Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oproep 1961 - 1971 (geen medische indicatie)

15-05-2021 20:51 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOEVOEGING 25 MEI:
Voor mensen die geboren zijn tussen 1972 en 1981 gaat het topic hier verder: :hello:

coronavirus-covid-19/vaccinatieoproep-1 ... ges/477938

* * * * *
Wie valt in bovenstaande leeftijdscategorie, heeft geen medische indicatie en werkt ook niet in de zorg of vergelijkbaar, en heeft al een oproep gehad? Oftewel: de 'gewone' mensen onder ons, dus enkel op leeftijdsindicatie.

Ik lees hier...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

... dat we deze vanaf 27 april (hadden) kunnen verwachten.
Ik heb nog niets gezien, wil wel graag. Iemand anders al wel?

En als je al wel de oproep hebt gehad en het vaccin hebt gekregen, welk vaccin kreeg je?
Zou leuk zijn als je de regio en leeftijd erbij verteld, als je dat wil natuurlijk.

TOEVOEGING (versie 2 :)):
Het laatste nieuws vind je hier terug https://www.rivm.nl/nieuws.
Je kan ook proberen of je met jouw geboortejaar een afspraak kan maken, maar als iedereen dat doet, wordt de server waar die website op staat extra belast, en dat kan eventueel storingen geven.

Volgens het laatste nieuws zijn de jaren 1963 en 1964 opgengesteld. :) (nieuws van 16 mei).

TOEVOEGING 17 MEI:
1965 kan nu ook een afspraak maken.
In het journaal werd aangegeven dat 1971 mogelijk vanaf 24 mei al aan de beurt komt.

TOEVOEGING 20 MEI:
1966 kan nu ook een afspraak maken!

TOEVOEGING 22 MEI:
1967 en 1968 zijn aan de beurt! En maar één keer prikken want het is Janssen! :)

TOEVOEGING 25 MEI:
1969 en 1970 zijn aan de beurt!

TOT SLOT (in dit topic althans ;-D ) TOEVOEGING 26 MEI: :cheer2:
Ook 1971 is nu aan de beurt!
c⨀urage wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:22
43.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
26-05-2021 20:33
Euh ?

Ik wacht wel op de brief hoor..
Loop al dik jaar ongevaccineerd rond dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij..
Eh ja, maar het kan dus wel gewoon. Toch handig om te weten voor degenen die níet nog een paar dagen willen wachten.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
26-05-2021 11:25
Goeie! Dank! Zondagochtend al afspraak!
Dat is snel!! Ik pas 23 juni (ben van 71) en 25 juli de 2de prik
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Wat een enorme verschillen voordat je terecht kunt voor de eerste prik.

Tussen 1 juni en 23 juni...
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Zal waarschijnlijk aan de stad liggen waar je geprikt kunt worden? Ene stad is wellicht drukker dan de andere?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Ik had de keuze uit Groningen, Warffum en Assen. Assen was het verst én het vroegst. 50 kilometer, boeien.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook verschillende opties en deze is in mijn woonplaats én was de eerste mogelijkheid. Andere waren allemaal nog later.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
takkentrol schreef:
26-05-2021 21:15
Ik had ook verschillende opties en deze is in mijn woonplaats én was de eerste mogelijkheid. Andere waren allemaal nog later.
Wat ik denk dat ze doen is de eerste optie het dichtst bij je woonplaats en dan 2 latere opties op andere plekken -- als je online boekt. Als je belt kun je vast en zeker een ander tijdstip kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
26-05-2021 21:07
Ik had de keuze uit Groningen, Warffum en Assen. Assen was het verst én het vroegst. 50 kilometer, boeien.
Ik uit Maastricht, Kerkrade en Helden (of Herten). De laatste was het verste, maar ook het laatste. M’tricht op 1 na verste maar wel 3 weken eerder. De keuze was snel gemaakt…

Ik twijfel nu alleen of ik de tweede vaccinatie wel moet nemen, aangezien ik in februari Corona heb gehad (niet echt heel hevig, dus heel mild verloop). Maar ik woon aan de grens en kom vaak in Duitsland. Ik heb geen zin om elke keer een test te doen omdat ik maar 1 prik heb gehad. Daarnaast ben ik bij de tweede prik al 5 maanden Corona-vrij. Lastig.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
26-05-2021 20:33
Euh ?

Ik wacht wel op de brief hoor..
Loop al dik jaar ongevaccineerd rond dan kunnen die paar dagen er ook nog wel bij..
Ik ( geboortejaar 1971) kon wel al een afspraak maken, maar eerste mogelijkheid was 14 juni pas. En dan rij ik al een half uur heen en half uur terug. Dus ja, zonder brief een afspraak maken was ergens toch wel handig, wordt vast niet ineens sneller als ik de brief wel heb. En die komt sowieso wel voor ik mijn afspraak heb.
In mijn geval is het ook nog zo dat er een vakantie aan zit te komen. Dus hoe eerder alles rond is, hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Hier gisteren maar de huisarts gebeld wáár mijn uitnodiging blijft..van 70 én medische indicatie en nog steeds niks vernomen.

Schijnt een zooitje te zijn ..maar krijg het niet duidelijk of dat nu bij huisarts of GGD ligt .
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Ik*ben*ik schreef:
27-05-2021 21:21
Hier gisteren maar de huisarts gebeld wáár mijn uitnodiging blijft..van 70 én medische indicatie en nog steeds niks vernomen.

Schijnt een zooitje te zijn ..maar krijg het niet duidelijk of dat nu bij huisarts of GGD ligt .

Maar je kan ook zonder brief, online een afspraak maken! Vanwege je geboortejaar (voor medische indicatie heb je wel een brief nodig).
Al best een paar dagen. Doen hoor!
Alle reacties Link kopieren
Zal eens checken courage..bedankt!
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren
Ben van 73 en vandaag een afspraak kunnen maken! Ben blij! Zelfs nog beide voordat hier de vakantie begint (17 juli).
Edit, oh, ik zie dag we een eigen topic hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
27-05-2021 21:39
Ben van 73 en vandaag een afspraak kunnen maken! Ben blij! Zelfs nog beide voordat hier de vakantie begint (17 juli).
Edit, oh, ik zie dag we een eigen topic hebben ;-)

Kssst!
:P
Alle reacties Link kopieren
Ben al weg!
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
27-05-2021 21:44
Ben al weg!

:bigkiss:
Alle reacties Link kopieren
Even upperdepup.

Hebben jullie nog last gehad van de vaccinaties? Man en ik hadden geen enkele bijwerking, alleen twee dagen een beurs plekje. Beiden Pfizer gekregen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-06-2021 19:03
Even upperdepup.

Hebben jullie nog last gehad van de vaccinaties? Man en ik hadden geen enkele bijwerking, alleen twee dagen een beurs plekje. Beiden Pfizer gekregen.
Pfizer ook, en ongeveer twee dagen last gehad van mijn schouder
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
27-05-2021 21:24
Maar je kan ook zonder brief, online een afspraak maken! Vanwege je geboortejaar (voor medische indicatie heb je wel een brief nodig).
Al best een paar dagen. Doen hoor!
Klopt.
Uiteindelijk heb ik ook gewoon online een afspraak gemaakt.
Had ik de brief niet voor nodig.
Ik krijg hem morgen.
Ben nu wel een beetje nerveus, ben ook ongesteld.
Gisteren ook al niet lekker vanwege de overgang , zag overal zwarte plekken.
Maarja hem weigeren is geen optie.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-06-2021 19:03
Even upperdepup.

Hebben jullie nog last gehad van de vaccinaties? Man en ik hadden geen enkele bijwerking, alleen twee dagen een beurs plekje. Beiden Pfizer gekregen.

Ik voelde me de avond na de vaccinatie wat koortsig, dat was de volgende dag over. Een dag of vijf niet op de zijde van mijn vaccinarm kunnen slapen, omdat het pijnlijk was, beetje alsof ik een fikse kneuzing had. Pfizer ook.

Over ruim twee weken dosis twee, ben benieuwd of ik er dan net zo gemakkelijk vanaf kom.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-06-2021 19:03
Even upperdepup.

Hebben jullie nog last gehad van de vaccinaties? Man en ik hadden geen enkele bijwerking, alleen twee dagen een beurs plekje. Beiden Pfizer gekregen.
Hier hetzelfde, ook Pfizer. Man en ik alleen last van een beurse plek. Man kon 1 nacht niet goed erop slapen. 6-7 de tweede prik voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
12-06-2021 19:03
Even upperdepup.

Hebben jullie nog last gehad van de vaccinaties? Man en ik hadden geen enkele bijwerking, alleen twee dagen een beurs plekje. Beiden Pfizer gekregen.
Twee dagen beroerd van Janssen (flinke koorts, hoofdpijn). De klachten verdwenen gelukkig net zo snel als ze gekomen waren, daarna geen centje pijn meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de eerste Moderna gehad. Niks geen bijwerkingen behalve beetje beurs gevoel op de plek van de prik. Duurde een dag of zo. Telt niet. Vriend, zus en haar man ook Moderna gehad en nergens last van.

Hoop dat de 2e ook zo soepeltjes verloopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven