Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oud en Nieuw vieren in Coronatijd

29-12-2020 13:23 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe gaan jullie oud en nieuw vieren dit jaar? Wij blijven dit jaar thuis samen met onze pup van 18 weken. We zouden op visite bij familie, maar zij zijn een risicogroep voor Corona en durven het niet aan wat ik kan begrijpen. Normaal gingen we vaak na 00.00 nog even langs vrienden, maar vanwege alle maatregelen zit dit er dit jaar niet in en wij willen ons daar aan houden en geen risico lopen om jezelf of anderen te besmetten.
Dus het wordt een andere jaarwisseling dan anders. Maar we kijken positief uit naar het nieuwe jaar.
Alle reacties Link kopieren
Samen met mijn zoon. We gaan films kijken uit de jaren 80 waarvan hij wel vaak de titelsong zingt en onliners uit deze films gebruikt maar ze nog nooit heeft gezien.

Ik heb er echt zin in, ons eerste nieuwjaar in het huis waar we nu wonen en na jaren van geluidsoverlast kunnen we in alle rust van onze oudejaarsavond genieten.
Alle reacties Link kopieren
ZwangerZorgen schreef:
29-12-2020 14:08
ik troll niet. ik zeg gewoon dat ik van vuurwerk hou. mag dat tegenwoordig ook al niet meer?
nee, dat is net zo crimineel als een bijstandsuitkering hebben
Alle reacties Link kopieren
ZwangerZorgen schreef:
29-12-2020 14:08
ik troll niet. ik zeg gewoon dat ik van vuurwerk hou. mag dat tegenwoordig ook al niet meer?
nee, dat is net zo crimineel als een bijstandsuitkering hebben
Alle reacties Link kopieren
ZwangerZorgen schreef:
29-12-2020 14:08
ik troll niet. ik zeg gewoon dat ik van vuurwerk hou. mag dat tegenwoordig ook al niet meer?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon thuis. En ik hoop stiekem dat het rustig genoeg is zodat ik op een normale tijd naar bed kan haha. Vreselijk altijd dat wachten tot 12 uur.
Alle reacties Link kopieren
ZwangerZorgen schreef:
29-12-2020 13:54
grote verliezer dit jaar: zijn de mensen die van vuurwerk houden (ik onder andere, maar schijt aan)
Stoer.
Alle reacties Link kopieren
ZwangerZorgen schreef:
29-12-2020 14:08
ik troll niet. ik zeg gewoon dat ik van vuurwerk hou. mag dat tegenwoordig ook al niet meer?
Haha, als je niet trollt, waarom dan zo’n account kapen? Sneuneus.
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
29-12-2020 13:31
Ik ga oudjaarsdag nog even bij mijn moeder langs.
Voor savonds zijn we ergens uitgenodigd. Man wil heel graag heen maar we zijn niet de enige bezoekers daar..er zijn nog 2 stellen uitgenodigd en ik ga daarom liever niet.
Ik begrijp niet waarom mensen tóch de behoefte voelen om ondanks alle ellende en maatregelen perse drie stellen uit te nodigen.
Alle reacties Link kopieren
Normaal met mijn ouders maar die komen nu niet. Nu samen gourmetten met mijn man( doen we normaal nooit met oud en nieuw ) en ik heb oliebollen en ander lekkers bij een goede banketbakker besteld en die worden bezorgd. Waarschijnlijk dan even videobellen met mijn ouders.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kippiepan besteld voor oud en nieuw en ga spelletjes doen. gewoon thuis. Er zijn ook oliebollen en snacks.
Alle reacties Link kopieren
Fijn te lezen dat er gelukkig nog genoeg verstandige mensen zijn die het net als wij thuis met elkaar gezellig maken!
En nee, ik las ook in een van de berichten dat er meerdere stellen zijn uitgenodigd...begrijp werkelijk niet dat mensen dat nu nog durven te doen!
Alle reacties Link kopieren
Normaal ga ik altijd naar vrienden maar heb nu besloten thuis te blijven. Ik heb hectische weken achter de rug, nu wil ik gewoon even rust ;) Nieuwjaarsdag ga ik wel naar familie, mits iedereen gezond blijft.
Alle reacties Link kopieren
Normaal vieren we dit met vrienden maar dit jaar besloten gewoon thuis te blijven.
Ik bak lekker een paar oliebollen en we kijken wat t.v.
Alle reacties Link kopieren
Een sociaal treurige afsluiter van een sociaal treurig jaar en proosten op betere tijden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik zit bij mijn zusje en we gaan online met een hele groep vrienden om toch samen het nieuwe jaar in te gaan. Anders zitten we altijd met wel 30 personen.
Alle reacties Link kopieren
Net als andere jaren zijn wij met z'n tweetjes. Ik vind het helemaal goed, maar ik begrijp wel dat het voor mensen die van feestjes houden erg lastig is. Normaal had ik dan toch het gevoel dat ik dingen miste omdat het mij al snel te veel is... maar nu weet ik dat iedereen er net zo saai bij zit dit jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen - net als vorig jaar - een crimi diner. Iedereen heeft een enveloppe gekregen met informatie over de rol die hij of zij speelt en een passend kostuum bij elkaar gezocht. Het thema van dit jaar is Circus. Alleen waar we vorig jaar met 8 man bij elkaar kwamen, zijn we dit jaar in groepjes van 2 verdeeld over 4 huizen en spelen en eten gezamenlijk over Zoom. Een vriend van mij komt naar mij toe en wij gaan racletten.

Het was nog een hele constructie om te bedenken hoe en waar in huis ik twee mensen en een raclette-stel kwijt kan, terwijl we goed in beeld zijn voor de rest, wij iedereen ook goed kunnen zien, goed te verstaan zijn én geen terugkoppeling op het geluid krijgen. Maar het is me gelukt.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Normaal vieren we het met drie of vier gezinnen, maar dit jaar gewoon met zijn vieren thuis. We gaan met de kinderen fonduen en waarschijnlijk the masked singer kijken. Hopelijk kan ik mijn ogen open houden tot twaalf uur :zzz:
Ik doe wat ik altijd deed. En wat ik altijd deed was al Coronaproof.

Zou ik normaal feestend door de stad gaan en kroeg na kroeg aflopen, dan zou ik zeker aanpassen.
Zou ik het normaal met een vriendin en haar gezin vieren, dan zou ik dat zeker niet aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
Zoals elk jaar;
Op oudejaarsdag bakken we oliebollen. Bij mooi weer doen we dat in de tuin en waaien er wat mensen aan. (Buiten en op afstand dus) Verder brengen we de familie allemaal een schaaltje oliebollen.
En ‘s avonds maken we sushi. Alleen dit keer doen we dat alleen met ons eigen gezin i.p.v. met m’n schoonfamilie.
Alle reacties Link kopieren
Snoei chagrijnig op de bank, elk moment ongesteld kunnen wordend met hormonale puistjes en buikkrampen. Ik ga het menstruatie korset dragen in combo met vet haar, kruikje erbij. Een zielige film kijken en eten. Sowieso ga ik huilen. Heb er zin in.
tammie28 schreef:
29-12-2020 16:34
Fijn te lezen dat er gelukkig nog genoeg verstandige mensen zijn die het net als wij thuis met elkaar gezellig maken!
En nee, ik las ook in een van de berichten dat er meerdere stellen zijn uitgenodigd...begrijp werkelijk niet dat mensen dat nu nog durven te doen!

Omdat veel mensen gewoon niet zo hysterisch zijn en anderen per definitie zien als biohazard. Het is te zot voor woorden dat mensen inmiddels zover zijn dat ze anderen, naasten, dierbaren, etc. in eerste instantie zijn gaan zien als potentieel gevaar.

Ik heb allerminst de behoefte om in een grote groep oud en nieuw te vieren. Maar dat is dus meer niet willen dan niet durven.
En - ik heb het al vaker gezegd - hier op het forum mogen veel dames zich roomser dan de paus presenteren, als je buiten het forum een beetje om je heen kijkt, merk je al snel dat het forum beslist niet maatgevend is in deze.
Als ik om me heen kijk, dan zijn veel mensen zeker oplettend, doen geen al te gekke dingen, maar is er slechts een enkeling die zich net zo krampachtig aan de adviezen* houdt zoals de dames hier.

*Adviezen ja. Het woord 'regels' implicieert normen. Normen en regels zijn afdwingbaar. De maximaal 2 personen uitnodigen is dat niet. Houdt juridisch geen stand als je het er op aan laat komen. In dat licht snap ik mensen wel dat ze niet moeilijk doen over 1 persoon extra, al doe ik dat zelf dus niet.
Hele huiskamer vol en meerdere stellen zou ik ook niet voor kiezen. Beetje rekening houden kan geen kwaad. Maar de woorden 'niet durven' heb ik daarbij niet.
Alle reacties Link kopieren
Sjulia schreef:
29-12-2020 18:21
Snoei chagrijnig op de bank, elk moment ongesteld kunnen wordend met hormonale puistjes en buikkrampen. Ik ga het menstruatie korset dragen in combo met vet haar, kruikje erbij. Een zielige film kijken en eten. Sowieso ga ik huilen. Heb er zin in.
:yes: :rofl:
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
29-12-2020 17:30
Wij doen - net als vorig jaar - een crimi diner. Iedereen heeft een enveloppe gekregen met informatie over de rol die hij of zij speelt en een passend kostuum bij elkaar gezocht. Het thema van dit jaar is Circus. Alleen waar we vorig jaar met 8 man bij elkaar kwamen, zijn we dit jaar in groepjes van 2 verdeeld over 4 huizen en spelen en eten gezamenlijk over Zoom. [...]
Wat is dat, een crimi diner??? Het klinkt leuk!
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
29-12-2020 13:26
Ik ga het bij mijn ouders vieren (op afstand in huis en buiten hoor). Ik heb wel een beetje een rot gevoel over Oud en Nieuw; ik was door twee van mijn beste vriendinnen uitgenodigd om het in gezelschap te komen vieren; ik heb aangegeven dat ik me daar niet prettig bij voel (er komen meer mensen dan volgens de richtlijnen mag). De reacties van hen zijn neutraal, maar ik voel gewoon aan dat het niet gesnapt/niet gewaardeerd wordt; ik hoop dat dit niet de vriendschap gaat ondermijnen; ik merk toch telkens bij dit soort beslissingen dat ik er anders in sta dan zij.
Gooi het open en praat erover met hen: dat je je onprettig voelt omdat je denkt dat jullie ideeën hierover verschillen. Dat je niet wilt dat dit de vriendschap gaat veranderen. Dat je het hartstikke leuk had gevonden om met hen samen te zijn.

Daar gaat een goede vriendschap toch niet door verminderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven