Coronavirus COVID-19 alle pijlers

'Oude normaal wordt pittig voor je brein'

12-05-2021 12:41 158 berichten
Oude normaal' wordt pittig voor je brei ... en-experts

Hier was ik zelf al een beetje bang voor ja, of ben ik nou de enige overgevoelige sukkel? :proud: Ik ben al nooit zo van drukte en sociale contacten en prikkels, dus ergens was het allemaal ook wel lekker rustig voor me. Vind het nu ook wel weer leuk om dingen te gaan doen hoor, maar dat het overal stervensdruk gaat zijn met mensen die weer 'mogen', daar zie ik ook wel wat tegenop. Ook het hele 'je mag weer, dus ga vanalles doen'.

Of is dit vloeken in de kerk en kunnen jullie niet wachten? :$
Nee hoor, dit is heel herkenbaar. Ik schrik nu al van alle afspraken. Nu heb je natuurlijk met 1op1 afspraken al snel een volle agenda maar ik heb echt geen zin in kringverjaardagen en verplichte sociale dingen van mijn betere helft ;-D
Ik vind drukte verschrikkelijk.
Dus die ga ik als alles open is ook weer vermijden ;-D
anoniem_400941 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 12:50
80.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook dat ik echt weer zou moeten wennen aan een bijeenkomst met veel mensen en een drukke binnenstad, of een restaurant waar iedereen door elkaar kletst en dan ook nog muziek en de bediening en al die dingen - geen idee of dat echt zo is, straks. Ik ga het wel beleven. En als het me te gek is, doe ik het een beetje rustig aan. Uit eten is geen verplichting, gelukkig. Dus in dat opzicht zie ik het probleem niet zo.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook hoor. Hoop dat het slijt. Het is ook niet raar, het is zo'n vreemde en angstige tijd geweest dus logisch dat je niet direct weer terug kunt schakelen naar hoe het vroeger was.

Ik ben sowieso psychisch niet wie ik vroeger was (niet vanwege covid) dus ik gun mezelf rust. Ga vooral dingen doen als je dat wilt maar je moet niets.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat ik ga schrikken. Ik denk dat ik me er weer vól in ga storten en opgelucht adem ga halen :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Wanneer we samen een film kijken roept mijn vrouw om de haverklap ‘anderhalve meter!’ Zij vind het onwerkelijk om naar een film te kijken uit het pre-corona-tijdperk.

Ik heb daar geen last van. Als de meeste mensen eenmaal zijn gevaccineerd zal het me een worst wezen hoe druk het is.
Alle reacties Link kopieren
Ik moest 2 keer nadat de basisscholen weer open gingen echt moeten wennen aan 20 tot 30 kinderen in de klas. Ik was bekaf na een dag werken. Dus als we weer helemaal terug naar normaal gaan zal dat ook vermoeiend zijn, zo veel prikkels van veel mensen.
Maar het went hoor, dus dat komt wel goed.
Ja, dat denk ik wel. Je bent natuurlijk ondertussen gewend om ‘aan’ te staan om de maatregelen op te volgen. Een soort constante crisisstand. Om weer terug te kunnen naar het oude normaal moeten we weer veel positieve ervaringen meemaken waar we geen negatieve gevolgen ondervinden. Dat gaat ook vallen of staan met de berichtgeving vanuit de overheid. Die moet ook positiever gaan klinken naarmate meer open gaat en de opnames in de ziekenhuizen blijvend dalen.

Ik weet van mezelf dat ik in de crisisstand sta en besef me ook wel dat het even tijd nodig gaat hebben voordat ik weer rustig kan ademhalen. Misschien dat het helpt dat ik me veiliger voel als het gros gevaccineerd is. Maar ik zie mezelf wel meer in de buitenlucht vertoeven dan binnen de drukte op te zoeken. Dus wel festival in de buitenlucht, maar geen binnenconcert, wel terras, niet restaurant. Ik denk dat ik het rustig aftast.
anoniem_402747 wijzigde dit bericht op 12-05-2021 12:56
0.44% gewijzigd
Ik ga een flinke tijd wachten voor ik weer 'normaal' ga doen, ik wacht eerst even tot de rest van het land is uitgespeeld.

Ik denk alleen wel dat het op enig moment uit met de pret is op gebied van fulltime thuiswerken. Dan sta ik automatisch weer in de files.
Mijn brein krijgt het makkelijk dan. Op uit eten gaan na, heb ik letterlijk het afgelopen jaar alles gedaan en gelaten wat ik altijd deed.
Nicco88 schreef:
12-05-2021 12:43
Ik vind drukte verschrikkelijk.
Dus die ga ik als alles open is ook weer vermijden ;-D

Ja ik zat voor corona eigenlijk ook al vaak thuis en kwam niet vaak op drukke plekken, dus die overprikkeling waar het over gaat in het artikel ervaarde ik eigenlijk altijd wel als ik op een drukke plek kwam.

Zal nu dus wel extra wennen voor me. Je hoeft uiteraard niks, maar vind het toch wel weer leuk om eens uit eten te gaan of naar de bioscoop of iets.
Alle reacties Link kopieren
Ik had het hier vorige week met een vriendin over. Ik denk dat als straks alles weer mag, mensen in elkaar klappen.
Iedereen houdt zich vaak sterk op het moment zelf maar als dat voorbij is ervaar je de ontlading. Daarnaast de drukte overal , sociale druk van familie en vrienden en werk. Komende tijd zal ook echt wel pittig worden.
Het zal zichzelf uiteindelijk wel corrigeren.

Aan het begin heb je altijd van die aanstellerige figuren die helemaal veel te blij weer overal naartoe gaan omdat ze alles weer mogen. Maar het lijkt me dat je op een gegeven ogenblik ook wel moe van jezelf wordt en dat je weer enigszins normaal gaat doen in plaats van als een kwispelende Labrador overal opaf rennen.

We hebben uitendelijk ook redelijk snel kunnen wennen aan lockdown maatregelen en kijken er nu niet meer van op dat we maanden lang niet eens naar bepaalde winkels en uberhaupt niet naar restaurants mochten. En dat we nu na ruim een jaar nog niet eens mogen bepalen of en zo ja waar naartoe we op vakantie kunnen.

Dat heeft uiteraard allemaal een doel, maar had dit eens tegen menig 2019 versie van onszelf verteld en je had het niet geloofd. Net zo snel ga je weer ''normaal'' denken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga helemaal los als alles weer mag. Heerlijk, eindelijk weer mensen en drukte :cheer2:
decatur schreef:
12-05-2021 12:55
Mijn brein krijgt het makkelijk dan. Op uit eten gaan na, heb ik letterlijk het afgelopen jaar alles gedaan en gelaten wat ik altijd deed.
Je hebt geen afstand gehouden, mondkapjes gedragen, je handen stuk gewassen? Nou, lekker dan.
Daar moet je ook weer aan wennen, als je het wel gedaan hebt.
Doreia* schreef:
12-05-2021 12:49
Ik denk niet dat ik ga schrikken. Ik denk dat ik me er weer vól in ga storten en opgelucht adem ga halen :)

In mijn geval weet ik het zeker. Heerlijk idee!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er vooral heel bang voor dat andere mensen mij weer allerlei dingen gaan willen opdringen. Verplicht naar kantoor in plaats van thuiswerken bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik nog in dat plaatje pas. Ik heb het afgelopen jaar geleerd om meer te kiezen voor wat ik zelf belangrijk vind en voor dingen waar ik mezelf comfortabel bij voel, en ik zou het onwijs zuur vinden als zonder goede redenen me dat wordt ‘afgenomen’ omdat andere mensen thuiswerken ‘ongezellig’ vinden of managers behoefte hebben aan meer controle.
Sodermalm schreef:
12-05-2021 12:58
Het zal zichzelf uiteindelijk wel corrigeren.

Aan het begin heb je altijd van die aanstellerige figuren die helemaal veel te blij weer overal naartoe gaan omdat ze alles weer mogen. Maar het lijkt me dat je op een gegeven ogenblik ook wel moe van jezelf wordt en dat je weer enigszins normaal gaat doen in plaats van als een kwispelende Labrador overal opaf rennen.

We hebben uitendelijk ook redelijk snel kunnen wennen aan lockdown maatregelen en kijken er nu niet meer van op dat we maanden lang niet eens naar bepaalde winkels en uberhaupt niet naar restaurants mochten. En dat we nu na ruim een jaar nog niet eens mogen bepalen of en zo ja waar naartoe we op vakantie kunnen.

Dat heeft uiteraard allemaal een doel, maar had dit eens tegen menig 2019 versie van onszelf verteld en je had het niet geloofd. Net zo snel ga je weer ''normaal'' denken.

Je praat wel erg makkelijk over we.
Ik ben in jouw ogen waarschijnlijk zo'n kwispelende Labrador en ik ga ervan genieten, elke seconde. Maar dank dat ik dus blijkbaar aanstellerig ben. En fijn dat jij je niet kunt voorstellen dat er mensen bestaan voor wie drukte heerlijk is, veel actie, veel spontaniteit.
Ik heb niet redelijk snel kunnen wennen aan de lockdown, ik accepteer het, maar wennen is er nog steeds niet.

M.a.w. praat voor jezelf in plaats van voor iedereen. En zeker als je zo neerbuigend wil praten.
Comocomo schreef:
12-05-2021 13:00
Ik ben er vooral heel bang voor dat andere mensen mij weer allerlei dingen gaan willen opdringen. Verplicht naar kantoor in plaats van thuiswerken bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik nog in dat plaatje pas. Ik heb het afgelopen jaar geleerd om meer te kiezen voor wat ik zelf belangrijk vind en voor dingen waar ik mezelf comfortabel bij voel, en ik zou het onwijs zuur vinden als zonder goede redenen me dat wordt ‘afgenomen’ omdat andere mensen thuiswerken ‘ongezellig’ vinden of managers behoefte hebben aan meer controle.
Dit ook inderdaad.

Wat dat betreft ervaar ik het als heel dubbel. De corona periode heeft me aan de ene kant rust gebracht omdat er gewoon minder dingen ''moesten'', en ik lekker in mijn veilige bubbeltje heb geleefd van mijn eigen omgeving, thuiswerken, alleen de meest dierbare vrienden/familie bezoeken en dat op kleine schaal.

Aan de andere kant was het ook regelmatig slopend omdat je niet weet waar het naartoe gaat, ik erg veel alleen thuis heb gezeten/gewerkt en daardoor erg diep in mijn gedachten heb gezeten, terwijl je in het alledaagse leven ook simpelweg wordt meegevoerd door de sleur.

Wat dat betreft weet ik nog niet zo goed hoe mijn brein het gaat handelen als de boel straks weer open gaat. Ben ik er klaar voor en heel dicht bij mezelf gekomen? Of ben ik straks juist toe aan een héle lange vakantie omdat ik het gevoel heb dat ik de hele winter non stop heb zitten werken? Geen idee.
Amy_Santiago schreef:
12-05-2021 12:58
Je hebt geen afstand gehouden, mondkapjes gedragen, je handen stuk gewassen? Nou, lekker dan.
Daar moet je ook weer aan wennen, als je het wel gedaan hebt.
Aanname: heb ik allemaal braaf gedaan en het is bij mij geen automatisme. Dus nee, ik hoef niet te wennen als het wegvalt. Ik hoef niet meer bewust tegen mijn natuur in te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Comocomo schreef:
12-05-2021 13:00
Ik ben er vooral heel bang voor dat andere mensen mij weer allerlei dingen gaan willen opdringen. Verplicht naar kantoor in plaats van thuiswerken bijvoorbeeld. Ik weet niet of ik nog in dat plaatje pas. Ik heb het afgelopen jaar geleerd om meer te kiezen voor wat ik zelf belangrijk vind en voor dingen waar ik mezelf comfortabel bij voel, en ik zou het onwijs zuur vinden als zonder goede redenen me dat wordt ‘afgenomen’ omdat andere mensen thuiswerken ‘ongezellig’ vinden of managers behoefte hebben aan meer controle.
Als er bij jullie zulke managers zijn of als je verplicht op kantoor moet zijn, moet je gewoon elders gaan solliciteren. Genoeg bedrijven waar dat wel goed gaat. Dat soort bedrijven zijn in de vorige eeuw blijven hangen en zijn geen lang leven meer beschoren.
GenieInABottle schreef:
12-05-2021 13:04
Je praat wel erg makkelijk over we.
Ik ben in jouw ogen waarschijnlijk zo'n kwispelende Labrador en ik ga ervan genieten, elke seconde. Maar dank dat ik dus blijkbaar aanstellerig ben. En fijn dat jij je niet kunt voorstellen dat er mensen bestaan voor wie drukte heerlijk is, veel actie, veel spontaniteit.
Ik heb niet redelijk snel kunnen wennen aan de lockdown, ik accepteer het, maar wennen is er nog steeds niet.

M.a.w. praat voor jezelf in plaats van voor iedereen. En zeker als je zo neerbuigend wil praten.
Bedankt voor je tip, maar ik praat graag hoe ik zelf wil.

Overigens niks mis met spontaniteit en genieten. Ik ga er ook weer opuit hoor. Maar je hebt ook altijd een overtreffende trap. Van die mensen die dan met 10 graden en regen en een noorderwind op een terrasje gaan zitten ''want het kan weer''. Nuchter verstand uitgeschakeld, want het mag weer dus zullen en moeten we gaan.
Sodermalm schreef:
12-05-2021 13:04
De corona periode heeft me aan de ene kant rust gebracht omdat er gewoon minder dingen ''moesten'', en ik lekker in mijn veilige bubbeltje heb geleefd van mijn eigen omgeving, thuiswerken, alleen de meest dierbare vrienden/familie bezoeken en dat op kleine schaal.

Het mooie is dat je dit kunt blijven doen als dingen weer normaal zijn. Zelf keuzes maken in de contacten die je onderhoudt.
Sodermalm schreef:
12-05-2021 13:07
Bedankt voor je tip, maar ik praat graag hoe ik zelf wil.

Overigens niks mis met spontaniteit en genieten. Ik ga er ook weer opuit hoor. Maar je hebt ook altijd een overtreffende trap. Van die mensen die dan met 10 graden en regen en een noorderwind op een terrasje gaan zitten ''want het kan weer''. Nuchter verstand uitgeschakeld, want het mag weer dus zullen en moeten we gaan.
Wat een nare veroordelende manier van kijken naar mensen die andere wensen en uitingsvormen hebben dan jezelf. Moet je vooral zelf weten inderdaad. Lijkt mij een hele vervelende en energierovende manier van leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven