Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oproep 1961 - 1971 (geen medische indicatie)

15-05-2021 20:51 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOEVOEGING 25 MEI:
Voor mensen die geboren zijn tussen 1972 en 1981 gaat het topic hier verder: :hello:

coronavirus-covid-19/vaccinatieoproep-1 ... ges/477938

* * * * *
Wie valt in bovenstaande leeftijdscategorie, heeft geen medische indicatie en werkt ook niet in de zorg of vergelijkbaar, en heeft al een oproep gehad? Oftewel: de 'gewone' mensen onder ons, dus enkel op leeftijdsindicatie.

Ik lees hier...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

... dat we deze vanaf 27 april (hadden) kunnen verwachten.
Ik heb nog niets gezien, wil wel graag. Iemand anders al wel?

En als je al wel de oproep hebt gehad en het vaccin hebt gekregen, welk vaccin kreeg je?
Zou leuk zijn als je de regio en leeftijd erbij verteld, als je dat wil natuurlijk.

TOEVOEGING (versie 2 :)):
Het laatste nieuws vind je hier terug https://www.rivm.nl/nieuws.
Je kan ook proberen of je met jouw geboortejaar een afspraak kan maken, maar als iedereen dat doet, wordt de server waar die website op staat extra belast, en dat kan eventueel storingen geven.

Volgens het laatste nieuws zijn de jaren 1963 en 1964 opgengesteld. :) (nieuws van 16 mei).

TOEVOEGING 17 MEI:
1965 kan nu ook een afspraak maken.
In het journaal werd aangegeven dat 1971 mogelijk vanaf 24 mei al aan de beurt komt.

TOEVOEGING 20 MEI:
1966 kan nu ook een afspraak maken!

TOEVOEGING 22 MEI:
1967 en 1968 zijn aan de beurt! En maar één keer prikken want het is Janssen! :)

TOEVOEGING 25 MEI:
1969 en 1970 zijn aan de beurt!

TOT SLOT (in dit topic althans ;-D ) TOEVOEGING 26 MEI: :cheer2:
Ook 1971 is nu aan de beurt!
c⨀urage wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:22
43.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zelf val in 1968 en regio Noord-Brabant.
Ze zijn nu bij 1962. Er gaat steeds een extra jaar open. Duurt nog wel even voor ze bij 1968 zijn.
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
15-05-2021 20:55
Ze zijn nu bij 1962. Er gaat steeds een extra jaar open. Duurt nog wel even voor ze bij 1968 zijn.

Ah, hoe weet je dat? En weet je dan ook hoe lang ze over 'een jaar' doen zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
1964 en 1971.
Groningen.

Nog niets gehoord of gezien.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
1967, Noord-Holland
Ik heb nog niets gezien.
bartjes wijzigde dit bericht op 15-05-2021 22:17
Reden: Locatie gewijzigd. Iets minder precies.
20.00% gewijzigd
C⨀urage schreef:
15-05-2021 20:56
Ah, hoe weet je dat? En weet je dan ook hoe lang ze over 'een jaar' doen zeg maar?
Heb even gekeken op de pagina waar je de vaccinatie kan boeken. Als je jaar is opengezet dan kun je online boeken. Bij de andere jaren in dat niet. Bovendien kondigen ze het aan als er een nieuw jaar wordt toegevoegd. Op hun website, Twitter, NOS, etc
Dit is het laatste bericht over een nieuw jaartal: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gebo ... eafspraak/
Alle reacties Link kopieren
1966 en 1971, Zuid-Limburg. Nog niets gehoord. Ben wel benieuwd hoe snel ze nu per jaargang gaan.
Alle reacties Link kopieren
1968 en 1970 , nog niets gehoord. Zuid drenthe.

Het zou nog in mei plaatsvinden, maar ik denk dat het zeker juni wordt.
Alle reacties Link kopieren
Alleen 1961 en 1962 staan open, 1963 komende week.

Echt opschieten doet het niet, terwijl er vrijwel overal over-capaciteit is.
Alle reacties Link kopieren
Colorado1975 schreef:
15-05-2021 21:00
Dit is het laatste bericht over een nieuw jaartal: https://ggdghor.nl/actueel-bericht/gebo ... eafspraak/

Dank voor de link.
Ik zie wel dat dat bericht van 30 april is. Is ook alweer 2 weken geleden. In het nieuws hoor ik dat ze wel tot een miljoen mensen per week willen gaan vaccineren (is afgelopen week al gelukt?). Dan zou het nieuws hierover elkaar sneller moeten opvolgen toch?

En sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar ik volg het nieuws alleen globaal uit zelfbescherming. Maar het vaccineren begint nu dichterbij te komen voor mij en nu wil ik dit dingetje wel graag weten.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-05-2021 21:07
Dank voor de link.
Ik zie wel dat dat bericht van 30 april is. Is ook alweer 2 weken geleden. In het nieuws hoor ik dat ze wel tot een miljoen mensen per week willen gaan vaccineren (is afgelopen week al gelukt?). Dan zou het nieuws hierover elkaar sneller moeten opvolgen toch?

En sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar ik volg het nieuws alleen globaal uit zelfbescherming. Maar het vaccineren begint nu dichterbij te komen voor mij en nu wil ik dit dingetje wel graag weten.


Precies, willen. Willen is wat anders dan 'kunnen', 'doen' of 'gaan'.

Het gaat traag en ze halen nergens de doelen. Overal is over.
Alle reacties Link kopieren
1971, Zuid-Gelderland/Noord-Brabant, nog niets ontvangen.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
1964 hier, nog niks gezien, maar dat had ik ook nog niet verwacht, aangezien ze nu pas bij 1962 zijn.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Het uitnodigen per geboortejaar staat nu even stil tot alle mensen van de griepprik-lijst zijn uitgenodigd. Daarna gaan ze verder met 1963. Ik heb ook geen idee hoe snel een jaar gaat. Ik en uit 1973 en zou half juni aan de beurt zijn volgens het schema. Dat betekent dat ze 10 jaar in vier weken weg moeten prikken. Ik ben benieuwd...

Je kan op coronatest.nl en dan bij “ik wil me laten vaccineren” zien bij welk jaartal ze zijn. Hoef je het nieuws niet te volgen ;-)
(Nu dus even geen jaartal omdat de griepprikdoelgroep er tussen is gekomen.)
mariejan wijzigde dit bericht op 15-05-2021 21:19
Reden: Typo
0.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-05-2021 21:07
Dank voor de link.
Ik zie wel dat dat bericht van 30 april is. Is ook alweer 2 weken geleden. In het nieuws hoor ik dat ze wel tot een miljoen mensen per week willen gaan vaccineren (is afgelopen week al gelukt?). Dan zou het nieuws hierover elkaar sneller moeten opvolgen toch?

En sorry als ik naar de bekende weg vraag, maar ik volg het nieuws alleen globaal uit zelfbescherming. Maar het vaccineren begint nu dichterbij te komen voor mij en nu wil ik dit dingetje wel graag weten.
Een kleine 150 duizend op een dag. Ik denk dat ze inderdaad rond het miljoen per week zitten.
Ik vind coronabeeld.nl leuk om af en toe te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
In de Jaarbeurs in Utrecht worden de jaren 63/64/65 al gevaccineerd. Je kan telefonisch een afspraak maken. Het loopt storm. Ik ben van ‘65 en vandaag gevaccineerd met Moderna.
Alle reacties Link kopieren
Ik las in het positieftopic dat ze deze week het prikrecord flink aan het verbreken zijn, maar omdat deze weken ook ruim een miljoen van de griepprik groep zijn, zal het iets langzamer gaan met de jaren.

Maar je zit er aan te komen :)

Al ben ik eigenlijk 15 jaar te jong voor dit topic :P
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon een puinbak. Ineens ging toch iedereen met een medische indicatie voor, ze dachten 1 miljoen, blijken er 1,4 miljoen te zijn. Zitten dus mensen bij met hooikoortsmedicatie....ook schrijnende gevallen natuurlijk mogen die eerst alleen het animo blijkt niet zo hoog. In de eerste week heeft maar 1/3 een afspraak maakt...Huisartsen hebben nog een week extra gekregen om namen door te geven dus hup weer een week naar achteren schuiven. Dan werkt het met brieven en post ook nog eens vertragend. Ik baal er gigantisch aan laat iedereen die wil een afspraak maken, in ieder geval iedereen t/ m 1971 en dan per 10 jaar.
Alle reacties Link kopieren
He5 gaat niet iets langzamer....wij zouden vanaf 26 april uitgenodigd worden. Dat wordt met gemak 6 juni terwijl er vaccins zijn, echt ik kan die jubelverhalen niet meer horen. En de stomme campagne ik stroop Mn mouw op. Ik wil wel maar ik kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Mariejan schreef:
15-05-2021 21:19
Het uitnodigen per geboortejaar staat nu even stil tot alle mensen van de griepprik-lijst zijn uitgenodigd. Daarna gaan ze verder met 1963.
En mensen met kattenallergie, of die als kind ooit astma hadden….. :-D
Het gaat volgens mij best lang duren tot ze weer doorgaan met de 50ers.
smulrol wijzigde dit bericht op 15-05-2021 21:35
0.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
15-05-2021 21:31
Het is gewoon een puinbak. Ineens ging toch iedereen met een medische indicatie voor, ze dachten 1 miljoen, blijken er 1,4 miljoen te zijn. Zitten dus mensen bij met hooikoortsmedicatie....ook schrijnende gevallen natuurlijk mogen die eerst alleen het animo blijkt niet zo hoog. In de eerste week heeft maar 1/3 een afspraak maakt...Huisartsen hebben nog een week extra gekregen om namen door te geven dus hup weer een week naar achteren schuiven. Dan werkt het met brieven en post ook nog eens vertragend. Ik baal er gigantisch aan laat iedereen die wil een afspraak maken, in ieder geval iedereen t/ m 1971 en dan per 10 jaar.
Wat zit je nou te miepen, je komt echt wel aan de beurt hoor.
Je kunt het zelf checken via coronatest.nl (das ook de site om een vaccinatieafspraak te maken). Tot nu kan alleen de groep tm 1962 een afspraak maken. Vanaf morgen ook 1963, volgens het liveblog van het AD.
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner is van 62 en die heeft op geboortejaar de afgelopen week zijn eerste prik gehaald. Ik ben van 69 en heb vanwege medische indicatie een uitnodiging gekregen en morgen krijg ik mijn eerste prik. Als ik op geboortejaar had moeten wachten dan zou het een paar weken geduurd hebben, denk ik. Voor zover ik weet, is 1963 komende week aan de beurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven