Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Op zoek naar een bordspel met lange speelduur

02-04-2020 18:59 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een spel met een lange speelduur. Het liefst dagen.
Ook het liefst een spel waarin je met elkaar tegen het spel speelt ipv tegen elkaar. Wie kan me helpen?
Alle reacties Link kopieren
https://123bordspellen.com/aanraders/speelduur/
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Pandemic Legacy

Lekker toepasselijk ook.
anoniem_64b15400b727b wijzigde dit bericht op 02-04-2020 19:07
46.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Arkham horror
Gloomhaven
Blackstone fortress
Time stories

Wel de uitbreidingen erbij kopen
Alle reacties Link kopieren
Andor! (zijn ook veel uitbreidingen)
Alle reacties Link kopieren
Schaken
Alle reacties Link kopieren
Risk!
Alle reacties Link kopieren
Kolonisten van Catan
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
02-04-2020 19:04
Pandemic Legacy

Lekker toepasselijk ook.
Gisteren inderdaad de gewone pendamic gespeeld. Leuk maar wel in 1 avond klaar
Alle reacties Link kopieren
mevrouwn schreef:
02-04-2020 19:06
Arkham horror
Gloomhaven
Blackstone fortress
Time stories

Wel de uitbreidingen erbij kopen
Hoe lang duurt dat?
Alle reacties Link kopieren
Krekel1977 schreef:
02-04-2020 19:07
Andor! (zijn ook veel uitbreidingen)
Hoe lang duurt het?
Alle reacties Link kopieren
Pandemic Legacy (1 en 2)
Tainted Grail
7th continent
Chronicles of crime (met alle uitbreidingen is dat ook plezier voor meerdere dagen)
Gloomhaven (zelf jammergenoeg niet gespeeld, Frosthaven komt eraan :))
TIME stories
Aeon's end (legacy)

Ook escaperoomachtige spellen zou je kunnen spelen, puzzelpost heeft hele goede thuisescapespellen: https://puzzelpost.nl/

Als je moet zoeken, zoek dan op coöperatieve spellen in de legacy/campagne variant.
Alle reacties Link kopieren
RJB schreef:
02-04-2020 19:15
Hoe lang duurt het?
Ik heb zelf alleen het basisspel, maar alleen het opzetten van het bord, duurt al zo een uur. Je kunt dan verschillende legendes spelen, het ligt eraan hoe je speelt, hoe lang het duurt, maar elke legende duurt zeker anderhalf uur en de meeste nog wel langer. Wij spelen het dan wel vaak met zn 4en. Hoe minder spelers, hoe sneller het spel gaat (want dan hoef je minder te overleggen). Met de uitbreidingen erbij kun je helemaal lang bezig zijn. Maar ik zou op YouTube gewoon wat filmpjes kijken met spelrecensies van de genoemde spellen, dat vind ik altijd fijn voordat ik iets koop (bv Nox spellenzolder in het NLs of dice tower in het Engels).
Alle reacties Link kopieren
De echte legacyspellen duren meerdere uren, meerdere avonden lang. Wij zijn met Pandemic Legacy de hele kerstvakantie bezig geweest, met Tainted Grail ook ongeveer zoveel tijd.

Gloomhaven is volgens mij het echte monster qua speeltijd (de doos met inhoud weegt 10 kg).
Alle reacties Link kopieren
Er is een online escaperoom spel, ontwikkeld door 18 escaperooms gezamenlijk. Is gratis en leuk om met een klein groepje te doen. Duurt 3 - 10 uur, afhankelijk van de leeftijd en puzzelvaardigheid van de deelnemers. Thema uit WWII, ter ere van 75 jaar vrijheid.
Te vinden op "De Verloren Herinnering" in google.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon gaan voor spellen die wel avondvullend zijn, maar niet meer dan dat. Ik houd zelf ook van bordspellen, maar zou er niet aan moeten denken halverwege te moeten afhaken, en dan de volgende avond verder (en dan proberen te herinneren wat er gisteren is gebeurd in het spel, enz). Ik ben dan liever in één avond klaar met een spel. En dan de volgende dag weer iets nieuws. Dus geen tips hier.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Krekel1977 schreef:
02-04-2020 19:07
Andor! (zijn ook veel uitbreidingen)
Zeker Andor!! Wij zijn er altijd uren mee bezig. Leuk spel. Voor ons is de tijdsduur soms een nadeel. Je moet er echt de tijd voor hebben. Het is een verhaal dus begin bij het eerste deel.

Wij hebben ook veel uitbreidingen van carcasonne. Als je die bij elkaar gooit en een grote tafel hebt ben je daar ook wel drie uur mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Krullie-wullie schreef:
02-04-2020 19:19
Pandemic Legacy (1 en 2)
Tainted Grail
7th continent
Chronicles of crime (met alle uitbreidingen is dat ook plezier voor meerdere dagen)
Gloomhaven (zelf jammergenoeg niet gespeeld, Frosthaven komt eraan :))
TIME stories
Aeon's end (legacy)

Ook escaperoomachtige spellen zou je kunnen spelen, puzzelpost heeft hele goede thuisescapespellen: https://puzzelpost.nl/

Als je moet zoeken, zoek dan op coöperatieve spellen in de legacy/campagne variant.
Super bedankt voor je antwoord
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
02-04-2020 19:32
Ik zou gewoon gaan voor spellen die wel avondvullend zijn, maar niet meer dan dat. Ik houd zelf ook van bordspellen, maar zou er niet aan moeten denken halverwege te moeten afhaken, en dan de volgende avond verder (en dan proberen te herinneren wat er gisteren is gebeurd in het spel, enz). Ik ben dan liever in één avond klaar met een spel. En dan de volgende dag weer iets nieuws. Dus geen tips hier.
Dat vind ik dus juist leuker 😂
Krekel1977 schreef:
02-04-2020 19:07
Andor! (zijn ook veel uitbreidingen)
Vreselijk spel. Ooit 1x gespeeld, toen was ik er al klaar mee. Eerst een half uur alles opzetten enz en daarna in 10 minuten dood met z’n allen. Super leuk :bonk:
Google zegt ook Civilization. Ik ken het niet, maar misschien een filmpje van kijken?
Alle reacties Link kopieren
Charterstone is ook leuk ☺️Legacy bordspel waarin je een campagne van 12 spellen hebt. Is wel tegen elkaar. Maar kan je iedere dag 1 of 2 spellen doen. Spelduur gem 1-2 uur
Alle reacties Link kopieren
mevrouwn schreef:
02-04-2020 19:06
Arkham horror >. Heb hier 9 dozen staan van 2-4 uur per doos
Gloomhaven > 3-4 uur per missie. Er zijn 99 missies en er is nog een internet missie en uitbreiding set. Zo’n beetje oneindig dus 🙈. Wel voor de die hard spelers
Blackstone fortress. > 1 uur per missie gemiddeld 120 missies nodig
Time stories > verschillende verhalen per uitbreiding. Er zijn er 7 van 3-4 uur per uitbreiding

Wel de uitbreidingen erbij kopen
Aangevuld met speelduur
Alle reacties Link kopieren
niet echt een bordspel, maar je kunt ook dungeons &dragons gaan doen, ben je ook wel een tijd zoet mee
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
snug schreef:
02-04-2020 19:04
Pandemic Legacy

Lekker toepasselijk ook.
Deze!!

En Wingspan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven