet het trouwens super goed onder gezonde en fitte dertigers, vraag iemand eens die een flinke burnout heeft gehad hoe dat is als je een half jaar te moe bent om de trap op te komen.
Is ook niet logisch, hoewel: het geeft aan dat mensen vaak maar één kant op denken: als individu heeft zij idd geen hoog risico, maar bij corona speelt momenteel ook nog de maatschappelijke impact een rol en die neemt ze niet mee in haar overwegingen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Samsung schreef:
04-10-2021 19:16
Ik begrijp je heel goed. Vooral toen ik dit weekend ging testen voor toegang. Als raar mannetje in een lange rij met allemaal jongeren. En andere gasten waarvan je kan vermoeden dat ze niet om zelfde reden als ik niet gevaccineerd zijn. Hier hoor ik toch niet thuis? Een lange stuk rijden. Afspraak maken. Staaf door je neus. En nu mag ik 24 uur de horeca in. Dit voelt niet goed. Door me te laten vaccineren zal ik iets doen wat eindelijk op manipulatie en beïnvloeding lijkt. Ik pas daarom nog voorlopig.
Zodra iemand dit soort dingen schrijft, neem ik die hele persoon en welk argument dan ook níet meer serieus.

Beweren dat je een staaf door je neus krijgt is het verspreiden van desinformatie.
Shug schreef:
08-10-2021 13:00
Zodra iemand dit soort dingen schrijft, neem ik die hele persoon en welk argument dan ook níet meer serieus.

Beweren dat je een staaf door je neus krijgt is het verspreiden van desinformatie.
Als je gaat testen of je wel of geen corona hebt, dan krijg je toch echt een staaf door je neus!
Alle reacties Link kopieren
Miss schreef:
08-10-2021 16:01
Als je gaat testen of je wel of geen corona hebt, dan krijg je toch echt een staaf door je neus!
DOOR je neus??
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwplopper schreef:
08-10-2021 16:36
DOOR je neus??
Je gaat naar de ggd hè, niet naar de pierce shop
Alle reacties Link kopieren
Miss schreef:
08-10-2021 16:01
Als je gaat testen of je wel of geen corona hebt, dan krijg je toch echt een staaf door je neus!
En waar komt ie dan terecht?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Miss schreef:
08-10-2021 16:01
Als je gaat testen of je wel of geen corona hebt, dan krijg je toch echt een staaf door je neus!
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
04-10-2021 22:20
Ja, natuurlijk gebeurt dat eerder, maar dat was de vraag niet waar ik op reageerde.

En degenen die niet gevaccineerd zijn krijgen uiteindelijk corona en daardoor afweerstoffen, waardoor de immuniteitsgraad uiteindelijk hoog genoeg is om de maatregelen los te kunnen laten.
Dus het klopt prima, het duurt alleen onnodig lang door de vaccinweigeraars.
Ik heb Corona gehad (met flinke symptomen) en daarom neem ik geen vaccin.
Hierin ben ik vast niet de enige, maar ik mis deze groep standaard in de berichtgeving. Ik voel mij geen vaccinweigeraar namelijk.

Sterker nog: ik had liever het vaccin gehad dan corona, maar helaas, ik was nog niet aan de beurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven