Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Opnieuw verkouden: opnieuw testen?

30-07-2020 06:58 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden kreeg ik milde verkoudheidsklachten waarvoor ik mij heb laten testen. De test was negatief.
Ik ben een kleine week wat snotterig geweest waarna een week geen klachten. Sinds 2 dagen ben ik snotverkouden: moet ik opnieuw testen? Ik heb verder geen hooikoorts of andere allergieën.
Alle reacties Link kopieren
lise1985 schreef:
30-07-2020 09:58
Van hooikoorts kun je verkoudheidssymptomen krijgen.

Maar hooikoorts of niet, de richtlijnen zijn duidelijk en je moet je ongeacht de oorzaak wel laten testen. Je kunt immers zowel hooikoortsklachten als Covid19 hebben.
Nou, ik kan hooikoorts en verkoudheid prima uit elkaar houden qua klachten en ik ga me niet bij mijn hooikoortsklachten: frequent niezen en een eenmaal daags neus snuiten met helder slijm en verder niets laten testen omdat ik toevallig ook op dat moment asymptomatische Covid19 zou kunnen hebben. Want dan zou ik me ook willekeurig op ieder ander moment kunnen laten testen. Dat wordt ook niet gevraagd, mensen met hooikoorts of longaandoeningen waardoor ze regelmatig moeten hoesten, moeten laten testen bij verandering van klachtenpatroon.
Divadaan schreef:
30-07-2020 10:23
Als ik mijn hooikoortstabletten niet inneem, heb ik constant een verstopte neus. Allergieën ontstaan in de loop van het leven. Je kunt een tablet proberen om te kijken wat het effect is.
TO zegt dat ze niet bekend is met hooikoorts. Meestal weet je dat wel van jezelf. Daarnaast zijn er momenteel niet zoveel pollen in de lucht.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:28
TO zegt dat ze niet bekend is met hooikoorts. Meestal weet je dat wel van jezelf. Daarnaast zijn er momenteel niet zoveel pollen in de lucht.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-ambrosia
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:28
TO zegt dat ze niet bekend is met hooikoorts. Meestal weet je dat wel van jezelf. Daarnaast zijn er momenteel niet zoveel pollen in de lucht.
Ik was tot vorig jaar ook niet bekend met hooikoorts totdat een verkoudheid maar niet overging. Toen op advies van de huisarts en tabletje ingenomen en het verdween.
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 10:28
Tenzij na een tabletje de 'verkoudheid' ineens als sneeuw voor de zon verdwenen is.
Dan is het namelijk gewoon een allergie.
Dat proberen kost letterlijk een uurtje want dan heb je wel door of het werkt of niet.
Ik heb hooikoorts en bij mij doet antihistamine niets tegen een loopneus. Bij mij is er wel een duidelijk verschil tussen hooikoorts (geirriteerde ogen, niezen, water dat uit mijn neus loopt) en verkoudsheidsklachten.
Ja, maar die zijn er momenteel dus nog nauwelijks.
anoniem_380947 wijzigde dit bericht op 30-07-2020 10:33
2.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf mijn tabletten maar doorslikken, soms neem ik ze een paar dagen niet en dan begint het weer, ik ben blijkbaar allergisch voor verschillende pollen.
smulrol schreef:
30-07-2020 09:04
niet iedereen want jij bent niet de norm.
Testen is gratis en het voorkomt dat je anderen besmet

Wat een kul.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:31
Ik heb hooikoorts en bij mij doet antihistamine niets tegen een loopneus. Bij mij is er wel een duidelijk verschil tussen hooikoorts (geirriteerde ogen, niezen, water dat uit mijn neus loopt) en verkoudsheidsklachten.
Maar als je pas voor het eerst een allergie hebt die op komt kan je dat zeker verwarren met verkoudheid.
Ik heb het nu inmiddels ook wel door, het voelt anders. Maar dan moet je wel eerst beiden hebben meegemaakt.

Ik heb pas sinds een jaar of 3/4 echt last van hooikoorts. Daarvoor was het soms wel een nies maar nu is het echt wekenlang snotteren en pijn aan mijn ogen.
Divadaan schreef:
30-07-2020 10:33
Ik blijf mijn tabletten maar doorslikken, soms neem ik ze een paar dagen niet en dan begint het weer, ik ben blijkbaar allergisch voor verschillende pollen.
Of huisstofmijt?
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:33
Ja, maar die zijn er momenteel dus nog nauwelijks.
Dit is een bericht van 10 dagen geleden en er staat: vanaf komend weekend.
Dus dat is sinds afgelopen weekend.
Alle reacties Link kopieren
Overigens tegen de loopneus van hooikoorts krijg ik op recept een neusspray (corticosteroïden), want alleen de tabletten doen in mijn geval niet zoveel tegen de loopneus.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:19
Snotverkouden klinkt niet als een allergie of hooikoorts. Ik zou weer testen dus.
als je je niet bewust bent van hooikoorts zou ik die klachten ook als snotverkouden beschrijven.
Neus dicht, snotteren, problemen met holtes, kan allemaal met hooikoorts
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook volkomen voorstander van testen trouwens. Maar als de verkoudsheidsklachten meerdere keren terug komen in korte tijd kan het geen kwaad om gewoon een keer te proberen of antihistamine helpt.
Anders gaat TO nu testen en dan volgende week weer en daarna weer, terwijl het misschien makkelijk op een andere manier op te lossen is.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:34
Of huisstofmijt?
Nee, want van september tot januari slikte ik niets en toen ook geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
30-07-2020 10:33
Maar als je pas voor het eerst een allergie hebt die op komt kan je dat zeker verwarren met verkoudheid.
Ik heb het nu inmiddels ook wel door, het voelt anders. Maar dan moet je wel eerst beiden hebben meegemaakt.

Ik heb pas sinds een jaar of 3/4 echt last van hooikoorts. Daarvoor was het soms wel een nies maar nu is het echt wekenlang snotteren en pijn aan mijn ogen.
Herkenbaar
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-07-2020 10:33
Wat een kul.
ja je moet bij wachten op uitslag en na positieve test inderdaad wel bij anderen vandaan blijven, ik ging er voor gemak vanuit dat niet iedereen egocentrisch is. Mijn excuses
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:31
Ik heb hooikoorts en bij mij doet antihistamine niets tegen een loopneus. Bij mij is er wel een duidelijk verschil tussen hooikoorts (geirriteerde ogen, niezen, water dat uit mijn neus loopt) en verkoudsheidsklachten.
Ik word heel duf (niet op het Coronalijstje) en mijn keel voelt geïrriteerd. De keelpijn vind ik lastig te onderscheiden van virus-keelpijn. Met een antihistamine verdwijnen de klachten - en die keer dat dat niet gebeurde, heb ik me laten testen.
Op zich vind ik het advies om een antihistamine te proberen dus niet zo heel gek.
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-07-2020 10:33
Wat een kul.
Want?
Alle reacties Link kopieren
Hetvrijewoord schreef:
30-07-2020 10:33
Wat een kul.
Indirect niet. Als je positief test, en het is te achterhalen waar je besmet bent, dan kan verder contactonderzoek ervoor zorgen dat er niet nog meer besmettingen optreden die terug te voeren zijn op diezelfde bron.
Alle reacties Link kopieren
Wat een belachelijk advies om antihistamine te slikken omdat TO twee (2!) keer verkoudheidsklachten heeft terwijl ze ook nog totaal niet bekend is met allergieklachten.

Gewoon laten testen en als je denkt dat je misschien allergisch zou kunnen zijn ga je naar de HA.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
30-07-2020 10:45
Wat een belachelijk advies om antihistamine te slikken omdat TO twee (2!) keer verkoudheidsklachten heeft terwijl ze ook nog totaal niet bekend is met allergieklachten.

Gewoon laten testen en als je denkt dat je misschien allergisch zou kunnen zijn ga je naar de HA.
Een vrij verkrijgbaar tabletje slikken is aanzienlijk minder belastend dan testen en (vooral dat) in isolatie gaan tot je de uitslag hebt.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
30-07-2020 10:31
Ik heb hooikoorts en bij mij doet antihistamine niets tegen een loopneus. Bij mij is er wel een duidelijk verschil tussen hooikoorts (geirriteerde ogen, niezen, water dat uit mijn neus loopt) en verkoudsheidsklachten.
Bij mij ook. Bij een verkoudheid voel ik me lamlendig met keelpijn, snotteren en hoesten.
Van allergie (hazelaar) niesbuien in februari/maart.
Van (lichte) huisstofmijtallergie een paar per dag loopneus.
Maar dat voelt bij mij echt heel anders dan verkoudheid.
Als ik me bij iedere keer snuiten moet laten testen zou ik dagelijks moeten gaan.
Hoesten doe ik buiten een serieuze verkoudheid nooit.
Alle reacties Link kopieren
Dubbel
amarna wijzigde dit bericht op 30-07-2020 10:55
98.56% gewijzigd
smulrol schreef:
30-07-2020 10:38
ja je moet bij wachten op uitslag en na positieve test inderdaad wel bij anderen vandaan blijven, ik ging er voor gemak vanuit dat niet iedereen egocentrisch is. Mijn excuses
Ook na een negatieve test is de richtlijn thuis te blijven tot je klachtenvrij bent.
Wat die hele tests ook gelijk overbodig maakt, grove geldverspilling vind ik het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven