Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oproep 1961 - 1971 (geen medische indicatie)

15-05-2021 20:51 448 berichten
Alle reacties Link kopieren
TOEVOEGING 25 MEI:
Voor mensen die geboren zijn tussen 1972 en 1981 gaat het topic hier verder: :hello:

coronavirus-covid-19/vaccinatieoproep-1 ... ges/477938

* * * * *
Wie valt in bovenstaande leeftijdscategorie, heeft geen medische indicatie en werkt ook niet in de zorg of vergelijkbaar, en heeft al een oproep gehad? Oftewel: de 'gewone' mensen onder ons, dus enkel op leeftijdsindicatie.

Ik lees hier...
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... org-werken

... dat we deze vanaf 27 april (hadden) kunnen verwachten.
Ik heb nog niets gezien, wil wel graag. Iemand anders al wel?

En als je al wel de oproep hebt gehad en het vaccin hebt gekregen, welk vaccin kreeg je?
Zou leuk zijn als je de regio en leeftijd erbij verteld, als je dat wil natuurlijk.

TOEVOEGING (versie 2 :)):
Het laatste nieuws vind je hier terug https://www.rivm.nl/nieuws.
Je kan ook proberen of je met jouw geboortejaar een afspraak kan maken, maar als iedereen dat doet, wordt de server waar die website op staat extra belast, en dat kan eventueel storingen geven.

Volgens het laatste nieuws zijn de jaren 1963 en 1964 opgengesteld. :) (nieuws van 16 mei).

TOEVOEGING 17 MEI:
1965 kan nu ook een afspraak maken.
In het journaal werd aangegeven dat 1971 mogelijk vanaf 24 mei al aan de beurt komt.

TOEVOEGING 20 MEI:
1966 kan nu ook een afspraak maken!

TOEVOEGING 22 MEI:
1967 en 1968 zijn aan de beurt! En maar één keer prikken want het is Janssen! :)

TOEVOEGING 25 MEI:
1969 en 1970 zijn aan de beurt!

TOT SLOT (in dit topic althans ;-D ) TOEVOEGING 26 MEI: :cheer2:
Ook 1971 is nu aan de beurt!
c⨀urage wijzigde dit bericht op 26-05-2021 12:22
43.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er genoeg topics op de coronapijler zijn waar gediscussieerd kan worden over de vaccinatiestrategie en de mogelijkheden om op vakantie te gaan.

In dit topic zou ik het fijn vinden als we on topic blijven en het gaat om of je van een bepaald bouwjaar al de oproep hebt gehad of niet.
Alle reacties Link kopieren
C⨀urage schreef:
15-05-2021 20:56
Ah, hoe weet je dat? En weet je dan ook hoe lang ze over 'een jaar' doen zeg maar?
Ze doen steeds langer over 1 jaar er zijn meer 50-ers dan 80-ers.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ShaunTheSheep schreef:
15-05-2021 22:40
Ik was mee als begeleider van mijn niet-mobiele ouder naar de Jaarbeurs en ik was verbaasd over de enorme overcapaciteit.
Zo zonde dat ze begeleiders niet ook meteen prikken. Je bent er dan toch. Moet je tzt als je zelf aan de beurt bent er weer heen. Kan je twee doelen van de coronamaatregelen (het beperken van bewegingen en contacten en het vaccineren) meteen mooi combineren.
Alle reacties Link kopieren
Eens dat we het hier moeten hebben over welk jaar wanneer ( en dat we elkaar zo even op de hoogte kunnen houden). De reden waarom een aantal (waaronder ik ) vinden dat het zo traag gaat, is dat gewoon gezegd is dat we vanaf 27 april opgeroepen worden. En het is een rommeltje, omdat de administratie niet op orde is...via huisartsen worden sommigen niet opgeroepen die wel zouden moeten versus anderen die wel mogen maar alleen een kattenallergie hebben. Mensen uit de zorg die al geprikt zijn worden alsnog opgeroepen op jaartal (en dat zijn er nogal wat). Dus die komen logischerwijs niet waardoor er in sommige prikhallen weinig te doen is. Mensen die graag willen en wachten lezen dan “dat het op stoom is`’ maar zo voelt het niet als je drie weken terug al een uitnodiging verwachtte. Ik ben ook mantelzorger, heb een vitale functie en wil na deze lange tijd strikt aan de regels houden graag dat vaccin. Zo gek is dat toch niet? Ben van 1969 woon in Overijssel en heb nog niets gehoord. Zal verder on topic blijven.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-05-2021 07:14
Ze doen steeds langer over 1 jaar er zijn meer 50-ers dan 80-ers.
Er zijn ook steeds meer vaccins. Dat helpt dan juist weer.
S-Groot schreef:
15-05-2021 23:35
Je bent lang niet de enige die in dit topic ongeïnformeerd zit te zeuren maar deze pik ik er even uit. Je had liever veel minder medewerkers en ruimte en dus lange rijen en veel drukte gehad? Want als je je ook maar een beetje had geïnformeerd dan had je geweten dat de beperkende factor de hoeveelheid vaccin is en níet het aantal prikkers/locaties of openingstijden zijn. En dat die overcapaciteit van nu ontzettend belangrijk is omdat daardoor zodrá er (weer) meer vaccin beschikbaar is er per direct opgeschaald kan worden, want: juist ja, de mensen zijn er en de facaliteiten zijn er.

Etc
Jammer dat je nou net hier zo fel op moet reageren.

Natuurlijk wil niemand drukte en lange rijen, maar medewerkers die daar uit hun neus zitten te eten lijkt me ook niet handig. Die kunnen ook elders ingezet worden en opgeroepen als er opgeschaald zou moeten worden.

Daarnaast heb ik het tijdens mijn praatje met de prikker hierover gehad en zij gaf duidelijk aan dat ze daar meer dan voldoende vaccins hadden liggen, maar er gewoonweg niet genoeg mensen een afspraak maakten ondanks dat ze wel een oproep hadden gehad.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
16-05-2021 08:41
Jammer dat je nou net hier zo fel op moet reageren.

Natuurlijk wil niemand drukte en lange rijen, maar medewerkers die daar uit hun neus zitten te eten lijkt me ook niet handig. Die kunnen ook elders ingezet worden en opgeroepen als er opgeschaald zou moeten worden.

Daarnaast heb ik het tijdens mijn praatje met de prikker hierover gehad en zij gaf duidelijk aan dat ze daar meer dan voldoende vaccins hadden liggen, maar er gewoonweg niet genoeg mensen een afspraak maakten ondanks dat ze wel een oproep hadden gehad.
Welke regio was dat? Makkelijk bereikbare locatie?
smulrol schreef:
16-05-2021 08:43
Welke regio was dat? Makkelijk bereikbare locatie?
Utrecht. Centraal en goed bereikbaar lijkt me.

(zijn niet alle locaties goed bereikbaar vraag me ik dan af?)
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee hier. Mijn moeder is uit 66 en haar vijf broers en zussen ook allemaal uit 63-70. Wij wachten rustig af.
Venusss schreef:
15-05-2021 23:28
Nou dat lijkt me niet. Bron?
Ik heb tig allergieën waaronder katten allergie en heb echt geen oproep gehad hoor.

Overigens geboortejaar 1971 en regio Noord Holland.
Ik heb ook geen oproep gehad. Ik krijg ook hooikoortsmedicatie via de huisarts. Dus dat lijkt me echt een broodje aap verhaal.
Oh ja, on topic. Daar kan ik verder niks over zeggen, want ik ben pas vanaf half juni aan de beurt.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
16-05-2021 08:47
Utrecht. Centraal en goed bereikbaar lijkt me.

(zijn niet alle locaties goed bereikbaar vraag me ik dan af?)
Apeldoorn was bv totaal niet met Ov bereikbaar , Lelystad en Almere ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ShaunTheSheep schreef:
16-05-2021 08:47
Utrecht. Centraal en goed bereikbaar lijkt me.

(zijn niet alle locaties goed bereikbaar vraag me ik dan af?)
Utrecht had een tijdje terug juist hele lange wachttijden. Het lijkt erop dat ze daar iets té goed voor gecompenseerd hebbben.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
15-05-2021 23:22
Dat vind ik heel raar, want ik heb echt al van behoorlijk wat mensen gehoord dat ze naar 2 verschillende locaties moesten.

Overigens woon ik zelf in ZO Brabant en ging o.a. in mijn woonplaats de priklocatie dicht want het zou allemaal super efficient gaan in de XL locaties in Eindhoven en Helmond.
Vervolgens hoor ik dat mensen hiervandaan naar Boxtel of Veghel kunnen. Eindhoven kwam überhaupt niet naar boven.
Dat is dan wel raar inderdaad. Ik woon ook in BZO. Misschien zei de telefonist het bij mij dan alleen omdat hij wist dat Eindhoven en Tilburg de komende 2 maanden vol zou zitten. En de 2de prik dan dus ook daarna pas zou kunnen. Geen idee maar heb mij er al bij neergelegd. Het is niet de meest logische plek. Maar ik heb midden juni straks wel 2 prikken binnen.

Ik vind het vooral bijzonder met het inplannen dat de software ervan blijkbaar niet echt slim is. Ipv alle eerst mogelijke momenten zien op alle locaties op +/- 45 van iemands woon adres, moeten ze blijkbaar elke locatie apart bekijken. Dat kost tijd. Als ik geen andere afspraak had staan had ik wel in Tilburg gekund. Maar dat was dan de 22ste ( week later ). Maar die was toen al weer bezet toen er opnieuw naar werd gekeken.
On topic: 1963 én 1964 kunnen nu een afspraak maken.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken

(Nog 10 jaar te gaan voordat ik aan de beurt ben...)
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
16-05-2021 10:32
On topic: 1963 én 1964 kunnen nu een afspraak maken.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken

(Nog 10 jaar te gaan voordat ik aan de beurt ben...)
Oh wat fijn dat je dat hier meldt! Bedankt - meteen een afspraak gemaakt, 26 mei ben ik aan de beurt voor de eerste prik :cheer:
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
-Livia- schreef:
16-05-2021 10:32
On topic: 1963 én 1964 kunnen nu een afspraak maken.

https://coronatest.nl/ik-wil-me-laten-v ... raak-maken
1964 ook al? Waar kan je dit terugvinden? Als ik op de link klik zie ik alleen dat 1962 is uitgenodigd (terwijl gisteren in het AD ook 1963 werd genoemd). Ik ben zelf 1967 dus zou dan toch langzaam dichtbij gaan komen. 🤞
"Who would've thought it?"
Alle reacties Link kopieren
Sweetums schreef:
16-05-2021 10:44
1964 ook al? Waar kan je dit terugvinden? Als ik op de link klik zie ik alleen dat 1962 is uitgenodigd (terwijl gisteren in het AD ook 1963 werd genoemd). Ik ben zelf 1967 dus zou dan toch langzaam dichtbij gaan komen. 🤞
Bij "ik wil me laten vaccineren" doorloop je eerst een aantal vragen, waaronder je geboortejaar. Als je alle vragen "goed" beantwoord hebt, kun je een afspraak maken (wel eerst inloggen met je DigiD).
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Sweetums schreef:
16-05-2021 10:44
1964 ook al? Waar kan je dit terugvinden? Als ik op de link klik zie ik alleen dat 1962 is uitgenodigd (terwijl gisteren in het AD ook 1963 werd genoemd). Ik ben zelf 1967 dus zou dan toch langzaam dichtbij gaan komen. 🤞
Als je hem invult met 1964 kan je wel gewoon doorklikken.
Alle reacties Link kopieren
Mooi dat het kan maar vreemd dat het nergens gedeeld wordt....
Sweetums schreef:
16-05-2021 10:44
1964 ook al? Waar kan je dit terugvinden? Als ik op de link klik zie ik alleen dat 1962 is uitgenodigd (terwijl gisteren in het AD ook 1963 werd genoemd). Ik ben zelf 1967 dus zou dan toch langzaam dichtbij gaan komen. 🤞
Trial and error. Gewoon uitproberen dus.
Alle reacties Link kopieren
Vlaginvaas schreef:
16-05-2021 11:00
Mooi dat het kan maar vreemd dat het nergens gedeeld wordt....
Zal nog komen denk ik?
En die brieven komen zijn ook onderweg, vermoed ik...
Vlaginvaas schreef:
16-05-2021 11:00
Mooi dat het kan maar vreemd dat het nergens gedeeld wordt....
Zal wel net opengezet zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Yep, denk ik ook. Of ze lezen dit forum :) nou succes alle ‘64-ers!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder (1961) heeft eind april de uitnodiging gehad en vorige week de eerste prik gekregen, gewoon in onze woonplaats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven