Coronavirus COVID-19 alle pijlers

Oud en Nieuw (vuurwerk) en Corona

28-12-2020 15:01 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Begin een beetje gek te worden van het vuurwerk dat nog steeds regelmatig te horen is bij ons in de buurt. Dit zal wel niet overal het geval zijn maar in mijn stad helaas wel.

Waarschijnlijk hebben deze mensen de boodschap niet begrepen m.b.t. vuurwerk...
Namelijk niet doen zodat de zorg niet onnodig (over)belast wordt.

Wat vind jij?
Moeten deze mensen behandeld worden op de SEH als het misgaat?
Ik vind van niet maar het waarschijnlijk hoe dan ook door...

Moeten mensen die zelf vuurwerk afsteken behandeld worden als het misgaat?

Totaal aantal stemmen: 125

Nee. Eigen schuld, dikke bult. (20%)
Ja, Wij wonen in een verzorgingsstaat. (74%)
Weet ik niet. (2%)
Andere optie (voeg een reactie toe). (4%)
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
28-12-2020 16:17
Sorry, maar je mist echt een paar essentiële verbindingen in je hoofd als je deze mensen niet wil laten behandelen. Ziekelijke gedachte.
+1

Of nee: +1000.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk behandel je ze wel. Ga je iemand die corona heeft opgelopen omdat ie in de supermarkt kort te dicht bij iemand heeft gestaan ook niet behandelen dan?
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk behandel je die!
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk behandelen, maar geef ze daarna maar een enorme boete.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, ik kan me best voorstellen dat de gedachte 'eigen schuld, dikke bult!' even door je hoofd schiet. Maar toch echt niet meer dan die gedachte heel even hebben. Of iets als 'als iemand met een duim die er half afligt door vuurwerk bij de eerste hulp komt, dan hoop ik dat ze die duim zonder verdoving weer vast naaien'.

Maar laten we het houden bij een boete.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Wennas schreef:
28-12-2020 16:17
Sorry, maar je mist echt een paar essentiële verbindingen in je hoofd als je deze mensen niet wil laten behandelen. Ziekelijke gedachte.

Nou dit dus. Maar ik verbaas me op dit forum inmiddels nergens meer over.
Of ja, toch wel.
Als je door het rode stoplicht fietst en krijgt een aanrijding laten we je voortaan ook maar liggen.
Niet serieus bedoeld dit.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-12-2020 15:10
Moet je dan ook de veroorzaker van het verkeersongeluk niet behandelen?
Er is een zeer groot verschil.
Een verkeersongeluk is een ongeluk.

Vuurwerk afsteken nu is een keuze.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
tonkje schreef:
28-12-2020 16:53
Weet je, ik kan me best voorstellen dat de gedachte 'eigen schuld, dikke bult!' even door je hoofd schiet. Maar toch echt niet meer dan die gedachte heel even hebben. Of iets als 'als iemand met een duim die er half afligt door vuurwerk bij de eerste hulp komt, dan hoop ik dat ze die duim zonder verdoving weer vast naaien'.

Maar laten we het houden bij een boete.
Dit en heel graag.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Behandelen: ja.
Maar ik zou er geen probleem mee hebben als er een gepeperde rekening plus flinke boete volgen na behandeling.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
28-12-2020 18:34
Er is een zeer groot verschil.
Een verkeersongeluk is een ongeluk.

Vuurwerk afsteken nu is een keuze.
als je door rood rijdt, is het ook je eigen schuld....


Maar even serieus, hoe had je bedacht dat zoiets geregeld zou moeten worden? Iedereen die gewond is door vuurwerk, jammer dan?
Ik kan best denken, eigen schuld, dikke bult, maar dat je vervolgens denkt, niet behandelen. daar snap ik niks van.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Iedereen in nood heeft hulp nodig. Dat is door corona nu juist het probleem. De ziekenhuizen kunnen het door ziek personeel en de corona-zorg het bijna niet meer bolwerken. Wil je daar dan ook triage op los laten? Zo van was u in een te drukke winkel of op een te druk feestje: jammer dan? Want dat is ook eigen schuld, dikke bult. Er was gevraagd geen vuurwerk, het vuurwerk is nu ook verboden en je doet het toch... Maar te hard rijden is ook verboden dus zullen we die mensen die uit een bocht vliegen dan ook maar niet behandelen? En de roker en alcoholist ook maar niet? Je bevindt je op een hellend vlak. Is dat het nieuwe normaal?
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
28-12-2020 16:17
Sorry, maar je mist echt een paar essentiële verbindingen in je hoofd als je deze mensen niet wil laten behandelen. Ziekelijke gedachte.
Inderdaad. Maar het toont wel hoe vijandig mensen over elkaar zijn gaan denken.
Alle reacties Link kopieren
Ze behandelen ook gebroken benen van skiërs.

En onveilig werkende klussers.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
28-12-2020 18:37
als je door rood rijdt, is het ook je eigen schuld....


Maar even serieus, hoe had je bedacht dat zoiets geregeld zou moeten worden? Iedereen die gewond is door vuurwerk, jammer dan?
Ik kan best denken, eigen schuld, dikke bult, maar dat je vervolgens denkt, niet behandelen. daar snap ik niks van.
Even serieus: Totaal niet bedacht hoe te regelen want het is een gedachte (staat in mijn post dat het niet gaat gebeuren).
Ik zeg niet dat wij het moeten doen, ik zeg dat ik het vind. Ik DENK dat het terecht zou zijn.

De vraag was ook: 'VIND JIJ?' en niet 'MOETEN WIJ'?

Overigens idem voor verkeersongeluk, skiën of voor de klusser: je gaat de zorg dan niet overbelasten want er is dan ruimte.
Dat zou nu wel het geval zijn bij de mensen die behandeld worden voor vuurwerkongevallen.
Door hen wordt misschien juist die persoon van het verkeersongeval (of de klusser) niet behandeld.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
CatherineTheGreat schreef:
28-12-2020 19:52
Even serieus: Totaal niet bedacht hoe te regelen want het is een gedachte (staat in mijn post dat het niet gaat gebeuren).
Ik zeg niet dat wij het moeten doen, ik zeg dat ik het vind. Ik DENK dat het terecht zou zijn.

De vraag was ook: 'VIND JIJ?' en niet 'MOETEN WIJ'?

Overigens idem voor verkeersongeluk, skiën of voor de klusser: je gaat de zorg dan niet overbelasten want er is dan ruimte.
Dat zou nu wel het geval zijn bij de mensen die behandeld worden voor vuurwerkongevallen.
Door hen wordt misschien juist die persoon van het verkeersongeval (of de klusser) niet behandeld.
En als je Corona hebt opgelopen van die vierde persoon visite die je met kerst over de vloer had... dan moet je ook niet behandeld worden. Of als je op black friday bij de ici paris besmet bent geraakt?!
Alle reacties Link kopieren
Wennas schreef:
28-12-2020 16:17
Sorry, maar je mist echt een paar essentiële verbindingen in je hoofd als je deze mensen niet wil laten behandelen. Ziekelijke gedachte.
Het missen van essentiële verbinding klopt. Is officieel bevestigd. :hyper:

Of de gedachte ziekelijk is weet ik niet, het komt in mij op, kan het niet sturen... :flag:
Erger mij ook aan dombo's die geen afstand houden, etc... maar dat kun je helaas niet bewijzen op het moment dat zij in het ZH terechtkomen.
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
Wel behandelen, tuurlijk. Mensen die Coronaregels onzin vinden worden ook behandeld wanneer ze besmet en ziek raken toch? Ik haat vuurwerk maar iedereen moet nog steeds behandeld worden. Kom op zeg.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
28-12-2020 15:10
Moet je dan ook de veroorzaker van het verkeersongeluk niet behandelen?


Precies

U bent dronken tegen een boom gereden of u had de gordel niet om dus we helpen niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
CatherineTheGreat schreef:
28-12-2020 19:52
Even serieus: Totaal niet bedacht hoe te regelen want het is een gedachte (staat in mijn post dat het niet gaat gebeuren).
Ik zeg niet dat wij het moeten doen, ik zeg dat ik het vind. Ik DENK dat het terecht zou zijn.

De vraag was ook: 'VIND JIJ?' en niet 'MOETEN WIJ'?

Overigens idem voor verkeersongeluk, skiën of voor de klusser: je gaat de zorg dan niet overbelasten want er is dan ruimte.
Dat zou nu wel het geval zijn bij de mensen die behandeld worden voor vuurwerkongevallen.
Door hen wordt misschien juist die persoon van het verkeersongeval (of de klusser) niet behandeld.
de zorg is nu ook overbelast dus dan ook maar degene die zich dronken tegen een boom heeft geparkeerd niet helpen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ik vind het ook zo slordig staan, zo'n doodgebloede tiener zonder hand op straat. Loop je daar dan langs met je kinderen?

En wie gaat het opruimen? Of verdienen ze dat er helemaal geen belastinggeld meer naar ze toe gaat?
rosanna08 schreef:
29-12-2020 11:09
de zorg is nu ook overbelast dus dan ook maar degene die zich dronken tegen een boom heeft geparkeerd niet helpen?

Nee.
En wie gerookt heeft niet. En wie te dik is niet. En wie te weinig beweegt niet. En tieners sowieso niet want die doen de hele tijd domme dingen omdat hun hersenen nog geen lange termijn gevolgen kunnen bedenken.
Stress gerelateerde klachten ook sowieso niet behandelen want daar ben je immers zelf bij, mort je maar eerder je grenzen aangeven
Corona moet je trouwens sowieso niet behandelen want iedereen die dat heeft die moet met iemand in aanraking zijn geweest, had je maar 1,5 m. afstand moeten houden.
Ouderdomskwalen? Nee die nutteloze bejaarden houden bedden bezet voor nuttige jonge mensen. Belachelijk dat die mensen recht menen te hebben op leven.

Ehm.. kinderen dan? Die zijn toch onschuldig?
Hm. Ja, ja, lastig. Voor wie doe je het hè, kinderen zelf hebben er toch geen besef van en ouders.. ja die hebben zelf voor kinderen gekozen dus moeten ze ook de risico's accepteren.

Nou, wie stemt op mij volgende verkiezingen? Lijst ieder voor zich.
Alle reacties Link kopieren
Parella schreef:
29-12-2020 11:31
Nee.
En wie gerookt heeft niet. En wie te dik is niet. En wie te weinig beweegt niet. En tieners sowieso niet want die doen de hele tijd domme dingen omdat hun hersenen nog geen lange termijn gevolgen kunnen bedenken.
Stress gerelateerde klachten ook sowieso niet behandelen want daar ben je immers zelf bij, mort je maar eerder je grenzen aangeven
Corona moet je trouwens sowieso niet behandelen want iedereen die dat heeft die moet met iemand in aanraking zijn geweest, had je maar 1,5 m. afstand moeten houden.
Ouderdomskwalen? Nee die nutteloze bejaarden houden bedden bezet voor nuttige jonge mensen. Belachelijk dat die mensen recht menen te hebben op leven.

Ehm.. kinderen dan? Die zijn toch onschuldig?
Hm. Ja, ja, lastig. Voor wie doe je het hè, kinderen zelf hebben er toch geen besef van en ouders.. ja die hebben zelf voor kinderen gekozen dus moeten ze ook de risico's accepteren.

Nou, wie stemt op mij volgende verkiezingen? Lijst ieder voor zich.
het helpt wel tegen overbelasting van de zorg en dan gaan de kosten omlaag en betalen we minder voor onze zorgverzekering!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
29-12-2020 11:42
het helpt wel tegen overbelasting van de zorg en dan gaan de kosten omlaag en betalen we minder voor onze zorgverzekering!
Win win!
rosanna08 schreef:
29-12-2020 11:42
het helpt wel tegen overbelasting van de zorg en dan gaan de kosten omlaag en betalen we minder voor onze zorgverzekering!

Als je niemand meer helpt dan hoef je helemaal geen belasting meer te betalen!!! Joepie!!!!

Stem op Lijst Ieder voor Zich!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven