Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Online gezelligheid met vrienden

18-03-2020 15:53 42 berichten
Als thuiswerkende vrijgezel zijn dit best eenzame tijden (vooral als je je bedenkt hoe lang het nog gaat duren). Ivm social distancing laat ik de meeste afspraken die ik had met vrienden niet doorgaan en alle evenementen waar ik naartoe zou gaan zijn natuurlijk gecanceld. Ook mijn familie zie ik alleen via Facetime.

Nu leerde ik gisteren over 'Netflix Party'. Een extensie in Chrome waarmee je tegelijk met iemand een film kunt kijken, en ook kunt chatten ondertussen. Het werkte helaas niet helemaal vlekkeloos, maar in eerste instantie ging het heel goed. Dus misschien dat het voor anderen wel werkt.

Misschien zijn er meer ideeën over hoe 'normale' dingen virtueel kunt doen. En misschien kunnen we die hier delen. Mijn ideeën:

- Netflix Party (als het goed werkt) (= samen filmpje kijken)
- Videobellen terwijl je van hetzelfde restaurant besteld hebt (= gezellig uit eten)

Misschien is er wel iets dat je online een bordspel of zo kunt doen? Wie heeft er nog meer leuke ideeën?
Alle reacties Link kopieren
je kunt toch ook online game, leer je zelfs nieuwe mensen op kennen. voor mijn broer zijn dit gouden tijden voor te gamen....
Alle reacties Link kopieren
icequeen2000 schreef:
18-03-2020 16:37
je kunt toch ook online game, leer je zelfs nieuwe mensen op kennen. voor mijn broer zijn dit gouden tijden voor te gamen....
Dat is precies wat dit topic doet? Ik snap je berichten niet zo.
¡Apagando las luces!
Ik heb gezellig een fles wijn gedronken met vriendinnen. Via videobellen. Was enig :P
Alle reacties Link kopieren
De app Houseparty,

Is wel een engelstalige app maar hierin kun je door middel van facetimespelletjes spellen spelen met/tegen vrienden. Bijvoorbeeld cards against humanity, finish the lyrics, trivia en nog meer. Erg leuk!
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-03-2020 16:22
Sign me up!
Ik zal in dit topic even laten weten wanneer en hoe deze online gaat.
Second Life (niet te verwarren met second love).
GinnyJones schreef:
18-03-2020 18:45
Second Life (niet te verwarren met second love).
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic! Ik volg even voor de popquiz!
Amanthe schreef:
18-03-2020 18:13
De app Houseparty,

Is wel een engelstalige app maar hierin kun je door middel van facetimespelletjes spellen spelen met/tegen vrienden. Bijvoorbeeld cards against humanity, finish the lyrics, trivia en nog meer. Erg leuk!
Die gaan wij hier ook proberen ja! Klinkt erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Lavalamp11 schreef:
18-03-2020 19:08
Leuk topic! Ik volg even voor de popquiz!
Ronde 1 betreft liedjes die betrekking hebben op het corona virus!
Westerpaviljoen schreef:
18-03-2020 16:05
Ik ga volgende week aan online popquiz doen en iedereen mag meedoen.
Leuk! Waar, hoe?
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
18-03-2020 20:26
Ronde 1 betreft liedjes die betrekking hebben op het corona virus!
Oh ik wil ook meedoen, als dat mag, hou me op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Josjaa schreef:
18-03-2020 20:32
Oh ik wil ook meedoen, als dat mag, hou me op de hoogte!
Ik denk dat ik m ga uitzenden (5 ronden van 15 vragen) via microsoft teams.

Ik zal er eentje verklappen: eerste ronde : liedjes die betrekking hebben op het corona virus:

The police - dont stand so close to me

:-)
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
18-03-2020 17:31
Ik heb gezellig een fles wijn gedronken met vriendinnen. Via videobellen. Was enig :P
Jaaaa dit heb ik net ook gedaan met een vriendin die ik eigenlijk vandaag zou zien :-D
En zaterdag doen we een nieuwe sessie met nog een andere vriendin erbij.
Via de app Zoom, kun je met meerderen tegelijk videobellen

En ik ga kijken naar de online versie van Cards against humanity om met een andere vriendin te spelen! Weet even niet meer wie deze tip gaf maar bedankt!
Wat een goeie ideeën allemaal :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels op de helft dus ik denk dat de quiz donderdag of vrijdag gaat plaatsvinden.
Ik lees net in een ander artikel over een online escape room:

https://projectescape.nl/blackhawk/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven