Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oud en Nieuw vieren in Coronatijd

29-12-2020 13:23 156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal, hoe gaan jullie oud en nieuw vieren dit jaar? Wij blijven dit jaar thuis samen met onze pup van 18 weken. We zouden op visite bij familie, maar zij zijn een risicogroep voor Corona en durven het niet aan wat ik kan begrijpen. Normaal gingen we vaak na 00.00 nog even langs vrienden, maar vanwege alle maatregelen zit dit er dit jaar niet in en wij willen ons daar aan houden en geen risico lopen om jezelf of anderen te besmetten.
Dus het wordt een andere jaarwisseling dan anders. Maar we kijken positief uit naar het nieuwe jaar.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het met het gezin gezellig maken.
Savonds uitgebreid eten, spelletjes doen, oliebollen eten en tv kijken.
Om 00:10 naar bed.
Volgende ochtend lekker een eind wandelen ,daarna uitgebreid lunchen.
Qua bezoek alleen even overdag op de koffie bij stiefvader (eerste jaarwisseling na het overlijden van mn moeder. )
Alle reacties Link kopieren
zoon zijn plan is inmiddels bekend. Wij thuis, hij bij een vriendin op bezoek, samen met nog een ( zijn) vriendin, die hier beiden ook al vaker als setje komen. Ik ben opgelucht. Het hele plan van meer bij elkaar heeft zich door de berichtgeving vanzelf opgelost.

Gelukkig is het verstand weer in de man, of zoiets.
Renske_ schreef:
30-12-2020 20:01
Ik heb begrepen dat sommige sportscholen bewust open blijven (en boetes voor lief nemen). Redenatie: gezond blijven en je immuunsysteem versterken. Weet niet of die sportschool van haar er zo een is.
Nee mijne is legaal open.
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 13:50
Reden: herkenbaarheid.
33.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oooh ja hoe gaat het met je revalidatie meis??
blauwetrui wijzigde dit bericht op 31-12-2020 14:12
81.45% gewijzigd
Man gaat naar een vriend, ik blijf thuis bij de katten en vind dat helemaal prima :)

Kattenluik zit inmiddels dicht maar ze hebben het nog niet door. Wordt nog een hoop gezeur de komende nacht/dag...
Maar goed, dan zijn ze veilig.
Blauwetrui schreef:
30-12-2020 21:24
Oooh ja hoe gaat het met je revalidatie meis??
Ja gaat prima hoor, dank je. Ben voor 95 procent hersteld. Doe mijn apparaten alweer bijna op mijn oude gewichten. Gaat lekker.
Alleen die dagelijkse duizeligheid ben ik echt niet blij mee. Sinds ik met de sterke pil begonnen ben kom ik er niet vanaf. Heb ook veel last van depressieve gevoelens weer, helaas.

Je bent een oude bekende neem ik aan? Nick wissel?
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
30-12-2020 21:33
Ja gaat prima hoor, dank je. Ben voor 95 procent hersteld. Doe mijn apparaten alweer bijna op mijn oude gewichten. Gaat lekker.
Alleen die dagelijkse duizeligheid ben ik echt niet blij mee. Sinds ik met de sterke pil begonnen ben kom ik er niet vanaf. Heb ook veel last van depressieve gevoelens weer, helaas.

Je bent een oude bekende neem ik aan? Nick wissel?
:mail:
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
30-12-2020 21:23
Nee mijne is legaal open.
Dat klinkt fijn.
Hier gebruikt de fysio inderdaad ook nog wel gewoon de sportschool. Maar ja... ik ben niet geblesseerd... dus mag ik mooi op de stoep sporten :-D
snouth wijzigde dit bericht op 31-12-2020 17:06
36.30% gewijzigd
ik mag ook sporten, ook nog onder behandeling van fysio. Wel fijn!
Snouth en blauwetrui, kunnen jullie mijn quote even weghalen.
Ik was wel heel herkenbaar.

Mijn kat is trouwens nog gewoon buiten, het is hier doodstil al de hele dag. Hij gaat vanaf half vier wel verplicht naar binnen maar goed elk uur buiten is meegenomen. Scheelt gezeur.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan wel naar vrienden. Zijn dan met 2 stellen bij elkaar (normaal zijn we met een grote groep). Binnen de regels maar wel met anderen dus.
Alle reacties Link kopieren
Op af en toe een knal, is het hier heel rustig. Ik begreep van verschillende mensen dat het hier sowieso altijd wel rustig is rond oud&nieuw, hopen dat het vannacht ook zo blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een fles Veuve Clicquot gehaald en een dozijn oesters. Helemaal voor mezelluf, ik kan niet wachten tot het avond is.

Dit is de eerste keer dat ik O&N alleen ga vieren en ik heb er best zin an. Het viel me alleen nog tegen om aanbiedingen om met iemand samen te vieren af te slaan. ‘Ja gaat toch niet alleen zitten?’
Nu heeft een vriendin er een beetje moeite mee om alleen thuis te blijven en daar voel ik me dan wel wat lullig onder.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Chienandalou schreef:
31-12-2020 14:32
Ik heb een fles Veuve Clicquot gehaald en een dozijn oesters. Helemaal voor mezelluf, ik kan niet wachten tot het avond is.

Dit is de eerste keer dat ik O&N alleen ga vieren en ik heb er best zin an. Het viel me alleen nog tegen om aanbiedingen om met iemand samen te vieren af te slaan. ‘Ja gaat toch niet alleen zitten?’
Nu heeft een vriendin er een beetje moeite mee om alleen thuis te blijven en daar voel ik me dan wel wat lullig onder.
Ik ben ook alleen vanavond en vind het heerlijk! Morgen ook werken, dus vanavond appelflappen eten, tv kijken, kaarsjes aan, wijntje erbij! En na 12 uur naar bed!
Het voelt ook niet als oud en nieuw vind ik, door dit rare jaar en de maatregelen.
.
Ik en mijn vriend waren uitgenodigd om bij vrienden langs te komen alleen die appte vanmiddag dat 1 van hen niet lekker is.

Ik liet dit weten aan mijn zus en die nodigde ons direct uit. Niet geheel volgens de richtlijnen maar het blijft binnen de familie.
Ik heb er ZIN IN jongens! Lekker knallen vanavond.


Een jaar geleden was het nu al nieuwjaar en stond ik hier

https://www.youtube.com/watch?v=3yra_S3 ... ifeService

.. te dansen en proosten op wat dit kutjaar zou worden
Chienandalou schreef:
31-12-2020 14:32
Ik heb een fles Veuve Clicquot gehaald en een dozijn oesters. Helemaal voor mezelluf, ik kan niet wachten tot het avond is.

Dit is de eerste keer dat ik O&N alleen ga vieren en ik heb er best zin an. Het viel me alleen nog tegen om aanbiedingen om met iemand samen te vieren af te slaan. ‘Ja gaat toch niet alleen zitten?’
Nu heeft een vriendin er een beetje moeite mee om alleen thuis te blijven en daar voel ik me dan wel wat lullig onder.
Laat je niet je allenige oud en nieuw afpakken hoor!
Ik heb champagne, drop en amandelen met wasabismaak
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren het bij de buren en gaan racletten. Om 11 uur naar het veldje aan de overkant met nog twee gezinnen. Max 15 personen buiten. Dat is bij ons de regel. We hebben een vuurkorf, fakkels, glühwein en marshmallows voor de kinderen. Ik ben blij dat ik het eens niet bij mijn schoonouders vier.
Alle reacties Link kopieren
Ik vier het helemaal alleen met een wijntje en een hapje.

Gelukkig is hier in de straat de derde wereldoorlog uitgebroken; de nieuwe buren gooien al de hele middag met handgranaten naar de vijand, of zo, dus genoeg afleiding. ;-)
merano wijzigde dit bericht op 31-12-2020 18:52
0.86% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2 oliebollen. En verder niks :)
Gehaktballetjes, gevulde eitjes, 2 dochters en scrabble.....

Laat 2021 maar komen!
Alle reacties Link kopieren
merano schreef:
31-12-2020 18:48
Ik vier het helemaal alleen met een wijntje en een hapje.

Gelukkig is hier in de straat de derde wereldoorlog uitgebroken; de nieuwe buren gooien al de hele middag met handgranaten naar de vijand, of zo, dus genoeg afleiding. ;-)
Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt qua buren :-).


Man heeft hier een kratje oesters meegebracht.
En ergens in de diepvries zitten nog ovenhapjes.

En drankvoorraad in de barkast à volonté :puh: .
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Paniek, ik ben mijn oestermes kwijt.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Man is nu nog met peuter sterretjes aan het afsteken bij de vuurkorf. Ik hoor enthousiaste peuter gilletjes en zit binnen met baby :flirting: . Vanmiddag hebben we samen appelflappen gebakken en chocomelk gedronken.

Als straks beide kinderen hopelijk slapen (en niet wakker worden door vuurwerk...), trekken man en ik een fles wijn open, veel hapjes op tafel en gaan we een soort crimi mysterie spel oplossen (een soort escape room, maar dan anders, dat krimi diner klonk ook tof). Echt een fijn avondje zo. Met de kleine kinderen is het afgelopen jaren sowieso niet heel spannend. Ik vind het wel treurig dat ons sociale leven nu echt compleet op zn gat lijkt te liggen. Met kinderen was het al wat anders, Corona geeft het een soort doodsteek. Goed voornemen om daar toch wat aan te gaan doen volgend jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven