Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Niet zo bang als in maart

24-09-2020 09:47 201 berichten
In maart was ik erg bang en angstig voor corona. Ondanks dat de situatie nu weer heftiger is dan in de zomer, merk ik dat ik er minder angstig voor ben. Ik ben er wat meer gelaten in geworden. Net alsof ik een beetje afgestompt ben geraakt ervoor ofzo.

overigens hou ik me nog gewoon netjes aan de regels, het is niet dat het me allemaal niks meer interesseert, maar het is nu meer uit een soort gewoonte dan uit angst.

Herkennen meer mensen dit?
Alle reacties Link kopieren
In maart was ik echt bang dat al mijn vrienden en familie zouden bezwijken aan het virus. Dat heb ik nu niet meer maar ik ben wel bang voor een complete ontwrichting van de samenleving. Het is mooi dat de reguliere zorg klaarblijkelijk gewoon door zal gaan maar dat geloof ik niet.

Ik kon in de zomer heel goed leven met 'de maatregelen' ook al is afstand houden van vrienden en familie moeilijk maar ik moet er niet aan denken als dingen weer op slot gaan. De eerste keer was er collectief nog een gevoel van 'schouders er onder' maar ik heb het idee dat dat draagvlak voor een groot deel verdwenen is.
Alle reacties Link kopieren
Geraldine schreef:
24-09-2020 18:20
Ik was in het begin vrij bang omdat dit allemaal supernieuw was maar nu heb ik dat wel minder. Maar toegegeven zo heb ik zo nu en dan nog steeds mijn angsten en kan het wel eens gebeuren dat ik onrustig wordt door een negatief bericht maar dat is minder geworden. In het Covid19 hoofdtopic kan ik super mijn ei kwijt.

Op complot-en doemscenariotopics zal je mij niet zien.
Ik ook niet.
Maar ik zeg er WEL bij dat ik het onderzoek. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Die 'feiten' kunnen ze onderbouwen met aanwijsbare argumenten
Waar rook is, is vuur.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Famke L en de rest zomaar iets zeggen (en Famke L het vervolgens terug neemt?) Onder druk van.....??
Ze mag toch open en eerlijk zijn over haar mening en misschien heeft ze ook iets ontdekt wat tegenstrijdig is?

Ik ben ook niet 1 van die vele randdebielen die anderen zomaar wegzetten als complotdenker.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
26-09-2020 09:06
Ik ook niet.
Maar ik zeg er WEL bij dat ik het onderzoek. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Die 'feiten' kunnen ze onderbouwen met aanwijsbare argumenten
Waar rook is, is vuur.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Famke L en de rest zomaar iets zeggen (en Famke L het vervolgens terug neemt?) Onder druk van.....??
Ze mag toch open en eerlijk zijn over haar mening en misschien heeft ze ook iets ontdekt wat tegenstrijdig is?

Ik ben ook niet 1 van die vele randdebielen die anderen zomaar wegzetten als complotdenker.
Famke Louise heeft niets zelfbedacht. Het is haar allemaal ingefluisterd. Behalve het feit dat ze ziet dat mensen hun inkomen kwijtraken door de maatregelen, en daar heeft ze gelijk in.
Jaja007 schreef:
26-09-2020 09:06
Ik ook niet.
Maar ik zeg er WEL bij dat ik het onderzoek. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Die 'feiten' kunnen ze onderbouwen met aanwijsbare argumenten
Waar rook is, is vuur.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Famke L en de rest zomaar iets zeggen (en Famke L het vervolgens terug neemt?) Onder druk van.....??
Ze mag toch open en eerlijk zijn over haar mening en misschien heeft ze ook iets ontdekt wat tegenstrijdig is?

Ik ben ook niet 1 van die vele randdebielen die anderen zomaar wegzetten als complotdenker.
Iedereen mag zijn/haar eigen mening hebben hoor. Dat maakt een discussie ook interessant.
Alle reacties Link kopieren
Ik was in maart wel bang, bang voor het onbekende. Het leek wel of ik in een film zat, doodstil op straat en stoelendans in de supermarkten en drogisterijen waar mensen alle schappen leeg rausden.
Bouwmarkten met strenge regels en mensen boos op elkaar want waarom moest ze zo nodig naar de bouwmarkt, action, tuinentra??

Ik val zelf in de risicogroep maar ik ben niet bang om besmet te worden. Ik leef namelijk al een paar jaar zo dat ik bijna nergens meer kom. En mijn man werkt sinds maart ook thuis en gaat sindsdien ook niet naar feestjes etc.
Onze kinderen zijn onder de 7 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-09-2020 08:24
In maart was ik echt bang dat al mijn vrienden en familie zouden bezwijken aan het virus. Dat heb ik nu niet meer maar ik ben wel bang voor een complete ontwrichting van de samenleving. Het is mooi dat de reguliere zorg klaarblijkelijk gewoon door zal gaan maar dat geloof ik niet.

Ik kon in de zomer heel goed leven met 'de maatregelen' ook al is afstand houden van vrienden en familie moeilijk maar ik moet er niet aan denken als dingen weer op slot gaan. De eerste keer was er collectief nog een gevoel van 'schouders er onder' maar ik heb het idee dat dat draagvlak voor een groot deel verdwenen is.
Mee eens,denk dat we beter gewapend zijn omdat we nu meer weten. Ik heb me ook de afgelopen maanden aan de 1,5 m regel etc proberen te houden.Maar dat was een vrijwel hopeloze missie omdat in mijn (studenten)stad er overal dwars doorheen gelopen werd.
Denk dat het virus zich onderhand behoorlijk verspreid heeft.Daarnaast geven ook veel verpleegkundigen aan nog lang niet hersteld te zijn van de de eerste golf.Sommigen kampen zelfs met PTSS verschijnselen en/of denken erover te stoppen met hun werk.Het enige voordeel is wel dat we nu enkele medicijnen hebben,die het virus enigszins lijken te dempen.
Helaas denk ik, dat we al op heel korte termijn niet gaan ontkomen aan drastische maatregelen.En die zullen maatschappelijk,sociaal en helaas ook economisch grote gevolgen gaan hebben,ben ik bang :@@:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren
In maart was het nieuw en was ik er ook wel bang voor.

Nu weet ik gelukkig veel beter. Media houd ons grotendeels voor de gek. Mark Rutte voert een 2e agenda uit.

Ik heb zelf vele interviews en onderzoeken gedaan. Cijfers vergeleken. Ik weet nu al heel veel meer hoe de wereld in elkaar gezet.
Ik ben eerder bang voor de groep mensen die macht over ons wilt hebben.

Voor corona ben ik dus helemaal niet bang!
#doeslief
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 09:28

Mark Rutte voert een 2e agenda uit.
Wat houdt die 2e agenda in dan? En wie is de opdrachtgever?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 09:28
In maart was het nieuw en was ik er ook wel bang voor.

Nu weet ik gelukkig veel beter. Media houd ons grotendeels voor de gek. Mark Rutte voert een 2e agenda uit.

Ik heb zelf vele interviews en onderzoeken gedaan. Cijfers vergeleken. Ik weet nu al heel veel meer hoe de wereld in elkaar gezet.
Ik ben eerder bang voor de groep mensen die macht over ons wilt hebben.

Voor corona ben ik dus helemaal niet bang!
Welke onderzoeken heb je gedaan? En ik bedoel dit niet lullig hoor maar als niet-wetenschapper is het behoorlijk lastig om die onderzoeken zelf te doen. Ik heb best wel aardig wat dingen gelezen, ook wetenschappelijke artikelen maar zonder de juiste achtergrond is het best lastig te duiden. Dus ja, op een gegeven moment moet je wel afgaan op wat 'de experts' verkondigen. En dan blijkt ook nog dat 'de experts' het niet altijd 100% met elkaar eens zijn en dat er continu nieuwe informatie en inzichten komen. Kan me voorstellen dat als je zelf expert bent dat het al veel is om bij te houden laat staan als je gewoon een redelijk drukke baan hebt en een huishouden dat je dan in je vrije tijd gedegen onderzoek kan doen.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 09:28
In maart was het nieuw en was ik er ook wel bang voor.

Nu weet ik gelukkig veel beter. Media houd ons grotendeels voor de gek. Mark Rutte voert een 2e agenda uit.

Ik heb zelf vele interviews en onderzoeken gedaan. Cijfers vergeleken. Ik weet nu al heel veel meer hoe de wereld in elkaar gezet.
Ik ben eerder bang voor de groep mensen die macht over ons wilt hebben.

Voor corona ben ik dus helemaal niet bang!
Bron?
Cookielover schreef:
27-09-2020 10:22
Bron?

Die agenda van Rutte natuurlijk, duh.
Alle reacties Link kopieren
Loesiepoesie schreef:
27-09-2020 09:28
In maart was het nieuw en was ik er ook wel bang voor.

Nu weet ik gelukkig veel beter. Media houd ons grotendeels voor de gek. Mark Rutte voert een 2e agenda uit.

Ik heb zelf vele interviews en onderzoeken gedaan. Cijfers vergeleken. Ik weet nu al heel veel meer hoe de wereld in elkaar gezet.
Ik ben eerder bang voor de groep mensen die macht over ons wilt hebben.

In de ban van Engel en zijn viruswaanzin? Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Voornu schreef:
27-09-2020 10:26
Die agenda van Rutte natuurlijk, duh.
Die ligt op zijn bureau in het torentje :sherlock: .
lila01 wijzigde dit bericht op 27-09-2020 19:19
4.73% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jaja007 schreef:
26-09-2020 09:06
Ik ook niet.
Maar ik zeg er WEL bij dat ik het onderzoek. Het mes snijdt aan 2 kanten.
Die 'feiten' kunnen ze onderbouwen met aanwijsbare argumenten
Waar rook is, is vuur.
Ik kan me ook niet voorstellen dat Famke L en de rest zomaar iets zeggen (en Famke L het vervolgens terug neemt?) Onder druk van.....??
Famke heeft al gezegd dat de hashtag haar niet helemaal duidelijk was. Ze bedoelde iets anders en had daarom spijt van de actie. Aan de maatregelen houdt ze zich wel en ze roept haar volgers op om dat ook te doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik altijd zo grappig vind is dat mensen schrijven: 'Ik ben geen complotdenker of zo, maar....'
en dan volgt de gebruikelijke YouTube en Viruswaarheidshit :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
27-09-2020 19:18
Famke heeft al gezegd dat de hashtag haar niet helemaal duidelijk was. Ze bedoelde iets anders en had daarom spijt van de actie. Aan de maatregelen houdt ze zich wel en ze roept haar volgers op om dat ook te doen.
Je voedt zelf je achterdocht.
lila01 schreef:
27-09-2020 19:23
Wat ik altijd zo grappig vind is dat mensen schrijven: 'Ik ben geen complotdenker of zo, maar....'
en dan volgt de gebruikelijke YouTube en Viruswaarheidshit :facepalm:
Oh,die vind ik ook zo vreselijk. Op face-book heb je ook een hoop van deze groepen maar daar heb ik nooit gelezen en dat ga ik ook nooit doen.
Alle reacties Link kopieren
Niemand gaat zichzelf natuurlijk een complotdenker noemen, maar ze zijn het dan vaak wel degelijk.

Ik vind het wel schokkend hoeveel er tegenwoordig van zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Susan schreef:
27-09-2020 20:26
Niemand gaat zichzelf natuurlijk een complotdenker noemen, maar ze zijn het dan vaak wel degelijk.

Ik vind het wel schokkend hoeveel er tegenwoordig van zijn.
Ik zag vandaag op mijn Facebook een post van een ex-collega die helemaal meegaat in de viruswaarheidwaanzin terwijl hij zelf nota bene een aantal weken met corona in het ziekenhuis gelegen heeft. En hij lag daar niet omdat hij slechts een hoestje had. Wellicht is dit bewijs dat corona de hersenen kan beschadigen? Hier snap ik dus helemaal niets van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet heel bang voor het virus voor mezelf, of mijn gezin. Mijn ouders hebben het beiden gehad. Mijn vader lag in maart op de IC maar heeft het wonder boven wonder overleefd. Ik hoop dat hij dat niet nogmaals hoeft mee te maken.

Wat me wel bang maakt is dat hele complot denken. De hoeveelheid domme mensen die nu boven komt. Het idee dat je mening over een onderwerp net zoveel waard is als die van mensen die jarenlang gestudeerd hebben op een onderwerp. Hoe social media wordt ingezet. Dat vind ik heel eng.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
NoPepsiPlease schreef:
28-09-2020 09:31
Ik ben niet heel bang voor het virus voor mezelf, of mijn gezin. Mijn ouders hebben het beiden gehad. Mijn vader lag in maart op de IC maar heeft het wonder boven wonder overleefd. Ik hoop dat hij dat niet nogmaals hoeft mee te maken.

Wat me wel bang maakt is dat hele complot denken. De hoeveelheid domme mensen die nu boven komt. Het idee dat je mening over een onderwerp net zoveel waard is als die van mensen die jarenlang gestudeerd hebben op een onderwerp. Hoe social media wordt ingezet. Dat vind ik heel eng.
Ik heb ook een vriendin die dingen roept die letterlijk van Facebook komen. (De achterdochtige posts.) Mensen worden gehersenspoeld.
Als ze vaak genoeg iets lezen, en ze denken dat hun vrienden dat ook vinden, gaan ze erin geloven.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
27-09-2020 21:39
Ik zag vandaag op mijn Facebook een post van een ex-collega die helemaal meegaat in de viruswaarheidwaanzin terwijl hij zelf nota bene een aantal weken met corona in het ziekenhuis gelegen heeft. En hij lag daar niet omdat hij slechts een hoestje had. Wellicht is dit bewijs dat corona de hersenen kan beschadigen? Hier snap ik dus helemaal niets van.
Dat is bizar ja!
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ben ook minder "bang", ik houd me nog wel aan de regels van 1.5 meter afstand, alleen met eigen huishouden ergens naartoe gaan, handen ontsmetten en hoesten/niezen in de ellenboog, maar in tegenstelling tot maart kom ik nu wel weer eens af en toe ergens (kapper, lunchcafé, een pakje naar postnl wegbrengen etc...) Ik voel me er rot onder, ook al weet ik dat het op deze manier kan en mag. Ik vind eigenlijk dat ik/wij helemaal nergens naartoe zouden moeten gaan, maar dat lastig om vol te houden...
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
28-09-2020 09:46
Ik ben ook minder "bang", ik houd me nog wel aan de regels van 1.5 meter afstand, alleen met eigen huishouden ergens naartoe gaan, handen ontsmetten en hoesten/niezen in de ellenboog, maar in tegenstelling tot maart kom ik nu wel weer eens af en toe ergens (kapper, lunchcafé, een pakje naar postnl wegbrengen etc...) Ik voel me er rot onder, ook al weet ik dat het op deze manier kan en mag. Ik vind eigenlijk dat ik/wij helemaal nergens naartoe zouden moeten gaan, maar dat lastig om vol te houden...
Idem. Horeca mijd ik weer. Ik ben wel uit eten geweest, maar woon in een gebied waar het erg oplaait, dus voor mijn gevoel kan het toch even niet. Naar de kapper of winkelcentrum om gericht iets te halen voelt ok. Maar slenteren in de binnenstad heb ik al een half jaar niet gedaan.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net voor het eerst in een half jaar een afspraak bij de kapper gemaakt. Ik merk dat ik het toch wat spannend vind. Ik heb al zelf in mijn haar zitten knippen maar daar werd het niet beter van.

Horeca bezoek ik wel maar alleen buiten. Heb nog geen enkele keer binnen gegeten of gedronken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven