Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oproep 1961 - 1971 (geen medische indicatie)

15-05-2021 20:51 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOEVOEGING 25 MEI:
Voor mensen die geboren zijn tussen 1972 en 1981 gaat het topic hier verder: :hello:

coronavirus-covid-19/vaccinatieoproep-1 ... ges/477938

* * * * *
Wie valt in bovenstaande leeftijdscategorie, heeft geen medische indicatie en werkt ook niet in de zorg of vergelijkbaar, en heeft al een oproep gehad? Oftewel: de 'gewone' mensen onder ons, dus enkel op leeftijdsindicatie.

Ik lees hier...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

... dat we deze vanaf 27 april (hadden) kunnen verwachten.
Ik heb nog niets gezien, wil wel graag. Iemand anders al wel?

En als je al wel de oproep hebt gehad en het vaccin hebt gekregen, welk vaccin kreeg je?
Zou leuk zijn als je de regio en leeftijd erbij verteld, als je dat wil natuurlijk.

TOEVOEGING (versie 2 :)):
Het laatste nieuws vind je hier terug https://www.rivm.nl/nieuws.
Je kan ook proberen of je met jouw geboortejaar een afspraak kan maken, maar als iedereen dat doet, wordt de server waar die website op staat extra belast, en dat kan eventueel storingen geven.

Volgens het laatste nieuws zijn de jaren 1963 en 1964 opgengesteld. :) (nieuws van 16 mei).

TOEVOEGING 17 MEI:
1965 kan nu ook een afspraak maken.
In het journaal werd aangegeven dat 1971 mogelijk vanaf 24 mei al aan de beurt komt.

TOEVOEGING 20 MEI:
1966 kan nu ook een afspraak maken!

TOEVOEGING 22 MEI:
1967 en 1968 zijn aan de beurt! En maar één keer prikken want het is Janssen! :)

TOEVOEGING 25 MEI:
1969 en 1970 zijn aan de beurt!

TOT SLOT (in dit topic althans ;-D ) TOEVOEGING 26 MEI: :cheer2:
Ook 1971 is nu aan de beurt!
c⨀urage wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:22
43.89% gewijzigd
Midden GLD, 1961, geen medisch geval, 5 mei 1e vaccin , Pfizer, gehad
anoniem_22906 wijzigde dit bericht op 15-05-2021 23:09
7.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ca726647543 schreef:
15-05-2021 22:29
Gewoon het leger inschakelen om het te regelen. Leger bepaald wie wanneer wordt geprikt en als die persoon niet op komt dagen wordt ie gewoon opgehaald. Dan kan het echt wel heel snel gaan. En natuurlijk gewoon 24/7 prikken. En niet miepen als je niet om 3 uur 's nachts naar de priklocatie wilt gaan.

Zoiets om de puinbak op te lossen?
En dan gaat het leger prikken met zout water als de vaccins even op zijn?
Alle reacties Link kopieren
ldp schreef:
15-05-2021 22:48
Denk je dat het sneller gaat als je hier zo zit te jammeren dan?

Het helpt ons allemaal als er zo veel mogelijk geprikt wordt. Ook de prikken van een ander helpen ons.
Jullie komen gewoon echt heel erg misgunnend over ten opzichte van de mensen die hem wel krijgen.

Het is niet zo dat wij al langer wachten dan de rest ofzo he. Waar zouden die excuses voor nodig zijn?
Precies! Al die mensen die nu “voor mogen” hoeven met de gewone oproep op jaartal niet meer, dus uiteindelijk loop je weinig vertraging op want de jaartallen gaan sneller. Daar zijn alweer een stel mensen van gevaccineerd nu namelijk. Het maakt weinig uit dus en hoe meer mensen gevaccineerd zijn, hoe beter. Wie het zijn boeit weinig, als het maar gewoon door loopt met dat vaccineren!
Alle reacties Link kopieren
Geborenen in 1961 en 1962 krijgen de oproep vanaf 27 april. De rest nog niet. Dat staat er duidelijk beschreven.
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
ProdigalDaughter schreef:
15-05-2021 22:48
Ik ben van 1967, zuid-Gelderland. Niks nog hier. Ik ben mantelzorger voor mijn ouders, die zeer kwetsbaar zijn. Ik werk in het hoger onderwijs waar nu weer versoepeld wordt en waar in de afgelopen weken de emails van studenten dat ze in quarantaine zitten met bakken in m'n inbox landen. Ik voel me niet echt veilig, maar zal het toch maar moeten uitzitten. Maar wat duurt het allemaal lang.
Kan ik me iets bij voorstellen. Onder studenten zijn er volgens mij grote groepen die besloten hebben alle maatregelen naast zich neer te leggen. Zelf lopen ze natuurlijk niet zoveel risico, maar voor iemand in jouw situatie is het rot. Je ouders zijn nog niet gevaccineerd?
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
15-05-2021 23:00
Ik werk ook in het hoger onderwijs, maar geef zelf geen les. Collegas die wel les geven, maar zelf liever niet fysiek les willen geven (bijv risocogroep) kunnen online les blijven geven.

Iedereen (medewerkers en studenten) krijgen gratis zelftests (niet te controleren, maar heb idee dat onze studenten dat braaf doen)
Het meeste is nog wel online, gelukkig. Niet ideaal onder normale omstandigheden, maar nu fijn. Wat ik online kan doen zal ik zeker ook online blijven doen. Maar het is ook lastig voor de studenten als ze een dag mogen komen en dan toch online les hebben tussen andere colleges in. Zelftests kunnen je natuurlijk wel vertellen dat je besmet bent, maar er blijft toch onzekerheid en een redelijke foutmarge bij negatieve testen. De meeste studenten nemen het serieus, maar ik merk ook dat ze het af en toe toch wel vergeten en dan zitten ze ineens weer veel te dicht bij elkaar. Nou ja, het eind van het wachten op een vaccin is toch echt wel in zicht.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
15-05-2021 23:00
Ik blijf het zo bijzonder vinden dat die regio zo vol zit steeds. Mijn opa moest zijn eerste prik in Breda halen en de tweede in Eindhoven, terwijl hij in Tilburg woont. Die locatie bij het stadion is dus gewoon veel te weinig, maar dat is nog steeds niet opgelost. Mijn opa was al heel snel aan de beurt, is in de 80 en dat is dus al heel wat weken geleden. Mijn broer kan nu een afspraak inplannen en moet ook weer uitwijken naar Eindhoven, Breda of een Bosch. Tilburg is echt al maanden een zootje blijkbaar. Hier in regio Utrecht is dat helemaal niet. Ik kan zo al op 4 locaties terecht die allemaal op Max 15km van mijn huis liggen. Waarom kunnen ze dat in Tilburg niet gewoon regelen? :bonk:
Geen idee, vind het al heel wat dat jouw opa de 2de prik op een andere locatie kan krijgen. Dat maakte ze bij mij aan de telefoon meteen duidelijk dat dat niet kon. En dat van je broer is dan gewoon echt weer vervelend inderdaad. Woon je in een stad waar gewoon een locatie is. Moet je nog ergens anders heen....

Ik zelf heb er maar het beste van gemaakt. Lekker relax in de auto met muziek op. Daar heb ik nog echt bewust van genoten ook.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-05-2021 23:01
Ik vind het echt bizar dat iedereen het hier zo lang vindt duren. Ze zijn als een malle alles dat binnen komt zsm aan het wegprikken.
Een half jaar geleden wisten we überhaupt nog niet of we in 2021 een werkend vaccin zouden hebben.
Inmiddels hebben we er 4 en al ruim 7 miljoen vaccins gezet.

Ik heb inmiddels jouw positieve topic ontdekt en dat geeft een goed beeld. Het gaat best heel goed en snel op dit moment volgens mij. Was alleen even nieuwsgierig naar 'mijn lichting'. Maar ik ben wat dat betreft weer helemaal 'bijgepraat'. :)

Toevoeging: en inderdaad > al 40% van de mensen heeft al één of twee prikken gehad, best goed dus.
c⨀urage wijzigde dit bericht op 15-05-2021 23:15
7.84% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
15-05-2021 21:31
Het is gewoon een puinbak. Ineens ging toch iedereen met een medische indicatie voor, ze dachten 1 miljoen, blijken er 1,4 miljoen te zijn. Zitten dus mensen bij met hooikoortsmedicatie....ook schrijnende gevallen natuurlijk mogen die eerst alleen het animo blijkt niet zo hoog. In de eerste week heeft maar 1/3 een afspraak maakt...Huisartsen hebben nog een week extra gekregen om namen door te geven dus hup weer een week naar achteren schuiven. Dan werkt het met brieven en post ook nog eens vertragend. Ik baal er gigantisch aan laat iedereen die wil een afspraak maken, in ieder geval iedereen t/ m 1971 en dan per 10 jaar.
In deze groep zitten ook mensen die al ingeënt zijn en daarom geen afspraak maken. Zoals ik. Ik ben vanwege mijn werk in de zorg al in februari ingeënt en daarom heb ik niet gereageerd op de brief voor de grieppripgroep die ik afgelopen week kreeg. Het is wel jammer dat dit nergens geregistreerd staat, want als er veel meer mensen zijn waar hetzelfde voor geldt en die dus niet reageren, kunnen ze alvast weer anderen op gaan roepen.
Alle reacties Link kopieren
Agen schreef:
15-05-2021 23:08
Kan ik me iets bij voorstellen. Onder studenten zijn er volgens mij grote groepen die besloten hebben alle maatregelen naast zich neer te leggen. Zelf lopen ze natuurlijk niet zoveel risico, maar voor iemand in jouw situatie is het rot. Je ouders zijn nog niet gevaccineerd?
Mijn ouders zijn nu inmiddels gevaccineerd, dus dat is al een hele zorg minder. Maar buiten dat zijn ze op dit moment wel afhankelijk van mij, dus zelf ziek worden is echt geen optie, want dan zakt de hele situatie als een kaartenhuis in elkaar.

Ik denk dat de meeste studenten echt hun best doen, maar ze zitten natuurlijk ook al een jaar thuis en als ze elkaar zien dan hebben ze ook wel even behoefte aan echt contact.
Alle reacties Link kopieren
ZonGeregeld schreef:
15-05-2021 23:09
Geen idee, vind het al heel wat dat jouw opa de 2de prik op een andere locatie kan krijgen. Dat maakte ze bij mij aan de telefoon meteen duidelijk dat dat niet kon.
Dat vind ik heel raar, want ik heb echt al van behoorlijk wat mensen gehoord dat ze naar 2 verschillende locaties moesten.

Overigens woon ik zelf in ZO Brabant en ging o.a. in mijn woonplaats de priklocatie dicht want het zou allemaal super efficient gaan in de XL locaties in Eindhoven en Helmond.
Vervolgens hoor ik dat mensen hiervandaan naar Boxtel of Veghel kunnen. Eindhoven kwam überhaupt niet naar boven.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
15-05-2021 23:01
Ik vind het echt bizar dat iedereen het hier zo lang vindt duren. Ze zijn als een malle alles dat binnen komt zsm aan het wegprikken.
Een half jaar geleden wisten we überhaupt nog niet of we in 2021 een werkend vaccin zouden hebben.
Inmiddels hebben we er 4 en al ruim 7 miljoen vaccins gezet.
Dat is helemaal waar, en ik ben ook superblij dat er vaccins zijn. Het alternatieve scenario zou vreselijk zijn. Maar dat doet niets af aan mijn ervaring dat ik het lang vind duren, ik wil gewoon dat vaccin graag in mijn arm hebben zitten.
Alle reacties Link kopieren
Snoesje666 schreef:
15-05-2021 21:50
Als ze me bellen dat ik vannacht Sinovac of Sputnik kan krijgen dan zit ik klaar met de mouw opgestroopt.
Schiet eens op met die vaccins.

Een zomervakantie naar het buitenland rekenen we al niet meer op. Maar een familie-bbq kunnen houden zou wel gezellig zijn.
Waarom niet? Er gaan nu al een heel aantal landen op geel, en ik denk dat bijvoorbeeld Griekenland je met open armen zal ontvangen.
ShaunTheSheep schreef:
15-05-2021 22:40
Ik was mee als begeleider van mijn niet-mobiele ouder naar de Jaarbeurs en ik was verbaasd over de enorme overcapaciteit. Drie grote hallen, bijna leeg qua ‘bezoekers’ en vol met verveelde ggd-ers die met hun mobiel spelend op een stoeltje zitten te wachten op ‘klanten’. Overal konden we zo doorlopen. De prikker was helemaal blij dat er eindelijk weer iemand was en knoopte meteen een praatje aan. En dat op een zaterdagmiddag in de Jaarbeurs.

Ik vroeg nog of ze mij niet ook meteen even konden prikken, maar dat kon dan weer niet.

Zo schiet dat vaccineren natuurlijk niet op! Hopelijk krijgen jullie snel de brief!
De prikhal waar ik was ( 10 priklijnen) , was het de hele dag keidruk, ook de hal waar mijn ouders en schoonouders zijn geweest was het flink druk,.
Alle reacties Link kopieren
smulrol schreef:
15-05-2021 21:34
En mensen met kattenallergie, of die als kind ooit astma hadden….. :-D
Het gaat volgens mij best lang duren tot ze weer doorgaan met de 50ers.
Nou dat lijkt me niet. Bron?
Ik heb tig allergieën waaronder katten allergie en heb echt geen oproep gehad hoor.

Overigens geboortejaar 1971 en regio Noord Holland.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
15-05-2021 22:40
Ik was mee als begeleider van mijn niet-mobiele ouder naar de Jaarbeurs en ik was verbaasd over de enorme overcapaciteit. Drie grote hallen, bijna leeg qua ‘bezoekers’ en vol met verveelde ggd-ers die met hun mobiel spelend op een stoeltje zitten te wachten op ‘klanten’. Overal konden we zo doorlopen. De prikker was helemaal blij dat er eindelijk weer iemand was en knoopte meteen een praatje aan. En dat op een zaterdagmiddag in de Jaarbeurs.

Ik vroeg nog of ze mij niet ook meteen even konden prikken, maar dat kon dan weer niet.

Zo schiet dat vaccineren natuurlijk niet op! Hopelijk krijgen jullie snel de brief!

Je bent lang niet de enige die in dit topic ongeïnformeerd zit te zeuren maar deze pik ik er even uit. Je had liever veel minder medewerkers en ruimte en dus lange rijen en veel drukte gehad? Want als je je ook maar een beetje had geïnformeerd dan had je geweten dat de beperkende factor de hoeveelheid vaccin is en níet het aantal prikkers/locaties of openingstijden zijn. En dat die overcapaciteit van nu ontzettend belangrijk is omdat daardoor zodrá er (weer) meer vaccin beschikbaar is er per direct opgeschaald kan worden, want: juist ja, de mensen zijn er en de facaliteiten zijn er.

Echt, wat een negatief en ongeïnformeerd geblaat in dit topic. Misschien even een keer stilstaan wat dat gedrag voor effect heeft.
Alle reacties Link kopieren
Irregular_Choice schreef:
15-05-2021 23:00
Ik blijf het zo bijzonder vinden dat die regio zo vol zit steeds. Mijn opa moest zijn eerste prik in Breda halen en de tweede in Eindhoven, terwijl hij in Tilburg woont. Die locatie bij het stadion is dus gewoon veel te weinig, maar dat is nog steeds niet opgelost. Mijn opa was al heel snel aan de beurt, is in de 80 en dat is dus al heel wat weken geleden. Mijn broer kan nu een afspraak inplannen en moet ook weer uitwijken naar Eindhoven, Breda of een Bosch. Tilburg is echt al maanden een zootje blijkbaar. Hier in regio Utrecht is dat helemaal niet. Ik kan zo al op 4 locaties terecht die allemaal op Max 15km van mijn huis liggen. Waarom kunnen ze dat in Tilburg niet gewoon regelen? :bonk:
Komt omdat Tilburg 1 van de 2 grote locaties in Brabant was waar ze eigenlijk veel zorgpersoneel met astra zeneca zouden vaccineren, daarom maar 2 lijnen open voor de Pfizer, binnenkort heeft het zorgpersoneel hun 2e astra zeneca gehad en gaan er meer lijnen in Tilburg voor de Phizer open.
Vandaag besluit ik alleen maar te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Venusss schreef:
15-05-2021 23:28
Nou dat lijkt me niet. Bron?
https://www.ad.nl/dossier-deze-verhalen ... ~a0b121b6/
Robert Yawn is 37 een kreeg al een oproep om zicht te laten vaccineren tegen corona. Terwijl daar geen medische noodzaak voor is. Hij is alleen allergisch voor katten en honden.
Alle reacties Link kopieren
En ja, een enkele huisarts zal patienten met allergie doorgestuurd hebben. En NEE, dat betekent niet dat iedereen met allergie een brief had moeten krijgen en al helemaal niet dat je daar je HA over lastig moet vallen, laat staan dat je moet klagen over dat de assistent je af zou poeieren (alsof je de enige bent die hierover belt en ze totaal niet overwerkt zijn). Het gaat met een miljoen per week, wacht gewoon even af.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder is van 1961 en heeft vorige week een brief gehad, deze week is ze geprikt, gewoon in onze stad.
Alle reacties Link kopieren
En waarom heb jij dan meer recht dan deze persoon?
Alle reacties Link kopieren
Tip voor wie sneller/ eerder een vaccin wil:
https://www.prullenbakvaccin.nl/
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
15-05-2021 23:49
Tip voor wie sneller/ eerder een vaccin wil:
https://www.prullenbakvaccin.nl/
Goed zeg! Die hou ik in de gaten. Een vriend van mij is zo ook al gevaccineerd, alleen dan via zijn zus die bij de GGD werkt. De vaccins zouden anders weggegooid worden. Ik vind dat ZO zonde, ik kom met liefde op een willekeurig moment op de dag aangesjeest als er nog wat over is, ik werk toch thuis dus kan zo weg. En samen met mij zat andere mensen, vind het dan ook echt zonde dat de vaccins gewoon weggegooid worden.
Alle reacties Link kopieren
Uit dit artikel concludeer jij dus dat mensen met een katten allergie voorgaan?

Lees onderstaande nog eens goed door.

"De ogenschijnlijke willekeur is lastig te verklaren. ,,Als het goed is, krijgen mensen met een medische indicatie voor de griepprik nu ook een uitnodiging voor de Covid-19-vaccinatie. De computer maakt de selectie op basis van bekende ziekten of problemen’’, stelt hoogleraar Jako Burgers, tevens huisarts in Gorinchem. ,,Als het goed is, kijkt huisarts die lijst door en halen ze daar de mensen met astma van af die bijvoorbeeld maar af en toe een puffer gebruiken. Hooikoorts is geen indicatie.’’ Maar volgens hem hebben ‘niet alle huisartsen hun systeem up to date’. ,,Daar zou je een dagtaak aan hebben. De een is perfectionistischer dan de ander. Veel huisartsen doen het goed, maar het kan beter. Er zijn misschien huisartsen die denken: iedereen moet toch gevaccineerd worden, ik draai de lijst uit en druk op de knop verzenden. Ik snap dat wel.’’


Het is dus gewoon laksheid van SOMMIGE huisartsen.Op zich vind ik het jammer hoor, met mijn allergie was ik graag vast in aanmerking gekomen voor de vaccinatie ;-)
Maar helaas, ik moet wachten tot 1971 in aanmerking komt.
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
15-05-2021 23:26
Waarom niet? Er gaan nu al een heel aantal landen op geel, en ik denk dat bijvoorbeeld Griekenland je met open armen zal ontvangen.
Omdat het noorden als eerste vakantie heeft, als laatste aan de vaccinatiecampagne is begonnen en onze zoon van 18 nog láááng niet volledig gevaccineerd zal zijn.

Omdat Frankrijk geen Nederlandse toeristen wil hebben.
Omdat Duitsland geen Nederlandse toeristen wil hebben.

Nederland kan wel roepen dat het iets wil. Het andere land moet je maar willen binnen laten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven