Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Opnieuw verkouden: opnieuw testen?

30-07-2020 06:58 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 weken geleden kreeg ik milde verkoudheidsklachten waarvoor ik mij heb laten testen. De test was negatief.
Ik ben een kleine week wat snotterig geweest waarna een week geen klachten. Sinds 2 dagen ben ik snotverkouden: moet ik opnieuw testen? Ik heb verder geen hooikoorts of andere allergieën.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
30-07-2020 10:45
Gewoon laten testen en als je denkt dat je misschien allergisch zou kunnen zijn ga je naar de HA.

Nah, ik heb mijn (milde) hooikoorts ook ontdekt zonder huisarts hoor.
Bij mij gebeurt het helemaal aan begin van het seizoen als de katjes aan de bomen zitten. Omdat ik soms ook allergisch reageer op katten, legde ik na een tijdje een mogelijk verband met hooikoorts. Antihistamine gehaald bij Kruidvat, binnen een uur klachtenvrij. Als dat na een paar keer aldoor de truc doet, hoef ik niet naar de huisarts hoor. Hooguit om in mijn dossier 'hooikoorts' te laten zetten. ;-D
Alle reacties Link kopieren
Verder ben ik wel voorstander van testen overigens. Ook bij nieuwe klachten.
Alecta schreef:
30-07-2020 10:33
Ja, maar die zijn er momenteel dus nog nauwelijks.
Er hoeven ook geen pollen in de lucht te zijn om toch hooikoortsklachten te hebben.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
30-07-2020 10:35
als je je niet bewust bent van hooikoorts zou ik die klachten ook als snotverkouden beschrijven.
Neus dicht, snotteren, problemen met holtes, kan allemaal met hooikoorts
Precies! Toen ik ontdekte dat ik hooikoorts had, die zich bij mij uitte in het najaar, want je kunt dus ook allergisch zijn voor schinmels en sporen in de lucht, toen voelde ik me een maand alsof ik ziek werd. Daarna heb ik het leren onderscheiden.
S-Groot schreef:
30-07-2020 10:45
Wat een belachelijk advies om antihistamine te slikken omdat TO twee (2!) keer verkoudheidsklachten heeft terwijl ze ook nog totaal niet bekend is met allergieklachten.

Gewoon laten testen en als je denkt dat je misschien allergisch zou kunnen zijn ga je naar de HA.
Dit dus.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
30-07-2020 10:54
Ook na een negatieve test is de richtlijn thuis te blijven tot je klachtenvrij bent.
Wat die hele tests ook gelijk overbodig maakt, grove geldverspilling vind ik het.
1) Dat is niet waar. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslag-test
2) Zonder tests wordt contactonderzoek lastig. Als je kunt opsporen door wie je besmet bent, kun je ook voorkomen dat er via die persoon meer mensen besmet raken.
Alle reacties Link kopieren
Met mijn chronische neusverkoudheid zou ik mezelf iedere dag wel kunnen laten testen...
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
30-07-2020 10:41
Ik word heel duf (niet op het Coronalijstje) en mijn keel voelt geïrriteerd. De keelpijn vind ik lastig te onderscheiden van virus-keelpijn. Met een antihistamine verdwijnen de klachten - en die keer dat dat niet gebeurde, heb ik me laten testen.
Op zich vind ik het advies om een antihistamine te proberen dus niet zo heel gek.
Eens. Ik vind het helemaal geen belachelijk advies.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Eze schreef:
30-07-2020 11:25
1) Dat is niet waar. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... tslag-test
2) Zonder tests wordt contactonderzoek lastig. Als je kunt opsporen door wie je besmet bent, kun je ook voorkomen dat er via die persoon meer mensen besmet raken.
Lekker onverantwoord dan aangezien de testen niet altijd betrouwbaar schijnen te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
30-07-2020 09:46
Hooikoortstabletje proberen kan weinig kwaad, maar TO beschrijft haar klachten als ‘snotverkouden’. Waarom denk je daarbij aan een allergie?
Ik ben zelf licht allergisch (volgens de laatste testen bijna niet meetbaar). Vanmorgen liep ik naar buiten en binnen 5 minuten was ik opeens snipverkouden, kuchen en zere keel. Meteen weer naar binnen en een tabletje genomen. Binnen een half uur voelde ik mij weer top.

Vandaar mijn suggestie om dat eerst te proberen
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
30-07-2020 07:53
Ja opnieuw testen. Zeker als je in de tussentijd ergens geweest bent, je kunt het zo overnemen van een ander.
No shit. Echt?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Alle reacties Link kopieren
Moreina schreef:
30-07-2020 11:50
Lekker onverantwoord dan aangezien de testen niet altijd betrouwbaar schijnen te zijn.
Maar wie beweert dat dan? Die testen om te zien of je het onder de leden hebt, zijn toch heel betrouwbaar?
Ja opnieuw testen.
Alle reacties Link kopieren
Griebus67 schreef:
30-07-2020 13:19
Maar wie beweert dat dan? Die testen om te zien of je het onder de leden hebt, zijn toch heel betrouwbaar?
er zal echt wel een 0.000009% kans zijn dat het virus alleen nog maar in je andere neusgat zit.
Sommigen leggen graag zout op slakken
Als het andere klachten zijn dan zou ik me laten testen.
Liebeskind² schreef:
30-07-2020 11:57
No shit. Echt?
Ja
Alle reacties Link kopieren
Nee, mensen, ik heb geen hooikoorts of ben ook niet bekend met andere allergieën.

Ik heb me vanmiddag laten testen, omdat het me niet lekker zat.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
30-07-2020 22:25
Nee, mensen, ik heb geen hooikoorts of ben ook niet bekend met andere allergieën.

Ik heb me vanmiddag laten testen, omdat het me niet lekker zat.
En?
Alle reacties Link kopieren
Negatief, zoals verwacht. Maar blij en goed dat ik het toch weer heb laten testen.
Alle reacties Link kopieren
Schatkaart schreef:
05-08-2020 16:08
Negatief, zoals verwacht. Maar blij en goed dat ik het toch weer heb laten testen.
:thumbsup:
Schatkaart schreef:
05-08-2020 16:08
Negatief, zoals verwacht. Maar blij en goed dat ik het toch weer heb laten testen.
Wat fijn dat je negatief bent getest! :)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven