Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Op vakantie of niet?

25-05-2020 18:02 69 berichten
Beste forummers,

Vandaag gehoord dat de grenzen van Spanje weer open gaan. Dit is uiteraard allemaal nog onder voorbehoud (regels van terugkomst Nederland, openen Frankrijk, etc.) maar stel dat het allemaal kan. Ik was van plan om dit jaar thuis te blijven met vriend, maar het begint toch te kriebelen.

Het idee:
- samen met de auto weg
- appartement (alleen dus) in Frankrijk of Spanje huren en zelf koken
- met de auto wat dingen doen, misschien wat mooie wandelingen maken
- daar, net zoals hier, 1,5 meter afstand houden en erg drukke plekken vermijden (we willen ergens gaan slapen waar het sowieso al niet te toeristisch is, zijn we niet zo van)

Wie denkt dat het kan of is het zelf ook van plan? Of is het toch beter om thuis te blijven?
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet. Ik vind het geen fijne vakantie beleving op deze manier en zó kort na al die lockdowns. Geen zin in opleving virus

Ik heb vage plannen voor eind 2020 maar boek dit zo kort mogelijk van te voren. En de kans dat we gaan is klein.
Als je in het buitenland met corona in het ziekenhuis belandt krijg je spijt als haren op je hoofd dat je niet het geduld op hebt kunnen brengen om een jaartje te wachten.
Als Frankrijk de grenzen opent ga ik.
Star3 schreef:
25-05-2020 18:08
Als Frankrijk de grenzen opent ga ik.
Hier hetzelfde maar dan voor Luxemburg.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga zeker op vakantie. Waarheen is nog onzeker. Als Frankrijk niet doorgaat hoop ik op Duitsland of de Belgische kust. Als dat allemaal niet lukt maar een paar daagjes ergens in Nederland.
poldervrouw schreef:
25-05-2020 18:05
Ik ga niet. Ik vind het geen fijne vakantie beleving op deze manier en zó kort na al die lockdowns. Geen zin in opleving virus

Ik heb vage plannen voor eind 2020 maar boek dit zo kort mogelijk van te voren. En de kans dat we gaan is klein.
Ik denk dat wij ook zo gaan eindigen. Ik zou het wel leuk vinden om ergens dit jaar nog te gaan, misschien in oktober of december. Er laaide weer wat enthousiasme omhoog toen ik hoorde dat de grenzen gingen openen. Maar met alle beperkingen... tsja.
Ik had ook het plan om met een vriendin naar Spanje te gaan over een paar maanden, maar we hebben besloten niet te gaan. In ieder geval niet dit jaar.
Ik wil het risico niet lopen dat we daar straks zijn en er nog heel veel maatregelen zijn. Ik wil niet op mijn tenen lopen en continu gestresst zijn als ik op vakantie ben.
We hebben dus besloten in NL iets te zoeken. Zijn we er toch even uit en NL heeft genoeg mooie plekken.

Heel misschien doen we eind van het jaar nog een stedentrip maar dat zien we tegen die tijd wel. Is veel te vroeg om er iets van te zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon gaan.
Je loopt in Nederland net zoveel kans om iets op te lopen. Of blijf je in Nederland de hele zomer binnen.
Als je je teveel zorgen maakt dan wordt de vakantie niet leuk dus kun je beter thuisblijven. Ik maak me niet druk, dus ik zou een fijne vakantie hebben en gaan.
HennieHen schreef:
25-05-2020 18:18
Gewoon gaan.
Je loopt in Nederland net zoveel kans om iets op te lopen. Of blijf je in Nederland de hele zomer binnen.
Als je je teveel zorgen maakt dan wordt de vakantie niet leuk dus kun je beter thuisblijven. Ik maak me niet druk, dus ik zou een fijne vakantie hebben en gaan.
Ik maak me niet zoveel zorgen. Houd me wel aan de regels, maar ik moet zeggen dat dat al aardig in mijn systeem zit, dus dat zal ik daar ook doen.

Vriendin vroeg me net wel of ik niet bang ben dat ik bij een tweede opleving van het virus daar vast kom te zitten, helemaal na die strenge lockdown in Frankrijk en Spanje. Daar had ik nog niet zo over nagedacht, maar misschien heeft ze wel een punt en denk ik er iets te nuchter over.
Britskorthaartje schreef:
25-05-2020 18:21
Ik maak me niet zoveel zorgen. Houd me wel aan de regels, maar ik moet zeggen dat dat al aardig in mijn systeem zit, dus dat zal ik daar ook doen.

Vriendin vroeg me net wel of ik niet bang ben dat ik bij een tweede opleving van het virus daar vast kom te zitten, helemaal na die strenge lockdown in Frankrijk en Spanje. Daar had ik nog niet zo over nagedacht, maar misschien heeft ze wel een punt en denk ik er iets te nuchter over.
Daar ben ik dus bang voor. Ligt ook aan mezelf hoor, maar daarom hebben we dus besloten niet te gaan. Maar laat je niet door mij tegenhouden ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik zit eraan te denken om in september nog een weekje weg te gaan naar Zuid Europa.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wilden graag naar Spanje komende zomer, maar we gaan nu met de auto op vakantie door Nederland en een stukje Duitsland en België. We hebben slechts 1 bestemming in Duitsland en 1 in België, de rest allemaal in Nederland. Zo zijn we niet al te ver van huis mocht er iets gebeuren.
malibu82 schreef:
25-05-2020 18:30
Ik zit eraan te denken om in september nog een weekje weg te gaan naar Zuid Europa.
Lijkt me ook fijn. Ik zit alleen aan de schoolvakanties vast en de eerstkomende week vrij is dan eind oktober. Is maar een weekje, dus te kort voor een vakantie met de auto. Dan december, geen lekker weer meer. En ik vind met de auto samen toch een fijner idee dan vliegen.
Alle reacties Link kopieren
Tja, het gevaar van een nieuwe lockdown bestaat wel, maar ik vraag me af of die er nog wel een tweede keer gaan komen en al helemaal in de strikte varianten die ze in Italië, Frankrijk en Spanje hadden.

Als dat al gebeurt, vermoed ik dat het in het griepseizoen zal zijn, dus pas later.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Britskorthaartje schreef:
25-05-2020 18:34
Lijkt me ook fijn. Ik zit alleen aan de schoolvakanties vast en de eerstkomende week vrij is dan eind oktober. Is maar een weekje, dus te kort voor een vakantie met de auto. Dan december, geen lekker weer meer. En ik vind met de auto samen toch een fijner idee dan vliegen.

Snap ik :)
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geen zin hebben om daar aan 't eind van je vakantie 2 weken te komen vastzitten door een quarantaine of omdat de boel heropleeft.
Of bij terugkomst 2 weken volledig thuis te moeten zitten omdat je toch iets hebt opgeraapt.

Dan stel ik de boel liever 1 of 2 jaar uit.


Je wil ook niet meemaken dat de grenzen terug sluiten terwijl jij nog in Frankrijk zit.

Ik ken mensen die 6 weken hebben vastgezeten daardoor.

Mag je bij godsgratie de ambassade gaan bestoken om misschien ooit een keer terug te raken.
(Vergeet je ID en paspoort niet!)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wij hebben een campertje en zien het allemaal wel.
In 2 maanden kan de situatie zo anders zijn. Vooral de positieve kant op.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 25-05-2020 18:47
31.88% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee kinderen en ik ga met hun niet het risico nemen dat we ergens vast komen te zitten. Ik vond daarnaast de zuidelijke landen nogal extreem in de beperkingen die ze hun bevolking oplegden, dat zijn geen landen waarmee ik in deze tijd een dergelijk risico zou willen nemen.
.
anoniem_323253 wijzigde dit bericht op 26-05-2020 11:28
Reden: Herkenbaar
99.40% gewijzigd
Pandax schreef:
25-05-2020 18:47
Ik heb twee kinderen en ik ga met hun niet het risico nemen dat we ergens vast komen te zitten. Ik vond daarnaast de zuidelijke landen nogal extreem in de beperkingen die ze hun bevolking oplegden, dat zijn geen landen waarmee ik in deze tijd een dergelijk risico zou willen nemen.
Hier idem. Ook twee kinderen die medicatie gebruiken, dus dat risico loop ik liever niet. Het is al lastig genoeg om met de adhd-medicatie van de oudste te reizen (is een opiaat). Laat staan dat ik het daar ter plekke zou moeten regelen als het op is.
Ik ga niet, ik durf ook niet.
Vooralsnog ga ik ervan uit dat we gewoon naar Mallorca kunnen afreizen in juli. Dan zijn we weer 2 maanden verder en in dit tempo is dat hele Corona dan zo goed als verdwenen. Oplevingen van dit soort virussen zie je meestal niet in de zomer. Verder vind ik het wel prettig als het wat rustiger blijft omdat veel mensen het nog niet aandurven. Lekker veel plek in restaurants, rustig bij de toeristische attracties en zo. Ik hoop wel dat het treintje en de tram naar Port Soller gewoon rijden.
Sterrenwacht, bedoel je dat je hoopt dat alles weer normaal wordt vanaf juli waar je woont?
Ik verwacht echt niet dat het tegen die tijd alles weer normaal is hoor, in NL.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heb ik er vanavond met mn verzekering nog over gebeld. Zolang het nog code oranje is in de wereld en je gaat naar het buitenland, dan dekt je reisverzekering helemaal niets. Dus mocht je een ongelukje krijgen, iets van je gestolen worden, autopech hebben of je hebt medische bijstand nodig, dan moet je daar zelf voor opdraaien. Denk dat een hoop mensen zich dat niet beseffen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven